Bron? En check dinsdag 29 januari eens?quote:
En 35 meter in de sneeuw.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:51 schreef Estolan het volgende:
Reactie op dat PDFje
Ja 2m, en de rest lees je zeker niet
Of ga je elke dag als je op staat je banden wisselen
Whahhaha
De rest zeker gelezen, dat jij een dergelijke sturing van de ANWB nodig hebt, wil niet zeggen dat ik dat ook nodig heb. Ik handel op grond van de feiten, meer niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:51 schreef Estolan het volgende:
Reactie op dat PDFje
Ja 2m, en de rest lees je zeker niet
Of ga je elke dag als je op staat je banden wisselen
Whahhaha
Onder welke omstandigheden? Het is de meeste dagen ruim boven 0 graden in de periode dat men met winterbanden rijdt. Die dagen ben je met winterbanden niet beter af. En dan moeten je winterbanden trouwens ook nog eens een goed profiel hebben en van een fatsoenlijk merk zijn, anders is het onder alle omstandigheden troep. En ja, dat is met gewone banden wel iets anders, daar heeft het profiel verhoudingsgewijs minder invloed.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij vind het onzin.
Iedere serieuze test laat zien dat degelijke winterbanden de remweg duidelijk verkorten.
Zoals ik zei, deze winter drie keer, en dan bedoel ik niet drie dagen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat ik nooit heb tegengesproken, maarre hebben we nu sneeuw of niet?
Knmi? En 9.1gr nou oeh!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Bron? En check dinsdag 29 januari eens?
Nog even de test overigens: http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter.
Damn, gewoon 7-8 meter remverschil! En maar zeuren over mijn 2 m remverschil tov winterbanden.quote:
Zo, daar sta ik wel van te kijken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Volgens ANWB, ADAC en andere nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, en met deze temperaturen ben je dus met winterbanden eerder slechter dan beter af.
Met 3 keer denkt elk ABN-sprekend mens aan 3 autoritten, maargoed, prima dan heb jij ze dus nodig gehad. Ik hier in het westen 0 keer, ik zeg ook niet dat winterbanden onzin zijn en dat niemand ze nodig heeft. Nooit gedaan ook. Ik zeg wel dat niet iedereen massaal aan de winterbanden moet en er mensen zijn die niet nodig hebben afhankelijk van hun autogebruik en van hun woonplaats.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, deze winter drie keer, en dan bedoel ik niet drie dagen.
Maar met hogere temperaturen wel en je zei in een vorig topic dat je ze er tot en met Maart onder laat zitten. Levensgevaarlijk man volgens de ANWB, ADAC en die anderen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Volgens ANWB, ADAC en andere niet
Goeie vergelijkingquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen.
http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA
Ik ook, maar ik durf te wedden dat Mr Estolan niet op die post gaat reageren.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo, daar sta ik wel van te kijken.
Dit dus. Piet heeft hier in het Oosten blijkblijkbaar winterbanden nodig, ik heb ze geen moment (op 1 dag na) gemist. Misschien rij ik rustiger en heb ik een auto die beter met de omstandigheden om kan gaan. Prima toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Met 3 keer denkt elk ABN-sprekend mens aan 3 autoritten, maargoed, prima dan heb jij ze dus nodig gehad. Ik hier in het westen 0 keer, ik zeg ook niet dat winterbanden onzin zijn en dat niemand ze nodig heeft. Nooit gedaan ook. Ik zeg wel dat niet iedereen massaal aan de winterbanden moet en er mensen zijn die niet nodig hebben afhankelijk van hun autogebruik en van hun woonplaats.
Ah toch wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goeie vergelijking
Nu die Skoda nog
???
Toch raar dat zij het zelf adviserenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar met hogere temperaturen wel en je zei in een vorig topic dat je ze er tot en met Maart onder laat zitten. Levensgevaarlijk man volgens de ANWB, ADAC en die anderen!
Nee,quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ah toch wel.
Alsof die Skoda jouw auto veiliger maakt.![]()
Jouw auto is mèt winterbanden gewoon onveiliger dan sommige auto's met zomerbanden. Geheel volgens alle test van de NCAP, ANWB, ADAC en etc.quote:
Wegpiraatquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
Toch raar dat zij het zelf adviseren
7gr gem regel. Dus vaak vanaf november tot gem maart. Ligt aan of het eind feb nog sneeuwt
Nou en, zie hierboven, je winterbanden verhaal gaat dus helemaal niet altijd op.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee,
Maar die gebruik ik het meest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |