Hoe zou jij een groep mannen kwalificeren dan, die op straat vrouwen een steeg insleuren en verkrachten?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Flikker op zeg. Mij een beetje de les lezen, terwijl je andere mensen uitscheld voor barbaarse primitieveling. Noem je eigen vader zo maar. Eens even kijken wat je dan kan verwachten.
Niet als de gemiddelde moslimman in ieder geval.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe zou jij een groep mannen kwalificeren dan, die op straat vrouwen een steeg insleuren en verkrachten?
Ik heb het genuanceerd tot de gemiddelde moslim-man in dergelijke landen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als de gemiddelde moslimman in ieder geval.
Ook niet de gemiddelde moslimman in dergelijke landen. Anders was het ook geen nieuws,quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het genuanceerd tot de gemiddelde moslim-man in dergelijke landen.
Het is niet een enkeling die het doet, het is iets waar ze zich massaal, in grote groepen, aan schuldig maken.
En dat is nou het rare. In geen enkel ander Arabisch land komt dit gedrag voor tijdens demonstraties en zo. Waar komt dit vandaan? Was dit altijd al zo in Egypte? De Egyptische cultuur komt bij mij ook niet over als een hele losse cultuur ofzo.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft niets met de Arabische lente te maken. Ook voor de Arabische lente was het voor een vrouw niet al te veilig in Egypte. Bij demonstraties in Libie, Tunesie en andere landen zag je dergelijke gedragingen richting vrouwen niet.
Als je ooit met vrouw/vriendin op vakantie ben geweest in Egypte, dan is dit bekend. Nog nooit was mijn vriendin zo blij om weer naar huis te gaan. Je wordt redelijk gescheiden van de lokale bevolking, maar des ondanks krijg je genoeg te maken met die viezeriken daar. Wat een ellendelingen daar. Ooit eens de pyramides willen zien? Blijf thuisquote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is nou het rare. In geen enkel ander Arabisch land komt dit gedrag voor tijdens demonstraties en zo. Waar komt dit vandaan? Was dit altijd al zo in Egypte? De Egyptische cultuur komt bij mij ook niet over als een hele losse cultuur ofzo.
Helemaal waar, overal waar het idee heerst in cultuur en/of religie, dat de vrouw ondergeschikt is zal het geen pretje zijn voor vrouwen om te leven. En zullen mannen altijd denken dat ze met hun tengels aan elke vrouw mogen zitten. Al zullen er maar weinig religies zijn die de positie van vrouwen bevordert.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:05 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat een achterlijke cultuur weer. Dit is wat er gebeurd als de staatsreligie de islam is. Vrouwen en mannen zijn nou eenmaal niet gelijk binnen de islam en dan krijg je dit.
Het ligt niet eens echt aan de bevolking, die weten niet beter. Als jij jarenlang wordt geïndoctrineerd dat vrouwen minderwaardig zijn, dan ga jij dat geloven en ernaar handelen.
Och, in Saudi-Arabie waar de touwtjes ook strak in handen zijn staan nu meer dan 40 buitenlandse vrouwen te wachten in de dodencel omdat ze verkracht zijn door hun werkgever..quote:Op vrijdag 8 februari 2013 02:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
De gemiddelde dictator had de touwtjes strak in handen. Nu lopen de wilde honden los.
Die hebben een beter buitenlandbeleid?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
Och, in Saudi-Arabie waar de touwtjes ook strak in handen zijn staan nu meer dan 40 buitenlandse vrouwen te wachten in de dodencel omdat ze verkracht zijn door hun werkgever..
Wat is het verschil? Ik zie wel een overeenkomst.
quote:Seksuele intimidatie is zeker geen nieuwkomer in Egypte: zodra het druk wordt op straat en lichamen per ongeluk met elkaar in aanraking komen, voelen vrouwen de handen over hun billen en benen gaan. Dat weet elke toerist die het land een keer heeft bezocht, maar ook iedere conservatief geklede islamitische vrouw die in Caïro is opgegroeid.
Wat ik erg vind is dat een organisatie de vrouwen moet beschermen i.p.v de overheid.quote:. Sinds november proberen organisaties als OASH/A het geweld te voorkomen en vrouwen te redden door tijdens demonstraties in groepen op het plein te patrouilleren.
Wikiquote:De Hoge Commisaris voor Mensenrechten van de VN, Navi Pillay, deed op 14 januari 2013 een oproep om te komen tot een internationaal onderzoek naar de schendingen van de mensenrechten in Noord-Korea, die volgens haar al tientallen jaren geschieden in de vorm van verkrachtingen, martelingen, standrechtelijke executies en slavenarbeid.[20]
Hèhèquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:50 schreef HyperViper het volgende:
Wat een primaten zeg. Geen verrassing though, die gasten kwamen met kamelen en stokken hun demonstratie voeren.
Echt? Ze krijgen de doodstraf OMDAT ze verkracht zijn? Is dit jouw versie van het verhaal of heb je nog een bron(geen blog, een bron)?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
Och, in Saudi-Arabie waar de touwtjes ook strak in handen zijn staan nu meer dan 40 buitenlandse vrouwen te wachten in de dodencel omdat ze verkracht zijn door hun werkgever..
Wat is het verschil? Ik zie wel een overeenkomst.
Nooit in Egypte geweest nee. In andere Arabische landen komt dit dus niet voor.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:43 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Als je ooit met vrouw/vriendin op vakantie ben geweest in Egypte, dan is dit bekend. Nog nooit was mijn vriendin zo blij om weer naar huis te gaan. Je wordt redelijk gescheiden van de lokale bevolking, maar des ondanks krijg je genoeg te maken met die viezeriken daar. Wat een ellendelingen daar. Ooit eens de pyramides willen zien? Blijf thuis
BNN op reis in Iran gemist zeker?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 00:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nooit in Egypte geweest nee. In andere Arabische landen komt dit dus niet voor.
Kom eens onder die steen vandaan!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 00:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Echt? Ze krijgen de doodstraf OMDAT ze verkracht zijn? Is dit jouw versie van het verhaal of heb je nog een bron(geen blog, een bron)?
Ooit wel eens gehoord van het principe?: Hoe groter het verbod, hoe heftiger het misbruik.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het genuanceerd tot de gemiddelde moslim-man in dergelijke landen.
Het is niet een enkeling die het doet, het is iets waar ze zich massaal, in grote groepen, aan schuldig maken.
Iran is geen Arabisch land. Maar ook dat was 1 geval en niet geaccepteerd in Iran.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:40 schreef HardMetal het volgende:
[..]
BNN op reis in Iran gemist zeker?
Ok, maar toch wel heel toevallig dat zij daar net die ene groep mannen tegenkomt. Meneer de agent hielp haar, om daarna in zijn ééntje haar lastig te vallen. Ze zal wel pech gehad hebben dat ze in zo'n groot land net dat ene groepje tegenkomt....en die ene agent....quote:Op zaterdag 9 februari 2013 08:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Iran is geen Arabisch land. Maar ook dat was 1 geval en niet geaccepteerd in Iran.
Hoe vaak ben jij in Iran geweest?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:02 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ok, maar toch wel heel toevallig dat zij daar net die ene groep mannen tegenkomt. Meneer de agent hielp haar, om daarna in zijn ééntje haar lastig te vallen. Ze zal wel pech gehad hebben dat ze in zo'n groot land net dat ene groepje tegenkomt....en die ene agent....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |