Ik zeg toch dat ze gewoon pech heeft gehad. Of vind je dat onwaarschijnlijk?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij in Iran geweest?
Ik ben bang dat je gelijk krijgt...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:07 schreef bulbjes het volgende:
Het gaat de goede kant op met de wereld......over 20 jaar zijn we weer terug in de middeleeuwen. Het is nu eenmaal een golfbeweging. Na de cultuur/ beschaving van de romeinen en grieken gingen we immers ook terug de achterlijkheid en armoede in. Binnen afzienbare tijd weer terug naar een nieuw soort middeleeuwen dus.
Inclusief armoede, zware (lijf)straffen, achterlijke aanhang van religie en vrouwen die hun lijf en leden niet zeker zijn en niks waard zijn in de ogen van mannen.
Ja, ook in Nederland.
Oja, en hoe minder wij voor het milieu/ grondstoffen doen, des te eerder die middeleeuwen terug zijn. Verdeling van het voedsel. That's the keyword. Geen voedsel=armoede, oorlogen, vatbaarheid van het volk voor fanatisten die gouden bergen -nouja, eten dan- beloven mits men zich bij hen aansluit etc.
http://www.bnr.nl/opinie/(...)urg-zaken-zijn-zakenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 00:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Echt? Ze krijgen de doodstraf OMDAT ze verkracht zijn? Is dit jouw versie van het verhaal of heb je nog een bron(geen blog, een bron)?
Eigenlijk precies wat ik dacht. Je bron is een opiniestuk, niet letterlijk een blog, maar net zo veel nieuwswaarde. Maar goed, het is van Hammelburg, dus er zal niet alleen uit bullshit bestaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/opinie/(...)urg-zaken-zijn-zaken
Als je vragen hebt stel ze dan maar aan Hammelburg. Of denk je dat ie dit uit z'n mouw schudt?
bron?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het toerisme begint ook al terug te lopen naar Egypte.
Zelf ook gezien en ervaren. Een neefje van mij woont daar met zijn vrouw ergens in een negorij en werken beiden in de toeristenindustrie. Hebben inmiddels al tijden nog geeneens een droog snee brood meer door die religekken. Voor mij geen Egypte meer ondanks dat mijn vroegere activiteiten en hobby gebaseerd waren op onderzoeken. Een wal-ge-lijk land inmiddels ondanks de historie.quote:
Denk dat ministerie v buitenlandse zaken reiadvies betere bron is:quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zelf ook gezien en ervaren. Een neefje van mij woont daar met zijn vrouw ergens in een negorij en werken beiden in de toeristenindustrie. Hebben inmiddels al tijden nog geeneens een droog snee brood meer door die religekken. Voor mij geen Egypte meer ondanks dat mijn vroegere activiteiten en hobby gebaseerd waren op onderzoeken. Een wal-ge-lijk land inmiddels ondanks de historie.
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21276721/__Censuur__.html
Je snapt dat 'overspel' daar een ander woord is voor verkrachting?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Eigenlijk precies wat ik dacht. Je bron is een opiniestuk, niet letterlijk een blog, maar net zo veel nieuwswaarde. Maar goed, het is van Hammelburg, dus er zal niet alleen uit bullshit bestaan.
Hammelburg zegt; "stelselmatig door hun bazen worden verkracht of als slaven worden behandeld. Als ze protesteren of aangifte doen, gaan ze voor de bijl – letterlijk, dan. Op dit moment wachten 45 buitenlandse vrouwen in de gevangenis op hun executie."
Hij zegt niet dat de vrouwen terecht staan omdat ze verkracht zijn of als slaven worden behandelt. Het artikel wat Hammelburg aanhaalt als bron komt uit the Guardian. Die krant geeft ook niet aan dat alle 45 vrouwen terechtstaan voor verkrachting, eentje zelfs voor doodslag. Anderen voor Hekserij(ja, ik weet dat het belachelijk klinkt), overspel en diefstal. Eigenlijk staat geen enkele vrouw terecht omdat ze verkracht is.
Wat maak jij er van? "Meer dan 40 vrouwen staan terecht omdat ze verkracht zijn".
Voordat iemand begint te janken over vrijheid van meningsuiting en geen kritiek mogen hebben op SA, ik heb mogelijk een nog grotere hekel aan SA. Maar zeg dingen zoals ze zijn, zeg dat buitenlandse werkers in SA niet eerlijk behandeld worden. Zeg dat het een kloteregime en dictatuur is. Maar ga geen 'feiten' verzinnen en dingen zo om lullen dat je er punten mee kunt scoren.
Wat leg ik nou gisteren uit? Geen dingen verzinnen. Overspel = vreemdgaan.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:58 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Je snapt dat 'overspel' daar een ander woord is voor verkrachting?
Een probleem is natuurlijk dat het daar in Saoedi-Arabië in de praktijk vaak wel op neerkomt wanneer het slachtoffer niet kan bewijzen dat de seksuele handelingen onvrijwillig waren:quote:Op zondag 10 februari 2013 14:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat leg ik nou gisteren uit? Geen dingen verzinnen. Overspel = vreemdgaan.
quote:We interviewed women who reported rape, attempted rape, and sexual harassment, typically by male employers or their sons, and in some instances, by other foreign workers whom they had approached for assistance. Embassies reported that few women approach Saudi authorities with these complaints due to the risk of being prosecuted themselves for adultery, fornication, or other moral “misconduct.”
. . .
Domestic workers who have been victims of rape or sexual harassment but who cannot prove it in accordance with strict Sharia evidential standards may also be subject to prosecution for immoral conduct or adultery. Punishment for this range of crimes includes imprisonment, whippings, and in some cases, the death penalty.
Human Rights Watch, “As If I Am Not Human”: Abuses against Asian Domestic Workers in Saudi Arabia (2008)
Omdat tokkies denken dat Saoedi-Arabië hetzelfde is als Egypte, want moslims.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom gaat het nu over Saoedi-Arabië?
Beesten zijn beesten.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat tokkies denken dat Saoedi-Arabië hetzelfde is als Egypte, want moslims.
Is dat wel zo? Of kwam het toen gewoon niet in de media? Het lijkt me niet dat de wisseling in macht verkrachters heeft geschapen, het komt nu gewoon naar buiten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 02:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
De gemiddelde dictator had de touwtjes strak in handen. Nu lopen de wilde honden los.
Toen de vorige baas het voor het zeggen had was het niet zo dramatisch gesteld met de veiligheid waarschijnlijk. Laatst was er op tv nog een programma over voormalige strijders tegen Moammar al-Qadhafi die nu liever hadden dat ze de dictatuur nooit om ver hadden geworpen. Toen hij aan de macht was hoefde je alleen hem te vrezen. Nu moet je op straat voor iedereen vrezen, want nu is het stam tegen stam, familie tegen familie en overal verschillende milities. Het lokale ziekenhuis was in handen vd lokale militie die het weer beschermde tegen rovers. Het ziekenhuis zelf moest naalden recyclen en de medicatie die koel bewaard moest worden stonden in een gewone kast. Dat zou de overheid moeten regelen, maar die is onzichtbaar.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:08 schreef DroogDok het volgende:
Walgelijk.
Er zal binnenkort toch wel een revolutie als in India uitbreken? Lijkt me niet dat dit nog veel langer gepikt gaat worden.
[..]
Is dat wel zo? Of kwam het toen gewoon niet in de media? Het lijkt me niet dat de wisseling in macht verkrachters heeft geschapen, het komt nu gewoon naar buiten.
Niet alles wat op internet staat, is onzin.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
Op internet is van alles te vinden. Zo kunnen we ook vinden dat volgens de Telegraaf moslims iets tegen een SM-zaaltje zouden hebben in hun buurt. We kunnen video's vinden waaruit blijkt dat moslims over een kleine 10 jaar de meerderheid in Europa zullen zijn. We kunnen hele manifesten vinden waarin staan dat moslims de vijanden van Europa zijn en dat Europeanen een kruistocht moeten beginnen.
En niet alles wat op internet staat, is waar.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet alles wat op internet staat, is onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |