Maar er komt wel lucht op de woningmarkt de komende jaren, de bouw zal toch doorgaan met 40.000 per jaar minimaal en de grijze bevolking gaat naar de zonquote:Op donderdag 7 februari 2013 10:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij nulgroei stijgt de vraag naar woningen natuurlijk ook gewoon door verdunning van de huishoudens en er komt een hele grote groep aan die nu nog thuis woont en in de komende 10 jaar zelfstandig wil gaan wonen.,
Als je het artikel had gelezen, had je begrepen dat het voordeel is dat beide verkopers dan geen koper meer hoeven te vinden voor ze zelf een ander huis kunnen kopen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:56 schreef Bumbu het volgende:
Huizenrui?? Ik dacht dat huizenbezitters inmiddels aan betaalde partnerruil deden om hun stenen doodskist te kunnen betalen.
Maar goed ff serieus
2 idioten met een volledig aflossingsvrij huis ruilen met elkaar van huis.
Dan moet er alsnog een taxatie van beide panden plaats vinden.
De hypotheken moeten opnieuw worden afgesloten.
dus dan moet je naar een hypotheek toe die je wel moet afbetalen.
Afbetalen ja ja het is een lening like duuuuuuuh...
Toch zijn ze er wel:quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef Bumbu het volgende:
Welke stad is dat dan joh ken er geen een die stabiel is gebleven
Nu moeten beide verkopers iemand vinden met A. een huis dat zij zelf willen hebben en B. die hun huis wil hebben. Lijkt me aanzienlijk lastiger dan gewoon je huis verkopen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als je het artikel had gelezen, had je begrepen dat het voordeel is dat beide verkopers dan geen koper meer hoeven te vinden voor ze zelf een ander huis kunnen kopen.
Hij is er weer: Wat is herstel?? Stijgende prijzen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ondanks het uitblijven van een algeheel herstel op de woningmarkt in 2012, steeg de gemiddelde koopsom in 65 van de 414 Nederlandse gemeenten. De stijging of daling van de gemiddelde koopsom loopt per gemeente sterk uiteen van plus 21% tot minus 30%. Grotegast en Urk zijn de grootste stijgers, in Huizen ging de gemiddelde koopsom het meest naar beneden.
sorry maar een makelaar die uit de Telegraaf voorleest is nog nooit een argument geweestquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Toch zijn ze er wel:
Ondanks het uitblijven van een algeheel herstel op de woningmarkt in 2012, steeg de gemiddelde koopsom in 65 van de 414 Nederlandse gemeenten. De stijging of daling van de gemiddelde koopsom loopt per gemeente sterk uiteen van plus 21% tot minus 30%. Grotegast en Urk zijn de grootste stijgers, in Huizen ging de gemiddelde koopsom het meest naar beneden.
http://www.telegraaf.nl/o(...)p_dure_huizen__.html
Niemand beweert dan ook dat het makkelijker is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu moeten beide verkopers iemand vinden met A. een huis dat zij zelf willen hebben en B. die hun huis wil hebben. Lijkt me aanzienlijk lastiger dan gewoon je huis verkopen.
Het was een reactie op bumbu, die er kennelijk vanuit gaat dat wij hij niet kent, dan ook maar niet bestaat.quote:Hij is er weer: Wat is herstel?? Stijgende prijzen?![]()
Beetje selectieve dikgedrukt hoor. In andere woorden: [b]daalde de gemiddelde koopsom in 349 van de 414 Nederlandse gemeenten[b/].
De bouw is heel erg stil aan het vallen. Had je dat nog niet door? En het aantal vertrekkende ouderen dat daadwerkelijk een woning achterlaat is erg beperkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:24 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar er komt wel lucht op de woningmarkt de komende jaren, de bouw zal toch doorgaan met 40.000 per jaar minimaal en de grijze bevolking gaat naar de zon
Of je krijgt gewoon meer m2 voor het zelfde geld, dat is ook prettig
Wat dacht je van een stijging van het aantal transacties?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Hij is er weer: Wat is herstel?? Stijgende prijzen?![]()
Jij zag de smiley niet bij het berichtquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Je realiseert je dat 1 in het kwadraat gewoon 1 is?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:00 schreef 99.999 het volgende:
Wat dacht je van een stijging van het aantal transacties?
als we benzinesubsidie krijgen, en op basis van de inhoud van de tank ons rijk mogen rekenen dan welquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:05 schreef Bumbu het volgende:
Waarom er hier toch graag zo veel mensen zo veel mogelijk voor een woning willen betalen... Mogen we dan ook de bezine 2 keer zo duur maken? En daar met z'n alle over gaan lopen juigen?
Volgens mij herstelt een markt zich wanneer het aantal transacties weer toeneemt na een stevige daling. Dat is toch niet zo absurd?quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]![]()
Volgende maand krijgen we natuurlijk te horen dat het dalende aantal verkopen in januari gewoon het gevolg is van de stijging in december en dat er daarom geen sprake is van een significante daling
zoalng de bevolking krimpt en er vrolijk bijgebouwd wordt zal er een overschot aan ruimte ontstaan , maar misschien is er dan plek voor hobbies en zoquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij herstelt een markt zich wanneer het aantal transacties weer toeneemt na een stevige daling. Dat is toch niet zo absurd?
Als er fundamenteel niets verandert is en de stijging alleen maar komt omdat er een groep is die nog even maximaal denkt te kunnen parasiteren.... dat is dus geen teken van herstel. Sterker nog ik denk dat we de komende maanden nieuwe dieptepunten gaan bereikenquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij herstelt een markt zich wanneer het aantal transacties weer toeneemt na een stevige daling. Dat is toch niet zo absurd?
Lees je wel wat er verder geschreven wordt in dit topic? Je stelling klopt niet voor de Nederlandse namelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
zoalng de bevolking krimpt en er vrolijk bijgebouwd wordt zal er een overschot aan ruimte ontstaan , maar misschien is er dan plek voor hobbies en zo
Maar dat is ook een herstel, meer ruimte voor iedereen tegen lagere kosten
Daar ging de discussie niet over.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als er fundamenteel niets verandert is en de stijging alleen maar komt omdat er een groep is die nog even maximaal denkt te kunnen parasiteren.... dat is dus geen teken van herstel. Sterker nog ik denk dat we de komende maanden nieuwe dieptepunten gaan bereiken
Waarom slingeren er in deze topicreeks een stel users rond die werkelijk waar nergens anders posten op fok. Is het zo triest gesteld dat sommige users hun gelijk niet krijgen dat ze met klonen maar willen blijven benadrukken dat ze wel goede opmerkingen maken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:05 schreef Bumbu het volgende:
Waarom er hier toch graag zo veel mensen zo veel mogelijk voor een woning willen betalen... Mogen we dan ook de bezine 2 keer zo duur maken? En daar met z'n alle over gaan lopen juigen?
En vaak blijkt achteraf dta het dal moment...quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is herstel? Moeilijk te definiëren zonder daar allerlei (zinloze) discussies over te houden maar het lijkt mij uitgesloten dat er sprake kan zijn van enig structureel herstel zonder dat de economische vooruitzichten significant verbeteren.
En dat lijkt gezien de dalende binnenlandse koopkracht en al de beren op de weg in de internationale markten erg onwaarschijnlijk op korte/middellange termijn.
Over beteren op de huizenmarkt kun je 2 meningen hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is herstel? Moeilijk te definiëren zonder daar allerlei (zinloze) discussies over te houden maar het lijkt mij uitgesloten dat er sprake kan zijn van enig structureel herstel zonder dat de economische vooruitzichten significant verbeteren.
En dat lijkt gezien de dalende binnenlandse koopkracht en al de beren op de weg in de internationale markten erg onwaarschijnlijk op korte/middellange termijn.
Ik val buiten jou meningen en nu?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:06 schreef Bumbu het volgende:
[..]
Over beteren op de huizenmarkt kun je 2 meningen hebben.
1-> de huizen worden duurder
2->ze worden betaalbaarder
De dalende binnenlandse koopkracht heeft ook te maken met het wanbeleid van de banken.
Extreme hoge hypotheken bijvoorbeeld zorgen er voor dat er onrust ontstaat. Buitenlandse financiers durven geen geld meer uit te lenen aan NL of tegen te hoge prijs.
Waardoor er een crisis ontstaat. De huizen weer in prijs zullen dalen. De economie weer depresief wordt etc en het cirkeltje is weer rond.
De enige manier om het cirkeltje te doorbreken is door de banken te laten matigen in het excessieve gedrag
Jij meent dat de betaalbaarheid nu goed is?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En vaak blijkt achteraf dta het dal moment...
Net als dat het op de top vaak niet meer stuk lijkt te gaan.
Ik zeg niet dat huizen niet goedkoper worden maar de betaalbaarheid zal nooit meer worden zoals die nu is.
Ik zeg niet dat de betaalbaarheid nu goed is. En defineer goed eens....quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij meent dat de betaalbaarheid nu goed is?![]()
Als huizen zo betaalbaar waren dan vlogen ze als warme broodjes over de toonbank! Of ben jij ook van de school die denkt dat we eigenlijk allemaal wel de huidige prijzen kúnnen betalen maar het niet willen?
nee vandaar al die lege huizenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef Sjabba het volgende:
Ik zeg niet dat huizen niet goedkoper worden maar de betaalbaarheid zal nooit meer worden zoals die nu is.
vandaar al die loze opmerkingen zonder hoofdletters en puntenquote:
Nogmaals: als dat zo was dan zat de markt niet totaal op slot. Dat zijn simpele economische wetmatigheden. Mensen kunnen minder hypotheek krijgen, minder mensen kunnen überhaupt een hypotheek krijgen en er ligt nog allerlei ellende op de loer in binnen- en buitenland die daar geen positieve uitwerking op gaan krijgen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de betaalbaarheid nu goed is. En defineer goed eens....
Jij vind het goed als ze als warme broodjes over de toonbank vliegen.
Nu is het voor veel mensen mogelijk een eigen woning aan te schaffen, dat gaat echt nooit meer zo gebeuren als de afgelopen pak hem beet 10 jaar.
nee dat denk ik ook niet, maar goed dat ze niet kopen danquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:14 schreef Sjabba het volgende:
Nu is het voor enkele mensen mogelijk een eigen woning aan te schaffen, dat gaat echt nooit meer zo gebeuren als de afgelopen pak hem beet 10 jaar.
Merendeel van de woningen die te koop staan staan toch niet leeg, daar wonen mensen in, die willen iets groters, nieuwers, kleiners, dichterbij werk enz willen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nogmaals: als dat zo was dan zat de markt niet totaal op slot. Dat zijn simpele economische wetmatigheden. Mensen kunnen minder hypotheek krijgen, minder mensen kunnen überhaupt een hypotheek krijgen en er ligt nog allerlei ellende op de loer in binnen- en buitenland die daar geen positieve uitwerking op gaan krijgen.
Woningen zullen voor mensen met een relatief zekere baan en goed inkomen vast en zeker uiterst betaalbaar zijn nu, die groep is echter niet zo heel groot
Meestal verhuizen mensen met een goede reden idd. Dat is van alle tijden en zegt niks over de betaalbaarheid. Het aantal transacties en de prijstrend zijn daar wel goede indicatoren voor en die staan wat dat betreft op rood.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Merendeel van de woningen die te koop staan staan toch niet leeg, daar wonen mensen in, die willen iets groters, nieuwers, kleiners, dichterbij werk enz willen.
Sorry maar natuurlijk heeft dat ermee te maken, woonruimte kopen is betaalbaar maar het is niet goed genoeg meer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Meestal verhuizen mensen met een goede reden idd. Dat is van alle tijden en zegt niks over de betaalbaarheid. Het aantal transacties en de prijstrend zijn daar wel goede indicatoren voor en die staan wat dat betreft op rood.
Dat zeker, ik zou nu NIETS kopenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het aantal transacties en de prijstrend zijn daar wel goede indicatoren voor en die staan wat dat betreft op rood.
Dat moet je me toch eens uitleggen, tenzij het weer een verhaal wordt van hoe verwend we zijn, laat dan maar zittenquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Sorry maar natuurlijk heeft dat ermee te maken, woonruimte kopen is betaalbaar maar het is niet goed genoeg meer.
Ik zou iig geen haast hebben om iets te kopen als het niet noodzakelijk is. Maar als je je ideale huisje vindt en je financiële situatie (en toekomst) kunnen het aan zou ik het niet laten lopen omdat het over 2 jaar misschien 20K goedkoper is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
Dat zeker, ik zou nu NIETS kopen
kan nog makkelijk 30% af
met een netto salaris, een pensioenkrimp een bevolkingskrimp en steeds hogere gemiddelde leeftijd, lege huurwoningen
Dat kan niet goed aflopen
Kopen kan je en dat voldoet prima om in te leven, afhankelijk van de plek in NL nog erg ruim ook zelfs. Wil je vrijheid ga je lekker huren. SIMPELquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
tenzij het weer een verhaal wordt van hoe verwend we zijn, laat dan maar zitten.
[..]
Maar leg nu eens uit wat het feit dat mensen verhuizen met een reden iets zegt over de betaalbaarheid van huizen?quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:13 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Kopen kan je en dat voldoet prima om in te leven, afhankelijk van de plek in NL nog erg ruim ook zelfs. Wil je vrijheid ga je lekker huren. SIMPEL
Ik meen dat er zo'n 300.000 woningen in Nederland onbewoond zijn, die staan dus officieel leeg. Het kan uiteraard zijn dat deze woningen wel bewoond worden maar dat betekend dan ook dat er op grote schaal illegaal gewoond wordt. Maar voor de grap maar eens een lijst van woningen in je omgeving en ga op een zondagmiddag eens een kijkje nemen (tip: correleren met de familieberichten levert alleen een een mooie lijst met leegstaande woningen op).quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:31 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Merendeel van de woningen die te koop staan staan toch niet leeg, daar wonen mensen in, die willen iets groters, nieuwers, kleiners, dichterbij werk enz willen.
Ja hoor.... mensen zijn na een recessie van 5 jaar gewoon nog meer verwend geraaktquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Sorry maar natuurlijk heeft dat ermee te maken, woonruimte kopen is betaalbaar maar het is niet goed genoeg meer.
Alle seinen voor hogehuizenprijsminnend NL staan op rood maar ze zien het nog steeds niet. Iets met cognitieve dissonantiequote:Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
kan nog makkelijk 30% af
met een netto salaris, een pensioenkrimp een bevolkingskrimp en steeds hogere gemiddelde leeftijd, lege huurwoningen
Dat kan niet goed aflopen
Ik meen....quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik meen dat er zo'n 300.000 woningen in Nederland onbewoond zijn, die staan dus officieel leeg. Het kan uiteraard zijn dat deze woningen wel bewoond worden maar dat betekend dan ook dat er op grote schaal illegaal gewoond wordt. Maar voor de grap maar eens een lijst van woningen in je omgeving en ga op een zondagmiddag eens een kijkje nemen (tip: correleren met de familieberichten levert alleen een een mooie lijst met leegstaande woningen op).
Maar dan nog... zelfs als je weg wilt om wat voor een reden dan ook? Waarom lukt het deze mensen niet? Waarom zitten ze vast? Vanwege de fantastische betaalbaarheid? Kom Sjabba, jij zou nu toch wel beter horen te weten.
Ja... maar.... dan moeten ze maar genoegen nemen met een nog kleinere container op een nog kleinere postzegelquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Veel mensen kunnen overigens niet kopen, simpelweg omdat ze geen of slechts een hele kleine hypotheek krijgen.
Heb je dat ook met je alterego MichaelMoore besproken?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
kan nog makkelijk 30% af
Ja, hij weet zijn verhaaltje toch niet met feiten te onderbouwen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik meen....
En toen hield het voor mij al weer op...
Het CBS meent het ookquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik meen....
En toen hield het voor mij al weer op...
quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, hij weet zijn verhaaltje toch niet met feiten te onderbouwen.
Dat is meer dan 2 jaar geleden...quote:
Voor een appel en een ei zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren of de hele economie moet instortenquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ja... maar.... dan moeten ze maar genoegen nemen met een nog kleinere container op een nog kleinere postzegel![]()
Zal ze leren die verwende vlegels![]()
![]()
Of je wacht nog een paar jaartjes, spaart rustig door en koopt straks voor een appel OF een ei de failliete boedel van een paar vastgoedspeculanten![]()
![]()
Omdat ze meer willen dan in deze tijd mogelijk is! Accepteer de situatie. Ook jij...quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar dan nog... zelfs als je weg wilt om wat voor een reden dan ook? Waarom lukt het deze mensen niet? Waarom zitten ze vast? Vanwege de fantastische betaalbaarheid? Kom Sjabba, jij zou nu toch wel beter horen te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |