Inderdaad en ook financieel zwaar straffen. Zodat je niet alsnog als 'winnaar' uit de bus komt als dopeur.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:36 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Signaal naar de huidige generatie, als we je nu niet pakken (bv. omdat tests voor een nieuw middel nog niet ontwikkeld zijn), pakken we je later wel.
Tsja, verschillende lobby-partijen he..quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:33 schreef kl1172 het volgende:
10 jaar, pfff, als je dat dan aanpast, doe het dan in 1 keer goed. Hadden ze even goed op 8 jaar kunnen laten dan.
Ik begrijp ook wel dat het geld kost, speciale vriezers, extra plaats en elektriciteit, maar dit vind ik een verlenging van niks. Die vervloekte achterkamertjes politiekquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:42 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tsja, verschillende lobby-partijen he..
Er zullen vast ook lobby-groepen zijn die het juist niet willen verlengen..daar doelde ik meer op..quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat het geld kost, speciale vriezers, extra plaats en elektriciteit, maar dit vind ik een verlenging van niks.
Dat was de vraag niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
[THEFXRmode]Je kan geen olympische medaille winnen zonder doping[/THEFXRmode]
Allemaal dan, als de tests afdoende zijn tenminste. Daarna heft het IOC zich gelijk op.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet.Mijn vraag ging over betrapt worden.
Daar heb ik toch mijn twijfels over, de effectiviteit van die testen. Tijdens die Spelen zelf konden ze nog niet op CERA testen, dat konden ze pas een maar maanden later.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Allemaal dan, als de tests afdoende zijn tenminste. Daarna heft het IOC zich gelijk op.
Ricco &co waren voor de Spelen al gepakt op CERA.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daar heb ik toch mijn twijfels over, de effectiviteit van die testen. Tijdens die Spelen zelf konden wilden ze nog niet op CERA testen, dat konden ze pas al een paar maanden later eerder.
Ik bedoelde het tweede gedeelte meer in algemene zin; de prestaties van Australië op bijvoorbeeld de Olympische Spelen zijn toch wel opvallend goed te noemen. Vanaf 1992 altijd in de top 10 van de medaillespiegel, met als piek de 4e plaatsen in 2000 en 2004, en dat voor zo'n klein land qua inwonersaantal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zou het? Bayley is wel altijd een beetje een subtopper geweest, die in het jaar van Athene ineens onverslaanbaar was.
[..]
De Aussie baanwielrenners hadden wel een piek naar Athene toe. Richting Beijing werd het al weer stukken minder. De Britten namen toen de macht over.
Ja, maar dat was een andere controlerende instantie. Degene die dat in Peking deed, wist in eerste instantie niet de CERA eruit te vissen. Pas toen een half jaar later met verbeterde technieken enkele stalen werden hertest. Toen viel dus Rebellin door de mand.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ricco &co waren voor de Spelen al gepakt op CERA.
Het testen an sich lijkt me geen rocket science. De moeilijkheid ligt in de periode ervoor: hoe bewijs ik dat er een bepaald dopingproduct in een bepaalde sample zit. Maar als dat eenmaal bekend is, is het een kwestie van communiceren welke middelen gebruikt moeten worden om in dit geval CERA aan te kunnen tonen. Dat had de controlerende instantie van de Spelen mákkelijk kunnen leren van die van de Tour in de tussentijd. Dus voor het niet-testen op CERA moet een andere reden zijn dan "niet kunnen".quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, maar dat was een andere controlerende instantie. Degene die dat in Peking deed, wist in eerste instantie niet de CERA eruit te vissen. Pas toen een half jaar later met verbeterde technieken enkele stalen werden hertest. Toen viel dus Rebellin door de mand.
Dat van die verbeterde techniek was volgens mij het verhaal dat toen rond ging.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het testen an sich lijkt me geen rocket science. De moeilijkheid ligt in de periode ervoor: hoe bewijs ik dat er een bepaald dopingproduct in een bepaalde sample zit. Maar als dat eenmaal bekend is, is het een kwestie van communiceren welke middelen gebruikt moeten worden om in dit geval CERA aan te kunnen tonen. Dat had de controlerende instantie van de Spelen mákkelijk kunnen leren van die van de Tour in de tussentijd. Dus voor het niet-testen op CERA moet een andere reden zijn dan "niet kunnen".
Maar denk je echt dat dat met niet kunnen te maken had?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat van die verbeterde techniek was volgens mij het verhaal dat toen rond ging.
Het fijne weet ik er niet van, maar feit blijft dat de dopingcontroleurs van de Tour er meteen Ricco uitvisten en tijdens de OS er in eerste instantie achter het net werd gevist.
Ik heb totaal geen zicht op wat zij wel en niet kunnen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat dat met niet kunnen te maken had?
Ik ben wel benieuwd wie er nog meer als verdacht waren aangemerkt, maar de dans ontsprongen. Zo'n Schwazer lijkt mij verdacht, die werd later ook betrapt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar denk je echt dat dat met niet kunnen te maken had?
Anyways, wie zijn er eigenlijk gepakt op dopinggebruik met retro-actief testen op de Spelen?
http://www.volkskrant.nl/(...)ing-op-OS-2004.dhtml
http://www.nu.nl/sport/17(...)sters-in-peking.html
Vind er zo al 18 die in het stadium belandden van aangemerkt worden als verdacht en zelfs geopenbaard worden als verdacht. Zijn Rachid Ramzi en Rebellin daarvan de enige die ook daadwerkelijk zijn bestraft?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Alsnog goud voor Theo Bos.
Dit is wel weer extra support voor de theorie dat waar opvallend goed gepresteerd wordt (bijvoorbeeld binnen een land, team, of zelfs trainingscomplex), doping in het spel is.
Ik denk niet dat je het in deze zaak in sporten als zwemmen en baanwielrennen moet zoeken. Dit ging vooral om de combinatie van doping en daardoor chantabel zijn, als de berichtgeving klopt. In dergelijke sporten valt er nauwelijks iets te wedden, laat staan fixen. Dit zullen vooral cricket/aussie football/voetbal zijn denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Concrete namen willen we! De Thorpes en Hewitts van deze wereld.
quote:Nadal boos over dopingsuggesties Rochus
PARIJS - Rafael Nadal heeft in de Franse sportkrant L'Equipe zijn ongenoegen uitgesproken over de door zijn collega Christophe Rochus geuite dopingverdenkingen.
De Belg zei op Twizz Radio dat hij de lange afwezigheid van Nadal verdacht vond. ''Hoe kan Nadal in 2012 Roland Garros winnen en een maand later niet meer spelen? Dat is erg verdacht, maar we hebben geen bewijs", aldus de Belg.
"Ja, dat gerucht doet de ronde omdat de controles niet openbaar zijn", reageerde Nadal die woensdag in Viña del Mar zijn eerste enkelpartij speelde na zijn knieblessure.
''De internationale tennisbond ITF zou er gewoon mee naar buiten moeten komen. Net als het WADA. Gebeurt dat niet dan zal er niets veranderen en zal ik het idiote commentaar, zonder enig bewijs, van Rochus moeten blijven aanhoren.''
Je kunt wel merken dat wielrennen dé sport is, op dat Sociedad en Australie's nieuws nauwelijks reacties.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
even teruglezen, maar dat gebeurt maar weinig meer tegenwoordigHet Sociedadnieuws is wel 4 keer gepost geloof ik
twitter:velocast twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:56:53So, Fabian Cancellara might be the brother of an Italian plumber. Rumours of Andy Schleck being Princess Peach also unconfirmed. reageer retweet
Hoe moet ik dit zien?quote:Bishop: 'Ik was enige zuivere PDM-renner in Tour van '88'
Vorige maand pakte de Volkskrant uit met het nieuws dat in de Tour van 1988 zeven van de acht renners van het toenmalige PDM doping gebruikten. In een reactie aan Cyclingnews laat de Amerikaanse ex-renner Andy Bishop nu weten dat hij de enige renner was die 'schoon' reed.
Bishop was in 1988 een neoprof toen hij debuteerde in de Ronde van Frankrijk. Bertus Fok was in die tijd verzorger van het Nederlandse team. Op basis van diens notitieboekje berichtte De Volkskrant midden januari dat bijna de volledige PDM-ploeg toen gedopeerd rondfietste. Het team bestond onder meer uit de Nederlandse toppers Steven Rooks en Gert-Jan Theunisse en de overleden ex-wereldkampioen Rudy Dhaenens.
'Ik ben altijd radicaal tegen doping geweest', zegt de 47-jarige Bishop vanuit zijn huis in Vermont. 'Ik weet nog dat Bertus Fok altijd een hele doos vol met pillen in alle vormen en kleuren met zich meedroeg. Maar ik vond dat waardeloos. Ik beschouwde die soigneur als een 'witchdoctor' (kwakzalver) want ik vond het een ouderwetse manier om renners te begeleiden. Ik heb altijd geweigerd die pillen te nemen.'
Testosteron?
In het notitieboekje van Fok staat naast de naam van Bishop niettemin dat hij testosteron zou hebben genomen, maar dat betwist de ex-renner. 'Toen ik dat las, dacht ik ook: wat is dit verdorie? Maar als je de rest van de documenten leest, merk je dat mijn naam nergens meer valt.'
Bishop beëindigde de Tour van 1988 als 135ste. 'Pas een jaar later begon men echt aan te dringen dat ik ook doping zou nemen. Maar ik weigerde en daarna mocht ik niet meer starten in belangrijke wedstrijden.'
Eind '89 verliet Bishop PDM en stapte over naar 7-Eleven. In 1998 hing hij zijn fiets aan de haak, met een bijna maagdelijk palmares.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
twitter:velocast twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:56:53So, Fabian Cancellara might be the brother of an Italian plumber. Rumours of Andy Schleck being Princess Peach also unconfirmed. reageer retweet
IK geloof bishop ook niet, zijn naam staat er ook op met de middelen erachter, omdat hij nooit gepakt is en er geen retrotest meer kan worden uitgevoerd. Komt hij nu met dit verhaal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit zien?
Je hebt een succesvolle wielerploeg, de renners gebruiken meer medicijnen dan de gemiddelde kankerpatiënt. In alle wijsheid wordt besloten een renner aan te trekken waar je tijdens een van de vele koersen ineens gaat aandringen dat hij ook wat moet gaan gebruiken...
Dit overleg je niet vooraf? Dat is toch niet geloofwaardig?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |