Nee, valt tot nu toe mee. Ben dus nog echo gaan laten maken van mijn benen, tussendoor paar keer eten, bezoek 's middags en 's avonds, tussendoor wat dutjes gedaan, en vrijwel de hele ochtend vanalles geregeld voor werk. Toen ik namelijk eenmaal wist dat ik er de komende weken uit ga liggen, wilde ik wel alles zo goed mogelijk achterlaten! Nu dat gebeurd is, kan ik rust nemenquote:
Yes!quote:
Kipfilet is prima, waarom geen kaas?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:57 schreef Governo het volgende:
Ik wil graag een klein beetje afvallen, een kilo of 5, maar ik weet niet echt wat nou gezond is om op brood te doen. Op dit moment eet ik vaker hagelslag, maar dit is natuurlijk niet zo gezond.
Wat ik verder erg lekker vind is kipfilet en sandwichspread komkommer. Maar is sandwichspread wel zo gezond? En wat zijn andere gezonde alternatieven (liefst geen kaas)?
Rot zeg van je kniequote:Op donderdag 7 februari 2013 09:35 schreef Nallie het volgende:
Fijn Coco! En lekkere lijstjes!
Net bij orthopeed geweest voor mn knie. Hardlopen gaat m waarschijnlijk niet meer worden... wellicht tot de 5 km, maar meer ook niet. Funest voor je gewrichten sowieso zegt ze. Best heftige uitspraak vond ik! Maar goed, ben nu al blij als ik gewoon geen pijn meer heb
Planning!
O: havermout, kokos en banaan
T: appel
L: 3 knackebrod, 2 met kipfilet, 1 met geitenkaas. Salade van tomaat/komkommer/kikkererwten en zonnebloempitjes met wat sesamolie
T: notenreepje
T: ? gaan borrelen met collega's
D: omelet met champignons met een bh
T: kwark
B: ruim een uur fietsen en wil thuis nog wat oefeningen doen vanavond
Fijn dat het al beter gaat!quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en ik heb in ieder geval geen trombosebeen, echo was helemaal schoonBen inmiddels verhuisd naar een eenpersoonskamer, met eigen badkamer en koelkast. Dus dat is mooi
Pijnstillers doen nog steeds hun ding! Krijg morgen of overmorgen een longfoto om te zien of mijn longontsteking al aan de beterende hand is. Misschien mag ik dan wel al vrij/za naar huis, anders pas maandag.
Mag de komende weken in ieder geval niet werken (gesprek met longarts gehad), en daarna langzaam opbouwen. Alleen een longembolie of alleen een longonsteking was nog wel te overzien geweest, allebei tegelijk is een minder strak plan
Oh, en ik kreeg dus avondeten daarstraks (had niks kunnen kiezen doordat ik van afdeling was gewisseld). Dat zal vast hieperdepieper gezond zijn! Althans, zo dacht ik. Pannenkoek!
Ja joh, met een beetje hummus ofzo. Alleen blijven die beugels soms een beetje tussen je tanden zitten, maar niks wat een tandenstoker niet kan oplossenquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
Rot zeg van je knie
Maaruh zo'n bh, is dat nou lekker?
Ja.. nu was hardlopen niet perse mn favoriete bezigheidquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef An24 het volgende:
Wat vervelend van je knie Nallie. En ook dat je niet meer kunt hardlopen. Dat zal even wennen zijn
Okay, dat is wel fijn. Niet dat je je favo sport moet opgevenquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja.. nu was hardlopen niet perse mn favoriete bezigheiddus dat scheelt.
Volleyballen kan wel over een tijdje weer, dus dan ga ik dat gewoon weer oppakken!
Nou ja ik ben een beetje scheefquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat was volgens de orthopeed het probleem met je knie Nallie?
Wel jammer zeg, hardlopen is juist zo leuk!![]()
Ik moest hier heel erg om grinnikenquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wel jammer zeg, hardlopen is juist zo leuk!![]()
Oh, hai!quote:
Nouja, dat is iig een helder verhaal.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:55 schreef Nallie het volgende:
[..]
Nou ja ik ben een beetje scheefdaardoor komt er meer belasting op rechts en dat kan gecorrigeerd worden met zooltjes op zich. Alleen het repetitieve bewegen van hardlopen is heel slecht voor je knieën/rug dus dat mag ik niet meer langdurig/vaak doen, omdat zeker mijn lijf dat niet gaat trekken.
^^quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:10 schreef MarMar het volgende:
Ik zie echt heel vaak mensen hardlopen buiten waarvan ik denk dat kán niet goed voor ze zijn.. scheef, wiebelig, neerkomend op hun voeten als stampende olifanten.. Eentje loopt hier wel eens voor huis langs en dan dreunt het gewoon door tot in de woonkamerterwijl het geen groot/zwaar persoon is.
Ik denk dat veel mensen zwaar onderschatten dat je ook voor iets "simpels" als hardlopen een goede techniek nodig hebt.
Ik kijk hier tegen een blauwe lucht aan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:15 schreef loveli het volgende:
Mooi weer? Zelfs m'n auto is schoongespoeld!
Ja, het was ooit maat 42 dus ik ben blij D: maar mijn kookai jurkje was maat L dus dat is dan maat 42, maar ik hoop dat ie dan heel klein valt. of als ie heeeeeel mooi is, laat ik hem gewoon innemen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:27 schreef MarMar het volgende:
maat 38 is toch ook prachtig
En lol Mo!
Het komt er een beetje lullig uit Perr.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:54 schreef Perruche het volgende:
Zijn er hier trouwens nog types die dat fatsecret gebruiken?
Ik gebruik hem ook maar ik kan mijn "beweging" net veranderen, heb jij dat ook? als ik eerst invoer 1 uur kan ik het daarna niet aanpassen...quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het komt er een beetje lullig uit Perr.
Maar ik gebruik 'm wel eens. Volgens mij wel meer mensen hier. Het is iig een app die behoorlijk uitgebreid is en waar je heel makkelijk dingen in kunt aanpassen of toevoegen.
^^quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:41 schreef Novem het volgende:
Wel voldoende zout aan je bouillonblokjes toevoegen he!
Ik kan het me bijna niet voorstellen. Iemand had al nagerekend dat het zo'n 1300 calorieen is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:38 schreef Novem het volgende:
Zal dat ook echt door een voedingsdeskundige gemaakt zijn dan?
Hoe kan je dat doen dan? Want dat verhogen/verlagen werkt dus niet, en ik zie ook niet hoe ik het kan verwijderenquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Als je op je activiteit klikt, dan kun je je duur verhogen of verlagen.
Als het sowieso niet klopt, dan zou ik even die activiteit verwijderen en opnieuw toevoegen.
Volgens eetmeter eet ik altijd te weinig zout.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren las ik ergens dat ze de norm van de hoeveel zout dat je op een dag mag eten omlaag hebben geschroefd
Toevallig gisteren de aflevering gezien, met zo'n startgewicht gaat het in het begin ook wel wat sneller dan wanneer je 500 gram kwijt wilt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik kan het me bijna niet voorstellen. Iemand had al nagerekend dat het zo'n 1300 calorieen is.
Nu is Health City ook de hoofdsponsor van Obese en als de voedingsrichtlijnen die ze daar hanteren net zo erg zijn als bij "I used to be fat" van MTV, dan verbaast het me niets dat de deelnemers zo enorm veel afvallen.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:44 schreef MarMar het volgende:
[..]
Volgens eetmeter eet ik altijd te weinig zout.
Ze zoeken het maar lekker uit bij eetmeter
Beter dan een gemiddeld menu*, maar weinig. En ontbijt met bonen lijkt me niet praktisch ivm gasvorming.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Is dat nu echt zo'n slecht menu dan? Dat ontbijt lijkt me maar niks, maar vind het er zelf niet zo ongezond uitzien...
whehequote:Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Beter dan een gemiddeld menu, maar weinig. En ontbijt met bonen lijkt me niet praktisch ivm gasvorming.
Oh, ja, de hoeveelheid is misschien niet zo handigquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Beter dan een gemiddeld menu, maar weinig. En ontbijt met bonen lijkt me niet praktisch ivm gasvorming.
Gasvorming valt heus wel mee bij bonen e.d.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Beter dan een gemiddeld menu*, maar weinig. En ontbijt met bonen lijkt me niet praktisch ivm gasvorming.
*Gemiddelde Mac-Nederlander, zeg maar
mac = McD of macaroni, vul zelf maar in
Dat gaat inderdaad behoorlijk rigoreus, maar nu is dat ook wel echt nodig bij mensen die 220 kilo wegen.. Obese.. nogal een "sbsgehalte" maar het concept vind ik zo gek nog niet.. 1 jaar om af te vallen met persoonlijke begeleiding, daarna nog 1 jaar nazorg..quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik kan het me bijna niet voorstellen. Iemand had al nagerekend dat het zo'n 1300 calorieen is.
Nu is Health City ook de hoofdsponsor van Obese en als de voedingsrichtlijnen die ze daar hanteren net zo erg zijn als bij "I used to be fat" van MTV, dan verbaast het me niets dat de deelnemers zo enorm veel afvallen.
Kan je nagaan... als je 220 kilo weegt, dan val je 100 kilo af, en dan ben je nog steeds te dik!quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad behoorlijk rigoreus, maar nu is dat ook wel echt nodig bij mensen die 220 kilo wegen.. Obese.. nogal een "sbsgehalte" maar het concept vind ik zo gek nog niet.. 1 jaar om af te vallen met persoonlijke begeleiding, daarna nog 1 jaar nazorg..
In dat soort gevallen moet je ook gewoon echt snel veel afvallen wil je uberhaupt weer een beetje gezond kunnen leven.. als er dan 100 kilo af is, dan kan je eens denken aan nog een beetje afvallen op een normale manier... hoewel op gewicht blijven dan al een hele taak is denk ik.
Ik dacht dat kwark enzo zo gepromoot werd hier.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:47 schreef loveli het volgende:
Geen zuivel is niet zo erg, overrated enzo.
Hehehehe, ik ga je wel even DM'en.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hoe kan je dat doen dan? Want dat verhogen/verlagen werkt dus niet, en ik zie ook niet hoe ik het kan verwijderen.
Dit was wel een lange vent, valt mee denk ik..quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Kan je nagaan... als je 220 kilo weegt, dan val je 100 kilo af, en dan ben je nog steeds te dik!
Ik eet het ook dagelijks, maar zie het niet als essentieel onderdeel van gezonde voeding.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik dacht dat kwark enzo zo gepromoot werd hier.
Ok.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik eet het ook dagelijks, maar zie het niet als essentieel onderdeel van gezonde voeding.
Ik vind kwark nogsteeds De gouden tip van Vizquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik dacht dat kwark enzo zo gepromoot werd hier.
Ik kan me herinneren dat zij ook 500 grams bakken kwark wegbuffelt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik vind kwark nogsteeds De gouden tip van Viz
Li is niet van de zuivel tho.
Nou, misschien heb je er zelf niet bijzonder veel last van, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Maar mensen met IBS of IBD (en dan vooral tijdens opvlammingen) wordt aangeraden om uit de buurt te blijven van o.a. bonen. Vanwege die gasvormingquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Gasvorming valt heus wel mee bij bonen e.d.
Ik wel ivm eiwit en langzame vertering. Goed sportvoer en erg fijn als avond tussendoortje, omdat de trek dan de rest van de avond wel wegblijft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik eet het ook dagelijks, maar zie het niet als essentieel onderdeel van gezonde voeding.
cocoquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb vorige week allemaal bestellingen gedaan. Kleren
Denk dat er straks bij thuiskomt 3 pakjes op me liggen te wachten. Drie pakjes met Veel Kleding. Hoe awesome is dat?!Stiekem verheug ik me daar best wel op, gheghe.
Om twee uur krijg ik weer bezoek. Ga zo even lekker douchen. Heb zo'n stoel in de douche, volgens mij is dat echt chill bij het scheren van je benen. Gaan we meteen even testen![]()
Ik eet vanavond trouwens een of ander lapje vlees (ben vergeten wat precies), met boterboontjes, appelmoes en wat chocoladevla. En vanmiddag krijg ik twee boterhammetjes met hagelslag, en melk.
Naja... bij het eerste seizoen van Obese waren er ook heel wat waarbij het project absoluut niet goed lukte. Die of weer aankwamen of überhaupt amper afvielenquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad behoorlijk rigoreus, maar nu is dat ook wel echt nodig bij mensen die 220 kilo wegen.. Obese.. nogal een "sbsgehalte" maar het concept vind ik zo gek nog niet.. 1 jaar om af te vallen met persoonlijke begeleiding, daarna nog 1 jaar nazorg..
In dat soort gevallen moet je ook gewoon echt snel veel afvallen wil je uberhaupt weer een beetje gezond kunnen leven.. als er dan 100 kilo af is, dan kan je eens denken aan nog een beetje afvallen op een normale manier... hoewel op gewicht blijven dan al een hele taak is denk ik.
Rokjes die waaien zoals de wind waait kunnen best gênante situaties opleveren soms. Gelukkig waaien alleen je vestjes (alhoewel ik dat eigenlijk niet uit jouw opmerkingen kan concluderen, maar dat terzijde).quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat zij ook 500 grams bakken kwark wegbuffelt.
Maar goedzoals de wind waait waait mijn vestje
Misschien zijn we thuis met teveel bonen opgevoed dan of zo. Dacht altijd dat het een fabel was.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, misschien heb je er zelf niet bijzonder veel last van, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Maar mensen met IBS of IBD (en dan vooral tijdens opvlammingen) wordt aangeraden om uit de buurt te blijven van o.a. bonen. Vanwege die gasvorming
Die stoelen zijn daar idd chill voor haha, bij benen scheren mis ik 'm nog wel eensquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb vorige week allemaal bestellingen gedaan. Kleren
Denk dat er straks bij thuiskomt 3 pakjes op me liggen te wachten. Drie pakjes met Veel Kleding. Hoe awesome is dat?!Stiekem verheug ik me daar best wel op, gheghe.
Om twee uur krijg ik weer bezoek. Ga zo even lekker douchen. Heb zo'n stoel in de douche, volgens mij is dat echt chill bij het scheren van je benen. Gaan we meteen even testen![]()
Ik eet vanavond trouwens een of ander lapje vlees (ben vergeten wat precies), met boterboontjes, appelmoes en wat chocoladevla. En vanmiddag krijg ik twee boterhammetjes met hagelslag, en melk.
opwaaiende rokjesquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Rokjes die waaien zoals de wind waait kunnen best gênante situaties opleveren soms. Gelukkig waaien alleen je vestjes (alhoewel ik dat eigenlijk niet uit jouw opmerkingen kan concluderen, maar dat terzijde).
Dat kan inderderdaad gebeuren als je teveel bonen eet.quote:
Nee, volgens mij mag ik tussendoor best nog bouillon vragen en dat soort dingen. En op dit moment heb ik totaal geen honger, komt waarschijnlijk door de pijnstilling die ik krijg. Ga nu wel al 1 van de soorten weglaten, kijken of dat werktquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:51 schreef Perruche het volgende:
[..]
coco![]()
. Maar laten ze je nou overleven op een vlaflip, een bth hagelslag en een avondeten? Sterkte!
quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:54 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat kan inderderdaad gebeuren als je teveel bonen eet.
Die zullen er nu vast ook wel weer komen.. deze eerste was succesvol, ook supergemotiveerd en hij vond het sporten volgens mij ook leuk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... bij het eerste seizoen van Obese waren er ook heel wat waarbij het project absoluut niet goed lukte. Die of weer aankwamen of überhaupt amper afvielen
[..]
[..]
Nou ja, niet alles gaat voor iedereen op, natuurlijk. Tijdens een serieuze opvlamming kan ik eigenlijk alleen cola goed verdragen. Terwijl dat niet zou moeten kunnen, door de koolzuur. Mgoed. Bij mij gaat dat dus welquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien zijn we thuis met teveel bonen opgevoed dan of zo. Dacht altijd dat het een fabel was.
Het punt is dat iemand een sport moet vinden die bij hem past. Zeggen dat sport niet leuk is, is hetzelfde als beweren dat je geen kaas/vis oid lust. Er zijn er zoveel soorten van. Alleen je moet wel even zoeken en ook accepteren dat fitness niet voor iedereen je van het is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Die zullen er nu vast ook wel weer komen.. deze eerste was succesvol, ook supergemotiveerd en hij vond het sporten volgens mij ook leuk.
Dat is zeldzaam geloof ik.. in de sportschool zucht en steunt het grootste deel ook onderling (en soms tegen mij) dat ze het alleen doen omdat het moet.. het lijkt me verdomd moeilijk om het dan vol te houden.
Ik vind het heerlijk om te sporten, moet mezelf nu even in bedwang houden omdat het niet handig is na 3 dagen bijna niet eten.. maar ik denk dat ik vanmiddag wel een wandeling doe als het zulk lekker weer blijft hier.
Tja... ik vind het ook veel, maar het advies zit niet voor niets op 2000kcalsquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:00 schreef MarMar het volgende:
Ik merk toch dat ik best moeite moet doen om boven die 1500 uit te komen, omdat ik minder gewend was een paar jaar lang.
En sjah.. dat, of dood gaan aan extreem overgewicht.. bij dit soort gevallen is het inderdaad een kwestie van je leven lang er aan moeten blijven werken.
Beetje vergelijkbaar met leven met diabetes.. ik vind dat het het wel waard is.
Dagelijks minimaal 1. Zou liever dagelijks een bak havermout weglepelen, maar dat trekt mijn lijf helaas niet op de lange termijn. Dan maar compromissen sluiten met de wind.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat zij ook 500 grams bakken kwark wegbuffelt.
Maar goedzoals de wind waait waait mijn vestje
Lukt makkelijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... ik vind het ook veel, maar het advies zit niet voor niets op 2000kcals
En ik vind het ook de moeite waard, maar voor velen is dat niet het geval (dat is ook wel te zien aan veel mensen).
Anderzijds betwijfel ik of je dan inderdaad genoeg vitamine binnen kan krijgen. Ik zit officieel nu op 1100kcals en ik moet echt behoorlijk wat vitamine van de diëtist en HA bijslikken om te zorgen dat mijn tekorten niet al te erg zijn.
Die is niet versquote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:13 schreef V1z0R het volgende:
die zullen nu al wel beschimmeld zijn Mufasa
[..]
Lukt makkelijkAls je kijkt hoeveel vitamines je in een salade van 250gr. kan stoppen
Groentes zijn kcalarm en vol vitamines en mineralen. (tenzij je ze doodkookt, dan belanden ze in het water)
1100 is weinig maar kun je echt wel volproppen met essentiële voedingsstoffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |