Het was een voorbeeld.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat iemand aan krachttraining doet moeten ze het allemaal doen? okay
Wil je nog meer voorbeelden? het mag hoor...quote:Als voetbalspelers in hun training proberen om zo zwaar mogelijk te squatten, springen ze hoger en sprinten ze sneller. Dat blijkt uit een studie van de Norwegian University of Science and Technology die vijf jaar geleden verscheen in de British Journal of Sports Medicine.
Tijdens een voetbalwedstrijd rennen spelers 8-12 kilometer, blijkt uit de sportstatistieken. Gemiddeld moeten spelers elke negentig seconden een sprintje trekken. Sprintvermogen is dus voor voetbalspelers belangrijk. Omdat studies hadden uitgewezen dat sporters sneller sprinten naarmate ze met meer gewicht nog net 1 rep kunnen squatten, wilden de Noren met hun studie nagaan of je die studies kunt extrapoleren naar voetbalspelers.
De onderzoekers bepaalden van zeventien internationale spelers - hun gemiddelde leeftijd was 26 jaar - hoe snel ze konden sprinten en hoe hoog ze konden springen. De onderzoekers keken ook met hoeveel gewicht de spelers nog net 1 keer konden squatten.
Zo ontstonden de figuren van hieronder. Hoe hoger de 1RM, des te hoger sprongen de spelers. En hoe hoger de 1RM, des te sneller sprintten de voetballers op de 10 en de 30 meter.
De onderzoekers maten overigens de 1RM met een half squat: de spelers zakten totdat hun bovenbenen evenwijdig met de vloer waren.
Voetballers zijn ook gebaat bij een hoge VO2max: een hoge maximale zuurstofopname. Die kun je het beste trainen door intervaltraining met een hoge intensiteit. Sommige trainers zijn bang dat gewichttraining ten koste gaat van de VO2max. De onderzoekers vonden echter geen aanwijzingen dat een hoge 1RM ten koste ging van de VO2max.
"Elite soccer players should focus on maximal strength training, with emphasis on maximal mobilisation of concentric movements, which may improve their sprinting and jumping performance", concluderen de Noren.
Wat staat hier?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ja maar de meeste hebben een aesthetic fysiek, shredded as fuark. Komt babo aan met zn manlet genetics, alsnog op zn driewieler
Ja en chestbrah met z'n crackhoofdquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ja maar de meeste hebben een aesthetic fysiek, shredded as fuark. Komt babo aan met zn manlet genetics, alsnog op zn driewieler
bijvoorbeeld. al is hij nog een beetje breed naar mijn smaak.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:34 schreef Lavalampjes het volgende:
[..]
zo?
http://1.bp.blogspot.com/(...)RgkI/s1600/glenn.jpg
voetbal, nuff said.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:51 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld.
Zonder kunnen ze het niveau nooit evenaren als met iemand die het wel doet.
Niet voor niks top niveau.
Nog een voorbeeld dan:
[..]
Wil je nog meer voorbeelden? het mag hoor...
Ooit een paar flitsen van gezien.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´ll send you the bill
Als je het allemaal zo goed weet.. kom is met volgens jou een goed artikel dat zegt dat top sporters geen krachttraining doen omdat dit negatieve invloed heeft.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:56 schreef Life2.0 het volgende:
oh en je eigen bron ontkracht al direct de stelling waarvoor je hem wilt gebruiken, maar whatevaaah
Ik heb zelfde frame als babo ongeveer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:48 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
als jij mij een artikel geeft die verklaard dat zwaartekracht niet omhoog werktquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:57 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als je het allemaal zo goed weet.. kom is met volgens jou een goed artikel dat zegt dat top sporters geen krachttraining doet omdat dit negatieve invloed heeft.
Ok je zit te trollen... leukquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als jij mij een artikel geeft die verklaard dat zwaartekracht niet omhoog werkt
Wie beweert het tegendeel dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:01 schreef Life2.0 het volgende:
Dat je jezelf voorhoudt dat het zo werkt prima, maar om dat nou als waarheid te verkondigen en dan eisen dat iemand het tegendeel bewijst
maarja als je 15 bent is 3 kg liften al kk st0er mattieee, doe je ding..
Je lult jezelf vast.. ik hoop dat je dat ook inzietquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:04 schreef Life2.0 het volgende:
dat meisje naast je in de sportschool
Hoe oud is hij dan :p die gozer is echt een flikker, aandachtshoer, fietsfanaat. Pedofielquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en chestbrah met z'n crackhoofd. Kon niet geloven dat hij jonger is dan ik ben, gast ziet eruit als mid 40.
Dat de meeste leden van de 'aesthetics crew' een esthetisch fysiek hebben, versnipperd als neuurkkk. Komt babo aan, steroiden kuur alomquote:
26 of 27.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:18 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Hoe oud is hij dan :p die gozer is echt een flikker, aandachtshoer, fietsfanaat. Pedofiel
ja tot ik ooit besluit mijn naam openbaar te makenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:04 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je lult jezelf vast.. ik hoop dat je dat ook inziet
Fok knokploeg slat jouw gwn jweetg haters maaken me.famouZquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja tot ik ooit besluit mijn naam openbaar te maken
Huh zyzz dood, dat wist ik nog niet?quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:08 schreef smitjew het volgende:
Gewoon sterkste man, die lui tillen ziek veel.
Maar die hebben niet zo'n strakke body.
Trouwens is die zyzz al best jong gestorven aan een overdosis weet ik veel wat.
Al best een tijdje, tenminste volgens google.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:09 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Huh zyzz dood, dat wist ik nog niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |