quote:Twee verdachten mishandeling Vestdijk blijven vast
Het voorarrest van twee verdachten (15 en 17 jaar) van de mishandeling op 4 januari op de Vestdijk is met 30 dagen verlengd. De rechtbank in Den Bosch heeft dat dinsdag bepaald. Hun verzoek om vrijlating is vanwege de ernst van de verdenking en hun rol bij de mishandeling afgewezen, legde een woordvoerster van de rechtbank uit.
De jongens worden verdacht van poging tot doodslag in vereniging. De verdachten meldden zich bij de politie in Eindhoven nadat beelden van de mishandeling op televisie werden getoond en er een golf van verontwaardiging ontstond.
Van de 17-jarige verdachte uit Vosselaar is duidelijk dat hij bij de politie heeft bekend dat hij het 22-jarige slachtoffer heeft geduwd en geschopt. Een derde verdachte die zich bij de Nederlandse politie meldde is vrijgelaten.
Vijf betrokkenen die zich bij de Belgische politie meldden zijn voorwaardelijk vrij en wachten op een beslissing over uitlevering aan Nederland.
Zie ookquote:PowNews belaagt verdachte geweld Eindhoven
Vandaag moesten vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven verschijnen in de rechtbank in Turnhout. En daar kon een verslaggever van Pownews zelf zijn handen niet thuishouden.
Vandaag diende een zaak in België over de uitlevering van de jongens aan Nederland. De vijf verdachten uit België (de drie andere verdachten van de acht komen uit Nederland) verzetten zich hier tegen. Volgende week neemt de rechtbank hier een beslissing over.
Net als veel andere media was ook Pownews aanwezig met een verslaggever en cameraploeg. Bij het zien van een van de verdachten zetten ze meteen de aanval in. Verslaggever Danny Ghosen trok zelfs de capuchon af van een van de Belgische boys. En daarmee ging hij over de schreef, zo zegt een samensteller van de uitzending van Pownews tegen RTL Boulevard. Volgens hem moeten verslaggevers 'hun handen thuishouden'.
Heksenjacht Op 4 januari wordt er een 22-jarige jongen zwaar mishandeld door acht jongens, in Eindhoven. Op de bewakingsbeelden is te zien hoe de jongens de man van 22 tegen de grond slaan. Eén voor één trappen ze op hem in. Daarna laten ze de man bewusteloos achter op straat.
quote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Danny op bezoek bij Eindhovense kopschoppers
http://www.dumpert.nl/med(...)se_kopschoppers.html
En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig.
Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:39 schreef Jian het volgende:
[..]
En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten.![]()
Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.
Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...
Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
In België is dat toch anders, vind ik dan... Zie bijvoorbeeld de VRT nieuwsredactie, De Morgen, ... etc. Ik ben zoiets als Danny niet gewoon en ben daar eigenlijk wel blij om.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.
De 'normale' journalisten checken geen feiten, schrijven zonder enige inhoudelijke kennis, schrijven in een politieke kleur, zijn bang om hun handen vies te maken etc. etc. Daar hoor je zelden iemand over.
Dan kijk ik echt liever naar zo'n Danny.
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.
Ik vind het nu vooral laf: achter die jochies nog aangaan (terwijl alles al bekend is en alles op straat ligt) terwijl de voormalig bestuursvoorzitters van de SNS bank met rust worden gelaten. Schuif daar eens een roze microfoon in.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
Beter zeg je niets hoor... Niets wat zij nog zeggen gaan wij nu nog goed onthalen. Dat is gewoon zo. Het voegt ook gewoon helemaal niets meer toe. Wat geef ik erom wat zij zeggen; zij hebben namelijk niet dezelfde waarde van fatsoen als ik... dus...?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
Niet iedereen is zo goed met de media. Daarom gaan dit soort dingen via de advocaat. En die sprak dan ook veel gisteren, in P&W.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
Zij brengen anders wel het nieuws he. Zie dat de NOS niet doen. Verder is het toch actie is reactie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...
Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
Omdat journalisten niet uit zijn op waarheidsvinding, maar gewoon een smeuïge kop of dito item willen hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
mwah ik vind het niet sneu voor ze ... eigen schuld, dikke bult enzoquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:25 schreef Pharmacist het volgende:
Zoals anderen ook al zeiden vind ik het wel een beetje sneu voor degene die niet meededen aan de mishandeling. Die staan ook met hun naam voor de rest van hun leven bekend. Uiteraard hebben die ook een kwalijke rol gespeeld, maar de shit die ze over hun heen krijgen vind ik wel buitenproportioneel.
De Brent daarentegen verdient alles dubbeldwars! Die heeft echt nog geluk gehad dat het slachtoffer het er relatief goed vanaf bracht. De trappen tegen het achterhoofd zijn zo damn ziek.
Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |