abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122542328
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122542331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Leuk jurkje! En wat goed dat je 6 (!) maanden niets online gekocht hebt! :D
wilde ik toch nog even op terug komen! :D
Thanks! *;

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:11 schreef anna82 het volgende:

[..]

Maar wat heeft GBtje offline dan allemaal geshopt? Daar ben ik dan wel benieuwd naar!

Ik Heb Ook Geen Zin! :D
Nou, dat viel dus best mee, ik denk voor ongeveer honderd euro (een paar schoenen en wat vesten/truien)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122542396

Jag, ik wil best hagelslag opsturen ?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122542465
lief Ewelina, maar niet nodig. Het is denk ik wel goed voor me om een hagelslagloze periode te hebben...
pi_122542471
Wat goed GB !!! Ik heb echt belachelijk veel gekocht de laatste tijd :@ Iets met aankomen, weer afvallen en net wat andere verhoudingen waardoor de helft van m'n kleding niet meer past. }:|
pi_122542494
De hagelslag begint hier ook op te raken :o maar m'n ouders komen eind van de maand huisje kijken, dus die kunnen weer 'n voorraad meenemen O+
Ja doei.
pi_122542526
Ik heb echt al maanden een aangebroken pak hagelslag in de keuken staan, maar nog niet een keer de neiging gehad om het ergens op te doen. :D
Zou het gebrek aan beschikbaarheid je juist doen hunkeren naar hagelslag? :?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122542542
Misschien Henk, maar vooral de factor dat het lekker is!
pi_122542563
Ik ben weer een stukje dichter bij de research master.. gister gehoord dat ik een 2e referentie heb *O* .
pi_122542582
ik heb echt m'n hele leven al hagelslag gegeten, HPKW, dus voor mij is het vooral een combinatie lekker en gewoonte. Ik vind andere dingen 's morgens echt vies!
pi_122542624
Ik eet dus echt nooit hagelslag. :D
Zoetigheid op brood is ook totaal niet mijn ding, dus dat zou op zich wel een verklaring kunnen zijn. Doe mij maar lekker een stukje chocolade of brownies ofzo. B-) Die met koekjes en marshmallows was errug lekker. *)
Doe wat je niet durft.
pi_122542668
Voor mij ligt een zuchtende en steunende mevrouw. Daarnaast een klagende en verwarde meneer. Vooral dat verwarde is relevant.

Mevrouw: HNNNGGGG, HHHHGGGRRRR, HMMPFFFF (bij iedere ademhaling, heel hard)
Mevrouw: HAAAA, HEEEE, GHHHH#
Meneer: HE? WAT?
Mevrouw: GHHHHHHH
Meneer: HNNNG! OM TWEE UUR!
Mevrouw: GH, GH, HEEEE
Meneer: HMMJA, WEETIKNIEGRRRRR

:')

En verder vraagt hij continu achter elkaar hetzelfde: hoe laat is het? krijgt hij nog eten? krijgt hij nog pijnstilling? hoe laat is zijn onderzoek?

Daarstraks zat hij te knoeien met zijn elektrische bed. Stond zn voeteneind helemaal de lucht in, en hij was er half afgegleden :')

Echt, eigenlijk is het heel sneu. Maar als je er tegenover ligt en het gaat achter elkaar door, dan wordt het best vervelend.

Die mevrouw snapt 's nachts het concept ' fluisteren' niet. IS DAAR EEN ZUSTER? HALLO? HALLOOO? Ik MOET PLASSEN!! De bel snapt ze ook niet of vergeet ze. En als er dan een zuster komt, dan maant die haar de hele tijd tot fluisteren. Wat overigens zinloos is.

:') :+
pi_122542778
Jezus coco, ik zou daar echt vet pissig om worden! Kunnen ze je niet ergens anders leggen :P respect voor je geduld!
pi_122542834
Oh en ik wil ZOMER! Blote benen en flodderjurkjes!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 februari 2013 @ 10:05:04 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_122542883
Zijn er hier nog mensen die zin hebben om samen met andere FOK!kers naar een toffe film te gaan?
GC / [SIGHTSEERS] Gratis naar de film! 7 feb. Amsterdam - Tijd gewijzigd!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_122542884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:00 schreef Perruche het volgende:
Jezus coco, ik zou daar echt vet pissig om worden! Kunnen ze je niet ergens anders leggen :P respect voor je geduld!
juist ja. Als je daar een tijdje moet blijven, zou je dan niet naar een twee persoons kamer kunnen?
pi_122542885
Oh, ik zou me ook opvreten Coco! Heb je een MP3 speler of een koptelefoon die je kan opzetten?
pi_122542921
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:05 schreef Ynske het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zin hebben om samen met andere FOK!kers naar een toffe film te gaan?
GC / [SIGHTSEERS] Gratis naar de film! 7 feb. Amsterdam - Tijd gewijzigd!!
Ja, wel zin, maar de sponsor betaalt vast geen vliegkosten :+
Ja doei.
pi_122542950
Bij mijn enkeloperatie lag ik ook op een zaal, maar ik heb niets anders gedaan dan met een iPod op een boek zitten lezen. :D Ik werd bij voorbaat al gek van al dat gedoe om me heen, lijkt me sowieso niet echt bevorderlijk voor je herstel.

Hoop dat je snel wat rust krijgt daar Coco!
Doe wat je niet durft.
pi_122543086
pfff ik zou gek worden Coco.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:15:44 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122543135
Oordopjes in combinatie met een boek ^O^
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122543214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Voor mij ligt een zuchtende en steunende mevrouw. Daarnaast een klagende en verwarde meneer. Vooral dat verwarde is relevant.

Mevrouw: HNNNGGGG, HHHHGGGRRRR, HMMPFFFF (bij iedere ademhaling, heel hard)
Mevrouw: HAAAA, HEEEE, GHHHH#
Meneer: HE? WAT?
Mevrouw: GHHHHHHH
Meneer: HNNNG! OM TWEE UUR!
Mevrouw: GH, GH, HEEEE
Meneer: HMMJA, WEETIKNIEGRRRRR

:')

En verder vraagt hij continu achter elkaar hetzelfde: hoe laat is het? krijgt hij nog eten? krijgt hij nog pijnstilling? hoe laat is zijn onderzoek?

Daarstraks zat hij te knoeien met zijn elektrische bed. Stond zn voeteneind helemaal de lucht in, en hij was er half afgegleden :')

Echt, eigenlijk is het heel sneu. Maar als je er tegenover ligt en het gaat achter elkaar door, dan wordt het best vervelend.

Die mevrouw snapt 's nachts het concept ' fluisteren' niet. IS DAAR EEN ZUSTER? HALLO? HALLOOO? Ik MOET PLASSEN!! De bel snapt ze ook niet of vergeet ze. En als er dan een zuster komt, dan maant die haar de hele tijd tot fluisteren. Wat overigens zinloos is.

:') :+
Spannende avonturen beleef je daar dus :P
pi_122543221
Je blijft er best wel rustig onder Coco, respect.. Maar zou een andere rustigere kamer niet beter zijn voor jezelf?

Toen ik op de verkoeverkamer lag en mijn plaatselijke verdoving tot mijn nek optrok en de vrouw naast me de hele tijd begon te huilen en de zusters nergens normaal op reageerden werd het mij wat teveel. Dat was laatste keer ziekenhuis meppel.
pi_122543229
Boek heb ik! Oordopjes niet though... Laptop ook, dus ben nu wat dingetjes voor mn werk aan het afhandelen. Dan is dat tenminste geregeld.

Geloof dat ze de meneer zo overbrengen naar een andere zaal.

Ik kan zelf nog niet over, het schijnt overvol te zijn. Liggen met 8 man op een kamer. Inmiddels wel al allerlei wisselingen geweest, waardoor er nog maar (incl. de meneer die zo weggaat dan) nog maar 1 iemand hier eerder lag dan ik. En dus voorrang heeft op mij. Dus wie weet mag ik later naar een andere kamer :)

O: boterham met aardbeienjam.
De rest weet ik nog niet :+
pi_122543248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Spannende avonturen beleef je daar dus :P
Nou. Ontzettend. :D :+
  Vis een optie? woensdag 6 februari 2013 @ 10:25:28 #26
70532 loveli
N
pi_122543417
8 man op een kamer, dat doen ze zelfs Poolse aspergestekers niet aan!
crap in = crap out
pi_122543465
Nee, de eenzaamheid. Die doe je tenminste met zestien man op een kamer
pi_122544379
Lekker als je dan met patienten op de zaal ligt met een delerium of Korsakoff. :X
  Vis een optie? woensdag 6 februari 2013 @ 11:04:40 #29
70532 loveli
N
pi_122544562
Beetje ongemakkelijk om gemengd te liggen ook.
crap in = crap out
pi_122544659
Jongens ik kan me nergens toe zetten :').
pi_122544861
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:08 schreef Perruche het volgende:
Jongens ik kan me nergens toe zetten :').
join the club. thuis werken kan soms goed uitpakken, en soms niet....
pi_122544878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

join the club. thuis werken kan soms goed uitpakken, en soms niet....
Ik ben op kantoor!
pi_122544880
ik heb net koekjes uit de vriezer in de magnetron ontdooid... :')
pi_122544901
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik ben op kantoor!
mm, ok. ik ben thuis. en het sneeuwt buiten, en het is fijn om binnen te zijn, en heb gister een groot project afgerond, en moet nu weer met nieuwe dingen beginnen..lekker rustig aan iig.
  Vis een optie? woensdag 6 februari 2013 @ 11:17:09 #35
70532 loveli
N
pi_122544923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:15 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb net koekjes uit de vriezer in de magnetron ontdooid... :')
Dat klinkt slap en zompig. Eet ze ;)
crap in = crap out
pi_122544945
Lijkt me zo niks he, op zaal met al die reutelende en ruftende mensen :@

Ben je druk Perr? Of juist niet en daarom lui?

Thuiswerken lijkt me ook lastig, zou me totaal niet kunnen focussen.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122544981
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat klinkt slap en zompig. Eet ze ;)
t viel mee! Daar was ik ook verbaasd over!
pi_122545050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:17 schreef Novem het volgende:
Lijkt me zo niks he, op zaal met al die reutelende en ruftende mensen :@

Ben je druk Perr? Of juist niet en daarom lui?

Thuiswerken lijkt me ook lastig, zou me totaal niet kunnen focussen.
Gewoon geen zin :P kweenie, somsheb je zo'n dagje.

Ik lees trouwens nu in dieet (wog? hoezo?) en wat ik niet snap is dat mensen met de feestdagen zoveel aankomen onder het mom "het moet wel leuk blijven". Wat moet er leuk blijven? Jezelf als een uitgehongerde beer op een buffet storten :?
pi_122545093
Oh shit Coco :* *herken* irritant en vermoeiend is dat! Hopelijk ben je snel weer thuis, slapen lijkt me geen overbodige luxe ook om te herstellen.
pi_122545195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik lees trouwens nu in dieet (wog? hoezo?) en wat ik niet snap is dat mensen met de feestdagen zoveel aankomen onder het mom "het moet wel leuk blijven". Wat moet er leuk blijven? Jezelf als een uitgehongerde beer op een buffet storten :?
Precies dat dacht ik toen ik het las :')
Het kan ook zijn doordat ze in dat topic vaak overleven op 1200 kcals...als je dan de hele maand december aan het vreten gaat wil het wel!
pi_122545235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:25 schreef Novem het volgende:

[..]

Precies dat dacht ik toen ik het las :')
Het kan ook zijn doordat ze in dat topic vaak overleven op 1200 kcals...als je dan de hele maand december aan het vreten gaat wil het wel!
Ja... ook snap ik niet dat niemand even zegt tegen die gast dat zo snel afvallen echt funest gaat zijn voor het jojo-effect en je loshangende vel. Maar goed, ik ga me niet in dat topic mengen :P

Verder vind ik het zulk mooi weer dat ik erover denk om weer te gaan hardlopen... :@
pi_122545246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Whehehe
Worry is a misuse of imagination
pi_122545252
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:26 schreef Probability het volgende:

[..]

Whehehe
Hoe is het nou billsters?
pi_122545340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja... ook snap ik niet dat niemand even zegt tegen die gast dat zo snel afvallen echt funest gaat zijn voor het jojo-effect en je loshangende vel. Maar goed, ik ga me niet in dat topic mengen :P

Verder vind ik het zulk mooi weer dat ik erover denk om weer te gaan hardlopen... :@
Die gedachte verlies je vanzelf wel zodra je vanavond om 6 uur in het donker en bij +1 thuiskomt na een lange dag op kantoor :P Hoe is de enkel?
pi_122545378
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Novem het volgende:

[..]

Die gedachte verlies je vanzelf wel zodra je vanavond om 6 uur in het donker en bij +1 thuiskomt na een lange dag op kantoor :P Hoe is de enkel?
Mwhaha het vertrouwen! Nee ik dacht dan om 1x in de week om 17:30 uur direct vanuit kantoor naar huis te hobbelen ofzo. Moet ik alleen wel de dag erna ook niets te doen hebben anders moet ik vanalles meeslepen! Plus het is 8 km dus dat wordt eerst nog een eind lopen.

Zie mij exucses verzinnen :').
pi_122545662
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:04 schreef loveli het volgende:
Beetje ongemakkelijk om gemengd te liggen ook.
Ik heb tot nu toe altijd gemengde zalen gezien. Maar nooit meer dan 6 personen op een kamer. En dat lijkt me al veel!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122545736
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

Mwhaha het vertrouwen! Nee ik dacht dan om 1x in de week om 17:30 uur direct vanuit kantoor naar huis te hobbelen ofzo. Moet ik alleen wel de dag erna ook niets te doen hebben anders moet ik vanalles meeslepen! Plus het is 8 km dus dat wordt eerst nog een eind lopen.

Kan je niet deels de bus / tram nemen? Dan hoef je niet direct 8 km te rennen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:46:45 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122545920
Ik moest stiekem ook wel een beetje gniffelen Coco, omdat ik het echt helemaal voor me zag :@ :'). Maar zou kijken of je iemand oordopjes voor je zou kunnen regelen :Y.

Ik heb gelukkig nog nooit in het zkh gelegen, maar Duuf wel en ik vond het vrij genant toen bij de meneer naast hem een 'kanaaltje' werd aangelegd. Die had blijkbaar nogal wat last van gas en toen dat kanaaltje er was, was het eh.. affakkelen nogal duidelijk hoorbaar. Op dat soort momenten zou je willen dat zo'n gordijntje wat meer zou dempen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122545950
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kan je niet deels de bus / tram nemen? Dan hoef je niet direct 8 km te rennen.
haha, in mijn stinkende renoutfit! daarnaast ga ik niet rennen om de tram te nemen, dan ga ik liever gewoon lopen ;).
pi_122546174
Coco! Ik moet er niet aan denken en zou geen oog dicht doen -O- hoop dat je snel beter bent en naar huis kunt! :*

Had me een uur vergist in de tijd dat ik op de uni moest zijn, dus kan nog even rustig wakker worden voordat ik mijn twee 5-minuten seminars mag geven vandaag. Wel even een foto weer 's gemaakt vandaag, en ben niet ontevreden met hoe 't er nu (met kleding) uitziet, gaat zeer zeker de goede kant op :) kleding mag nog iets losser/beter zitten op 't moment, maar heb al met al een positieve spiegeldag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan na de seminars bieden op deze gootsteen! :o

Ja doei.
pi_122546371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moest stiekem ook wel een beetje gniffelen Coco, omdat ik het echt helemaal voor me zag :@ :'). Maar zou kijken of je iemand oordopjes voor je zou kunnen regelen :Y.

Ik heb gelukkig nog nooit in het zkh gelegen, maar Duuf wel en ik vond het vrij genant toen bij de meneer naast hem een 'kanaaltje' werd aangelegd. Die had blijkbaar nogal wat last van gas en toen dat kanaaltje er was, was het eh.. affakkelen nogal duidelijk hoorbaar. Op dat soort momenten zou je willen dat zo'n gordijntje wat meer zou dempen :').
Que?

Vorig jaar toch nog :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:03:09 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122546445
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Que?

Mja, poliklinisch. Heb alleen de omkleedkamer en de verkoever gezien. Heb nog nooit hoeven overnachten en op een kamer hoeven liggen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122546499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

en 's morgens vroeg een rondje lopen? Ik vind het altijd lastig om me 's aovnds te motiveren hard te lopen, als het donker is en ik moe ben....'s morgens vroeg gaat het een stuk beter...
pi_122546566
quote:

[..]

Que?

hai V1Z! Hoe is het nu?
pi_122546572
Coco, respect meis. Ik zou er veel minder geduld mee hebben :@

Ik doe momenteel een antropologische studie boven de a4. Heerlijk, mensen kijken :+
pi_122546596
quote:

[..]

Que?

Vaiz! Hoe is het?
pi_122546655
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mja, poliklinisch. Heb alleen de omkleedkamer en de verkoever gezien. Heb nog nooit hoeven overnachten en op een kamer hoeven liggen.
Oh zo...
Hier kom je sowieso op kamer zelfs poliklinisch.

Vind het geen probleem zo met meerderen. Soms leuk aanspraak en anders hoofdtelefoon op en tv kijken :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:12:35 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122546735
Na de verkoever werd ik naar een soort ophaal- en terugbrengpunt gereden waar ze poliklinische OK-dagpatiënten parkeren. Dat is niet te vergelijken met een zaal. Dus voor mijn gevoel dus nog nooit écht in het zkh gelegen. Ben benieuwd hoe of ik de bevalling wel zal ervaren als 'in het zkh liggen'. Denk het niet. Tenzij ik zou moeten blijven.
pi_122546751
Redelijk! :Y
Weekje vrij genomen op aanraden, beetje rust terugvinden.

Thx voor alle bezorgdheid trouwens, erg lief! O+
pi_122546779
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:13 schreef V1z0R het volgende:

Goedzo :*
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:15:30 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122546809
quote:

Fijn dat je het even rustig aan doet.
pi_122547011
Beetje verkeerde keuze gemaakt in hoe het goed te verwerken. :+
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Na de verkoever werd ik naar een soort ophaal- en terugbrengpunt gereden waar ze poliklinische OK-dagpatiënten parkeren. Dat is niet te vergelijken met een zaal. Dus voor mijn gevoel dus nog nooit écht in het zkh gelegen. Ben benieuwd hoe of ik de bevalling wel zal ervaren als 'in het zkh liggen'. Denk het niet. Tenzij ik zou moeten blijven.
Neem aan dat dat een kraamafdeling word? Dus niet met de ongemakken die Coco nu heeft :P
pi_122547121
Misschien overheen gelezen, maar hoe smaakte de pulled pork nou, Perr?
Recept klonk :9
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:30:05 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122547193
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:23 schreef V1z0R het volgende:
Beetje verkeerde keuze gemaakt in hoe het goed te verwerken. :+

[..]

Neem aan dat dat een kraamafdeling word? Dus niet met de ongemakken die Coco nu heeft :P
Heb wel een eigen kamer ja :P

En sterkte toch nog V1z. Ik heb niet alles kunnen volgen vorige week, maar wat ik zo meekreeg, was dat het ff niet helemaal lekker ging..

:*
pi_122547346
Gister op Fok, vandaag op de Zuid As: bebloemde skinny van Esprit! Early adapters hier! :D

En :* je voor Vizke, goed zo, een weekje vrij.
pi_122547383
Zal ik dan even een lijstje doen:

O: havermout met kaneel en banaan
L: maaltijdsalade: ceasar
T: krentenbol
D: zalmpakketjes met rucola-salade
B: eindje wandelen
T: bakje kwark met bosbessen
T: stukje chocola bij de thee
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:46:09 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122547618
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:36 schreef anna82 het volgende:
Gister op Fok, vandaag op de Zuid As: bebloemde skinny van Esprit! Early adapters hier! :D

In een bloemetjeslegging? Dat moet ik zien! :+
pi_122547688
quote:

fijn dat je het ff rustig aan doet :*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122547758
Lekker Anna, niet te weinig?

Uitslag binnen. Niet de functie waar ik op solliciteerde, wel een andere functie voor 1 dag per week en ontwikkelmogelijkheden. Dus wel jammer, maar ook nieuwe kansen :)
Be someone that makes you happy
pi_122547786
Lijkt dat andere je ook wat?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122547798
O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B-boks met anna, lekker stukje gelopen vanochtend.
Rest van 't lijstje is bagger :')
2 Ham/kaas croissants met glas yogho, broodje biefstuk en 2 blikjes fernandez :9
En D word gebakken krieltjes met ei/spekjes en schnitzel met espagnolesaus en champignons/ui

Oh, en nog een dikke ^O^ voor kwak

En jompels voor An en Mo! :)
pi_122547825
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:27 schreef V1z0R het volgende:
Misschien overheen gelezen, maar hoe smaakte de pulled pork nou, Perr?
Recept klonk :9
Heel lekker! Aanrader voor jou, denk dat je het wel zou kunnen waarderen ;)

En fijn dat het wat beter gaat. ga je ook nog voor de lange termijn iets bedenken om dingen op een rijtje te zetten?
pi_122547842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:36 schreef anna82 het volgende:

Neeeee ik heb het gemist!
pi_122547880
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef _aurum_ het volgende:
Lijkt dat andere je ook wat?
Ja want t is een stapje omhoog. Ze willen meer gebruik maken van mijn expertise als orthopedagoog :Y) En ik ga wel deel uitmaken van alle ontwikkelingen dus dat is wel tof.
pi_122547930
Kan gewoon naast het huidige dus? Leuk!
pi_122548012
quote:
12s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In een bloemetjeslegging? Dat moet ik zien! :+
Whehehe
pi_122548147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

Heel lekker! Aanrader voor jou, denk dat je het wel zou kunnen waarderen ;)

En fijn dat het wat beter gaat. ga je ook nog voor de lange termijn iets bedenken om dingen op een rijtje te zetten?
Had al zo'n idee :D *recept even terugzoekt*

DM ;)
pi_122548197
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

DM ;)
Varken in de oven proppen en dan heel lang wachten!
pi_122548276
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

DM ;)
1 kilo (of meer) varkensvlees (bijv. schouder) insmeren met een "rub" (ik had chili, gerookt paprika poeder, komijn, bruine suiker en zout) eneen nacht laten intrekken. vervolgens uit de koelkast halen en op kamertemperatuur laten komen. Oven op 220graden voorverwarmen en het beest erin. Daarna folie over de schaal, temperatuur terug naar 120 graden en 5 uur (minstens0 laten bakken.Ik had te temperatuur op 100 graden en het lag er de hele nacht in (maar dat was wel een foutje).

Oh, omdat je het vet en een groot deel van het vocht verliest houd je 40% minder gewicht over dan waar je me begint :P

Dan uit elkaar trekken (met vorken) en serveren op een wit broodje met coleslaw en BBQ saus.
pi_122548380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:56 schreef V1z0R het volgende:
Kan gewoon naast het huidige dus? Leuk!
Ja t was een interne sollicitatieprocedure. Dus ik word nu 8 uur vrijgeroosterd van andere werkzaamheden en dan ga ik in plaats daarvan nu dit doen!
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:12:26 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122548531
Mijn lijstje vandaag
s. kwartier full power sneeuw schuiven
o. brezel
t. stukje chocolade
l. 1 gerookte makreel + 200 gram bietensalade
t. halve pomelo
t. ....
d .... nog geen inspiratie
pi_122548540
En stapje omhoog! ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:05 schreef Perruche het volgende:

[..]

1 kilo (of meer) varkensvlees (bijv. schouder) insmeren met een "rub" (ik had chili, gerookt paprika poeder, komijn, bruine suiker en zout) eneen nacht laten intrekken. vervolgens uit de koelkast halen en op kamertemperatuur laten komen. Oven op 220graden voorverwarmen en het beest erin. Daarna folie over de schaal, temperatuur terug naar 120 graden en 5 uur (minstens0 laten bakken.Ik had te temperatuur op 100 graden en het lag er de hele nacht in (maar dat was wel een foutje).

Oh, omdat je het vet en een groot deel van het vocht verliest houd je 40% minder gewicht over dan waar je me begint :P

Dan uit elkaar trekken (met vorken) en serveren op een wit broodje met coleslaw en BBQ saus.
Dit kan neem ik aan ook in een combi-oven? :@ Verder dan zuurkoolschotel of tv-sticks kom ik eigenlijk nooit :')
pi_122548833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:12 schreef V1z0R het volgende:
e
Ik heb geen combi oven, maar ik heb het gevoel van niet. Maar waarom ik dat denk weet ik niet :P
pi_122549263
Klinkt als een mooie aanvulling nallie! Gefeliciteerd!

En mooi dat je terug bent viz! Beetje kalm aan doen met dat spul. Als je flakes wilt heb ik nog wel kerstzegels liggen :P
pi_122549414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb geen combi oven, maar ik heb het gevoel van niet. Maar waarom ik dat denk weet ik niet :P
Meh, nee dus, maximaal 120min op het lucht... :{
Van 't weekend wel even kijken hoe grillen in dat ding gaat.
pi_122549570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Meh, nee dus, maximaal 120min op het lucht... :{
Van 't weekend wel even kijken hoe grillen in dat ding gaat.
Hete lucht moet je sowieso niet hebben. heb je ook een modus "gewoon"? Je zou hem ook wel gewoon op 120 graden kunnen doen hoor, alleen dan heb je wat langer nodig. Plus je hebt geen superknapperig korstje.
pi_122549613
Ik heb liefde voor 2 zomerjurkjes. Ik Wil Zomer!
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 13:40:59 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122549631
:W ik blijf gestaag afvallen *O* Wel een stuk minder dan in het begin maar dat lijkt me alleen maar goed :)

En nu zit ik ernstig te twijfelen om nog een tukkie te doen, ben zo moe :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Vis een optie? woensdag 6 februari 2013 @ 13:41:56 #89
70532 loveli
N
pi_122549667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ivm uitdrogen zegt mijn gevoel.
crap in = crap out
pi_122549762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:40 schreef Perruche het volgende:
Ik heb liefde voor 2 zomerjurkjes. Ik Wil Zomer!
Pics?

Je kan het overigens wel in een heteluchtoven doen, zolang je er maar folie omheen doet. Ik heb ook een combimagnetron en oven gaat wel gewoon tot 240 op hetelucht en aparte grill.

Heb wel een nieuwe oven op het oog :9~ met draaispit :9~
pi_122549829
In spoiler voor de niet geinteresseerden :P Wel duur, allebei rond de 100 euro maar wel puur zijde.

SPOILER
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:45:52 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122549834
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:40 schreef MaJo het volgende:
:W ik blijf gestaag afvallen *O* Wel een stuk minder dan in het begin maar dat lijkt me alleen maar goed :)

En nu zit ik ernstig te twijfelen om nog een tukkie te doen, ben zo moe :@
Gewoon wakker blijven en vanavond op tijd naar bed. Ik lig er de laatste tijd ook dagelijks voor 21 uur in, maar hou overdag gewoon mijn ogen open.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:46:51 #93
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122549866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:45 schreef Perruche het volgende:
In spoiler voor de niet geinteresseerden :P Wel duur, allebei rond de 100 euro maar wel puur zijde.

SPOILER
zou jij die onderste zonder hempje dragen? Ik vind het decollete wat diep, maar een hempje lelijk.
Jurk is verder mooi O+
pi_122549871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:45 schreef Perruche het volgende:

SPOILER
Oh beide supermooi! Ik ben sowieso verliefd op alles van Kookai! 100 euro vind ik nog wel meevallen, kan veel erger :D
pi_122549873
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hete lucht moet je sowieso niet hebben. heb je ook een modus "gewoon"? Je zou hem ook wel gewoon op 120 graden kunnen doen hoor, alleen dan heb je wat langer nodig. Plus je hebt geen superknapperig korstje.
Het lucht is 'gewoon' oven :? Kan magnetron, magnetron/oven, oven (hete lucht, gebruik ik dus voor schotels, maar misschien dat de vocht in zuurkool het dan wel lekker houd?), magnetron/grill, oven/grill(kip) en grill(tot nu toe alleen gebruikt voor wraps). Heeft ook setting voor steamer maar dan moet ik die rare bak gebruiken, wel lekker voor groentes is dat.
pi_122549876
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

zou jij die onderste zonder hempje dragen? Ik vind het decollete wat diep, maar een hempje lelijk.
Jurk is verder mooi O+
Hemdje met kant vind ik wel okay meestal, lekker tuttig :P
pi_122549894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:46 schreef Novem het volgende:

[..]

Oh beide supermooi! Ik ben sowieso verliefd op alles van Kookai! 100 euro vind ik nog wel meevallen, kan veel erger :D
Ik ga straks bestellen :@.

Valt wel klein toch, kookai? Dit is een L maar aangezien zijde helemaal niet meerekt...
pi_122549932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik ga straks bestellen :@.

Valt wel klein toch, kookai? Dit is een L maar aangezien zijde helemaal niet meerekt...
Mwah, ik heb een jurk van ze in maat 40 en tops in M, dus denk niet dat jij een L nodig hebt? Of beide maten bestellen?
pi_122549975
Mooie jurkjes Perr! O+

Ik voorzie hier spierpijn. Net mn crossfit schema gedaan met 40 herhalingen ipv 30. Dus 40 burpees, 40 box jumps, 40 walking lunges en nog meer van die ongein.
Heb mezelf maar beloond met een wheyshake (chocolade, lekker) en een bak kwark met banaan en muesli. B-)
Ik voorzie nog steeds spierpijn overigens. :P
Doe wat je niet durft.
pi_122549984
Die onderste is mooi! O+
Overigens draag ik wel vaak hemdjes onder jurkjes, anders heb ik bijna overal een mega decolleté in. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')