Correct. En je het kan liften in het ruim boven je hoofd.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
mits het binnen de afmetingen past
Je hebt vaak van die controle 'bakken' waar je tas in moet kunnen, die worden steekproefsgewijs gebruikt om te controleren dat mensen geen grotere bagage meenemen dan de toegestane afmetingen. Ondanks dat je tas als hij vrij groot is dan prima in de locker past in het vliegtuig, past hij dan niet in dat ding, dus daar moet je wel even op letten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Correct. En je het kan liften in het ruim boven je hoofd.
Oke, maar als ik me hou aan de afmetingen die op BA staan, dan past hij toch ook door die bakken? Overigens, Ik moet wat kleren mee. En een fohnquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je hebt vaak van die controle 'bakken' waar je tas in moet kunnen, die worden steekproefsgewijs gebruikt om te controleren dat mensen geen grotere bagage meenemen dan de toegestane afmetingen. Ondanks dat je tas als hij vrij groot is dan prima in de locker past in het vliegtuig, past hij dan niet in dat ding, dus daar moet je wel even op letten.
4 dagenquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien meer belangrijk: hoe lang ga je op vakantie?
Het is meer dat het me sterk lijkt dat een vakantie-tas van 23kg aan de afmetingen voldoet. Dus tenzij je een rugtas met een 15kg zware halter meeneemt is het handig dat je daar op let.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke, maar als ik me hou aan de afmetingen die op BA staan, dan past hij toch ook door die bakken? Overigens, Ik moet wat kleren mee. En een fohnthat's it. Kom je toch nooit aan de 23kg, laat staan 10kg
En anders mag ik naast die 23kg ook nog een koffer meenemenMaar 23kg is best veul! En die afmetingen zijn ook best groot geloof ik.
Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.
Your bag must fit into the bag gauge, available at the check-in area.
Nou, daar laat ik MikeyMo wel induiken
checkquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het is meer dat het me sterk lijkt dat een vakantie-tas van 23kg aan de afmetingen voldoet. Dus tenzij je een rugtas met een 15kg zware halter meeneemt is het handig dat je daar op let.
Een normaal formaat sporttas zou dan voldoende moeten zijnquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
4 dagendus ik heb ook niet zoveel nodig.
ff in Londen kijken.
Preciesquote:Op woensdag 6 maart 2013 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een normaal formaat sporttas zou dan voldoende moeten zijn2 paar broeken (1 aan), wat shirts, sokken, ondergoed en een toilettas.
Welk airport? en wat is je vliegroute?quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met overstappen in Rusland? Ik ga waarschijnlijk naar Japan in augustus en het scheelt ongeveer 600-700 euro als ik één keer overstap. Ik heb zelf nog nooit overgestapt, laat staan in een land als Rusland.
Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als annuleren meer kost dan de prijs van je vliegticket, dan heeft het allemaal niet zoveel zin om er achteraan te gaan zeker?
Ja, low cost carrier enzoquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef XL het volgende:
[..]
Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?
Ik merkte het, dacht zo goede ervaringen te hebben met deze sites, en verwachtte iets van 15 tot 20 euro kwijt te zijn aan dit soort kosten, maar dat was tot mijn schrik effe wat anders, kwam trouwens zelf in eerste instantie bij Singapore Airlines duurder uit, maar nu idd , zo juist van 832,- geboekt. tnxquote:Op dinsdag 5 maart 2013 19:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
WTC rekent in ieder geval ¤59,95 'customer service charge'hoewel daar weer '30 euro 30 jaar sale' af zou moeten gaan, en dat verklaart nog niet het verschil van 80 euro.
Bij Singapore Airlines zelf betaal je ¤830 voor dezelfde vlucht, zonder vreemde toeslagen.
Ik heb dan geen ervaring met Ethiopian , maar ik heb eens geneusd tussen de reviews, wat ik zo zie moet je niet echt er van uit gaan dat onder weg de bodem er onder uit valt, dat er achter in de kabine een aantal kisten met kippen staan, en de geiten door de gang lopen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:03 schreef Thorb het volgende:
Iemand ervaring met Ethiopian Airlines (reviews op internet zijn op zijn zachst gezegd wisselend, ben benieuwd wat mensen hier vinden)?
Zoals eerder al gezegd: lowcost carriers.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef XL het volgende:
[..]
Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?
Ik heb nog een vlucht gevonden 15mei - 17 juli voor 540 euro (inclusief boekingskosten, exclusief creditcard kosten maar je kunt met iDeal betalen)quote:Op zondag 10 maart 2013 21:14 schreef TiredHorse het volgende:
f juni in San Diego zijn en wil daarna nog ca 4 weken in California blijven. Twee weken geleden kostte een retour ticket AMS - SD ca 500 euro. Stom, want ik heb gewacht en de ticketprijs is nu gestegen tot ca 700 euro.
Is het wijs om nu snel te boeken en verdere prijs
Ik heb met ethiopian gevlogen, naar Zimbabwe. Ik had op de terugweg een nood uitgang plaats geregeld, maar de electriciteit was uitgevallen in Addis Abbaba (ofzo, ik weet het niet meer), en daardoor stapten we vrij in. In plaats van dat iedereen op z'n aangewezen plaats ging zitten, ging dus iedereen maar ergens zitten, waardoor een stel hele kleine belgen bij de nooduitgang zaten. Ik ben er nog boos over!quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:07 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Ik heb dan geen ervaring met Ethiopian , maar ik heb eens geneusd tussen de reviews, wat ik zo zie moet je niet echt er van uit gaan dat onder weg de bodem er onder uit valt, dat er achter in de kabine een aantal kisten met kippen staan, en de geiten door de gang lopen.
Je gaat waarschijnlijk redelijk tot zeer goedkoop vliegen naar een bestemming in Afrika die over het algemeen vrij dure vluchten op levert.
Ik zie dat er vooral veel kritiek is op de boarding procedures. Naja, this is Afrika, ik heb met South African ook genoeg puinhoop mee gemaakt. Maar eigenlijk begint ook in dit geval Afrika, ten zuiden van de Alpen.
Als je perse "vertrouwd" naar Afrika wil vliegen, moet je wat dieper in de buidel grijpen.
Ik ben aan het oriënteren en wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat ik vanaf Schiphol vlieg, naar één van de twee vliegvelden in Tokyo (welke weet ik nog niet). Overstappen is dan in Rome, Heathrow of Moskou.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef Essebes het volgende:
[..]
Welk airport? en wat is je vliegroute?
Als het goed is heb je geen transitvisum nodig (als nederlander zijnde), maar dat is ook afhankelijk van hoe je reist. Reizigers vanuit Kazachstan en Belarus hebben namelijk wel een transitvisum nodig OOK als ze Nederlander zijn....
Als je kan kiezen Haneda, dat is dichter bij de stad. Maar 9 van de 10 keer zal je vliegen op Narita. Op alle 3 die vliegvelden heb je geen transitvisum nodig als Nederlander.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik ben aan het oriënteren en wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat ik vanaf Schiphol vlieg, naar één van de twee vliegvelden in Tokyo (welke weet ik nog niet). Overstappen is dan in Rome, Heathrow of Moskou.
Ik word opgepikt vanaf het vliegveld, moet optreden in Tokyo dus op welk vliegveld ik vlieg moet ik nog even met hun overleggen. Ik heb alleen als ik moet kiezen een beter gevoel bij Heathrow en Rome, maar goed, wellicht is Rusland ook prima.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je kan kiezen Haneda, dat is dichter bij de stad. Maar 9 van de 10 keer zal je vliegen op Narita. Op alle 3 die vliegvelden heb je geen transitvisum nodig als Nederlander.
Ik heb dat dus vorig jaar gedaan, overstappen op Moskou naar Tokyo. Als ik net zoveel zou besparen als toen zou ik het zo weer doen. Personeel is wel erg onbeleefd, maar goed, dat overleef je allemaal wel.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik word opgepikt vanaf het vliegveld, moet optreden in Tokyo dus op welk vliegveld ik vlieg moet ik nog even met hun overleggen. Ik heb alleen als ik moet kiezen een beter gevoel bij Heathrow en Rome, maar goed, wellicht is Rusland ook prima.
Volgens mij was er een jaartje geleden een geval met iemand in Brazilie (meen ik), die geen geld meer had voor de luchthavenbelasting. Kon dus ook niet mee, en had dus geen cent meer.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:54 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb nog ene hypothetische vraag. Stel je gaat naar New York en op de terug weg naar huis mis je door je eigen schuld het vliegtuig. Te laat weggegaan, geen rekening gehouden met drukte, verslapen you name it.
Dat ticket ben je dan natuurlijk kwijt, maar wat als je dan geen geld meer hebt om een ticket te kopen voor een eventuele volgende vlucht. Wordt je er dan uitgezet en verhalen ze later de kosten op jou?
Is prima te doen.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft er iemand ervaring met overstappen op zurich?
Zag net dat de vlucht die ik geboekt heb laatst (ARN-ZRH-SFO) maar 55 minuten layover heeft, en op de terugweg ook. Terugweg zal wel meevallen, aangezien niet meer door security enzo, denk ik. Zal het ons op de heenweg lukken?
Ja, de vluchten schelen qua kosten niet zo veel qua overstap in Rome of Moskou, dus dat is maar net wat het beste uitkomt.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb dat dus vorig jaar gedaan, overstappen op Moskou naar Tokyo. Als ik net zoveel zou besparen als toen zou ik het zo weer doen. Personeel is wel erg onbeleefd, maar goed, dat overleef je allemaal wel.
Als je vlucht op tijd in Zurich is moet het lukken. Zelf zeggen ze dat je maximaal 35 minuten nodig hebt om van de ene naar de andere kant te komen. Heb er nooit lang hoeven wachten bij een controle.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft er iemand ervaring met overstappen op zurich?
Zag net dat de vlucht die ik geboekt heb laatst (ARN-ZRH-SFO) maar 55 minuten layover heeft, en op de terugweg ook. Terugweg zal wel meevallen, aangezien niet meer door security enzo, denk ik. Zal het ons op de heenweg lukken?
Dat papiertje heb je inderdaad al jaren niet meer. Ik heb hem ook ooit niet ingeleverd toen het nog bestond, en nooit iets daarover gehoord.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:15 schreef LintuxCx het volgende:
En dat is zo lang geleden dat ESTA nog niet bestond? Ik kan me niet herinneren de laatste tijd papiertjes in mijn paspoort te hebben tijdens verblijven daar.. Ben nét weer terug in Europa en niet vastgehouden of gearresteerd ofzo.
Als je het papiertje thuis niet gevonden hebt, dan heeft de check-in of boarding medewerker het waarschijnlijk ongemerkt uit je paspoort gehaald.quote:Op maandag 11 maart 2013 19:02 schreef Essiejj het volgende:
Ik heb nog een vraag met betrekking tot mijn reis naar de USA, volgensmij (ik kan me het niet goed meer herinneren) heb ik dat papiertje niet ingeleverd dat je volgensmij moet inleveren wanneer je de states verlaat. Nu las ik op internet dat dat nog wel is problemen kan opleveren omdat ze dan niet weten of je het land hebt verlaten. Iemand ervaring?
dat heb je goed gelezenquote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef DUK het volgende:
Mensen ervaringen met overstappen op CDG?
Vlieg donderdag via Parijs naar Athene (vanaf Amsterdam) en lees overal dat CDG een groot drama is.
Heb er ooit in een grijs verleden vanaf gevolgen maar kan me daar heel weinig van herinneren om eerlijk te zijn..
Vlieg wel met KLM en Air France dus ik neem aan dat dat wel dezelfde terminal moet zijn.
Terug gelukkig rechtsstreeks vanaf Athene naar Amsterdam met KLM.
Kan gewoon bij je snowboard. Zou sowieso aanraden je snowboardtas beetje te pakken met wat dikke truien en jassen enzo. Scheelt jou sjouwen en beschermt je board tijdens de vlucht enzo.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:28 schreef Sport_Life het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Swiss voor een tripje snowboarden. Mijn idee was om alleen het snowboard in het ruim te doen en de rest van mijn spullen in de handbagage, heb zo'n handig koffertje waar alles precies in past. Alleen vroeg ik mij af kan ik dingen zoals deo, lenzenvloeistof (klein flesje) zo meenemen, dat moet dan zeker ook in het ruim, kan dat zo los in de snowboardtas of wordt daar moeilijk over gedaan? Heb wel een paar van die lenzenbakjes volgedaan met lenzenvloeistof (voor het geval mijn snowboard op schiphol blijft staan).
KLM komt aan op 2F. Air France naar Athene vertrekt van 2F.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef static het volgende:
Is niet helemaal waar hoor. Zou toch maar even de terminals uitzoeken.
Ja, dan wel.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:20 schreef DUK het volgende:
[..]
KLM komt aan op 2F. Air France naar Athene vertrekt van 2F.
Moet te doen zijn denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |