Ik hink echt op 2 gedachten. Mijn collega's willen dat ik blijf en ze zeggen dat supervisor echt niet aan mijn neus voorbij gaat. Vanmorgen dacht ik 'hmm, waarom niet zien hoe het loopt' maar vanmiddag dacht ik er weer anders over. De functie van supervisor spreekt me niet echt aan, het is vooral vervangen van anderen volgens mij. Wat an sich wel een uitdaging is omdat je nieuwe dingen leert maar met de snelheid waarmee ik het oppak zou ik over 3 maanden weer zijn waar ik nu ben. Verveeld, maar gefrustreerd omdat ik wegens tijdgebrek de functie niet echt uit kan bouwen. Als ik een paar uurtjes heb (zeldzaam maar 1x in de 2 maanden gebeurt het), dan neem ik anderen werk uit handen of dan kom ik op de proppen met verbetervoorstellen of prijzen en ritten analyseren en onderhandelen.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:20 schreef Seven. het volgende:
God jezus, het zit mij niet bepaald mee hier qua werk. Ik ben transportplanner, mijn afdeling verzorgt zo goed als al het Europese wegtransport van medicijnen voor een zekere grote medicijnboer met een G, een S en een K (geen naam of afkorting ivm Google svp), en we hebben nog 2 grote contracten.
Augustus: (ik geef eerlijk aan dat ik elders solliciteer omdat mijn enige uitdaging de werkdruk is): 'Seven., we hebben een ge-wel-dig project voor je, we hebben nieuwe zaken binnen gehaald bij deze klant en jij gaat dat plannen (20 miljoen per jaar, best een eer'. OK, die externe sollicitatie ging nergens naartoe maar een bepaalde manager (niet de mijne) besloot om over mijn carriere heen te pissen en dit te geven aan de dame die ik verving toen ze vertrok. Na 5 maanden besloot ze dat ze het bij de concurrent toch niet zo geweldig vond en haar BFF de manager besloot dat zij het mocht gaan doen.
December: (ik kijk weer elders rond) 'Seven., how would you feel about applying for a management role?' Blijkt dat mijn line manager haar baan heeft opgezegd en ik zou de supervisor stap op deze manier overslaan. Er werd bij gezegd 'I know we have had this conversation before but this time I am the only one making the decision. It's yours if you want it'. Ik twijfelde eerst, want het is nogal een stap. Maar toch mijn CV ingeleverd. Interview ging fantastisch goed. Eind januari: 'sorry, er was een externe kandidaat met 9 jaar ervaring. Ik ga volgende week adverteren voor 2 supervisors' en er werd mij een plaatje geschetst van hoe dat eruit zou zien met mijn rol als supervisor alsof dat al in kannen en kruiken is.
Ik snap die beslissing best, een onervaren planner vs iemand die al 9 jaar ervaring heeft in management en die al 10 jaar werkt met deze klant, maar tering jantje...
Paar vragen: is dit normaal? Ben ik gestoord dat ik niet NOG een keer mijn CV in wil dienen? Ik weet dat ze me binnenkort aan de tand gaan voelen of ik mijn CV in ga leveren voor supervisor. Ik werk hier nu 10 maanden, ik gedraag me allang als supervisor (ik train nieuwe mensen, ik motiveer collega's en ik vervang de nodige mensen bij afwezigheid waardoor mijn werkdruk regelmatig verdubbelt, daarnaast doe ik standaard 45 uur per week en in extreme weken is dat zeker 50 uur voor 23000 PA) en ik ben de beste planner want ik ben de enige planner die ervaring heeft (sorry, ik wil echt niet arrogant overkomen). En momenteel functioneer ik op 50% van mijn kunnen.
Is dit normaal in de UK? Zijn er wel bedrijven die geen misbruik maken van hun werknemers of heb ik domweg pech? Ik mag mijn manager best wel, als in 'ik snap zijn visie' en ik kan heel goed onder die omstandigheden werken, ik vind hem geen aardig persoon of zo. Maar na 2 keer kun je zoiets toch niet serieus meer nemen?
Anderzijds: ik ben een carrieretijger en supervisor op mijn CV schrijven + salarisverhoging wat ik uiteraard zeer zeer scherp ga spelen.. Alleen sta ik weer voor lul als een collega terug wil komen, of als er een betere externe kandidaat is.
Zet ik mijn trots opzij, ja of nee? Misschien is dit meer iets voor R&P maar ik weet dat in dit topic een aantal mensen zitten die veel waarde hechten aan hun werk etc etc. Bovendien moet ik even een geruststelling hebben dat niet elke werknemer een nummer is in Engeland maar dat er ook bedrijven zijn die echt nog wel oog hebben voor hun werknemers.
Ik zou gewoon voor die functie gaan. Ik snap dat je je trots hebt en dat je je chef niet echt serieus neemt omdat deze aan vriendjespolitiek doet, maar tja: je hebt een aantal maanden toch weer een nieuwe uitdaging en het is goed voor je cv en bankrekening. Mocht je na een aantal maanden kans maken op een betere functie bij een ander bedrijf kun je tzt alsnog daar op solliciteren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:55 schreef Seven. het volgende:
-knip-
Even erbij vermelden trouwens dat de banen echt niet voor het oprapen liggen, het gaat zeker een aantal maanden duren voor ik een betere baan heb. En door alle sores hier heb ik ook zoiets van 'het kan ook nog slechter bij een ander bedrijf'.
Grote bedrijven in de UK willen je CV in de mix gooien. Daarna als je gekozen wordt krijg je een 4weken trail aangeboden. Na de 4 weken wordt je aangenomen of afgewezen, of je kunt zelf de baan afwijzen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Zapata het volgende:
It's yours if you want it'
Waarom moet je dan nog op interview en je CV inleveren bij notabene DEZELFDE persoon??
Omdat iedereen zogezegd een gelijke kans moet krijgenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Zapata het volgende:
It's yours if you want it'
Waarom moet je dan nog op interview en je CV inleveren bij notabene DEZELFDE persoon??
Vriendjes politiek komt veel terug in de UK. Ik noem een Tesco, London Underground, Western Rail, etc.. Veel makkelijker om daar in te komen als je iemand van binnen kent.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik zou gewoon voor die functie gaan. Ik snap dat je je trots hebt en dat je je chef niet echt serieus neemt omdat deze aan vriendjespolitiek doet, maar tja: je hebt een aantal maanden toch weer een nieuwe uitdaging en het is goed voor je cv en bankrekening. Mocht je na een aantal maanden kans maken op een betere functie bij een ander bedrijf kun je tzt alsnog daar op solliciteren.
Verandert weinig aan de kromheid. Of hij zegt "it's yours if you want it" en solliciteren is zinloos, of het moet officieel, maar dan moet hij dus ook niet de belofte maken dat die baan voor jou is, want dat weet hij helemaal nog niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat iedereen zogezegd een gelijke kans moet krijgen. Bovendien moeten management functies extern gepubliceerd worden.
Voor wat ga je trouwens? Line manager? Transport manager?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Omdat iedereen zogezegd een gelijke kans moet krijgen. Bovendien moeten management functies extern gepubliceerd worden.
Dat is overal al zo. Ik weet de bron zo even niet meer, maar ik hoorde dat 70% van de aanstellingen gebeurt na persoonlijke kennis en/of een contact in het bedrijf. Brieven sturen voor vacatures heeft dus een stuk minder kans!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Vriendjes politiek komt veel terug in de UK. Ik noem een Tesco, London Underground, Western Rail, etc.. Veel makkelijker om daar in te komen als je iemand van binnen kent.
Zal bij zijn bedrijf ook wel zijn.
Ow ok, dus in feite een formaliteit. Maar achteraf niet dus.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien naief maar ik geloof wel dat dat echt de bedoeling was. Ik denk dat hij niet had gerekend op iemand met de juiste achtergrond van buiten het bedrijf.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Verandert weinig aan de kromheid. Of hij zegt "it's yours if you want it" en solliciteren is zinloos, of het moet officieel, maar dan moet hij dus ook niet de belofte maken dat die baan voor jou is, want dat weet hij helemaal nog niet.
Maar wees dan niet zo naief om te denken dat het je niet een tweede keer kan gebeuren! Wees realistisch over je verwachtingen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien naief maar ik geloof wel dat dat echt de bedoeling was. Ik denk dat hij niet had gerekend op iemand met de juiste achtergrond van buiten het bedrijf.
Planning manager, maar goed: ik zou nu genoegen moeten nemen met Planning supervisor.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Voor wat ga je trouwens? Line manager? Transport manager?
Dat geloof ik gelijk, vandaar dat ik ook TS aanraadde wel voor die functie te gaan maar verder niet extreem loyaal naar d'r werkgever te zijn als er een mooie kans elders zich aandoet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Vriendjes politiek komt veel terug in de UK. Ik noem een Tesco, London Underground, Western Rail, etc.. Veel makkelijker om daar in te komen als je iemand van binnen kent.
Zal bij zijn bedrijf ook wel zijn.
Derde keer dus.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar wees dan niet zo naief om te denken dat het je niet een tweede keer kan gebeuren! Wees realistisch over je verwachtingen.
Ik zou er gewoon voor gaan, geef het tijd dan komt het manager gebeuren vanzelf welquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Planning manager, maar goed: ik zou nu genoegen moeten nemen met Planning supervisor.
Trouwens, ik ben goed genoeg om die supervisor stap over te slaan. Dat staat me ook tegen, dat ik er nu GVD mijn CV voor in moet leveren en alles terwijl iedereen weet dat ik me verveel en dat ik ver onder mijn capaciteiten werk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Planning manager, maar goed: ik zou nu genoegen moeten nemen met Planning supervisor.
Gezien het feit dat ze er vooralsnog net 1 aangenomen hebben, zal dat binnen dit bedrijf de komende 5 jaar waarschijnlijk niet gebeurenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon voor gaan, geef het tijd dan komt het manager gebeuren vanzelf wel
En dat is verdomd goed advies. Ik moet duidelijk nog een paar dagen afkoelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:22 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk, vandaar dat ik ook TS aanraadde wel voor die functie te gaan maar verder niet extreem loyaal naar d'r werkgever te zijn als er een mooie kans elders zich aandoet.
Juist. Misschien denkt hij dat hij mij een plezier doet, of zo. Nogmaals, ik snap de beslissing heel goed, ik had dezelfde afweging gemaakt in zijn positie. Maar ik had zo'n belofte niet gedaan. Er zijn 2 planning managers, de andere is in september vervangen en daar heb ik niet op gesolliciteerd, dus hij wilde wel zeker weten dat ik zou solliciteren deze keer. Probleem is wel dat ik er nu zelf ook 100% van overtuigd ben dat ik goed genoeg ben om de tussenstap over te slaan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Verandert weinig aan de kromheid. Of hij zegt "it's yours if you want it" en solliciteren is zinloos, of het moet officieel, maar dan moet hij dus ook niet de belofte maken dat die baan voor jou is, want dat weet hij helemaal nog niet.
Niemand is onmisbaar. En zoals ik ook in mijn sollicitatie aangaf, het grote gebrek is training op onze afdeling. Een transportplanner opleiden is een proces dat bij andere bedrijven 1,5 jaar kan duren (bij mijn vorige baan was ik nog steeds een groentje na een jaar). In dit bedrijf krijg je je inlognaam en je wordt niet eens voorgesteld aan je collega'squote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
Je zegt zelf al dat je zeer goed, en onmisbaar bent in je huidige functie. Tuurlijk word je dan niet gepromoveerd....
Ik weet niet in hoeverre die lap tekst relevant is voor wat ik stel, maar soitquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niemand is onmisbaar. En zoals ik ook in mijn sollicitatie aangaf, het grote gebrek is training op onze afdeling. Een transportplanner opleiden is een proces dat bij andere bedrijven 1,5 jaar kan duren (bij mijn vorige baan was ik nog steeds een groentje na een jaar). In dit bedrijf krijg je je inlognaam en je wordt niet eens voorgesteld aan je collega's. Dus ik kwam toen ik een paar uurtjes had, op de proppen met een trainingsplan waarbij de ervaren planners stukjes van de training op zich nemen. Dat zou moeten resulteren in een team waarin iedereen elkaar redelijk kent omdat je met elke planner minstens 2 dagen samenwerkt. Dus nieuwe collega's voelen zich dan welkom en bovendien kun je erop rekenen dat je planners door de juiste mensen opgeleid worden want nu hebben we situaties waarin de mensen die het 4 maanden doen, de nieuwelingen inwerken. Verder is een geen teamsfeer, iedereen beperkt zich strikt tot zijn eigen planning en van samenwerken is amper sprake.
Ook dat is toch 'niet te loyaal'? Bij mijzelf botst dat ook heel erg met m'n natuurlijke instelling, maar als je in zo'n politieke brandhaard zit moet je het spelletje voor the time being maar gewoon meespelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:43 schreef Seven. het volgende:
Oh, wat gezegd wordt over 'niet te loyaal'.. Zo wil ik eigenlijk niet in mijn werk staan. Ik wil werken voor een bedrijf waar ik het zo naar mijn zin heb, dat me dat uurtje per dag eigenlijk geen fuck uitmaakt. Ik wil werken voor een bedrijf waarin de collega's zich schuldig voelen als ze zich om de kleinste dingetjes ziekmelden. Ik wil werken voor een bedrijf dat mij de ruimte wel wil geven om eigen projectjes te ontplooien.
Daarom ook dat ik me buiten dit bedrijf aan het orienteren ben.
Ik lig goed in de groep, dat is denk ik het probleem niet. Als in, mensen vroegen aan mij of het niks voor mij was want ik zou er goed in zijn volgens hen. Ik denk dat de overgrote meerderheid zich er wel in zou kunnen vinden als ik planning manager zou worden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre die lap tekst relevant is voor wat ik stel, maar soit
Enige wat ik wil zeggen is dat personen die te goed zijn in een bepaalde functie zelden gepromoveerd worden. Meestal is het dan de collega die het net niet goed genoeg doet, maar wel goed in de groep ligt.
Uiteraard wat gechargeerd
Precies dit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ook dat is toch 'niet te loyaal'? Bij mijzelf botst dat ook heel erg met m'n natuurlijke instelling, maar als je in zo'n politieke brandhaard zit moet je het spelletje voor the time being maar gewoon meespelen.
Het voelt niet goed, dat ben ik helemaal met je eens.
Het is mij in Nederland en Belgie nog nooit overkomen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:00 schreef Life2.0 het volgende:
En dit gebeurd in nederland niet?
Ik zou het persoonlij niet hebben met hun manier van "afspraken"
Mjah, ze zorgen dat de beste interne persoon zich aanmeld, en kijken wat er verder binnenkomt, ik begrijp het wel, maar zeg dat dan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:05 schreef Life2.0 het volgende:
Nou heb ik zelf bar weinig werkervaring in nedeland maar het verbaast mij helemaal niets, gewoon een beetje schaken met je werknemers doen ze overal wel
Ik denk altijd zo; zo lang er niets op papier staat heb je niets, en dat blijkt altijd weerquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:06 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mjah, ze zorgen dat de beste interne persoon zich aanmeld, en kijken wat er verder binnenkomt, ik begrijp het wel, maar zeg dat dan.
Bij m'n moeder (in NL dus) zeiden ze "we willen dat je solliciteert" niet "we willen jou voor die positie" nogal een verschil.
Ik werk niet voor niets niet in de zakenwereld, ben ik veelste eerlijk voorquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk altijd zo; zo lang er niets op papier staat heb je niets, en dat blijkt altijd weer
Carrieretijger als in 'ik ga mijn leven niet wijden aan kinderen'.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je bent een zelfbenoemde carrièretijger, maar hebt het spelletje nog niet geheel door?
Managers en dergelijk gespuis lullen zowel links als rechts de boel bij elkaar. Mocht dat dan later niet goed uitpakken dan stellen ze het weer bij. Verwachtingen wekken om ze vervolgens niet waar te maken. Wat een toffe baas heb ik, krijg ik zomaar een ander baantje in mijn schoot geworpen. Yeah right.![]()
Thanks, ik zie wel. Voorlopig nog geen advertentie voorbij zien komen..quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:39 schreef dekteradd het volgende:
Gaat je salaris omhoog?
Leer je nieuwe dingen?
Kan je extra dingen aan je cv toevoegen?
Kan je in de tussentijd nog soliciteren?
Als je overal ja op heb geantwoord, gewoon doen...
Neem het met een korreltje zout. Mischien word je supervisor, nice.
Mischien niet, jammer maar je bent toch op zoek naar een nieuwe baan.
Ik neig naar zowel intern als extern solliciteren momenteelquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:44 schreef Re het volgende:
welcome to pharma
maar nee, dit gebeurd echt overal waar mensen gepromoveerd worden tot hun next level of incompetence en dan moeten beslissen over jouw carrière, kiss up of blijf wachten tot ook die manager oen jou weer weg is.
Ik niet. Wat me niet zint pik ik niet en zal ik ook onsubtiel en zeer duidelijk overbrengen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:16 schreef VaLkyRie het volgende:
Op dit moment pikken veel mensen dingen van de baas die ze in een goede tijd niet zouden pikken. Werkgeversmarkt...
Dat.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:40 schreef Copycat het volgende:
Hoeveel pik je inmiddels eigenlijk nog van de kinderen van je vriend?
Benieuwd naar een update, dus ...
noem eens wat pareltjes?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:41 schreef Gamesua het volgende:
Bedoel je met CV inleveren 49 clichevragen beantwoorden die UK-bedrijven erg graag stellen? Anders snap ik de hele commotie (buiten de teleurstelling voor die eerste keer) niet.
Niet veel nieuws, het gaat goed! Ik zal wel even updaten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 17:40 schreef Copycat het volgende:
Hoeveel pik je inmiddels eigenlijk nog van de kinderen van je vriend?
Benieuwd naar een update, dus ...
'If I could grant you 3 wishes as Planning Manager, what would they be?'quote:
Hahahahahahahhahahahhaha!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien naief maar ik geloof wel dat dat echt de bedoeling was. Ik denk dat hij niet had gerekend op iemand met de juiste achtergrond van buiten het bedrijf.
Het lullige is, dat dit voor een bedrijf helemaal niet relevant is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Trouwens, ik ben goed genoeg om die supervisor stap over te slaan. Dat staat me ook tegen, dat ik er nu GVD mijn CV voor in moet leveren en alles terwijl iedereen weet dat ik me verveel en dat ik ver onder mijn capaciteiten werk.
Tijd voor wat anders?quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het lullige is, dat dit voor een bedrijf helemaal niet relevant is.
Dit gedrag zou het huidige bedrijf wasr ik werk ook kunnen vertonen
Je had je dit op dat moment nog niet beseft, maar dit was dus gewoon een zoethoudertje.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:37 schreef Seven. het volgende:
Ik hoor hem nog zeggen: 'you might consider applying elsewhere, but I hope you don't. It would be a great loss'.
Ja, duh. Echter, er zullen wel grote problemen ontstaan als ik vertrek. Ik plan alle transporten uit Duitsland en wijde omgeving, niemand kan dat zomaar overnemen. Bovendien plande ik voorheen Scandinavie en Frankrijk, ik vervang de collega's die dat nu doen bij ziekte en verlof.quote:Op woensdag 20 maart 2013 23:02 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Je had je dit op dat moment nog niet beseft, maar dit was dus gewoon een zoethoudertje.
Iedereen is vervangbaar maar mijn vertrek zou een hoop gezeik opleveren. Zal trouwens als supervisor minder zijn.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:55 schreef MCH het volgende:
Mensen die denken dat ze onvervangbaar zijn op de zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |