abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:55:11 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122529543
Hoi. Even een crosspost uit het KAA UK topic. Ik woon sinds een jaar in de UK maar wat moeilijkheden op het werk. Normaal gesproken ben ik zeer besluitvaardig maar ik kom er niet uit.

quote:
8s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:20 schreef Seven. het volgende:
God jezus, het zit mij niet bepaald mee hier qua werk. Ik ben transportplanner, mijn afdeling verzorgt zo goed als al het Europese wegtransport van medicijnen voor een zekere grote medicijnboer met een G, een S en een K (geen naam of afkorting ivm Google svp), en we hebben nog 2 grote contracten.

Augustus: (ik geef eerlijk aan dat ik elders solliciteer omdat mijn enige uitdaging de werkdruk is): 'Seven., we hebben een ge-wel-dig project voor je, we hebben nieuwe zaken binnen gehaald bij deze klant en jij gaat dat plannen (20 miljoen per jaar, best een eer'. OK, die externe sollicitatie ging nergens naartoe maar een bepaalde manager (niet de mijne) besloot om over mijn carriere heen te pissen en dit te geven aan de dame die ik verving toen ze vertrok. Na 5 maanden besloot ze dat ze het bij de concurrent toch niet zo geweldig vond en haar BFF de manager besloot dat zij het mocht gaan doen.

December: (ik kijk weer elders rond) 'Seven., how would you feel about applying for a management role?' Blijkt dat mijn line manager haar baan heeft opgezegd en ik zou de supervisor stap op deze manier overslaan. Er werd bij gezegd 'I know we have had this conversation before but this time I am the only one making the decision. It's yours if you want it'. Ik twijfelde eerst, want het is nogal een stap. Maar toch mijn CV ingeleverd. Interview ging fantastisch goed. Eind januari: 'sorry, er was een externe kandidaat met 9 jaar ervaring. Ik ga volgende week adverteren voor 2 supervisors' en er werd mij een plaatje geschetst van hoe dat eruit zou zien met mijn rol als supervisor alsof dat al in kannen en kruiken is.

Ik snap die beslissing best, een onervaren planner vs iemand die al 9 jaar ervaring heeft in management en die al 10 jaar werkt met deze klant, maar tering jantje...

Paar vragen: is dit normaal? Ben ik gestoord dat ik niet NOG een keer mijn CV in wil dienen? Ik weet dat ze me binnenkort aan de tand gaan voelen of ik mijn CV in ga leveren voor supervisor. Ik werk hier nu 10 maanden, ik gedraag me allang als supervisor (ik train nieuwe mensen, ik motiveer collega's en ik vervang de nodige mensen bij afwezigheid waardoor mijn werkdruk regelmatig verdubbelt, daarnaast doe ik standaard 45 uur per week en in extreme weken is dat zeker 50 uur voor 23000 PA) en ik ben de beste planner want ik ben de enige planner die ervaring heeft (sorry, ik wil echt niet arrogant overkomen). En momenteel functioneer ik op 50% van mijn kunnen.

Is dit normaal in de UK? Zijn er wel bedrijven die geen misbruik maken van hun werknemers of heb ik domweg pech? Ik mag mijn manager best wel, als in 'ik snap zijn visie' en ik kan heel goed onder die omstandigheden werken, ik vind hem geen aardig persoon of zo. Maar na 2 keer kun je zoiets toch niet serieus meer nemen?

Anderzijds: ik ben een carrieretijger en supervisor op mijn CV schrijven + salarisverhoging wat ik uiteraard zeer zeer scherp ga spelen.. Alleen sta ik weer voor lul als een collega terug wil komen, of als er een betere externe kandidaat is :').

Zet ik mijn trots opzij, ja of nee? Misschien is dit meer iets voor R&P maar ik weet dat in dit topic een aantal mensen zitten die veel waarde hechten aan hun werk etc etc. Bovendien moet ik even een geruststelling hebben dat niet elke werknemer een nummer is in Engeland maar dat er ook bedrijven zijn die echt nog wel oog hebben voor hun werknemers.
Ik hink echt op 2 gedachten. Mijn collega's willen dat ik blijf en ze zeggen dat supervisor echt niet aan mijn neus voorbij gaat. Vanmorgen dacht ik 'hmm, waarom niet zien hoe het loopt' maar vanmiddag dacht ik er weer anders over. De functie van supervisor spreekt me niet echt aan, het is vooral vervangen van anderen volgens mij. Wat an sich wel een uitdaging is omdat je nieuwe dingen leert maar met de snelheid waarmee ik het oppak zou ik over 3 maanden weer zijn waar ik nu ben. Verveeld, maar gefrustreerd omdat ik wegens tijdgebrek de functie niet echt uit kan bouwen. Als ik een paar uurtjes heb (zeldzaam maar 1x in de 2 maanden gebeurt het), dan neem ik anderen werk uit handen of dan kom ik op de proppen met verbetervoorstellen of prijzen en ritten analyseren en onderhandelen.

Even erbij vermelden trouwens dat de banen echt niet voor het oprapen liggen, het gaat zeker een aantal maanden duren voor ik een betere baan heb. En door alle sores hier heb ik ook zoiets van 'het kan ook nog slechter bij een ander bedrijf'.
Resistance is futile.
pi_122530562
geef je cv eens door. manusjes van alles zijn overal makkelijk.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:14:07 #3
381517 Zapata
held op sokken
pi_122530835
It's yours if you want it'

Waarom moet je dan nog op interview en je CV inleveren bij notabene DEZELFDE persoon??
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:14:15 #4
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_122530848
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:55 schreef Seven. het volgende:

-knip-

Even erbij vermelden trouwens dat de banen echt niet voor het oprapen liggen, het gaat zeker een aantal maanden duren voor ik een betere baan heb. En door alle sores hier heb ik ook zoiets van 'het kan ook nog slechter bij een ander bedrijf'.
Ik zou gewoon voor die functie gaan. Ik snap dat je je trots hebt en dat je je chef niet echt serieus neemt omdat deze aan vriendjespolitiek doet, maar tja: je hebt een aantal maanden toch weer een nieuwe uitdaging en het is goed voor je cv en bankrekening. Mocht je na een aantal maanden kans maken op een betere functie bij een ander bedrijf kun je tzt alsnog daar op solliciteren.
pi_122531055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Zapata het volgende:

Waarom moet je dan nog op interview en je CV inleveren bij notabene DEZELFDE persoon??
Grote bedrijven in de UK willen je CV in de mix gooien. Daarna als je gekozen wordt krijg je een 4weken trail aangeboden. Na de 4 weken wordt je aangenomen of afgewezen, of je kunt zelf de baan afwijzen.

Aan de TS: wat heb je te verliezen? Volgens mij niets.. Bedrijven werken hier gewoon anders in de UK
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:18:00 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122531088
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Zapata het volgende:

Omdat iedereen zogezegd een gelijke kans moet krijgen :') . Bovendien moeten management functies extern gepubliceerd worden.
Resistance is futile.
pi_122531159
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik zou gewoon voor die functie gaan. Ik snap dat je je trots hebt en dat je je chef niet echt serieus neemt omdat deze aan vriendjespolitiek doet, maar tja: je hebt een aantal maanden toch weer een nieuwe uitdaging en het is goed voor je cv en bankrekening. Mocht je na een aantal maanden kans maken op een betere functie bij een ander bedrijf kun je tzt alsnog daar op solliciteren.
Vriendjes politiek komt veel terug in de UK. Ik noem een Tesco, London Underground, Western Rail, etc.. Veel makkelijker om daar in te komen als je iemand van binnen kent.
Zal bij zijn bedrijf ook wel zijn.
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:19:15 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122531185
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Omdat iedereen zogezegd een gelijke kans moet krijgen :') . Bovendien moeten management functies extern gepubliceerd worden.
Verandert weinig aan de kromheid. Of hij zegt "it's yours if you want it" en solliciteren is zinloos, of het moet officieel, maar dan moet hij dus ook niet de belofte maken dat die baan voor jou is, want dat weet hij helemaal nog niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_122531209
quote:

[..]

Voor wat ga je trouwens? Line manager? Transport manager?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:20:24 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122531262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Vriendjes politiek komt veel terug in de UK. Ik noem een Tesco, London Underground, Western Rail, etc.. Veel makkelijker om daar in te komen als je iemand van binnen kent.
Dat is overal al zo. Ik weet de bron zo even niet meer, maar ik hoorde dat 70% van de aanstellingen gebeurt na persoonlijke kennis en/of een contact in het bedrijf. Brieven sturen voor vacatures heeft dus een stuk minder kans!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:20:28 #11
381517 Zapata
held op sokken
pi_122531266
quote:

[..]

Ow ok, dus in feite een formaliteit. Maar achteraf niet dus. :r
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:20:46 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122531278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef twiFight het volgende:

[..]

Verandert weinig aan de kromheid. Of hij zegt "it's yours if you want it" en solliciteren is zinloos, of het moet officieel, maar dan moet hij dus ook niet de belofte maken dat die baan voor jou is, want dat weet hij helemaal nog niet.
Misschien naief maar ik geloof wel dat dat echt de bedoeling was. Ik denk dat hij niet had gerekend op iemand met de juiste achtergrond van buiten het bedrijf.
Resistance is futile.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:21:33 #13
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_122531325
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Misschien naief maar ik geloof wel dat dat echt de bedoeling was. Ik denk dat hij niet had gerekend op iemand met de juiste achtergrond van buiten het bedrijf.
Maar wees dan niet zo naief om te denken dat het je niet een tweede keer kan gebeuren! Wees realistisch over je verwachtingen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:21:36 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122531328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Voor wat ga je trouwens? Line manager? Transport manager?
Planning manager, maar goed: ik zou nu genoegen moeten nemen met Planning supervisor.
Resistance is futile.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:22:32 #15
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_122531393
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Dat geloof ik gelijk, vandaar dat ik ook TS aanraadde wel voor die functie te gaan maar verder niet extreem loyaal naar d'r werkgever te zijn als er een mooie kans elders zich aandoet.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:23:40 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122531463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar wees dan niet zo naief om te denken dat het je niet een tweede keer kan gebeuren! Wees realistisch over je verwachtingen.
Derde keer dus. :') . De laatste keer hield ik er al ernstig rekening mee dat er een kink in de kabel zou komen. De eerste keer was ik zwaar zwaar teleurgesteld, maar vooral omdat ik zoiets nog nooit meegemaakt heb denk ik.
Resistance is futile.
pi_122531490
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Planning manager, maar goed: ik zou nu genoegen moeten nemen met Planning supervisor.
Ik zou er gewoon voor gaan, geef het tijd dan komt het manager gebeuren vanzelf wel
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:25:15 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122531575
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Trouwens, ik ben goed genoeg om die supervisor stap over te slaan. Dat staat me ook tegen, dat ik er nu GVD mijn CV voor in moet leveren en alles terwijl iedereen weet dat ik me verveel en dat ik ver onder mijn capaciteiten werk.
Resistance is futile.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:26:12 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122531640
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon voor gaan, geef het tijd dan komt het manager gebeuren vanzelf wel
Gezien het feit dat ze er vooralsnog net 1 aangenomen hebben, zal dat binnen dit bedrijf de komende 5 jaar waarschijnlijk niet gebeuren :').
Resistance is futile.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:26:55 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122531691
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:22 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dat geloof ik gelijk, vandaar dat ik ook TS aanraadde wel voor die functie te gaan maar verder niet extreem loyaal naar d'r werkgever te zijn als er een mooie kans elders zich aandoet.
En dat is verdomd goed advies. Ik moet duidelijk nog een paar dagen afkoelen.
Resistance is futile.
pi_122531971
Je zegt zelf al dat je zeer goed, en onmisbaar bent in je huidige functie. Tuurlijk word je dan niet gepromoveerd....
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:31:32 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122532023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef twiFight het volgende:

[..]

Juist. Misschien denkt hij dat hij mij een plezier doet, of zo. Nogmaals, ik snap de beslissing heel goed, ik had dezelfde afweging gemaakt in zijn positie. Maar ik had zo'n belofte niet gedaan. Er zijn 2 planning managers, de andere is in september vervangen en daar heb ik niet op gesolliciteerd, dus hij wilde wel zeker weten dat ik zou solliciteren deze keer. Probleem is wel dat ik er nu zelf ook 100% van overtuigd ben dat ik goed genoeg ben om de tussenstap over te slaan.
Resistance is futile.
pi_122532316
Zo gaan dat soort dingen, niet teveel van aantrekken, gewoon het spelletje meespelen en niet teveel loyaliteit tonen.

Jammer maar waar -O-
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:38:50 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122532518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
Je zegt zelf al dat je zeer goed, en onmisbaar bent in je huidige functie. Tuurlijk word je dan niet gepromoveerd....
Niemand is onmisbaar. En zoals ik ook in mijn sollicitatie aangaf, het grote gebrek is training op onze afdeling. Een transportplanner opleiden is een proces dat bij andere bedrijven 1,5 jaar kan duren (bij mijn vorige baan was ik nog steeds een groentje na een jaar). In dit bedrijf krijg je je inlognaam en je wordt niet eens voorgesteld aan je collega's :'). Dus ik kwam toen ik een paar uurtjes had, op de proppen met een trainingsplan waarbij de ervaren planners stukjes van de training op zich nemen. Dat zou moeten resulteren in een team waarin iedereen elkaar redelijk kent omdat je met elke planner minstens 2 dagen samenwerkt. Dus nieuwe collega's voelen zich dan welkom en bovendien kun je erop rekenen dat je planners door de juiste mensen opgeleid worden want nu hebben we situaties waarin de mensen die het 4 maanden doen, de nieuwelingen inwerken. Verder is een geen teamsfeer, iedereen beperkt zich strikt tot zijn eigen planning en van samenwerken is amper sprake.
Resistance is futile.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:43:14 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122532772
Oh, wat gezegd wordt over 'niet te loyaal'.. Zo wil ik eigenlijk niet in mijn werk staan. Ik wil werken voor een bedrijf waar ik het zo naar mijn zin heb, dat me dat uurtje per dag eigenlijk geen fuck uitmaakt. Ik wil werken voor een bedrijf waarin de collega's zich schuldig voelen als ze zich om de kleinste dingetjes ziekmelden. Ik wil werken voor een bedrijf dat mij de ruimte wel wil geven om eigen projectjes te ontplooien.

Daarom ook dat ik me buiten dit bedrijf aan het orienteren ben.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')