FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Bol.com wijst bezwaar tegen onterechte incasso af.
essnhillsdinsdag 5 februari 2013 @ 18:16
Ik hoop dat hier wat mensen zitten die me kunnen helpen.

Ik heb in november een aantal artikelen besteld bij Bol.com. De artikelen die ik heb gehouden gewoon netjes betaald, 1 artikel teruggestuurd, en daarvoor ook een retourbevestiging ontvangen.

Desondanks bleef Bol.com betalingsherinneringen sturen, waarna ik contact heb opgenomen met Bol.com. Er werd mij verteld dat de verwerking van de retour en de betalingsherinneringen elkaar hadden gekruist, en dat ik niets hoefde te doen.

Daarna heeft Bol.com een incassobureau ingeschakeld. Waarop ik weer contact heb opgenomen met Bol.com. Zij hebben mij daarna gemaild met hun excuses en geven hierin ook toe dat zij fout zitten en ik onterecht in het incassotraject ben beland. Helaas konden zij daar niets meer aan doen en moest ik de bezwaarprocedure van het incassobureau maar gaan volgen.

Zo gezegd, zo gedaan, ik heb een bezwaar ingediend bij het incassobureau tegen de vordering, hierin heb ik ook de retourbevestiging en de mailwisseling met Bol.com bijgevoegd.

En nu krijg ik net weer bericht van het incassobureau, dat Bol.com het bezwaar heeft afgewezen.
Er staan verder geen redenen in, alleen dat het is afgewezen en nogmaals de betalingsgegevens.

Ik heb opnieuw Bol.com gemaild, en om een oplossing gevraagd. In eerste instantie kwamen ze weer met, 'Dat moet u met het incassobureau oplossen'. Ik heb direct weer teruggestuurd dat ik dat al heb geprobeerd en dat dat niet de oplossing was. Nu hebben ze het doorgestuurd naar een andere afdeling..

Samenvatting: Bol.com stuurt onterecht een incassobureau op mij af en wijst vervolgens ook nog mijn bezwaar tegen de vordering af.

Wat moet ik nu doen? Wat moet ik nu sturen naar het incassobureau? Dat ik nog met Bol.com in conclaaf ben? En wat als Bol.com het gewoon weer doodleuk afwijst?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
erikklldinsdag 5 februari 2013 @ 18:17
Ze zeggen toch dat ze het hebben doorgezet naar een andere afdeling? Waarom wacht je dat niet even af?
essnhillsdinsdag 5 februari 2013 @ 18:19
Omdat ik bang ben dat dat te lang duurt waardoor het incassobureau de kosten gaan verhogen.

Kan ik ze gewoon sturen dat ik nog met Bol.com in conclaaf ben en dat ik daardoor nog niet tot betaling overga?
#ANONIEMdinsdag 5 februari 2013 @ 18:21
Advocaat zoeken.
Rectumdinsdag 5 februari 2013 @ 18:23
thnx voor al die handige linkjes
mvdejongdinsdag 5 februari 2013 @ 18:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:16 schreef essnhills het volgende:
Ik heb opnieuw Bol.com gemaild, en om een oplossing gevraagd. In eerste instantie kwamen ze weer met, 'Dat moet u met het incassobureau oplossen'. Ik heb direct weer teruggestuurd dat ik dat al heb geprobeerd en dat dat niet de oplossing was. Nu hebben ze het doorgestuurd naar een andere afdeling..
Dat is so-wie-so een leugen, het incasso-bureau voert de opdracht uit. Ze stoppen daar alleen mee als de opdrachtgever Bol.com aangeeft dat de vordering niet terecht is, of dat om andere redenen afgezien wordt van de inning ervan. Het heeft geen zin om met het incasso-bureau in discussie te gaan.

Gelukkig kan een incasso-bureau niets anders doen dan dreigen en anderszins vervelend doen, om daadwerkelijk beslag te leggen zullen ze naar de rechter moeten.
admiraal_anaaldinsdag 5 februari 2013 @ 18:24
:') dus bol.com geeft toe dat ze fout zitten maar toch moet jij het met incassobureau oplossen?

Dikke vinger naar incassobureau en laat ze maar de rechter inschakelen zodat jij aan de rechter de mailtjes van bol.com laten lezen. Jij hebt met bol.com te doen en zij scgakelen dat bureau in en dus mogen zij ook cancelen
mvdejongdinsdag 5 februari 2013 @ 18:25
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:23 schreef Rectum het volgende:
thnx voor al die handige linkjes
Geheel voor Uw gemak voorzien door Fok!
#ANONIEMdinsdag 5 februari 2013 @ 18:25
Ik zou het bedrijf in kwestie op Twitter of Facebook aanspreken, op een niet al te vriendelijke manier. Ik zou ook dreigen met het indienen van deze cases bij programma's als TROS Radar, etc.

Het is HUN fout, zij moeten deze puinhoop oplossen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 18:26:37 ]
Rectumdinsdag 5 februari 2013 @ 18:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') dus bol.com geeft toe dat ze fout zitten maar toch moet jij het met incassobureau oplossen?

Dikke vinger naar incassobureau en laat ze maar de rechter inschakelen zodat jij aan de rechter de mailtjes van bol.com laten lezen. Jij hebt met bol.com te doen en zij scgakelen dat bureau in en dus mogen zij ook cancelen
he waarom doet jouw bol.com het niet
essnhillsdinsdag 5 februari 2013 @ 18:26
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:23 schreef Rectum het volgende:
thnx voor al die handige linkjes
Dat doet FOK! automatisch ;)
#ANONIEMdinsdag 5 februari 2013 @ 18:26
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:26 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat doet FOK! automatisch ;)
Triest is dat. Ik heb mijn post aangepast.
Murderadinsdag 5 februari 2013 @ 18:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') dus bol.com geeft toe dat ze fout zitten maar toch moet jij het met incassobureau oplossen?

Dikke vinger naar incassobureau en laat ze maar de rechter inschakelen zodat jij aan de rechter de mailtjes van bol.com laten lezen. Jij hebt met bol.com te doen en zij scgakelen dat bureau in en dus mogen zij ook cancelen
admiraal_anaaldinsdag 5 februari 2013 @ 18:27
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:25 schreef Rectum het volgende:

[..]

he waarom doet jouw bol.com het niet
Doet wehkamp het wel? ;(
essnhillsdinsdag 5 februari 2013 @ 18:34
Oké, ik begrijp uit de reacties dat het incassobureau dus eigenlijk niks kan doen, dus gewoon een mailtje terug met de mededeling dat ik niet akkoord ga?

En ik zal het inderdaad ook even via Facebook klagen en een oplossing eisen.

Bedankt iedereen! :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:24 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat is so-wie-so een leugen, het incasso-bureau voert de opdracht uit. Ze stoppen daar alleen mee als de opdrachtgever Bol.com aangeeft dat de vordering niet terecht is, of dat om andere redenen afgezien wordt van de inning ervan. Het heeft geen zin om met het incasso-bureau in discussie te gaan.

Gelukkig kan een incasso-bureau niets anders doen dan dreigen en anderszins vervelend doen, om daadwerkelijk beslag te leggen zullen ze naar de rechter moeten.
Ook fijn dat ze me dus gewoon tot tweemaal toe hiermee willen afschepen dan }:|
Zelvadinsdag 5 februari 2013 @ 18:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:34 schreef essnhills het volgende:
Oké, ik begrijp uit de reacties dat het incassobureau dus eigenlijk niks kan doen, dus gewoon een mailtje terug met de mededeling dat ik niet akkoord ga?

En ik zal het inderdaad ook even via Facebook klagen en een oplossing eisen.

Bedankt iedereen! :)
Ja, je stuurt gewoon een briefje of e-mailtje:

Geachte meneer/mevrouw van het incassobureau,

Zullen we afspreken voor een kopje koffie/thee in de foyer van de rechtszaal? Tot dan.

Met vriendelijke groet,

essnhills
heiden6dinsdag 5 februari 2013 @ 18:45
Je hebt er al te veel tijd in gestoken, dat zou ik niet gedaan hebben in elk geval als ik zeker wist dat ik gelijk had. Een beetje met zo'n pauperig incassobureau in discussie gaan, dat moet je niet doen joh! Laat Bol.com het lekker oplossen, het is hun fout dat ze die vordering ten onrechte hebben overgedaan. Niet jouw schuld, en ook niet probleem. Laat ze maar lekker brieven sturen en stuur ze gewoon één mailtje waarin je uitlegt dat de vordering onterecht is, en dat ze het met Bol.com moeten uitzoeken. Verder gewoon negeren. :)
heiden6dinsdag 5 februari 2013 @ 18:46
Btw ik heb alleen maar goede ervaringen met bol.com maar dit klinkt niet heel best. :P
Tja..1986dinsdag 5 februari 2013 @ 18:48
Gewoon aangeven dat je niet gaat betalen en ook er gern energie meer in gaat steken. Punt. Dat had ik al veel eerder gezegd. Je gaat toch niet de fout van Bol oplossen.
trigt013dinsdag 5 februari 2013 @ 18:49
incassobureau's moet je negeren zodra je keihard weet dat je gelijk hebt en hiervoor bewijs hebt. Incassobureau's leven op negeren van oplossingen en informatie. Ik bel ze 1 keer en daarna doe ik niets meer. Ik heb namelijk twee keer betalingsfout gehad bij tanken en twee keer vroegen ze teveel incassokosten. Ik heb het wettelijke bedrag over gemaakt en melding gemaakt van hun fout, daarna krijg je 1 a 2 maanden nog dreigbrieven van de bovenste plank en daarna hoor je niet meer.
Ambipurdinsdag 5 februari 2013 @ 18:58
Oh, dit ken ik. Negeren, niets doen. Incassobureau waarmee Bol.com werkt is traag van begrip met al die idioten.
heiden6dinsdag 5 februari 2013 @ 19:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:49 schreef trigt013 het volgende:
incassobureau's moet je negeren zodra je keihard weet dat je gelijk hebt en hiervoor bewijs hebt. Incassobureau's leven op negeren van oplossingen en informatie. Ik bel ze 1 keer en daarna doe ik niets meer. Ik heb namelijk twee keer betalingsfout gehad bij tanken en twee keer vroegen ze teveel incassokosten. Ik heb het wettelijke bedrag over gemaakt en melding gemaakt van hun fout, daarna krijg je 1 a 2 maanden nog dreigbrieven van de bovenste plank en daarna hoor je niet meer.
Klopt. :Y

Gewoon even googlen op "rapport voorwerk 2" en dan even uitrekenen.
r_onedinsdag 5 februari 2013 @ 19:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:34 schreef essnhills het volgende:
Oké, ik begrijp uit de reacties dat het incassobureau dus eigenlijk niks kan doen, dus gewoon een mailtje terug met de mededeling dat ik niet akkoord ga?
Nee, gewoon niks meer doen, en dan ook echt helemaal niks meer.

Hoelang wou je anders doorgaan met jezelf vruchteloos verdedigen?
#ANONIEMdinsdag 5 februari 2013 @ 22:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:46 schreef heiden6 het volgende:
Btw ik heb alleen maar goede ervaringen met bol.com maar dit klinkt niet heel best. :P
Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dus ook daar. Maar ze moeten dit gewoon beter oplossen. Op zo'n manier dat TS niet allerlei onnodige rompslomp wordt opgezadeld.
GeneraalAdmiraalwoensdag 6 februari 2013 @ 00:09
Ik snap alleen niet waarom bol.com nog een rol speelt. Het enige is dat er een cessie ter incasso is geweest, dus de vordering moet je regelen met accounter group.
Ik heb zelf bij bol.com gewerkt en menig klant ergert zich aan de idiote houding van deze organisatie.
Er werken blijkbaar tokkies:) en dat is nog niet het ergste. De mensen die naar accounter groep bellen, worden geadviseerd om het met bol.com op te lossen.

Je hebt bewijs dat het allemaal in orde dus, dus laat het maar voor de rechter komen. Wie niet wilt horen, moet maar voelen.
heiden6woensdag 6 februari 2013 @ 00:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dus ook daar. Maar ze moeten dit gewoon beter oplossen. Op zo'n manier dat TS niet allerlei onnodige rompslomp wordt opgezadeld.
Daar doel ik ook op.
essnhillswoensdag 6 februari 2013 @ 00:23
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:09 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Ik snap alleen niet waarom bol.com nog een rol speelt. Het enige is dat er een cessie ter incasso is geweest, dus de vordering moet je regelen met accounter group.
Ik heb zelf bij bol.com gewerkt en menig klant ergert zich aan de idiote houding van deze organisatie.
Er werken blijkbaar tokkies:) en dat is nog niet het ergste. De mensen die naar accounter groep bellen, worden geadviseerd om het met bol.com op te lossen.

Je hebt bewijs dat het allemaal in orde dus, dus laat het maar voor de rechter komen. Wie niet wilt horen, moet maar voelen.

Accountor Group heeft mijn bezwaar voorgelegd aan Bol, en Bol heeft het afgewezen, waardoor Accountor Group concludeert dat ik moet betalen, dat is de rol van Bol.. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar doel ik ook op.
Ik had tot dit ging spelen ook nooit problemen met ze, maarja, ze stapelen nu fout op fout op fout.. Niet echt aanlokkelijk om nog eens een keer iets te gaan bestellen.. Dat er iets fout kan gaan snap ik.. maar zó fout??

Maar goed, ik stuur nog één mailtje naar Accountor Group dat ik het niet eens ben met de vordering, ik heb al bewijs geleverd waarom niet. En dan wacht ik nog even de reactie van Bol.com af en kijken wat ze er mee gaan doen..

Bedankt voor de hulp iedereen! :)
GeneraalAdmiraalwoensdag 6 februari 2013 @ 00:25
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:23 schreef essnhills het volgende:

[..]

Accountor Group heeft mijn bezwaar voorgelegd aan Bol, en Bol heeft het afgewezen, waardoor Accountor Group concludeert dat ik moet betalen, dat is de rol van Bol.. :P

Ja, maar accountor group doet dat nooit. Ze wachten een tijdje en zeggen dat bol.com het heeft afgewezen.
essnhillswoensdag 6 februari 2013 @ 00:27
Is dat zo? Goed om te weten! Dan zoeken ze het helemaal maar uit!

Wat een oplichters :(
heiden6woensdag 6 februari 2013 @ 00:33
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:27 schreef essnhills het volgende:
Is dat zo? Go
Het enige wat die lui van zo'n incassobureua proberen is jou zo ver te krijgen om te betalen, linksom of rechtsom. NIET DOEN.
Martinovibeswoensdag 6 februari 2013 @ 00:33
Wie eist die bewijst en dus moet het incasso bureau maar bewijzen dat ze wel degelijk een terechte vordering op jou hebben liggen
Jij weet voor 100% zeker dat dat niet zo is en kan dat bewijzen
Stel het incasso bureau daarvan in kennis en zeg dat je een eventuele gang naar de rechter met vertrouwen te gemoed ziet.
Verder stel je dat dit de laatste keer is dat er gecommuniceerd is ,je hebt immers voldoende aannemelijk gemaakt dat de fout bij BOL.com zit , dat zij daar niet in mee willen gaan is puur omdat ze geld willen verdienen.
Jij kan je tijd wel beter gebruiken !
3-voudwoensdag 6 februari 2013 @ 00:45
Incassobureau's :')

Een incasso kan helemaal niks. Enkel bang maken en belachelijke kosten in rekening brengen. Veelal zijn ze niet door de Koningin beëdigd. Mits het kantoor ook gerechtsdeurwaarders praktijken uitvoert. zo niet, zijn het nutteloze kantoren die standaard brieven schrijven of bellen. Daarbij bellen ze altijd in het belang van hun client, niet om je zaak op te lossen.

Dus schijt eraan.
In dit geval zijn het grote bedrijven die contracten hebben met incassobureau's voor alle incasseringen. Die worden volledig vanuit het systeem geautomatiseerd overgedragen.
Pas als het incassobureau door de middelen heen is om je tot betalen aan te zetten, brieven sturen en dagelijks bellen, komt er een punt dat het overgedragen moet worden aan een gerechtsdeurwaarder of advocaat. Dat zijn de enige die een dagvaarding op mogen stellen en deze indienen bij de rechter.

Zo te lezen heb je een waterdichte zaak en feitelijk hoef je maar 1 poging te ondernemen hun te overtuigen, gezien de bevestigingsmail die je ontvangen hebt van bol.com.
Gewoon voor de rechter laten komen. Je zaak is een kat in het bakkie. Even een uurtje spenderen aan je brief die je gaat schrijven naar de rechter waar je alles uitlegt en onderbouwd met je bewijzen en bol.com is gemiddeld 600-800 euro kwijt aan deze zinloze blunder door alle kosten die vooraf voldaan moeten worden bij de rechtbank. Laat ze maar bloeden.

Ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die serieus onder de indruk zijn van een incassobureau. Elke kip zonder kop kan een dergelijk bureautje opzetten. Je hebt enkel een inschrijving KvK nodig en wat scripts voor je correspondentie.

Ga je lekker ergens anders druk om maken. Dat je aardappelen niet te lang koken ofzo...
GeneraalAdmiraalwoensdag 6 februari 2013 @ 07:59
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:27 schreef essnhills het volgende:
Is dat zo? Goed om te weten! Dan zoeken ze het helemaal maar uit!

Wat een oplichters :(
ja, het is al veelvoud gebeurd. Cases konden allang worden opgelost als de partijen maar even goed keken.
jrozwoensdag 6 februari 2013 @ 08:57
Ik vind dat TS al meer moeite erin heeft gestoken dan noodzakelijk.

Gewoon naar het incassobureau een mailtje typen, met bewijs van B0L.COM dat zij fout zaten en dat voor jou hiermee de zaak is afgedaan, en dat je niet ingaat op verdere claims.

Misschien sturen ze nog een keer een deurwaarder langs, maar jij hebt bewijs dat jij niet fout zat. Deurwaarder zal weer vertrekken.
essnhillsmaandag 11 februari 2013 @ 15:33
Iedereen nog bedankt voor de hulp :).

De zaak is nu opgelost. Ik had het ook op klacht.nl gegooid en daarop werd wel normaal gereageerd door B0l.com.
Ik heb een cadeaubon gekregen als compensatie.