abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122517293
Ik hoop dat hier wat mensen zitten die me kunnen helpen.

Ik heb in november een aantal artikelen besteld bij Bol.com. De artikelen die ik heb gehouden gewoon netjes betaald, 1 artikel teruggestuurd, en daarvoor ook een retourbevestiging ontvangen.

Desondanks bleef Bol.com betalingsherinneringen sturen, waarna ik contact heb opgenomen met Bol.com. Er werd mij verteld dat de verwerking van de retour en de betalingsherinneringen elkaar hadden gekruist, en dat ik niets hoefde te doen.

Daarna heeft Bol.com een incassobureau ingeschakeld. Waarop ik weer contact heb opgenomen met Bol.com. Zij hebben mij daarna gemaild met hun excuses en geven hierin ook toe dat zij fout zitten en ik onterecht in het incassotraject ben beland. Helaas konden zij daar niets meer aan doen en moest ik de bezwaarprocedure van het incassobureau maar gaan volgen.

Zo gezegd, zo gedaan, ik heb een bezwaar ingediend bij het incassobureau tegen de vordering, hierin heb ik ook de retourbevestiging en de mailwisseling met Bol.com bijgevoegd.

En nu krijg ik net weer bericht van het incassobureau, dat Bol.com het bezwaar heeft afgewezen.
Er staan verder geen redenen in, alleen dat het is afgewezen en nogmaals de betalingsgegevens.

Ik heb opnieuw Bol.com gemaild, en om een oplossing gevraagd. In eerste instantie kwamen ze weer met, 'Dat moet u met het incassobureau oplossen'. Ik heb direct weer teruggestuurd dat ik dat al heb geprobeerd en dat dat niet de oplossing was. Nu hebben ze het doorgestuurd naar een andere afdeling..

Samenvatting: Bol.com stuurt onterecht een incassobureau op mij af en wijst vervolgens ook nog mijn bezwaar tegen de vordering af.

Wat moet ik nu doen? Wat moet ik nu sturen naar het incassobureau? Dat ik nog met Bol.com in conclaaf ben? En wat als Bol.com het gewoon weer doodleuk afwijst?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_122517338
Ze zeggen toch dat ze het hebben doorgezet naar een andere afdeling? Waarom wacht je dat niet even af?
pi_122517433
Omdat ik bang ben dat dat te lang duurt waardoor het incassobureau de kosten gaan verhogen.

Kan ik ze gewoon sturen dat ik nog met Bol.com in conclaaf ben en dat ik daardoor nog niet tot betaling overga?
pi_122517481
Advocaat zoeken.
Feyenoord Rotterdam
pi_122517566
thnx voor al die handige linkjes
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:24:32 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_122517595
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:16 schreef essnhills het volgende:
Ik heb opnieuw Bol.com gemaild, en om een oplossing gevraagd. In eerste instantie kwamen ze weer met, 'Dat moet u met het incassobureau oplossen'. Ik heb direct weer teruggestuurd dat ik dat al heb geprobeerd en dat dat niet de oplossing was. Nu hebben ze het doorgestuurd naar een andere afdeling..
Dat is so-wie-so een leugen, het incasso-bureau voert de opdracht uit. Ze stoppen daar alleen mee als de opdrachtgever Bol.com aangeeft dat de vordering niet terecht is, of dat om andere redenen afgezien wordt van de inning ervan. Het heeft geen zin om met het incasso-bureau in discussie te gaan.

Gelukkig kan een incasso-bureau niets anders doen dan dreigen en anderszins vervelend doen, om daadwerkelijk beslag te leggen zullen ze naar de rechter moeten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_122517606
:') dus bol.com geeft toe dat ze fout zitten maar toch moet jij het met incassobureau oplossen?

Dikke vinger naar incassobureau en laat ze maar de rechter inschakelen zodat jij aan de rechter de mailtjes van bol.com laten lezen. Jij hebt met bol.com te doen en zij scgakelen dat bureau in en dus mogen zij ook cancelen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:25:01 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_122517618
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:23 schreef Rectum het volgende:
Geheel voor Uw gemak voorzien door Fok!
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_122517629
Ik zou het bedrijf in kwestie op Twitter of Facebook aanspreken, op een niet al te vriendelijke manier. Ik zou ook dreigen met het indienen van deze cases bij programma's als TROS Radar, etc.

Het is HUN fout, zij moeten deze puinhoop oplossen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 18:26:37 ]
pi_122517641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') dus bol.com geeft toe dat ze fout zitten maar toch moet jij het met incassobureau oplossen?

Dikke vinger naar incassobureau en laat ze maar de rechter inschakelen zodat jij aan de rechter de mailtjes van bol.com laten lezen. Jij hebt met bol.com te doen en zij scgakelen dat bureau in en dus mogen zij ook cancelen
he waarom doet jouw bol.com het niet
pi_122517668
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:23 schreef Rectum het volgende:
Dat doet FOK! automatisch ;)
pi_122517699
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:26 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat doet FOK! automatisch ;)
Triest is dat. Ik heb mijn post aangepast.
pi_122517701
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:24 schreef admiraal_anaal het volgende:

pi_122517730
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:25 schreef Rectum het volgende:

[..]

he waarom doet jouw bol.com het niet
Doet wehkamp het wel? ;(
pi_122517975
Oké, ik begrijp uit de reacties dat het incassobureau dus eigenlijk niks kan doen, dus gewoon een mailtje terug met de mededeling dat ik niet akkoord ga?

En ik zal het inderdaad ook even via Facebook klagen en een oplossing eisen.

Bedankt iedereen! :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:24 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat is so-wie-so een leugen, het incasso-bureau voert de opdracht uit. Ze stoppen daar alleen mee als de opdrachtgever Bol.com aangeeft dat de vordering niet terecht is, of dat om andere redenen afgezien wordt van de inning ervan. Het heeft geen zin om met het incasso-bureau in discussie te gaan.

Gelukkig kan een incasso-bureau niets anders doen dan dreigen en anderszins vervelend doen, om daadwerkelijk beslag te leggen zullen ze naar de rechter moeten.
Ook fijn dat ze me dus gewoon tot tweemaal toe hiermee willen afschepen dan }:|
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:39:47 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122518124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:34 schreef essnhills het volgende:
Oké, ik begrijp uit de reacties dat het incassobureau dus eigenlijk niks kan doen, dus gewoon een mailtje terug met de mededeling dat ik niet akkoord ga?

En ik zal het inderdaad ook even via Facebook klagen en een oplossing eisen.

Bedankt iedereen! :)
Ja, je stuurt gewoon een briefje of e-mailtje:

Geachte meneer/mevrouw van het incassobureau,

Zullen we afspreken voor een kopje koffie/thee in de foyer van de rechtszaal? Tot dan.

Met vriendelijke groet,

essnhills
pi_122518318
Je hebt er al te veel tijd in gestoken, dat zou ik niet gedaan hebben in elk geval als ik zeker wist dat ik gelijk had. Een beetje met zo'n pauperig incassobureau in discussie gaan, dat moet je niet doen joh! Laat Bol.com het lekker oplossen, het is hun fout dat ze die vordering ten onrechte hebben overgedaan. Niet jouw schuld, en ook niet probleem. Laat ze maar lekker brieven sturen en stuur ze gewoon één mailtje waarin je uitlegt dat de vordering onterecht is, en dat ze het met Bol.com moeten uitzoeken. Verder gewoon negeren. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_122518347
Btw ik heb alleen maar goede ervaringen met bol.com maar dit klinkt niet heel best. :P
pi_122518375
Gewoon aangeven dat je niet gaat betalen en ook er gern energie meer in gaat steken. Punt. Dat had ik al veel eerder gezegd. Je gaat toch niet de fout van Bol oplossen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:49:01 #20
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122518394
incassobureau's moet je negeren zodra je keihard weet dat je gelijk hebt en hiervoor bewijs hebt. Incassobureau's leven op negeren van oplossingen en informatie. Ik bel ze 1 keer en daarna doe ik niets meer. Ik heb namelijk twee keer betalingsfout gehad bij tanken en twee keer vroegen ze teveel incassokosten. Ik heb het wettelijke bedrag over gemaakt en melding gemaakt van hun fout, daarna krijg je 1 a 2 maanden nog dreigbrieven van de bovenste plank en daarna hoor je niet meer.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_122518718
Oh, dit ken ik. Negeren, niets doen. Incassobureau waarmee Bol.com werkt is traag van begrip met al die idioten.
pi_122518806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:49 schreef trigt013 het volgende:
incassobureau's moet je negeren zodra je keihard weet dat je gelijk hebt en hiervoor bewijs hebt. Incassobureau's leven op negeren van oplossingen en informatie. Ik bel ze 1 keer en daarna doe ik niets meer. Ik heb namelijk twee keer betalingsfout gehad bij tanken en twee keer vroegen ze teveel incassokosten. Ik heb het wettelijke bedrag over gemaakt en melding gemaakt van hun fout, daarna krijg je 1 a 2 maanden nog dreigbrieven van de bovenste plank en daarna hoor je niet meer.
Klopt. :Y

Gewoon even googlen op "rapport voorwerk 2" en dan even uitrekenen.
pi_122520687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:34 schreef essnhills het volgende:
Nee, gewoon niks meer doen, en dan ook echt helemaal niks meer.

Hoelang wou je anders doorgaan met jezelf vruchteloos verdedigen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_122531534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:46 schreef heiden6 het volgende:
Btw ik heb alleen maar goede ervaringen met bol.com maar dit klinkt niet heel best. :P
Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dus ook daar. Maar ze moeten dit gewoon beter oplossen. Op zo'n manier dat TS niet allerlei onnodige rompslomp wordt opgezadeld.
pi_122537317
Ik snap alleen niet waarom bol.com nog een rol speelt. Het enige is dat er een cessie ter incasso is geweest, dus de vordering moet je regelen met accounter group.
Ik heb zelf bij bol.com gewerkt en menig klant ergert zich aan de idiote houding van deze organisatie.
Er werken blijkbaar tokkies:) en dat is nog niet het ergste. De mensen die naar accounter groep bellen, worden geadviseerd om het met bol.com op te lossen.

Je hebt bewijs dat het allemaal in orde dus, dus laat het maar voor de rechter komen. Wie niet wilt horen, moet maar voelen.
Generaal?? Pardon??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')