abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122508767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je hebt me hier wel. Met een miljard moslims kun je nooit stellen dat elke regel door iedereen geaccepteerd wordt. Maar anderzijds zijn er tal van versen die bijzonder weinig ruimte voor interpretatie open laten en vrij direct zijn: dit mag en dit niet. Bijvoorbeeld het niet eten van varken.
Nee, ik heb je hier niet :) Er zijn wat basisregels inderdaad, maar ook die worden niet door iedereen als basisregels gezien.

De regels in de Koran zijn soms vrij interpreteerbaar, hoor.. Neem die over wijn bijv. Sommigen drinken dan geen wijn, maar wel bier, want dat wordt niet genoemd :P
pi_122508979
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:02 schreef Ambipur het volgende:
De regels in de Koran zijn soms vrij interpreteerbaar, hoor.. Neem die over wijn bijv. Sommigen drinken dan geen wijn, maar wel bier, want dat wordt niet genoemd
Ja, heel veel zelfs. En dat is vrij problematisch. Maar soms zie je zelfbenoemde moslims zich gedragen op manieren die middels geen enkele mogelijke interpretatie verdedigt kan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 15:07:01 ]
pi_122509036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, heel veel zelfs. En dat is vrij problematisch. Maar soms zie je zelfbenoemde moslims zich gedragen op manieren die middels geen enkele mogelijke interpretatie verdedigt kan worden.
Moeten ze allemaal zelf weten. Ik ben daar heel simpel in, ik oordeel namelijk niet of iemand zich goed/slecht handelt.
pi_122509091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:08 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Moeten ze allemaal zelf weten. Ik ben daar heel simpel in, ik oordeel namelijk niet of iemand zich goed/slecht handelt.
Same here. Maar het is wel interessant om te onderzoeken hoe mensen die zich daar wel mee bezig houden, of claimen te geloven in een entiteit die teksten heeft neergestrooit, denken.
pi_122509126
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:00 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:D Echt wel. Ik zie het toch. Dat jij het niet ziet als autochtoon, begrijp ik.
Laatste video zegt letterlijk Turks te zijn.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122509264
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Laatste video zegt letterlijk Turks te zijn.
Ik doelde op je foto's? Heb je al niet door, dat ik je niet serieus neem en het wel allemaal best vind?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Same here. Maar het is wel interessant om te onderzoeken hoe mensen die zich daar wel mee bezig houden, of claimen te geloven in een entiteit die teksten heeft neergestrooit, denken.
Nee.... Ik erger mij aan priesters, dominees, imams, de paus etc.. Net als dat ik mij erger aan kerken,moskees, synagoges etc. Het geloof is voor jezelf en binnenshuis.
pi_122509462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik doelde op je foto's? Heb je al niet door, dat ik je niet serieus neem en het wel allemaal best vind?

[..]

Nee.... Ik erger mij aan priesters, dominees, imams, de paus etc.. Net als dat ik mij erger aan kerken,moskees, synagoges etc. Het geloof is voor jezelf en binnenshuis.
Je kan dus niet tegen feiten op en lult gewoon maar wat dom. Zoals gewoonlijk.

Duidelijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2013 @ 15:18:24 #158
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_122509503
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Duidelijk.
Had je serieus wat anders verwacht?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_122509614
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Duidelijk.
Feiten? Ik zeg A en jij komt met B. Daar heb ik geen zin in, je discussieert met mij om je gelijk te halen. Dus goed: je hebt gelijk. Ik geef je gelijk.
pi_122509838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:13 schreef Ambipur het volgende:
Jij vind dat dat iets is voor binnenshuis. De leer van de meeste religies zijn vaak juist extern; geven opdracht over hoe de mens (en dus de samenleving) moet zijn.
pi_122509910
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij vind dat dat iets is voor binnenshuis. De leer van de meeste religies zijn vaak juist extern; geven opdracht over hoe de mens (en dus de samenleving) moet zijn.
Ja en dat maakt mij al een vreemde moslima... :P
pi_122510003
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:26 schreef Ambipur het volgende:
Ja en dat maakt mij al een vreemde moslima...
Zeer vreemde inderdaad.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:08:58 #163
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_122511716
Zal wel een pedo zijn. :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_122512730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:08 schreef rakotto het volgende:
Zal wel een pedo zijn. :')
Nee, dan was het een Katholiek geweest. Gezien hij moslim is, is het een extremistische haatbaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')