Je wordt dus wel weer geconfronteerd met een wekelijkse kosten verhoging van 100 euro. Dat is ruim 400 euro per week. En je concurrentiepositie t.o.v. grotere winkelketens is al niet bijzonder florissant.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:20 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de eeuwige discussie.
Persoonlijk vind ik dat je als ondernemer zelf moet kunnen bepalen of en wanneer je opengaat (als het in lijn is met de openbare orde, dus de hele nacht open is niet wenselijk), al helemaal op een dag dat vanuit een religieus oogpunt ooit zo bedacht is. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat het voor kleine ondernemers echt niet te doen is. Een dag een student inhuren incl. gwl kost volgens mij max. 100 euro (of je blijft dicht).
Zelf woon ik in de binnenstad dus vind het op zich wel arelaxed dat er nu elke zondag Henk & Ingrid uit LR en de Meern komen 'shoppen', dus vond het prima als alleen de supermarkten open waren.
Deze. In Zuilen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie weet er een goede slager in de buurt van de straatweg/vleutenseweg of lombok?
quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef speknek het volgende:
In Lombok zit een paardenslager, maar ik heb gehoord dat ze er stiekem rundvlees doorheen doen.
Is idd een prima slager, kom ik altijd voor als ik ga bbq-en (toch al snel 2 keer in het jaarquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Deze. In Zuilen.
http://www.slagerijvanes.nl/
nee, het komt ten goede aan het publiek. en daar gaat het om. als winkels het niet redden en verdwijnen, zit er zo een andere winkel die het gaat proberen, en die zsich misschien wel kan aanpassen aan een hele extra dag per week dat je inkomen kan genereren.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook helemaal niet voor openstelling op zondag, komt alleen ten goede van de grote ketens en de kleinere winkels zijn de dupe.
een aantal op de kanaalstraat. van de islamitische soort.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wie weet er een goede slager in de buurt van de straatweg/vleutenseweg of lombok?
Met als nuance dat er niet zomaar een andere winkel zit, maar een H&M-kids tussen de H&M-jongeren en H&M-vrouwen wordt geopend.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:50 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, het komt ten goede aan het publiek. en daar gaat het om. als winkels het niet redden en verdwijnen, zit er zo een andere winkel die het gaat proberen, en die zsich misschien wel kan aanpassen aan een hele extra dag per week dat je inkomen kan genereren.
Of het staat jaren leeg met alleen af en toe een tijdelijk restantenzaakje erin. Zoals in het oude pand van Boudisque...quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:50 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, het komt ten goede aan het publiek. en daar gaat het om. als winkels het niet redden en verdwijnen, zit er zo een andere winkel die het gaat proberen, en die zsich misschien wel kan aanpassen aan een hele extra dag per week dat je inkomen kan genereren.
C&A zat in dat rijtje van de Hema, Bakker Bart, Multivlaai, ANWB, Kruidvat... Tegenover die juwelier.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:14 schreef Markeerstift het volgende:
Altijd als er een nieuwe winkel in de stad komt denk ik, wtf zat hier eerst dan?
Er komt bijvoorbeeld een nieuwe ONLY op de Oudegracht, weet iemand nog wat daar eerst zat?
En ik ben ook kwijt waar de C&A zat in HC
wow, dat is wel heel groot.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:12 schreef Nielsch het volgende:
Er zit nu trouwens een loeigrote Action in het voormalige C&A pand in Hoog Catharijne.
ja misschien... maar ik vind het verhaal dat het slecht is voor kleine winkels, een beetje onzin. ik zou gewoon 2 weekend dagen open gaan, plus nog 3 dagen. lijkt mij dat je dan juist meer kans op inkomen hebt. op een maandag of dinsdag is het niet druk, op zondag wel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:36 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Met als nuance dat er niet zomaar een andere winkel zit, maar een H&M-kids tussen de H&M-jongeren en H&M-vrouwen wordt geopend.
Blijft een feit dat dan op die maandagen en dinsdagen de grote ketens profiteren. En die kleinere bedrijven mogen dus nooit meer een weekend vrij hebben.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja misschien... maar ik vind het verhaal dat het slecht is voor kleine winkels, een beetje onzin. ik zou gewoon 2 weekend dagen open gaan, plus nog 3 dagen. lijkt mij dat je dan juist meer kans op inkomen hebt. op een maandag of dinsdag is het niet druk, op zondag wel.
ik vind het ten eerste belangrijk dat iedereen gewoon elke dag kan ondernemen, dat de aparte status van zondag verdwijnt. een verplichte rustdag op basis van het christelijke geloof, dat is niet meer van deze tijd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Blijft een feit dat dan op die maandagen en dinsdagen de grote ketens profiteren. En die kleinere bedrijven mogen dus nooit meer een weekend vrij hebben.
Ik vind het veel belangrijker dat alle supermarkten gewoon open zijn op zondag
Een heleboel goede redenen waarom een zondag ook gewoon een winkeldag zou moeten zijn. Maar dan blijft het simpele feit bestaan dat het voornamelijk ten goede komt van de grote ketens en ten kostte gaat van de eenmanszaken. Ik vind dat persoonlijk jammer.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vind het ten eerste belangrijk dat iedereen gewoon elke dag kan ondernemen, dat de aparte status van zondag verdwijnt. een verplichte rustdag op basis van het christelijke geloof, dat is niet meer van deze tijd.
en verder ben je vrij te doenwat je wilt hoor, als je het weekend niet open wil, ga je toch gewoon op maandag en dinsdag open? de stad wordt steeds groter, en er komen dus steeds meer memsen die dingen willen kopen.
en ten derde, ondernemen is aanpassen aan het gedrag van de consument, niet andersom. het is toch raar dat wij niet zouden kunnen winkelen op zondag omdat ondernemers er last van hebben. die ondernemers moeten gewoon open zijn als wij willen winkelen. en dat willen wij als we weekend hebben en er de tijd voor hebben. de meeste mensen werken gewoon de hele week, en hebben er dan niets aan dat de winkels open zijn de hele dag. en het lijkt mij dat je als ondernemer daar ook over zou kunnen klagen, dat er weinig klanten zijn als je op dinsdag open bent. het zou ook logisch zijn dat de winkels elke avond tot 9 uur open zijn, zodat mensen na hun werk kunnen winkelen.
Morgen welquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:08 schreef Nielsch het volgende:
Maar gaat er nou nog iemand naar Derrick straks?
[ afbeelding ]
waarom heb jij eigenlijk een nieuw account met hetzelfde plaatjequote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vind het ten eerste belangrijk dat iedereen gewoon elke dag kan ondernemen, dat de aparte status van zondag verdwijnt. een verplichte rustdag op basis van het christelijke geloof, dat is niet meer van deze tijd.
en verder ben je vrij te doenwat je wilt hoor, als je het weekend niet open wil, ga je toch gewoon op maandag en dinsdag open? de stad wordt steeds groter, en er komen dus steeds meer memsen die dingen willen kopen.
en ten derde, ondernemen is aanpassen aan het gedrag van de consument, niet andersom. het is toch raar dat wij niet zouden kunnen winkelen op zondag omdat ondernemers er last van hebben. die ondernemers moeten gewoon open zijn als wij willen winkelen. en dat willen wij als we weekend hebben en er de tijd voor hebben. de meeste mensen werken gewoon de hele week, en hebben er dan niets aan dat de winkels open zijn de hele dag. en het lijkt mij dat je als ondernemer daar ook over zou kunnen klagen, dat er weinig klanten zijn als je op dinsdag open bent. het zou ook logisch zijn dat de winkels elke avond tot 9 uur open zijn, zodat mensen na hun werk kunnen winkelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |