abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2013 @ 23:26:18 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122491725
nou camp, over lelijke stadions gesproken. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122491777
Het laatste plaatje in het vorige topic van Dekatria vind ik dan weer afschuwelijk, zoals de vorige ideeën van Red de Kuip. Dat vind ik evenmin een vooruitgang, en zoals ik al eens zei, een verminking van De Kuip.

Nogmaals, ik snap niet dat dat van mensen af kan komen die zeggen De Kuip "te redden".
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122491802
Camp nou is trouwens echt een schijtstadion daar niet van.
* Verwijderd *
  maandag 4 februari 2013 @ 23:28:41 #5
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122491807
Voor volledigheid:

maandag 4 februari 2013 @ 23:28:49 #6
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_122491814
Ik hoop wel dat jullie een nieuw stadion krijgen, dan moet de Arena ook wel uitbreiden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_122491837
Dat is wel een mooie impressie. :)

Alleen mis ik dan weer de benodigde bussinessboxen.

Verder blijf je met die impressie natuurlijk nog tegen bepaalde grenzen aanlopen die je met een nieuw stadion niet hebt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_122491858
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:28 schreef Smoofie het volgende:
Ik hoop wel dat jullie een nieuw stadion krijgen, dan moet de Arena ook wel uitbreiden.
Dat was ook zo mooi, had Amsterdam net een nieuw stadion koos de UEFA alsnog voor de Kuip als finalestadion met het EK _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 4 februari 2013 @ 23:32:27 #9
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_122491974
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat was ook zo mooi, had Amsterdam net een nieuw stadion koos de UEFA alsnog voor de Kuip als finalestadion met het EK _O-
Het was toen ook een nog lelijker stadion(van binnen). Nu is de binnenkant tenminste een stuk draagelijker geworden, volgend seizoen rode stoeltjes en de andere gracht dempen en het is weer wat beter.
Maar toen konden er evenveel man in de kuip toch?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_122491991
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:28 schreef Smoofie het volgende:
Jullie hebben er toch laatst al 50 stoeltjes bijgekregen?
BFF met GGMM
  maandag 4 februari 2013 @ 23:33:02 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122491993
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:32 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het was toen ook een nog lelijker stadion(van binnen). Nu is de binnenkant tenminste een stuk draagelijker geworden, volgend seizoen rode stoeltjes en de andere gracht dempen en het is weer wat beter.
Het blijft een lelijk ding natuurlijk. Wat dat betreft wel een mooie traditie in Amsterdam. Altijd spuuglelijke stadions gehad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 4 februari 2013 @ 23:33:58 #12
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122492040
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:33 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Wel mooi hoe ze dat daar nu hebben gedaan met de spelersbank, overigens. Op de Engelse manier.
  maandag 4 februari 2013 @ 23:34:15 #13
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_122492053
quote:

[..]

Paar honderd business stoelen
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_122492054
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Het blijft een lelijk ding natuurlijk. Wat dat betreft wel een mooie traditie in Amsterdam. Altijd spuuglelijke stadions gehad.
Met het Olympisch stadion als dieptepunt. Als je daar korte zijde 2e ring zat, dan zat je bijna weer in Rotterdam...
BFF met GGMM
  maandag 4 februari 2013 @ 23:34:36 #15
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_122492070
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:33 schreef Caland het volgende:

[..]

Buitenkant blijft helaas lelijk ja.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_122492078
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:34 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Paar honderd business stoelen
Oh ok, bij het persbericht stond 50.
BFF met GGMM
pi_122492079
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:32 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar toen konden er evenveel man in de kuip toch?
Oost kant ook nog extra stoeltjes zodat de capaciteit naar 54.000 gaat.

quote:

[..]

~ 900.
pi_122492084
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:34 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Buitenkant blijft helaas lelijk ja.
Binnenkant ook, wat een grafding zeg.
* Verwijderd *
  maandag 4 februari 2013 @ 23:35:34 #19
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_122492108
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:34 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Oost kant ook nog extra stoeltjes zodat de capaciteit naar 54.000 gaat.

[..]

~ 900.
Als ze dan de rest ook dichten :'(.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 4 februari 2013 @ 23:35:38 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122492110
Valt me overigens nog het meest op dat we niets weten over de nieuwbouwplannen, terwijl deze maand de beslissing valt.
pi_122492132
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:35 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Gewoon volstorten met beton inderdaad.
BFF met GGMM
  maandag 4 februari 2013 @ 23:36:15 #22
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122492135
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:35 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Die grote plakken beton achter het doel kan echt niet.
  maandag 4 februari 2013 @ 23:37:16 #23
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_122492181
quote:
13s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:36 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Die grote plakken beton achter het doel kan echt niet.
Snap nog steeds niet dat ze het stadion zo kk lelijk hebben gemaakt gvd. maarja. Binnenkant is volgend jaar wel mooi gelukkig.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_122492257
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:37 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Snap nog steeds niet dat ze het stadion zo kk lelijk hebben gemaakt gvd. maarja. Binnenkant is volgend jaar wel mooi gelukkig.
Kan zijn dat er in eerste instantie wel een ontwerp heeft gelegen zonder dat beton, gaandeweg veranderen dit soort zaken nog al eens onder druk van de kosten.
BFF met GGMM
pi_122492273
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:35 schreef Dekatria het volgende:
Valt me overigens nog het meest op dat we niets weten over de nieuwbouwplannen, terwijl deze maand de beslissing valt.
Ik denk dat de beslissing nog wel even op zich laat wachten. De financiering voor de bussinesscase is nog niet helemaal rond, maar wel voor 90%. Maar dat regelen ze naar mijn verwachting niet in enkele weken.

Als de bussinesscase rond is kan het gepresenteerd worden aan de gemeenteraad, die beslist of er uiteindelijk nieuwbouw mag komen, en zodra dat besloten is wordt er uiteraard pas opdracht gegeven voor het ontwerpen van een stadion, en dat zal vast niet bij één ontwerp blijven, en daar zullen vast ook diverse adviescommissies voor in het leven geroepen worden als het zover is. :)

Maar vooralsnog is de bussinesscase even het belangrijkste. Daarin staat wat Feyenoord en de stadiondirectie belangrijk vinden bij een nieuw stadion en wat ze daarmee denken te verdienen, plus onderbouwing uiteraard.
  maandag 4 februari 2013 @ 23:39:51 #26
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122492320
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:35 schreef Dekatria het volgende:
Ik las laatst dat dat besluit er in maart komt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122492388
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Hun kennende wordt er in maart een besluit genomen over de datum waarop er een besluit genomen gaat worden.
BFF met GGMM
  maandag 4 februari 2013 @ 23:41:15 #28
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122492391
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:39 schreef Caland het volgende:
Dan nog is het opvallend, als je het afsteekt tegenover hetgeen we nu weten over evt. renovatie.
  maandag 4 februari 2013 @ 23:42:57 #29
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122492469
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:41 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dan nog is het opvallend, als je het afsteekt tegenover hetgeen we nu weten over evt. renovatie.
Het belangrijkste weten we nog niet, waarop ze die 117 miljoen baseren en waar ze het geld vandaan gaan halen. Daar waar de gelden voor nieuwbouw al voor 90% binnen zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122492554
quote:

[..]

"Weten" is wat betreft de renovatieplannen van Red de Kuip een groot woord. Ik krijg soms de indruk dat die plannen nogal overhaast uitgewerkt zijn, om het zacht uit te drukken.
pi_122492647
quote:

[..]

Waarom zou die partij al dingen bekend maken? Die hebben de publieke opinie niet nodig.
  maandag 4 februari 2013 @ 23:53:22 #32
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122492943
Eind maart worden de plannen voorgelegd aan de gemeente trouwens, even opgezocht net.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122493935

Doorzichtige tv buitenkant dus.
* Verwijderd *
pi_122494033
quote:
Foeilelijk. :r

Dan kun je net zo goed meteen een nieuw stadion neerzetten. Daar herken ik De Kuip echt niet meer in.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:33:23 #35
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_122494227
Ik denk ook niet dat Pelle in 2018 nog in de Kuip te bewonderen is.

Sowieso zullen de lichtmasten toch weinig meer uithalen als je nog verder de lucht in gaat :?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_122494472
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:33 schreef Caland het volgende:

Sowieso zullen de lichtmasten toch weinig meer uithalen als je nog verder de lucht in gaat :?
* Verwijderd *
pi_122494614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:33 schreef Caland het volgende:

Net niet als hij zijn contract uitdient.
pi_122494641
De Kuip wordt onherkenbaar verminkt maar gelukkig blijven de lichtmasten als herkenningspunt van dat wat ooit De Kuip was, als het aan Red de Kuip ligt. :')
pi_122494654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:23 schreef zoekeenleven het volgende:
[ afbeelding ]

Doorzichtige tv buitenkant dus.
Dat was ook maar een wild idee, klein testje hoe dat eruit zag meldden zij op twitter. De rest is meer serieus bedoeld, al willen zij ook liever de parterre vakken zoals ze nu zijn.
pi_122494767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:55 schreef Tomatenboer het volgende:
De Kuip wordt onherkenbaar verminkt maar gelukkig blijven de lichtmasten als herkenningspunt van dat wat ooit De Kuip was, als het aan Red de Kuip ligt. :')
Dit. Wat is er nog De Kuip aan dan man. :')
pi_122494910
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:25 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]

Zo'n doorzichtige buitenkant heeft wel wat heur :9
Dit vind ik eigenlijk ook best hip :@
Uiteraard niet echt Kuip meer maargoed...
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  dinsdag 5 februari 2013 @ 01:15:34 #42
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_122494955
Ach, het is mijn inziens kiezen tussen 2 kwaden. Of een nieuw stadion dat óok kut is, of het huidige dusdanig aanpassen dat je een gevoel krijgt van 'he, dit ken ik ergens van'. :')
Een dergelijke verkrachting zit ik ook niet op te wachten overigens, maar om nou te zeggen dat ik dan liever een compleet nieuw stadion zie verrijzen op een andere locatie ...

Wat mij betreft houden ze het gewoon lekker zo, geen poespas, geen extra's, geen overbodige luxe, maar gewoon voetbal, nat worden, half dood 'bier', niet te vreten snacks en 90 minuten kankeren op alles ... heerlijk Rotterdams.
Maar ojee, dan worden de directieleden en RVC-leden niets wijzer krijgen we natuurlijk geen concerten, miljoenen euro's aan extra omzet, de meest geweldige sponsors, warme broodjes kroket, oplossing voor het file-leed in de randstad, oplossing voor de regen, Europese finales en de allure die bij de club past.
pi_122495050
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:15 schreef Lastpost het volgende:
Ach, het is mijn inziens kiezen tussen 2 kwaden. Of een nieuw stadion dat óok kut is, of het huidige dusdanig aanpassen dat je een gevoel krijgt van 'he, dit ken ik ergens van'. :')
Een dergelijke verkrachting zit ik ook niet op te wachten overigens, maar om nou te zeggen dat ik dan liever een compleet nieuw stadion zie verrijzen op een andere locatie ...

Wat mij betreft houden ze het gewoon lekker zo, geen poespas, geen extra's, geen overbodige luxe, maar gewoon voetbal, nat worden, half dood 'bier', niet te vreten snacks en 90 minuten kankeren op alles ... heerlijk Rotterdams.
Maar ojee, dan worden de directieleden en RVC-leden niets wijzer krijgen we natuurlijk geen concerten, miljoenen euro's aan extra omzet, de meest geweldige sponsors, warme broodjes kroket, oplossing voor het file-leed in de randstad, oplossing voor de regen, Europese finales en de allure die bij de club past.
Tja..
Dat gewoon zo houden gaat het sowieso niet worden natuurlijk.

Ik vind het ook helemaal niet onlogisch klinken dat je hier ook inderdaad je omzet mee beperkt. Hetzij door externe evenementen, hetzij door catering, hetzij door kaartverkoop, hetzij door bussiness units...

Is uiteraard niet losstaand van de rest van het beleid, maar mocht Geel Feyenoord weer écht naar de top weten te stuwen, waar we jaarlijks meedoen voor de titel, altijd europees spelen en met enige regelmaat CL halen denk ik dat we best een paar duizend extra seizoenskaarten en wat extra bussiness units verkopen, en daaraan gekoppeld hogere sponsorinkomsten en TV-gelden.

Ik denk dat als ze dit voldoende zouden aantonen dat er ook beperkt weerstand tegen zou zijn, want uiteindelijk willen we toch allemaal succes zien, en helaas is dat toch voor een flink deel afhankelijk van doekoes...

Triest alleen dat ze het zo aanpakken....
  dinsdag 5 februari 2013 @ 01:42:20 #44
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_122495199
Vooruitgang is natuurlijk van groot belang voor de club, maar ik vind de plaatjes die geschetst worden wel erg rooskleurig allemaal.
Omzetten die verdubbelen, grootste club van het land, gigantische groei, meer uit de merchandise, extra geld uit concerten en andere evenementen, ik moet het allemaal nog maar zien.

Ik denk dat wanneer we mee doen om de titel, geregeld CL spelen en structureel Europees én men niet klakkeloos miljoenen verspilt aan middelmaat, we ook zonder nieuw stadion betere sponsors aan ons weten te binden, meer afzet krijgen van merchandise, extra seizoenskaarten aan de man kunnen brengen en het merk Feyenoord meer kan opleveren dan het nu al doet, met of zonder nieuw stadion.

Mocht het allemaal echt vele miljoenen opleveren voor de club blijf ik echt geen dwarsligger, maar het klinkt als een gevalletje te mooi om waar te zijn allemaal. En wanneer diezelfde groei ook bewerkstelligt kan worden met het verbouwen van ons huidige onderkomen zónder die honderden miljoenen extra aan kosten, dan moet je dat toch op z'n minst een serieuze kans geven, zeker gezien de financieel nog steeds beroerde staat waarin de club verkeerd met de miljoenen schulden (en indirect via de terug te kopen aandelen) en allerlei jongens waarvan een deel van de transfersom ook weer naar aandeelhouders en participanten van pools gaat.
pi_122495318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 01:42 schreef Lastpost het volgende:
Vooruitgang is natuurlijk van groot belang voor de club, maar ik vind de plaatjes die geschetst worden wel erg rooskleurig allemaal.
Omzetten die verdubbelen, grootste club van het land, gigantische groei, meer uit de merchandise, extra geld uit concerten en andere evenementen, ik moet het allemaal nog maar zien.

Ik denk dat wanneer we mee doen om de titel, geregeld CL spelen en structureel Europees én men niet klakkeloos miljoenen verspilt aan middelmaat, we ook zonder nieuw stadion betere sponsors aan ons weten te binden, meer afzet krijgen van merchandise, extra seizoenskaarten aan de man kunnen brengen en het merk Feyenoord meer kan opleveren dan het nu al doet, met of zonder nieuw stadion.

Mocht het allemaal echt vele miljoenen opleveren voor de club blijf ik echt geen dwarsligger, maar het klinkt als een gevalletje te mooi om waar te zijn allemaal. En wanneer diezelfde groei ook bewerkstelligt kan worden met het verbouwen van ons huidige onderkomen zónder die honderden miljoenen extra aan kosten, dan moet je dat toch op z'n minst een serieuze kans geven, zeker gezien de financieel nog steeds beroerde staat waarin de club verkeerd met de miljoenen schulden (en indirect via de terug te kopen aandelen) en allerlei jongens waarvan een deel van de transfersom ook weer naar aandeelhouders en participanten van pools gaat.
Ik denk dat iedereen met én een Feyenoord-hart én enig verstand er in grote lijnen zo over denkt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:04:34 #46
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122495864
quote:

Dus dit ^O^
pi_122495868
Niet renoveren natuurlijk, want dan blijft er weinig over van echte Kuip. Ik bedoel, dat plaatje met doorzichtige TV-wand is tof maar dan herken je de Kuip toch al niet meer. Kun je net zo goed een nieuw stadion bouwen met betere voorzieningen. En het is natuurlijk wel belangrijk om meer mensen in je stadion te kunnen hebben. En na verloop van tijd raak je vanzelf gewend aan de nieuwe Kuip. En over 80 jaar zit de huidige jonge generatie met een pijp te jammeren over de plannen voor de Nieuwe Nieuwe Kuip, en hoe de sfeer daar nooit zo goed kan worden als in de Nieuwe Kuip.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:12:55 #48
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_122495875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Niet renoveren natuurlijk, want dan blijft er weinig over van echte Kuip.
Zeiden mensen ook in '94... en ik heb liever weer een verbouwing dan sloop, eerlijkgezegd.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:44:32 #49
393530 Moin
genne pruus
pi_122496884
Als het echt moet, zou ik - met pijn in het hart - gaan voor nieuwbouw. Dat is op de echt lange termijn toch gewoon een stuk meer rendabel.

Alleen niet meer in De Kuip voetballen :'(
pi_122497052
quote:

Om nog niet te spreken over de belabberde staat van de gemeente Rotterdam. Eerlijk gezegd denk ik dat daar nog het grootste knelpunt zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')