Zou stijfheid en misschien zelfs het doffe gevoel in zijn been verklaren, maar de constante aandrang en het zwakke been zijn heel duidelijk neurologische klachten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef BeavisnKutthead het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent maar heb je aan de ziekte van Bechterew gedacht?
De grap van MS is dat het op alles kan lijken.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:22 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik heb absoluut geen medische kennis, maar een aantal van je symptomen zouden op MS kunnen duiden. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten
Werken ze ook gelijk links tov rechts?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:08 schreef kevindonzel het volgende:
@Tanin:
Het vreemde is dat mijn reflexen werken. Ondanks dat ik veel moeite heb met lopen en een zwak gevoel heb vanaf knie tot voet. Ik weet ook niet of mijn knie echt zwak is of dat dat voor mijn gevoel zo lijkt zeg maar.
Wat bedoel je met mechanisch in het stukje over MS?
@Krullenbolletje:
Als ik naar de symptomen van MS kijk komen daar zeker dingen van overeen.
Maar ja je kan niet zonder onderzoek zeggen dat het MS is. Wie weet, hopelijk niet.
Maar is een complexe ziekte waar veel onderzoek naar nodig is.
@All:
Zou het ook kunnen zijn dat bijvoorbeeld mijn SI gewricht vast zit, en dat dit dan bekken scheefstaand creëert en dan bv toch een zenuw bekneld? (de zenuw die zorgt voor een goeie beweging etc).
Er is helaas geen "zo ziet het eruit". Wat je beschrijft, buiten het slappe been en die constante aandrang kan heel goed door een SI gewricht komen. Het slappe been heb ik wel eens vaker gezien, die aandrang nooit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:43 schreef kevindonzel het volgende:
En krijg je bij SI gewrichtsontsteking dan ook het probleem dat je steeds slechter gaat lopen? En de stijfheid overheerst tov de pijn? Dat stijf gevoel uit zich wel in beide benen, het gevoel dat ik minder kracht heb dus alleen in het linker been
Zoals ik jou verhaal lees is een behandeling dan wel gemakkelijk te doen. Geen operaties of andere intensieve behandelingen
Of het dan *helemaal* over is hangt ervan af hoe het er gekomen is. Mogelijk moet je wat langer behandeld worden, moet je oefeningen doen, etc. Maar je zou iig binnen een paar weken weer aan de slag moeten kunnen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:04 schreef kevindonzel het volgende:
Mijn manueel therapeut zegt dat bijvoorbeeld die drang ook kan komen door een overactieve blaas (ook koppelt hij het aan een zenuw probleem). Maar goed misschien is het wel het SI gewricht met een of andere zenuw beknelling die ze op de MRI niet kunnen zien.
Als mijn symptomen sterk overeenkomen met een SI gewricht, en ik denk zelf ook dat het mechanisch is, dan kan dat best de bron van het probleem zijn.
Met een makkelijke behandeling bedoelde ik: Laten kraken en een paar weken later is het helemaal over. Of zit ik er dan toch naast?
Maar op de MRI die ik heb gehad waren wel het bekken te zien. Dus ze hebben ook de SI gewrichten moeten zien. Als die vast zitten of ontstoken zijn zie je dat niet?
Waarom jezelf gek maken en allerlei ziektes gaan opzoeken van tevoren?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:08 schreef kevindonzel het volgende:
@Tanin:
Het vreemde is dat mijn reflexen werken. Ondanks dat ik veel moeite heb met lopen en een zwak gevoel heb vanaf knie tot voet. Ik weet ook niet of mijn knie echt zwak is of dat dat voor mijn gevoel zo lijkt zeg maar.
Wat bedoel je met mechanisch in het stukje over MS?
@Krullenbolletje:
Als ik naar de symptomen van MS kijk komen daar zeker dingen van overeen.
Maar ja je kan niet zonder onderzoek zeggen dat het MS is. Wie weet, hopelijk niet.
Maar is een complexe ziekte waar veel onderzoek naar nodig is.
@All:
Zou het ook kunnen zijn dat bijvoorbeeld mijn SI gewricht vast zit, en dat dit dan bekken scheefstaand creëert en dan bv toch een zenuw bekneld? (de zenuw die zorgt voor een goeie beweging etc).
Ja, en iemand anders vind het op iets anders lijken.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:22 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik heb absoluut geen medische kennis, maar een aantal van je symptomen zouden op MS kunnen duiden. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |