quote:
Het zijn vooral de mensen in het filmpje die ik niet begrijp.
quote:
Kijk, als de leeuw dat wil, doodt ie ze allemaal. Tegelijk.
Het punt is dat je met geweld dat dier niet er van af krijgt. In tegendeel laat je zien dat het wel degelijk prooi is wat hij aanvalt, en de leeuw denkt dat het concurrenten zijn die zijn stuk vlees van hem proberen af te pakken. Net als in het wild. De leeuw reageert dan door harder op in te bijten, instinctief weg te slepen om de vuistslagen te voorkomen.
De leeuw volgt alleen zijn instinct, denkt niet na.
Dat is allemaal algemene kennis die je met wat luie zondagen voor discoverychannel (toen het nog relevante zaken uitzond) wel doorhebt lijkt me.
Het gaat me erom dat als je bij een leeuw in de kooi gaat dat je toch in ieder geval wat beter voorbereid bent. Ik weet dat de leeuw alleen maar feller wordt naarmate je meer verzet, maar ik begrijp niet dat daar dan niet op geanticipeerd wordt.
De leeuw kan nog zo erg zijn instinct volgen, maar op het moment dat hij merkt dat hij 'verslagen' is lijkt het mij dat z'n instinct ook moet roepen dat het misschien geen goed idee is om de strijd voort te zetten. En ik vind het vreemd dat zo'n beest niet per direct wordt omgelegd of in ieder geval uitgeschakeld als hij opeens iemand's been tussen z'n tanden neemt.
quote:
Als je daarentegen liefjes straalt ziet de leeuw jou als zijn gelijke, eigenlijk als lid van zijn troep. Ook dan is niet zeker hoe je hem van het slachtoffer af krijgt.
jouw enige hoop is nonverbale communicatie. Daar staat of valt alles mee. En als je het een keer fout doet, doe je het wel goed fout, en kun je dat niet meer zo rechtzetten.
Wellicht, maar wat is er dan up met het pantoffel-op-hoofd-geklap? Daar ging het mij eigenlijk om. Doe dan gewoon niets

quote:
Als je als een irritante gek rondjes blijft rennen om jouw huiskat ook die zal 9 van de 10 keer uithalen. Gegarandeerd .
Oh mijn kat niet. Die kijkt me alleen maar onbegrijpelijk aan en mauwt verbaast.
quote:
Het blijven wilde dieren en ze horen niet in een kooi thuis maar in de natuur.
Dat sowieso natuurlijk.