Nee, maar als het een boek is over een volkswijk en 'tokkie' komt voor in een dialoog, dan kan het weer wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:17 schreef Tropanzia het volgende:
Ligt eraan hoeveel je ervan wilt verkopen.
In een kwaliteitsboek staat toch ook niet bijvoorbeeld dat Kees de buurman van de hoofdpersoon per definitie een kneusje is.
''Kees kocht een pop want hij is een kneusje''
''Kees liet wel vaker van zich horen, maar ja hij is een kneusje''
''Kees die er om bekend staat een kneusje te zijn, zit bij de kapper''
Ikzelf zou zo'n boek zeer snel zat worden.
het woord dat ik wil gebruiken is eigenlijk 'tokkie-stem'quote:Op zondag 3 februari 2013 22:17 schreef Tropanzia het volgende:
Ligt eraan hoeveel je ervan wilt verkopen.
In een kwaliteitsboek staat toch ook niet bijvoorbeeld dat Kees de buurman van de hoofdpersoon per definitie een kneusje is.
''Kees kocht een pop want hij is een kneusje''
''Kees liet wel vaker van zich horen, maar ja hij is een kneusje''
''Kees die er om bekend staat een kneusje te zijn, zit bij de kapper''
Ikzelf zou zo'n boek zeer snel zat worden.
klopt maar dan zou 'van lagere wal geraakte' mijn voorkeur krijgen. Heb zelf weleens dat voorbij zien komen in boeken.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, maar als het een boek is over een volkswijk en 'tokkie' komt voor in een dialoog, dan kan het weer wel.
Het hangt allemaal van de context af.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
klopt maar dan zou 'van lagere wal geraakte' mijn voorkeur krijgen. Heb zelf weleens dat voorbij zien komen in boeken.
Aan lager wal.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
klopt maar dan zou 'van lagere wal geraakte' mijn voorkeur krijgen. Heb zelf weleens dat voorbij zien komen in boeken.
Het streepje is overbodig. Dat is alleen nodig bij een klinkerbotsingquote:Op zondag 3 februari 2013 22:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
het woord dat ik wil gebruiken is eigenlijk 'tokkie-stem'
tenminste niet op het eerst. Je moet wel de lezer die conclusie laten trekken, door daartoe op te bouwen dmv goede voorstellingen. Misschien pas veel achteraf kun je pauper gebruiken.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Het hangt allemaal van de context af.
Maar wanneer de schrijver zelf een karakter beschrijft, kan 'tokkie' inderdaad niet. Pauper ook niet trouwens.
Nee, dat zou ik niet doen. Doe dan iets als 'De vrouw had een stem die sterk deed denken aan die van een Utrechtse marktvrouw'.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
het woord dat ik wil gebruiken is eigenlijk 'tokkie-stem'
maar ik had het eigenlijk over de stem van een bepaalde persoon die nogal schreeuwerig, gemeen en onbeschoft overkomt. Dat wordt uit een arcade machine afgespeeld.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:47 schreef Lienekien het volgende:
Informeel taalgebruik hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. In de directe rede kan je mensen van alles laten zeggen.
Waarom niet?! Als jij dat wilt!quote:Op maandag 4 februari 2013 21:02 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
maar ik had het eigenlijk over de stem van een bepaalde persoon die nogal schreeuwerig, gemeen en onbeschoft overkomt. Dat wordt uit een arcade machine afgespeeld.
Mag ik dat tokkie-stem noemen?
ik wilde je testen maarquote:Op maandag 4 februari 2013 21:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom niet?! Als jij dat wilt!
Ik vind het nogal een domme vraag, eigenlijk.
Geloof niet dat de wereld wacht op jouw autobiografiequote:Op zondag 3 februari 2013 22:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
Een boek dat ik dus van plan ben om te schrijven. Is dat SN?
Jij bent de wereld niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof niet dat de wereld wacht op jouw autobiografie
Grappig, je ontkent niet dat je als tokkie je autobiografie wilt schrijven.quote:
Ik ontken niets behalve het bestaan van lariekoek. En nu verpest je mijn topicquote:Op maandag 4 februari 2013 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig, je ontkent niet dat je als tokkie je autobiografie wilt schrijven.
What goes around comes around...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |