Echt schaatsweer hebben we nog bijna niet gehad. Met het echte winterweer viel het ook best nog wel mee.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Alsof we dat nog niet genoeg gehad hebben... en die combinatie met sneeuw maakt het er ook niet beter op.
Kwam voornamelijk door de sneeuw. Nu is het water goed koud, dus is er geen ''lange'' periode van kou nodig om de wateren weer dicht te laten vriezen. Goed nieuws voor de schaatsliefhebbers dus.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Echt schaatsweer hebben we nog bijna niet gehad. Met het echte winterweer viel het ook best nog wel mee.
Snegenquote:
quote:
6000 km filequote:Op zondag 3 februari 2013 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]zal weer leuk worden op de wegen dan. En 't spoor
Ik zie toch echt van alles op die kaart voorbij komen, onder andere regen en andere halfnatte prutquote:
Het is dat de Fyra niet meer rijdt, maar anders waren die 7 dagen nog zo onrealistisch nietquote:Op zondag 3 februari 2013 17:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
6000 km file
7 dagen vertraging bij NS
En die wind maakte het nog ergerquote:
Gelukkig doet de wind mijn houtkachel goed trekken, ik gooi er nog een blokje hout bij, 24 graden in de woonkamer momenteelquote:
24!?! moet er niet aan denkenquote:Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Gelukkig doet de wind mijn houtkachel goed trekken, ik gooi er nog een blokje hout bij, 24 graden in de woonkamer momenteel
Lekker... Houtkachelwarmte.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Gelukkig doet de wind mijn houtkachel goed trekken, ik gooi er nog een blokje hout bij, 24 graden in de woonkamer momenteel
Veel te grote kachel voor een kleine woonkamerquote:Op zondag 3 februari 2013 17:38 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
24!?! moet er niet aan denken
18 is het hier binnen
Wat hebben sommige mensen een selectief geheugen...quote:Op zondag 3 februari 2013 15:14 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Klopt, die dagen zijn zeldzaam. Maar ze zijn wel het mooist van de winter samen met de sneeuwrijke dagen. Ik ben voorstander van terugkeer van de winter maar dan wel zoals de afgelopen vorstperiode. Die vond ik zeker mooi. En gevoelsmatig is het nu veel kouder dan de afgelopen weken toen het kouder was.
Als je van 9 graden komt, is 13 gewoon lente binnen.quote:
Nu zeg je 13 is koud.quote:
touché!quote:Op zondag 3 februari 2013 17:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nu zeg je 13 is koud.
Maar van de zomer als nacht temperatuur
is dat alweer te warm.
Waar het grote verschil is dat het 's nachts in de zomer nooit 13 graden op je kamer wordt, simpelweg omdat er nog heel veel hitte in het huis zit.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nu zeg je 13 is koud.
Maar van de zomer als nacht temperatuur
is dat alweer te warm.
Hij bedoelt buiten, neem ik aan.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar het grote verschil is dat het 's nachts in de zomer nooit 13 graden op je kamer wordt, simpelweg omdat er nog heel veel hitte in het huis zit.
Die gevoelstemperaturen kan ik me nooit in vinden.Toen het zo koud was had ik een normaal shirtje aan met een vest (niet eens zo dik). Jas en handschoenen erbij is genoeg. Geen muts, sjaal o.i.d. (jas kan hoog dicht) en ik heb het niet koud gehad. Heb wel lekker dik gevoerde laarzen. Ook buiten blijven sporten.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wat hebben sommigen mensen een selectief geheugen...
De gevoelstemperatuur vanmiddag was net boven nul, terwijl de gevoelstemperatuur twee tot drie weken geleden regelmatig onder de -10 kwam!
Ik vind het met die wind en die vochtige lucht nu ook niet bepaald lekker warm buiten, maar dat ligt toch volledig aan mezelf. In de vrieskou van twee weken geleden (met die Siberische gevoelstemperatuur) had ik een dikke fleectrui onder m'n jas, handschoenen aan, een extra paar sokken, enz. Nu fiets ik rond met blote handen en bijna in zomerkleding.
Dan moet je niet zeurenquote:
quote:Op zondag 3 februari 2013 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waar het grote verschil is dat het 's nachts in de zomer nooit 13 graden op je kamer wordt, simpelweg omdat er nog heel veel hitte in het huis zit.
13 graden blijft 13 gradenquote:
Iemand die klaagt over de warmte bij 13 graden is gewoon een enorme zeur. Of het nu 1% of 100% luchtvochtigheid is en of het nu op zeeniveau met 1030 hPa of op 4000 meter hoogte in La Paz met 600 hPa is!quote:Op zondag 3 februari 2013 18:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[..]
13 graden blijft 13 graden
Maar de luchtdruk en vochtigheidsgraad maakt heel veel uit in de winter of zomer .
Ik heb twee weken lang vier avonden per week met 9 graden op de bank gezetenquote:Op zondag 3 februari 2013 19:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb eens anderhalf uur in een hele koude kerk gezeten voor een soort concert / repetitie (10 graden ofzo). Afzien. Had wel jas aan maar ben echt tot rillens toe afgekoeld. Terug naar huis de kachel in de auto op vol (28 graden), en thuis eerst een warm bad....
Blijkbaar is met 10 graden stilzitten toch erger dan met -5 in de stad lopen, of in een bos, want ben er toch flink ziek van geworden.
Val Thorens!quote:
Het ging over die kerk.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:16 schreef Adelante het volgende:
Kou en vocht in huis zijn wel degelijk ziekmakers, om over bronchitus maar niet te spreken
Op 24 gradenquote:Op zondag 3 februari 2013 17:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
touché!
Mensen kunnen niet tegen warmte en zetten de verwarming wel op 24
(OK, dat waren misschien niet dezelfde mensen...)
Denk niet dat je dat kan beoordelen...ik wil die sneeuw wel hier hebbenquote:Op zondag 3 februari 2013 19:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dacht al: Frans skidorp. Sfeerloos maar functioneel
Laat het dan idd maar zo erg sneeuwenquote:Op zondag 3 februari 2013 20:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk niet dat je dat kan beoordelen...ik wil die sneeuw wel hier hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |