Hoe kan ik dit controleren?quote:
Het is een machine met trommelinhoud van 7 KG welke ook aan de wandel gaat als deze gevuld is met enkel shirts/broeken. Zeer zeker geen 7 KG.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:58 schreef blup het volgende:
Machine te vol gestopt. Denk aan het aantal kilo's wattie mag hebben, niet wat er in past.
Als ik bij mij beddengoed erin doe gaat hij ook alle kanten op
Het kan geen slijtage zijn, want deze machine is gloednieuw en deed dit met de eerste wasbeurt al.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:04 schreef blomke het volgende:
Slijtage van lager o.i.d. Straaljagergeluid hoort niet bij centrifugeren. Lijkt of de trommel aanloopt.
Kan ook nog versleten schokdempers zijn. Welk merk?
Nieuw, ja laminaat, geen idee want hij doet het vanaf het begin alquote:Op zondag 3 februari 2013 14:13 schreef Buikboor het volgende:
Leeftijd machine? Is het een houten ondervloer? Deed de machine het voor die tijd wel goed?
Nee een LG.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Is het soms een Miele? Diegene die gaat wandelen?
Ja ookquote:Op zondag 3 februari 2013 14:57 schreef blomke het volgende:
Zijn alle bouten van het transport volledig verwijderd?
Hallo, nogmaals. Het is een gloednieuwe wasmachine die 1400 toeren gaat maximaal. Bij het eerste gebruik begon de machine te wandelen. Hij is van het merk LG. Hij staat op een trilmat op het laminaat.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Heeft die wandelende wasmachine een houten ondervloer?
Hallooooooo, als de ondervloer niet stevig genoeg is kan een wasmachine aan de wandel gaan. Of er nou kanten kleedjes of laminaat onder de machine ligt.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:02 schreef Puala het volgende:
[..]
Hallo, nogmaals. Het is een gloednieuwe wasmachine die 1400 toeren gaat maximaal. Bij het eerste gebruik begon de machine te wandelen. Hij is van het merk LG. Hij staat op een trilmat op het laminaat.
Dus.......
Dan begrepen we elkaar verkeerd. De verdiepingsvloer is hout, daarop groene platen + folie en daarop laminaat inderdaad.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hallooooooo, als de ondervloer niet stevig genoeg is kan een wasmachine aan de wandel gaan. Of er nou kanten kleedjes of laminaat onder de machine ligt.
Leverancier is contact mee, maar we wilden graag weten of er evt. nog iets anders ook fout kon zijnquote:Op zondag 3 februari 2013 15:08 schreef nuget het volgende:
Als je wasmachine (die nieuw is) een straaljager geluid maakt dan zou ik maar eens heel rap terug gaan naar de winkel.
Dit lijkt me meer een technische oorzaak hebben, in de zin van defecte schokbrekers dan wel een defecte motor of riem die aanloopt.
Voor een Miele zou een houten vloer een onvoldoende stevige ondergrond zijn. Die gaat dan geheid aan de wandel.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan begrepen we elkaar verkeerd. De verdiepingsvloer is hout, daarop groene platen + folie en daarop laminaat inderdaad.
Ik heb het verkeerd gezegd, beton. Dus dan voldoet het wel.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Voor een Miele zou een houten vloer een onvoldoende stevige ondergrond zijn. Die gaat dan geheid aan de wandel.
Ik zou eerst maar informeren of de machine wel helemaal oké is en vragen of de houten ondervloer een probleem is.
Momenteel is de trilmat eronder vandaan. Hij maakt minder geluid en blijft nu wel staan. De vorige wasmachine die daar 5 stond had ook geen trilmal. Ik vroeg me af wat de meerwaarde is.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:28 schreef Buikboor het volgende:
Die trilmat er onder weg halen, het kan het ook juist verergeren namelijk....
Werken averechts. Absorberen de schok en geven een duw terug. Soort van extra vering.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:36 schreef Buikboor het volgende:
De schokbrekers zijn geconstrueerd voor op stijve ondergronden dus trilmatten of absorbeerders werken meestal niet.
Goed horizontaal (knikker moet in het midden op de wasmachine blijven liggen) afstellen aan de pootjes, zorgen dat ieder pootje goed op de grond rust, meer hoef je niet te doen.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Momenteel is de trilmat eronder vandaan. Hij maakt minder geluid en blijft nu wel staan. De vorige wasmachine die daar 5 stond had ook geen trilmal. Ik vroeg me af wat de meerwaarde is.
(gepost door de moeder
quote:Goed horizontaal (knikker moet in het midden op de wasmachine blijven liggen) afstellen aan de pootjes, zorgen dat ieder pootje goed op de grond rust, meer hoef je niet te doen.
Hij staat al waterpasquote:Op zondag 3 februari 2013 19:23 schreef Geneuzel het volgende:
[..]![]()
Met gebruik van een waterpas zou je dit moeten kunnen verhelpen!
Een niet-verwijderde transportbeveiliging klinkt als kadonggggg kadongggg kadongggg kadongggg.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:57 schreef Watuntrik het volgende:
Voel eens aan de trommel of deze wel beweging heeft van links naar rechts en boven naar beneden.
Zo nee lijkt het er inderdaad op dat er nog een transportbeveiliging niet is verwijderd..
Ja dan is de onbalans in de machine wegquote:Op zondag 3 februari 2013 20:36 schreef RoofingBurner het volgende:
Er is maar een goede oplossing, 4 betontegels 500 x 500 mm eronder en het probleem is verholpen.
Dat heeft er niets mee te maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 08:04 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ja dan is de onbalans in de machine weg
...en in een flat ,met betonnen vloerenquote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken.
De vloer veert mee waardoor de wasmachine aan de wandel gaat. Dat kan je oplossen door massa toe te voegen aan de vloer (zware tegels) of de machine verend op te stellen (op rubber zetten).
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:18 schreef JerryLee het volgende:
[..]
...en in een flat ,met betonnen vloeren
eerst lezen voordat je iets zegt kikker. Er is hier sprake van een houten onderconstructie. Hierop zal de wasmachine blijven dansen, tenzij je deze op betonnen tegels zet. Simpel is dat. 4 stuks tegels 500 x 500 x 50 of 60 mm en klaar is Kees. Dan staat de boel als een huis.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan begrepen we elkaar verkeerd. De verdiepingsvloer is hout, daarop groene platen + folie en daarop laminaat inderdaad.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:29 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
[..]
eerst lezen voordat je iets zegt kikker. Er is hier sprake van een houten onderconstructie. Hierop zal de wasmachine blijven dansen, tenzij je deze op betonnen tegels zet. Simpel is dat. 4 stuks tegels 500 x 500 x 50 of 60 mm en klaar is Kees. Dan staat de boel als een huis.
En jij ook lezen betweter.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd gezegd, beton. Dus dan voldoet het wel.
Ah,we gaan elkaar tutoyeren ,dacht dat het op K & W wel mee viel .quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:29 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
[..]
eerst lezen voordat je iets zegt kikker. Er is hier sprake van een houten onderconstructie. Hierop zal de wasmachine blijven dansen, tenzij je deze op betonnen tegels zet. Simpel is dat. 4 stuks tegels 500 x 500 x 50 of 60 mm en klaar is Kees. Dan staat de boel als een huis.
quote:
Ah, ok my bad peeps.....maaarehhhh... om toch nog even in mijn bedweterige modus te blijven geld een laminaat ondergrond natuurlijks ook als een houten ondergrond, zeker gezien deze ook nog op een ondervloer ligt van een bepaalde dikte. En nog sorry hé baardagaamquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:38 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ah,we gaan elkaar tutoyeren ,dacht dat het op K & W wel mee viel .
Maar jij bent er dus stellig van overtuigd dat op een betonnen vloer ,een wasmachine niet kan lopen
(En dan bedoel ik niet in de ze situatie maar over het algemeen ,salamander .
Dan kan ze hem nog verend opstellen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:38 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ah,we gaan elkaar tutoyeren ,dacht dat het op K & W wel mee viel .
Maar jij bent er dus stellig van overtuigd dat op een betonnen vloer ,een wasmachine niet kan lopen
(En dan bedoel ik niet in de ze situatie) maar over het algemeen ,salamander .
Volkomen gelijk in deze stelling mede reptiel ,maar gewoon over het algemeen genomen .quote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:41 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
[..]
Ah, ok my bad peeps.....maaarehhhh... om toch nog even in mijn bedweterige modus te blijven geld een laminaat ondergrond natuurlijks ook als een houten ondergrond, zeker gezien deze ook nog op een ondervloer ligt van een bepaalde dikte. En nog sorry hé baardagaam
Beetje discussiëren onder de vrimiboquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:48 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik antwoord hier op de specifieke situatie. Wat heeft TS aan een 'algemene' situatie die niet eens op haar probleem van toepassing is
Had al snel een ninja edit gedaanquote:Op vrijdag 1 maart 2013 14:50 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Beetje discussiëren onder de vrimibo [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |