Je doet er te veel wasgoed in één keer in. Was twee keer.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:36 schreef tys01 het volgende:
bedankt! er word gevraagt verklaar waarom een wasmachine bonkt waarom met behulp van de formule T=2pi wortel(m/c) , ik weet dat dit aan de massa ligt en de bijbehorende centrifugaal kracht maar als ik dit vervolgens oplos klopt dit niet meer, ik heb een aantal formules gevonden:
T=2pi wortel(m/c)
hoeksnelheid = 2pi/T
centrufugaal kracht = m*hoeksnelheid^2*r
alleen als ik dit oplos komt voor verschillen massa's dezelfde waarde uit voor de centrifugaal kracht, wat doe ik fout?
ik doe een gokje:quote:Op zondag 3 februari 2013 12:36 schreef tys01 het volgende:
bedankt! er word gevraagt verklaar waarom een wasmachine bonkt waarom met behulp van de formule T=2pi wortel(m/c) , ik weet dat dit aan de massa ligt en de bijbehorende centrifugaal kracht maar als ik dit vervolgens oplos klopt dit niet meer, ik heb een aantal formules gevonden:
T=2pi wortel(m/c)
hoeksnelheid = 2pi/T
centrufugaal kracht = m*hoeksnelheid^2*r
alleen als ik dit oplos komt voor verschillen massa's dezelfde waarde uit voor de centrifugaal kracht, wat doe ik fout?
Het bonken wordt veroorzaakt door wasgoed. Als er iemand op mijn deur klopt, zeg ik toch ook niet dat het komt door centrifugale krachten? Overigens, ook als je er een wortel in zou gooien zou het bonken. Waarom moet je overigens m delen door de lichtsnelheid? Zo snel draait dat ding toch niet?quote:Op zondag 3 februari 2013 13:04 schreef tys01 het volgende:
bedankt!
ik moet deze formule gebruiken T=2pi wortel(m/c)
maar als je zegt als de massa groter word word de trillingstijd groter klopt dit maar veroorzaakt dit bonken? ik dacht dat centrifugale krachten bonken veroorzaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
ik denk dat je in de goede richting zit ja maar ik heb deze formule nodig dat staat in de vraagquote:ik doe een gokje:
de kracht blijft dus hetzelfde. maar de massa is verschillend.
F=m*a, dus a=m/F
de versnelling is dus groter bij een lichte massa en kleiner bij een grote massa, waardoor er in het totale systeem een versnelling op kan treden.
ik heb het idee dat ik ergens een fout maak, maar volgens mij moet je het in deze richting zoeken
c=veerconstantequote:Het bonken wordt veroorzaakt door wasgoed. Als er iemand op mijn deur klopt, zeg ik toch ook niet dat het komt door centrifugale krachten? Overigens, ook als je er een wortel in zou gooien zou het bonken. Waarom moet je overigens m delen door de lichtsnelheid? Zo snel draait dat ding toch niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |