abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 februari 2013 @ 10:13:19 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122409552
Ach, misschien helpt het me wel om het van me af te schrijven.
Ik woon in een dorp in Noord-Holland naast mensen in een rijtjes woning. Normaal zou je zeggen.

Totdat mijn buren vonden dat ze de buurt een plezier gingen doen met de aankoop van een haan en een kip. Ja, ik had meteen me bedenkingen maar ach het zou wel loslopen. Maar naar mate het sneller licht werd in de ochtend en het haantje groter werd ging het ook harder kukelen.

Dus ik ging voor de eerste keer na 6 weken naar de buurvrouw en zei: "Goh, ik kom er nu pas mee omdat ik dacht dat ik moest wennen maar ik word wakker van je haan". Antwoord: "Ja daar moet je wel eerder mee komen hè. Niet opkroppen hoor ik zal zien wat ik voor je kan doen".

De haan ging in het nachthok en inderdaad de haan was zo'n 10DB (gokje) minder aan het kraaien. Het scheelde wel maar zodra de mensen zelf op waren ging het beest meteen in het daghok en vanaf 8 00 uur was het feest tot zo'n 13.00 uur en ca. 15.00 uur vond de haan het nodig te kraaien.

Dus ging ik maar weer naar de buurvrouw en zei: "Sorry buurvrouw maar ik word erg prikkelbaar en moe want ik kan de slaap niet vatten en ik wil ook graag buiten rustig kunnen genieten van het naderende mooie weer. Antwoord: "Nou buurman ik heb al geprobeerd de haan een ander huisje te geven maar we hebben nog niets.We zijn er mee bezig".

Inmiddels kopen de buren ook nog eens een Turkse herder. Niks mis mee maar ze bouwen een aanlegsteiger tegen de schutting tussen ons in, waar de hond onder moet gaan slapen (deze is nu inmiddels al een paar maanden binnen dus die zal er niet mee eens zijn dat hij naar buiten moet).

Dus om een lang verhaal kort te maken: die hond hangt over mijn schutting te kwijlen en da's geen leuk gezicht kan ik je zeggen.

Maar goed ze waren bezig de haan te verwijderen totdat mijn vrouw op een verjaardagsfeestje was van de buren en hoorde: "Ach de buurman moet maar even wachten want met Pasen willen we kuikentjes". Toen werd ik al boos. Want ze hadden me besodemieterd en gefopt.

2e Paasdag met het mooie weer werd ik boos na een dag gekakel. En vroeg deze keer de buurman: "Goh mag ik je wat vragen". Antwoord: "JA hoor". Mijn vraag: "Ben jij je ervan bewust wat je me aandoet met die haan van je?" Antwoord met een rotgrijns op zijn gezicht: @&~() jouw vrouw vond het minder en daar doe je het maar mee. Dag en een prettige avond." Hij wilde hij dat ik afdroop als een geslagen hond.

Maar ja slaap gebrek prikkelbaar. Ik werd ZO kwaad dat ik meteen zei: "Verrekte idioot kun je niet normaal praten!" Waarop de buurman boos werd en "HEY" riep toen ik wegliep. Ja, en dat was echt de druppel. Dus ik zei: "Je denkt zeker dat je Jezus bent, maar dat kan niet ik ben god en heb geen zonen en ik praat niet meer je." Antwoord: "HUH ik pak je wel anders aan" Ik: "NOU KOM MAAR DAN @&^%L!"

Je kunt dus begrijpen dat dit enorm aan het escaleren is. Mijn advocaat adviseert me een aangetekende brief te sturen waarin ik me moet verontschuldigen voor de scheldwoorden en de dialoog moet proberen te openen. Dus ga ik dit verhaal op papier zetten en dreigen met juridische stappen.

Tevens heeft hij zonder vergunning ingrijpend verbouwd dus ik kan daar ook een klik van maken. Ik ben sterk vertegenwoordigd als voorzitter van de wijktafel en oprichter van de buurtwacht. Tevens wil ik wel de politieke kant van besturen gaan bekijken dus dit komt niet echt uit allemaal.

En als laatste heb ik een sterke behoefte om hem veel pijn te gaan doen en dit baart me de meeste zorgen. Ik kan vechtsporten en heb jaren American football gespeeld. Als ik met mijn 100 kg, hij is ook geen kleintje, door het lint ga wie weet wat er gebeurt?

Ik hou me koel maar ik hou het niet langer meer uit. Morgen maar eens de wijkagent benaderen kijken wat deze kan doen. Ik kan mijn lief het niet aandoen dat ze zonder mij 3 maanden of 10 dagen moeten doen. Mijn baas is al op de hoogte maar vind dat ik maar moet verhuizen. Het is Pikken of Slikken.

Iedereen vind dat, maar zij wonen niet naast een haan en worden ook niet gestoord in hun slaap ritme en geïrriteerd door de haan. Alleen de drang om de buurman pijn te laten lijden wordt wel groter... en komt eng dichtbij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_122409571
TL:DR
  zondag 3 februari 2013 @ 10:15:02 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122409582
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:14 schreef Angel-Joy het volgende:
;(
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_122409590
Klinkt als als een gevalletje voor de rijdende rechter.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_122409597
Wat is de klacht
  zondag 3 februari 2013 @ 10:16:11 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122409599
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:15 schreef LuciferRising het volgende:
Klinkt als als een gevalletje voor de rijdende rechter.
Jamaar ik wil eigenlijk geen ruzie met de buren.
pi_122409609
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:13 schreef Nikonlover het volgende:
Noord-Holland
Hier stopte ik met lezen.
  zondag 3 februari 2013 @ 10:16:48 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_122409614
Lemming?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 3 februari 2013 @ 10:17:06 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122409620
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:16 schreef WJHunt het volgende:

[..]

Jij woont zeker in dat achterlijk brabant of bij de tokkies in twente?
  Forum Admin zondag 3 februari 2013 @ 10:17:12 #10
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_122409623
Ben je ook de zoutmeester van de buurt?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 10:17:30 #11
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122409629
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jamaar ik wil eigenlijk geen ruzie met de buren.
Soms is dat kut ja, maar op een gegeven moment moet je er gewoon schijt aan hebben.

Sommige mensen die gaan gewoon door en jij woont er ook en betaalt ook je rekeningen voor het huis dus gewoon een dikke vinger geven als ze echt zo kut zijn anders lopen ze over je heen geloof me
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122409645
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:14 schreef Angel-Joy het volgende:
Tax wil tetten :)!
  zondag 3 februari 2013 @ 10:18:28 #13
315223 Proi
Eigenwijs is ook wijs.
pi_122409648
Godverdomme Haan33, kijk wat je doet.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
pi_122409652
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:16 schreef WJHunt het volgende:

[..]

Daar pas?
pi_122409667
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jij woont zeker in dat achterlijk brabant of bij de tokkies in twente?
Nee
  zondag 3 februari 2013 @ 10:20:33 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122409682
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:19 schreef WJHunt het volgende:

[..]

Nee
Waar dan?
pi_122409696
Klagen over een haan. :')
Ура для россии
  zondag 3 februari 2013 @ 10:23:47 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122409721
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:13 schreef Nikonlover het volgende:
De haan ging in het nachthok en inderdaad de haan was zo'n 10DB (gokje) minder aan het kraaien. Het scheelde wel maar zodra de mensen zelf op waren ging het beest meteen in het daghok en vanaf 8 00 uur was het feest tot zo'n 13.00 uur en ca. 15.00 uur vond de haan het nodig te kraaien.

Dus ging ik maar weer naar de buurvrouw en zei: "Sorry buurvrouw maar ik word erg prikkelbaar en moe want ik kan de slaap niet vatten

Draai je nachtdiensten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122409727
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waar dan?
In een dorp vlakbij onze prachtige regeringsstad waar je nooit last hebt van hanen.
  zondag 3 februari 2013 @ 10:24:06 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122409728
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Klagen over een haan. :')
T zijn gewoon grafbeesten!
  zondag 3 februari 2013 @ 10:25:01 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_122409739
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:24 schreef WJHunt het volgende:

[..]

In een dorp vlakbij onze prachtige regeringsstad waar je nooit last hebt van hanen.
Gezellig bij barbie en al die andere tyfus tokkies!!!!!!!!!!!
pi_122409756
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:25 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gezellig bij barbie en al die andere tyfus tokkies!!!!!!!!!!!
Zeker!
pi_122409760
Damn wat is de mensheid toch afgegleden, normaal zou je zo'n haan gewoon opeten en klaar ermee.

Helaas zijn hanen niet verboden om te houden als "huisdieren".

Ik heb achter bij mij ook zo'n kut buurman, zo vietnamees, die em overigens ook daadwerkelijk opeet en daarna weer een nieuwe koopt. (immers je hoort van tijd tot tijd plots een ander geluid ervandaan komen)

Zwaar irritant en mag van mij binnen de bebouwde kom verboden worden.
  zondag 3 februari 2013 @ 10:27:37 #24
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_122409776
Staat er niks in de AVP over het houden van vee in een woonwijk en/of geluidsoverlast binnen bepaalde uren?

Het wil ook nog weleens helpen de wijkagent een goed gesprek te laten voeren met zulke mensen. Hier zijn ze verhuisd ;)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_122409780
Haan+BBQweer= weg haan ( omnomnom) :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')