abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122408740
Hallo
Heb een probleem en kan het verder aan niemand objectief kwijt dus ben benieuwd naar jullie mening.

Ik heb bijna anderhalf jaar een relatie met een schat van een man, hij is lief zorgzaam en leuk.
Hij heeft ook een minder leuke kant en dat is zijn verleden, hij is in aanraking geweest met justitie terzake oplichting.
Dit is een hele tijd geleden en hij heeft dit ook allemaal verteld voordat we een relatie met elkaar aangingen en gingen samenwonen. Ik heb dat geaccepteerd en er kennis van genomen.
Meerdere keren heeft hij gezegd dat we dit ook aan mijn ouders moeten vertellen maar ik heb dat afgehouden omdat ik weet hoe kort door de bocht sommige mensen en zeker mijn ouders kunnen reageren.
We hebben dat dus niet gedaan.

In december echter sloeg het noodlot toe, ineens werd hij aangehouden omdat hij van een oude zaak nog een aantal uur taakstraf had openstaan.
Ik wist dat zijn advocaat om herkansing had gevraagd en de advocaat generaal had verzocht tot behandeling niet aan te houden.
Dat is wel gebeurd, hij moest 4 dagen zitten voor 8 uur die nog openstonden.
Onze wereld helemaal overhoop maar goed, daar waren we wel uitgekomen.

Ik kwam er toen achter dat er wat facturen niet waren betaald door hem van zichzelf omdat hij wat problemen had met rekeningen die zijn klanten hem niet betaalde.
Hij heeft dat ook aangegeven dat hij dat niet zei en niet wilde dat ik die betaalde omdat hij zich ervoor schaamde. Hij heeft altijd alleen maar beoordelingen gehad van mensen obv status en geld en anders was hij niet goed genoeg. Dat vind ik triest maar reken hem dat niet aan, dat kan hij veranderen.

Echter mijn ouders en vrienden zijn ook op de hoogte van zijn verleden omdat de politie contact had gehad met mij ouders.
Je kan het al raden die moeten hem niet meer maar dat is zo hoog opgelopen dat ik hem niet eens alleen mocht halen van de PI en hem mee naar huis mocht nemen wat ik wilde.
Werd gedwongen hem op het station te zetten met een koffer met kleding en dat was het dan. Ben daar in mijn emotie en onder druk van familie en vrienden dat ze me laten vallen in mee gegaan.
Maar zo makkelijk is het niet want ik ben op dit moment 6 maanden in verwachting. Hij heeft niemand in mijn omgeving nooit iets misdaan. En ze zeggen allemaal we kunnen zijn verleden niet accepteren en hij heeft nu ook dingen niet verteld. Nu vind ik hun emotie begrijpelijk maar wat hij wel en niet verteld is tussen mij en hem in onze relatie ja hij had eerlijk moeten zijn maar ik vind dat hij dan nog een kans verdiend zeker omdat we een kindje krijgen samen.

Heb gezegd dat ik moet nadenken wat ik moet doen, zit in een tweestrijd, wil mijn ouders en vrienden niet kwijt maar wil mijn droomman ook niet kwijt.
We hebben elkaar wel paar keer gezien en gesproken maar hij is helemaal overstuur en emotioneel kapot en dat snap ik ook maar ik kan nog geen duidelijkheid geven omdat ik het gewoon niet weet.
Wie zegt dat hij niet terugvalt en weer dingen financieel niet verteld, aan de andere kant denk ik hij moet een tweede kans krijgen voor ons, maar ook voor het kindje want verder zat alles gewoon goed tussen ons.
Afgelopen keer dat ik hem zag hebben we veel gepraat en is hij ook blijven slapen maar verder zit ik veel met familie om me heen die er allemaal wat over roepen.
Heb het idee dat zij de beslissing voor ons hebben genomen maar ben klaar met de negativiteit.
Het is de vader van ons kind, zit erg in twijfel want vrienden en familie zijn er altijd en kunnen bijdraaien, maar als ik hem nu definitief laat gaan komt het niet meer goed.
Mijn huisarts zei dat ik een beslissing moet nemen die voor mij en de baby goed is dat dat het enige belangrijke is en dat je in zo'n situatie ongeacht de keus toch mensen teleurstelt.

Ik moet kiezen en daar moet iedereen het mee doen maar zit in tweestrijd.
Hij heeft laten zien afgelopen tijd zwaar overstuur te zijn, voor ons te vechten en alles te willen doen wat nodig is.
Ook vreselijk emotionele excuus mail aan mijn familie gestuurd die ze natuurlijk op pijnlijke wijze met verwijten hebben beantwoord.

Wat zouden jullie doen?
pi_122408751
6 maanden in verwachting? (Facepalm)
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_122408794
Ja 6 maanden zwanger.
pi_122408795
Je geeft zelf al aan dat je vindt dat hij een tweede kans verdient.
Jouw familie mag jou best advies geven, maar daar houdt het op.
Ik denk wel dat je hele duidelijke afspraken moet maken met hem. Misschien kun jij de controle over het geld nemen. Zo voorkom je dat jij en jouw kindje straks financiële problemen hebben.
Verder ben je volwassen. Neem gewoon je eigen beslissingen.
pi_122408811
Ik zou zowiezo geen onveilige sex hebben met iemand die ik niet vertrouw.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_122408824
Als jullie zo iets hebben van wij willen door, en hij daarmee gelijk met de spelende problematiek aan de slag zal gaan ( en dat dat een grote slagingskans heeft ) dan zou ik er zeker voor gaan. Ouders en vrienden moeten ook jou keuzes aanvaarden, ondanks wat ze er zelf van vinden !

Het is begrijpelijk dat ze jou willen beschermen, maar minder begrijpelijk als ze jou laten vallen bij een in hun ogen slechte keuze.

Veel mensen zijn zoals hun en kunnen en willen sommige zaken niet begrijpen, dat moet je inderdaad onderkennen en zegt meer over hun dan over jou, die dus wel verder kan kijken en denken dan de neus lang is.

In sommige gevallen is een nieuwe kans zeker een poging waard, maar laat jullie anders zo goed mogelijk informeren en spreek dan samen een plan van aanpak af.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_122408849
Hij had eerlijk moeten zijn zeg je, maar hij mocht het van jou toch niet doorvertellen?

Succes met je zwangerschap

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 08:51:48 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 09:00:59 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_122408902
Wat een ongelofelijk stel horken in die familie en vriendenkring van jou. Laten we eerlijk zijn, als het zo is zoals jij het doet voorkomen, dan is de kans klein dat het om een doorgewinterde crimineel gaat om wie je gehele omgeving zich zorgen moeten maken.

Als ze dan zoveel druk op jou zetten en dan ook nog op zo'n manier, dan vind ik ze het predicaat familie en vriend niet waard. Een mens maakt nu eenmaal zijn fouten, de één wat groter dan de ander maar zolang het geen grove fouten zijn dan is het heel erg zwak om iemand daar dan voor altijd op af te rekenen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_122409767
Het is allemaal erg moeilijk en zit in tweestrijd maar ondertussen mis ik hem heel erg is hij niet bij mij en is totaal overstuur. Heb gezegd dat ik een paar dagen wil om dingen op een rij te zetten.
  zondag 3 februari 2013 @ 10:35:35 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122409899
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 08:33 schreef karindz1972 het volgende:
Ik kwam er toen achter dat er wat facturen niet waren betaald door hem van zichzelf omdat hij wat problemen had met rekeningen die zijn klanten hem niet betaalde.
Hij heeft dat ook aangegeven dat hij dat niet zei en niet wilde dat ik die betaalde omdat hij zich ervoor schaamde.
Hier ging het al(-weer) fout.

Hij verandert niet.

Of je gaat er wat financiën betreft, vanaf nu bovenop zitten, of je zet er een punt achter. Maar misschien kom je dan andere verborgen dingen van hem tegen die je wereld op z'n kop gaan zetten.

Waarom zou hij nu veranderd zijn? Omdat het jouw droomman is?
pi_122410037
Nee verder is er niets/
Hij heeft zelf al aangegeven dat hij al zijn geld naar mij laat storten of dat ik zijn pasjes en rekening mag beheren
  zondag 3 februari 2013 @ 11:00:30 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122410345
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:42 schreef karindz1972 het volgende:
Nee verder is er niets/
Hij heeft zelf al aangegeven dat hij al zijn geld naar mij laat storten of dat ik zijn pasjes en rekening mag beheren
Maar geloof je zelf dat hij echt veranderd is? Wat is er dan gebeurd dat je dat gelooft....?
pi_122410620
Heb nog nooit iemand zo overstuur gezien. Bovendien ging het om maar 1000 euro ofzo en had al eerder gevraagd of ik dat moest betalen en dat wilde hij toen niet. Maar het was de situatie bij elkaar.
Als iemand zegt ik doe alles en zegt beheer mijn geld, mijn bankpassen als ik maar bij jou en de baby kan zijn dan is het voor mij wel duidelijk.
  zondag 3 februari 2013 @ 11:37:05 #14
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_122411085
Wat zou je doen als je niet zwanger had geweest?

Een kind op komst is nooit een goede reden om toch maar en relatie aan te gaan. Op termijn gaat dat vaak toch verkeerd.

Over het feit dat mensen anno 2012/2013 nog ongewenst zwanger worden zal ik maar niet beginnen....
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_122411151
Als ik niet zwanger was geweest had iedereen het heen en weer kunnen krijgen en was ik direct verder gegaan met hem. Punt is ook dat ik dat tot vrijdag in december ook van plan was maar onder druk kon dat niet
pi_122411174
Ander topic van TS ook maar eens gelezen.

Mijn advies: Fuck je familie en vrienden met hun belachelijke bemoeienis. Als jij de situatie snapt en nog steeds hem een 2e/3e kans wilt geven dan is dat jouw keuze en behoren zij dat maar te accepteren. Bij doorzeiken zou ik juist hen uit je leven trappen.
Verder, zorg godverdomme eens rap dat jij en je dude klaar zijn om voor die aankomende baby te gaan zorgen. Laat zeikers en bemoeials links liggen, regel dat financiele plaatje en zorg dat je allebei emotioneel en psychologisch (en vanzelfsprekend qua kennis van kinderpsychologie etc) over 3 maanden klaar staat om te beginnen aan de enorme verantwoordelijkheid die het zorgen voor de basis van een nieuw mens is. Dat behoort jullie focus te zijn. Dat kind. Niet de sociale perikelen en wat anderen van jullie vinden. Fuck. Dat.

Succes.
pi_122411308
Ik neem aan dat je volwassen bent.

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat je ouders je zo voor het blok zetten, die man met koffer naar het station brengen en hem niet alleen mogen halen. Als die man verder nooit iemand iets heeft aangedaan, wat maakt het dan uit. Financhien zijn opzich makkelijk te controleren, dmv openheid met afschriften en banksaldo, eventueel hulp zoeken bij een instantie om zaken op orde te krijgen.

Vind het trouwens wel vreemd dat de politie jou ouders heeft gebeld hierover.

En eerlijk, vrienden zijn vervangbaar, een droomvent kom je veel moeilijker tegen, vooral als het de vader van je kind is. Ouders die zo reageren op een situatie, wat heb je daar dan aan.

Inderdaad, zorg ook ajb voor een goede omgeving voor je kind, een huis, spulletjes, en een goede relatie met de vader. een goede basis is het halve werk, je wilt tegen die tijd écht niet al het gezeik aan je kop hebben van je ouders en vrienden.
Ik weet 't is geen excuus ik ben er zelf ook bij
Maar 'k heb ze niet in de hand die hersens van mij
:D
pi_122411371
Dus, TS, what say you?
pi_122411559
Het is heel moeilijk omdat ik hem nodig heb maar ook mijn vrienden en familie.
Probleem is ook dat ik hem weinig heb gezien nu omdat er steeds iemand bij me is hebben wel gepraat en hij zegt dat hij alles zou doen om te zorgen dat het goedkomt, ziet er slecht uit, dikke ogen van het huilen. Dit is zo'n drama terwijl het fijn en mooi moet zijn en dat was het ook
pi_122411687
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:58 schreef karindz1972 het volgende:
Het is heel moeilijk omdat ik hem nodig heb maar ook mijn vrienden en familie.
Probleem is ook dat ik hem weinig heb gezien nu omdat er steeds iemand bij me is hebben wel gepraat en hij zegt dat hij alles zou doen om te zorgen dat het goedkomt, ziet er slecht uit, dikke ogen van het huilen. Dit is zo'n drama terwijl het fijn en mooi moet zijn en dat was het ook
Blijkbaar kun je niet beide in je leven hebben op t moment dus moet je helaas voor nu gaan kiezen. Omdat je toekomstige kind het allerbelangrijkste is in dit verhaal zou de korte termijnkeuze naar je vriend moeten gaan. Ja is moeilijk en zwaar en kut maar wat moet dat moet. Keuzes zijn zelden fijn op dit gebied maar wat het belangrijkste is moet voor gaan. Je kind.
Je zegt dat je hem weinig ziet nu omdat er steeds iemand bij je is. Dit kun je makkelijk oplossen door te zorgen dat er niemand bij je is. Als ik geen bezoek wil van bepaalde personen dan komen die ook echt niet binnen. Simpel maar je moet wel je poot stijf houden.
Het is niet zo heel moeilijk om uit te vogelen wat het beste is om te doen. Het is wel moeilijk om de stappen te ondernemen waardoor je bij het beste uitkomt. Je zult hard moeten zijn naar je familie en vrienden en hun negativiteit volledig moeten leren negeren. Het kost moeite en pijn en verdriet maar het moet. Je moet eraan beginnen. Neem in ieder geval een grote poos afstand en rust van je familie en vrienden en nodig zo snel mogelijk je man uit.
pi_122412042
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:03 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je niet beide in je leven hebben op t moment dus moet je helaas voor nu gaan kiezen. Omdat je toekomstige kind het allerbelangrijkste is in dit verhaal zou de korte termijnkeuze naar je vriend moeten gaan. Ja is moeilijk en zwaar en kut maar wat moet dat moet. Keuzes zijn zelden fijn op dit gebied maar wat het belangrijkste is moet voor gaan. Je kind.
Je zegt dat je hem weinig ziet nu omdat er steeds iemand bij je is. Dit kun je makkelijk oplossen door te zorgen dat er niemand bij je is. Als ik geen bezoek wil van bepaalde personen dan komen die ook echt niet binnen. Simpel maar je moet wel je poot stijf houden.
Het is niet zo heel moeilijk om uit te vogelen wat het beste is om te doen. Het is wel moeilijk om de stappen te ondernemen waardoor je bij het beste uitkomt. Je zult hard moeten zijn naar je familie en vrienden en hun negativiteit volledig moeten leren negeren. Het kost moeite en pijn en verdriet maar het moet. Je moet eraan beginnen. Neem in ieder geval een grote poos afstand en rust van je familie en vrienden en nodig zo snel mogelijk je man uit.
Helemaal mee eens.
pi_122412875
Ik zit met twijfel ben dingen op papier aan het zetten voors en tegens maar is zwaar.
Wil dat hij de vader is van het kindje en liefste niet op afstand hij heeft me hele emtionele mail gestuurd dat hij die kans wilt voor ons voor het kindje. Hij had mijn ouders ook al een zeer uitgebreide mail gestuurd waar hij echt wel door het stof is gegaan
  zondag 3 februari 2013 @ 12:59:42 #23
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_122413640
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:58 schreef karindz1972 het volgende:

Probleem is ook dat ik hem weinig heb gezien nu omdat er steeds iemand bij me is
Waarom is er altijd iemand bij je? Ben je niet capabel zelf je zaken te regelen? Sta je onder curatele of zo?
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_122414826
Nee hoor dat niet maar familie en vrienden willen zo voorkomen dat ik met hem afspreek ofzo.
Heb ze nu gezegd dat ik daar klaar mee ben.
  Moderator / Miss SHO zondag 3 februari 2013 @ 13:43:37 #25
22592 crew  Ole
pi_122415536
Hoe oud ben je?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zondag 3 februari 2013 @ 13:44:58 #26
22592 crew  Ole
pi_122415597
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:43 schreef Ole het volgende:
Hoe oud ben je?
Laat maar...
Onhandig hoor, 2 topics :{
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_122418106
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier ging het al(-weer) fout.

Hij verandert niet.

Of je gaat er wat financiën betreft, vanaf nu bovenop zitten, of je zet er een punt achter. Maar misschien kom je dan andere verborgen dingen van hem tegen die je wereld op z'n kop gaan zetten.

Waarom zou hij nu veranderd zijn? Omdat het jouw droomman is?
Inderdaad zeg, wat een naiviteit hier. Niet normaal.
pi_122418165
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:38 schreef karindz1972 het volgende:
Ik zit met twijfel ben dingen op papier aan het zetten voors en tegens maar is zwaar.
Wil dat hij de vader is van het kindje en liefste niet op afstand hij heeft me hele emtionele mail gestuurd dat hij die kans wilt voor ons voor het kindje. Hij had mijn ouders ook al een zeer uitgebreide mail gestuurd waar hij echt wel door het stof is gegaan
Door het stof gaan, gebeurt dat tegenwoordig per mail? :') Kom op zeg, wat een zwaktebod. Hij liegt, bedriegt, en is onbetrouwbaar, en nu moet een sullig mailtje de kou uit de lucht halen? :')
pi_122418346
Jij windt er anders ook geen doekjes om vanaf een comfortabele afstand ? Ken je de persoon in kwestie, of is dit zo'n lange afstands reading.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zondag 3 februari 2013 @ 14:57:49 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122418433
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat familie en vrienden zó heftig reageren tenzij zich al vaker een soortgelijke situatie heeft voorgedaan.
pi_122426415
Nou laat ik zeggen dat dat niet het geval is.
Hij is altijd goed voor ze geweest en vond mail juist heel goed want dan kan hij zorgvuldig woorden kiezen en heeft gezegd dat een gesprek zeker wel mogelijk is
pi_122427033
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef karindz1972 het volgende:
Hij is altijd goed voor ze geweest en vond mail juist heel goed want dan kan hij zorgvuldig woorden kiezen en heeft gezegd dat een gesprek zeker wel mogelijk is
Ik heb het gevoel dat geen enkel advies aan jou besteed is, eigenlijk.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:20:34 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_122427452
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:57 schreef karindz1972 het volgende:
Ik bedoelde niet met deze vriend maar met jouw eerdere relaties bijvoorbeeld. Of andere dingen, waardoor ze er nu op stáán dat je het kontakt verbreekt met de vader van je kind.
pi_122428851
Ze kunnen niet leven met zijn verleden letterlijke woorden van mijn ouders.
pi_122429194
je kent hem anderhalf jaar, dus hoe goed ken je hem nou echt? hij is een oplichter en dus goed in toneelspel en sympathie en vertrouwen opwekken.

best wel naïef, stom dat je zo snel al zwanger bent geraakt.
pi_122429291
Wat denk je kort door de bocht DAWG, 10 jaar geleden een misstap en nu altijd een oplichter?
Dus iemand die een boete krijgt voor rijden met alcohol is een alcoholist de rest van zijn leven, iemand met een snelheidsovertreding een potentiële moordenaar
  zondag 3 februari 2013 @ 19:04:52 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122429504
Zullen we in het andere topic verdergaan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 3 februari 2013 @ 19:05:47 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122429544
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')