abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122390768
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zaterdag 2 februari 2013 @ 20:38:23 #2
70532 loveli
N
pi_122390822
Leuke TT, nu heb je 40 teleurgestelde slankies + phm + olijfje.
crap in = crap out
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:40:29 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122390923
En daarnaast nog gelogen ook :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122390980
En ik zat al zo te snotteren ;( vorige TT was dan toepasselijker.

Maar: reserveonderdeel gelocaliseerd. Nu de huurauto maar 's terugbrengen. Komt 70gbp bij de oven op nu. Nou ja. Hè? Nog steeds onder het richtbedrag van 500 gbp :') maar men, wat heb ik staan janken :') het was ook gewoon écht mijn schuld (optelsom): ik liep 'm slippen én uiteindelijk is de glasplaat verbrijzeld omdat hij viel op de elementen (waar je de pannen op zet) die ik daar had neergezet :') geweldig.

Jammer wel van zo'n dag. Kutdag met eten ook wel, maar het was wel een fijne dag, tot net aan toe O+ :P
Ja doei.
pi_122391014
Waarom heb je een kutbui dan, viz?
pi_122391142
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:38 schreef loveli het volgende:
Krijg konijntjes driesjaak wortelcake!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122391711
Krijg worteltjes konijnsjaak driecake.
Krijg cakekonijn, wortelsjaak drie.
Peen!
pi_122391757
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:38 schreef loveli het volgende:
Ja, heel mijn avond is nu verpest natuurlijk ;)
pi_122392028
Aan mijn lijstje nog wat stukjes worst toegevoegd. Kom nu op 1650 kcal.
pi_122392057
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:03 schreef An24 het volgende:
Aan mijn lijstje nog wat stukjes worst toegevoegd. Kom nu op 1650 kcal.
Netjes toch ^O^
pi_122392149
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:42 schreef Xennia het volgende:
Waarom heb je een kutbui dan, viz?
Heb ik niet, maar doe graag alsof ;)
pi_122392287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Netjes toch ^O^
Si! Tevreden.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:28:04 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122393172
Wij krijgen vanaf morgen een nieuw restaurant.. Latijns... Lijkt mij niet echt spannend ? http://www.ramires.nl/menus/diner/

Mijn D bevat : naast de kg groente in vette saus nog veel ei , schep babi pangang, 1 opscheplepel krokante spek, 2 lepels kip in roedjak, 2 lepels kip in zoetzuur, 4 varkensvleesballetjes, 2 gebakken banaan, 2 lepels miehoen, 2 bitterballen, 2 minifrikandel, paar stukjes eend, wat biefstukpuntjes, wat vis, stukje zalm, 2 sushi, salades,4 gamba's, paar patatjes.
1 lange vinger met slagroom, bolletje roomijs met slagroom, lychees, aardbeien, meloen, ananas en nog wat slagroom :6

Mensch wat is dat lekker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122393316
nevermind, eerst linkje klikken dan reageren :')

ninjaedit
pi_122393352
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij krijgen vanaf morgen een nieuw restaurant.. Latijns... Lijkt mij niet echt spannend ? http://www.ramires.nl/menus/diner/

Mijn D bevat : naast de kg groente in vette saus nog veel ei , schep babi pangang, 1 opscheplepel krokante spek, 2 lepels kip in roedjak, 2 lepels kip in zoetzuur, 4 varkensvleesballetjes, 2 gebakken banaan, 2 lepels miehoen, 2 bitterballen, 2 minifrikandel, paar stukjes eend, wat biefstukpuntjes, wat vis, stukje zalm, 2 sushi, salades,4 gamba's, paar patatjes.
1 lange vinger met slagroom, bolletje roomijs met slagroom, lychees, aardbeien, meloen, ananas en nog wat slagroom :6

Mensch wat is dat lekker
Heb je weer de hele Chinees opgegeten?

Ameijos á bulhão pato is wel erg lekker trouwens. In Portugal in elk geval wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122394160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:28 schreef uniekhoorn het volgende:

Mensch wat is dat lekker
_O_
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:55:55 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122394374
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:50 schreef An24 het volgende:

[..]

_O_
Doe er ook 2 1.2 uur over :')
Moet soms kunnen hoor.

MOrgen;
O: beschuit kaas
S: 7 km hardlpen
L: 2 grof volk. van de Lidl (echt zo lekker!) met dk osseworst en gekookt ei, bak salade, beker melk, cappuccino
T's: sinaasappel, peer, appel, choclade, slagroomgebak
D:: sperziebonen, gekookte wortels, gebakken aardappelen, biefstuk met champs, ui en versche bosuitjes
T: bak kwark met suker
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122394459
Ik wil wel een keer naar de chinees met Uniek :D
Be someone that makes you happy
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:03:28 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122394718
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:57 schreef Nallie het volgende:
Ik wil wel een keer naar de chinees met Uniek :D
Komen jullie allemaal maar, ruimte zat *O*
pi_122394786
O: 2 toast (een met kaas, een met alleen boter)
L: 2 chocolate chip cookies
T: halve chocolate chip cookie
T: broodje hot dog bij de IKEA
D: halve kip met potato wedges uit de oven en bier.

:')_! Juist ja.

Ach. Morgen weer een dag :P
Ja doei.
pi_122395204
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:04 schreef motorbloempje het volgende:
O: 2 toast (een met kaas, een met alleen boter)
L: 2 chocolate chip cookies
T: halve chocolate chip cookie
T: broodje hot dog bij de IKEA
D: halve kip met potato wedges uit de oven en bier.

:')_! Juist ja.

Ach. Morgen weer een dag :P
Wel lekker! Die chocolate chip cookies die infiltreren bij slechte dagen geloof ik he :P
Be someone that makes you happy
pi_122395294
Jongens, mijn kip was lekker! Met kipdijfilet van de bioslager, echt mals en omnomnom!

Vervelend van de oven mo... Hopelijk snel een nieuw ruitje erin!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:19:13 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122395734
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:13 schreef Perruche het volgende:
Jongens, mijn kip was lekker! Met kipdijfilet van de bioslager, echt mals en omnomnom!

Vervelend van de oven mo... Hopelijk snel een nieuw ruitje erin!
Kippendijen...
Wacht, de halve kip van Mo is nog lekkerder, i know for sure :9~

Valt het op dat ik na het eten nog veel meer zin heb in eten 8)7
  zaterdag 2 februari 2013 @ 23:35:14 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122400200
Iedereen aan het genieten van 200 euro lakens?
pi_122400633
De kip was inderdaad heerlijk O+ maakt het allemaal weer 'n beetje goed! En we hebben ook een mooi vloerkleed bij de IKEA gekocht!

En biertjes drinken nu en Scrubs kijken :D

Lekker even chillen en genieten van de dingen die we wél hebben en gaan doen :+ en straks als er een nieuwe glasplaat op de ovendeur zit dan is 'ie helemaal mooi en geweldig, en dat is 'ie nu stiekem al O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')