abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2013 @ 12:35:12 #276
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123200982
Ja, die ossepikker dus. Dat liedje blijft zo lekker hangen he. :D

Mijn peuter is aan het articuleren! Etuh is ineens eten, met de klemtoon op de laatste lettergreep.
Het wordt alleen iets te ver doorgevoerd; roze is ineens rozen. Zelfde uitspraak maar dan dus die n erachter. :)
Leuk om die ontwikkelingen te horen en te zien. O+
A grand adventure has begun.
pi_123202002
:D
Geweldig die taalontwikkeling he :D ik vind dat geklets ook zo leuk. Al die opmerkingen :D ook de naam van zn zus kan ie opeens uitspreken. T was eerst enise en nu elise.
En wat ik zo knap vind, hij kan cijfers herkennen. Geen idee hoe, maar laatst wees hij dus al bij pagina 46 en 47 de 6 en 7 aan. Vandaag bij de wasmachine herkende hij ook de 5 en de 4. En de 0.
5 en 0 kent ie dan waarschijnlijk van de lift bij mn ouders. Daar mag ie altijd op de knopjes drukken en dan benoem ik dus hoe het cijfer heeft.
Oh en hij weet dat er letters bestaan hehe. Dat zegt ie in boeken.

Ik vind mijn kind knap :+
pi_123202152
En terecht ;)

Whaha, die ossepikker :D
pi_123203569
Hier is dametje volop met getallen bezig, 0 t/m 10 herkent ze. Maar ze kan dus ook echt tellen en matchen. Bij bambino loco hebben we een boekje met telopdrachtjes en die kan ze :D. Keurig met haar vingertje het aantal zwarte rondjes op een dobbelsteen tellen en dan het blokje op het bijbehorende cijfer.
Ze herkent ook al een flink aantal letters zoals de l, o, m, p, a, b, x. Daar hebben we sinds kort ook een leuk appje voor, "juffrouw janny", kostte wel 1,50 of iets, maar ze leren daar de letters zoals ze dat op de basisschool ook doen, dus bij een L niet "el", maar "luh". En volgens mij kunnen ze ook hoofdletters leren, maar dat doen we expres nog even niet. Voor kindjes die letters leuk vinden is het echt een goede oefening. :)

Ik had nog nooit van een ossepikker gehoord. :D
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:42:04 #280
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123205754
Leuk jullie ontwikkelingen te lezen.

Vanmorgen met Roy naar de oogarts (of nou ja die andere maar weet de naam niet meer)
Roy loenst nog steeds met beide ogen dus over half jaar weer terug.
Ze heeft ook geprobeerd om Roy plaatjes te laten aanwijzen (zelfde als bij het cb) Dat ging eigenlijk zo heel slecht nog niet.
Al moest ik erachter staan en bijsturen met gebaren.
Maar poes en vrachtauto haalde hij er zo uit. :D
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 18:59:31 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123215442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:01 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Is hij misschien bang voor iets anders in bad waardoor hij graag jouw aandacht wil? mijn peuter was bang dat ze door het putje zou verdwijnen :') Dus nu doet ze haar armen wijd als het water wegloopt *)
Niet dat ik het idee heb. Hij trekt zelf de stop eruit en doet dan het zeefje (of zijn vingers) in het putje. Hij had zelf verzonnen dat hij kon glijen van de badrand, maar dat wil hij opeens ook niet meer.

Vandaag nog even bij de ha geweest om zijn oren te laten controleren maar de dubbele oorontsteking is op zijn retour. Hopelijk slapen de jongens vannacht beter dan afgelopen nacht :X

Harry doet zelf de spelletjes van juf Janny (alleen is de tablet helaas weg ter reparatie). Nu pak hij willekeurige boekjes met een plaatje en dan zegt hij de s van schoenen (of de a van appel), net welk plaatje erbij staat. Tellen begint hij nu pas een beetje onder de knie te krijgen, hoewel hij de cijfers al heel lang herkent.

Bar, wat goed zeg!
pi_123216219
Wat knap van Floris en Roy. Terecht dat jullie trots zijn.

Lastig Asy, hier wel heel veel fantasie maar gelukkig (nog) geen angst daar aan gekoppeld.
pi_123218086
Leuk als ze zo met die letters bezig zijn :). Onze oudste was er ook zo mee in de weer en inmiddels (bijna 5,5) een ontzettende boekenworm aan het worden.
De jongste (3,5) vindt het machtig interessant, ze herkent een paar letters, maar is er nog niet zo intensief mee bezig als de oudste.
Wel is ze qua grove motoriek wel behendiger dan haar grote zus op die leeftijd.

Roept ze net vanuit bed, kom ik boven... "Mamaaa... ik vind jou lief O+.... wil jij mijn tijger pakken???" *insert puppy eyes*. Om haar vingertjes winden kan ze ook :P
Fake it till you make it...
pi_123220699
Bar, wat knap dat Roy de plaatjes kende! :)

Ik geniet ook echt van Lisa's interesse in cijfers en letters. O+ En dan heb ik weer zo'n momentje dat het keihard binnenkomt dat ze zo snel groot wordt.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:18:29 #285
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_123222022
Qua iets eng of spannend vinden hebben wij nog geen ervaring mee.

Vandaag een telefoon gesprek gehad met het hoofd van de opvang, en besloten dat Roy binnenkort een dagje extra gaat komen. opbouwen naar 4 dagen.
Afgelopen weken mocht hij ivm activiteiten al 4 dagen komen en dat ging goed, we merkten weinig verschil met anders, ook niet vermoeiender.
Zeker nu ook met het kleine groepje is er meer rust bij Roy nog niet zozeer qua gedrag, maar wel qua spel. En zijn concentratie is ietjes toegenomen.
Voor buitenstaanders is nog slecht te zien/merken (kregen pas weer de opmerking, hij is wel erg druk he, en ow die kan echt nog niet lang zichzelf bezig houden)
Maar wij thuis merken het des te meer. Vanmiddag ook, zeker een kwartier met een puzzel zitten spelen. Later nog een hele tijd met de auto.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_123222324
Bar wat fijn dat jullie zelf het verschil merken. En zelfs al zijn het maar kleine verschillen, het is zoveel waard. O+
pi_123234183
Bar wat fijn!!!
pi_123234475
klinkt goed bar ^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:57:50 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_123242565
Wij hebben ons kind zojuist ingeschreven op de basisschool :X
pi_123244859
schrikken is dat he asy :P

mijnes is gister met zn zusje en vriendinnetje bezig geweest met de miniloco. whaddayaknow! hij kan het *) hij zat vredig te prutsen ermee, sangdrax kijkt: is het gewoon goed :o
pi_123245523
Tof hè Simmu! Loco is leuk! Heel knap dat hij het gewoon kan. O+

Asy, dat hebben wij ook gedaan een paar maanden terug, de basisschook, ik denk er liever nog even niet aan. :( ;)
pi_123246067
Onze peuter staat al even ingeschreven en wat haar betreft wil ze morgen wel beginnen. Graag gelijk in groep 2, maakte ze al even kenbaar aan de juf van de oudste ;).
Ik hoop dat ze na de zomervakantie met veel plezier, lekker naar groep 1 gaat, hihihi.
pi_123253077
Hier was het vandaag even schrikken. Yaro was bij mijn moeder op visite. Ik kwam hem daar ophalen, en toen was mijn moeder hem net aan het verbinden, omdat hij zich had gesneden aan een pillensnijder (die lag blijkbaar ergens in een la). Er was niets aan de hand. Hij was zelf naar mijn moeder gekomen, vertelde dat hij bloedde en het deed geen pijn. Tot ik ineens zag dat hij met zijn ogen aan het draaien was en hij bij mijn moeder in haar armen weg raakte.
In eerste instantie schrok ik niet. Mijn man heeft namelijk hetzelfde, een trage reactie na een wond. Dan valt hij flauw en 10 seconde later is hij weer bij. Echter kwam Yaro niet bij. Reageerde nog wel toen we hem draaide en op het koude washandje, maar niet op aanspreken e.d.
De huisartenpost gebeld en zij stuurde een ambulance.

Toen zij er waren zette ze een apparaat aan en van de piep kwam hij bij. Alle metingen waren goed, maar ze hebben hem toch even meegenomen naar het ziekenhuis om hem te checken.
Daar de conclusie getrokken dat hij dus makkelijk flauw valt. Net als zijn vader dus. Gelukkig niets ernstig, maar we waren toch wel flink geschrokken.
Meneer zelf niet, die vroeg in het ziekenhuis wanneer hij weer met de ambulance mag :P

Papa ging mee met de ambulance, ik was eerst naar het verkeerde ziekenhuis gereden (het dichtstbij zijnde) en daarna kon ik het andere ziekenhuis niet vinden. Daar gingen mijn kraamtranen die ik dacht te kunnen omzeilen deze zwangerschap.

pi_123254106
Jeetje As, dat is schrikken! Achossie, dat gezichtje van hem.... Gelukkig dat het allemaal mee leek te vallen. :*
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:20:05 #295
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123254949
Oh As wat is dat een schrik! Wat ontzettend eng. Blij dat het goed gaat nu :*
pi_123254952
Hele belevenis zo'n ambulance natuurlijk, hij kan in elk geval zeggen dat hij een keer mee is geweest en het staat op de foto! Gelukkig dat het achteraf allemaal mee lijkt te vallen, maar kan me voorstellen dat je schrikt! :*
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:26:58 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_123255249
Wow, dat is schrikken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:54:02 #298
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123256319
Bah As! Wat zul je geschrokken zijn. :* Hopelijk slaap je vannacht een beetje. :*
A grand adventure has begun.
pi_123256430
och as! arme jullie :'(
gelukkig wel alles ok :*
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:45:29 #300
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123258485
T is wel te gek voor woorden maar wij zijn net terug van de hap. Manlief is met Nathan van de trap gegleden en het gevolg was een bloedende snee bij Nathans wenkbrauw. Ze hebben het aan elkaar vastgezet. Dit wil ik echt nooit meer meemaken. Echt eng. Ik zat nog met de adrenaline van yaro in een ambulance op de bank en vervolgens hoor je boemerdeboem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')