abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122376610
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:05 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ze willen ook maar niet snappen dat je mensen die niks toevoegen en fraude plegen sowieso niet moet hebben. Of ze nou 40k of 2k per maand verdienen.
Precies zoals sommigen ook maar niet willen snappen dat de meeste mensen die 40k per maand verdienen sowieso niks toevoegen. Dat zijn nl. praatjes in het kaliber wij van WC-eend....
pi_122376651
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Open er een topic over, dit heeft niets met een 100% toptarief te maken. Enige wat jij doet is je frustraties spuien
Ik ben totaal niet gefrustreerd. Ik geef alleen voorbeelden en die worden genegeerd door mensen die er geen zak vanaf weten. Dat is wel frusterend.

En het heeft te maken met mij mening dat de meeste mensen die 40K+ per maand verdienen, dit ten koste doen van de samenleving.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:11:28 #153
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122376652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:10 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Precies zoals sommigen ook maar niet willen snappen dat de meeste mensen die 40k per maand verdienen sowieso niks toevoegen. Dat zijn nl. praatjes in het kaliber wij van WC-eend....
:')
pi_122376702
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:11 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

:')
Ik ben diep onder de indruk van deze geweldige inhoudelijke reactie!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:13:38 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122376732
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:11 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet gefrustreerd. Ik geef alleen voorbeelden en die worden genegeerd door mensen die er geen zak vanaf weten. Dat is wel frusterend.

En het heeft te maken met mij mening dat de meeste mensen die 40K+ per maand verdienen, dit ten koste doen van de samenleving.
Echt een focus heb je niet, hm?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:14:14 #156
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122376750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik ben diep onder de indruk van deze geweldige inhoudelijke reactie!
Nog altijd meer inhoud dan 2 a4tjes vol van Pharmacist en jou.
pi_122376805
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nog altijd meer inhoud dan 2 a4tjes vol van Pharmacist en jou.
Lol, ik heb genoeg voorbeelden genoemd. Daar reageer je niet eens op man. :')
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:15:47 #158
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_122376814
Als ze die 100% invoeren zijn er juist minder belastinginkomsten. Waar gaan ze dat geld vandaan halen?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_122376825
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:11 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik ben wel gefrustreerd en geef dat ook ruiterlijk toe, maar dat verandert helemaal niets aan de validiteit van dit punt. Het gros van de mensen die 40k+ per maand verdient, doet dat per definitie ten koste van anderen en dus op moreel oneerlijke wijze. Het is ronduit bizar dat sommigen dat maar niet willen snappen.
pi_122376898
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik ben wel gefrustreerd en geef dat ook ruiterlijk toe, maar dat verandert helemaal niets aan de validiteit van dit punt. Het gros van de mensen die 40k+ per maand verdient, doet dat per definitie ten koste van anderen en dus op moreel oneerlijke wijze. Het is ronduit bizar dat sommigen dat maar niet willen snappen.
Blijkt iig dat ik een goede carriere heb gekozen :). Het volk heeft totaal geen idee hoe ze belazerd worden *O*
pi_122377040
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Blijkt iig dat ik een goede carriere heb gekozen :). Het volk heeft totaal geen idee hoe ze belazerd worden *O*
Blij voor je (welke carrière/branche is dat eigenlijk, uit nieuwsgierigheid).

En nee, niet eens. Een deel van het volk heeft geen idee hoe ze belazerd worden. Een ander (weliswaar kleiner) deel heeft dondersgoed in de gaten hoe ze belazerd worden, maar voelt zich machteloos, zie hier de bron van de frustratie.
pi_122377140
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het gros van de mensen die 40k+ per maand verdient, doet dat per definitie ten koste van anderen en dus op moreel oneerlijke wijze.
Heb je daar ook een bron voor? Of gil je gewoon door je frustratie?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:22 schreef stopnaald het volgende:

[..]
En nee, niet eens. Een deel van het volk heeft geen idee hoe ze belazerd worden. Een ander (weliswaar kleiner) deel heeft dondersgoed in de gaten hoe ze belazerd worden, maar voelt zich machteloos, zie hier de bron van de frustratie.
:') Machteloos omdat ze niet een goede baan kunnen krijgen zonder opleiding, en omdat het fijn is om de schuld altijd bij anderen te leggen ipv bij jezelf te zoeken.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_122377478
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:22 schreef stopnaald het volgende:
Blij voor je (welke carrière/branche is dat eigenlijk, uit nieuwsgierigheid).

Ik promoveer volgende maand in de farmaceutische wetenschappen, gerelateerd aan influenza. Daarna de farmaceutische wereld in :). In het buitenland is promoveren niet automatisch geassocieerd met een academische carriere zoals in Nld.

Ik denk dat de meeste mensen die dit doorhebben er gewoon deel van zijn. Sowieso, zelfs voor professoren, als je funding wilt kan je maar beter niet negatief schrijven over de farmaceutische wereld. If you cant beat them, join them. Het moge duidelijk zijn dat ik hier mensen totaal kan overtuigen van wat er aan de hand is. Dan is het weinig interessant om hier mezelf voor te gaan inzetten. Er zijn wel een paar idealisten (zoals de BMJ en Cochrane Library waar ik eerder over postte), maar die krijgen over het algemeen maar slecht betaald.
pi_122377632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:24 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor? Of gil je gewoon door je frustratie?
Wat is dat voor idioot gebazel over bronnen. Ja, ik ben gefrustreerd. Dat was al vastgesteld. Briljant. En nou mag JIJ mij even uitleggen hoe het moreel WEL acceptabel is om 40+k te verdienen. Vooral omdat dergelijke salarissen alleen maar verdiend kunnen worden ten koste van anderen.

SNAP jij eigenlijk wel wat moraal IS? En begrijp jij dat iets wat wettelijk correct is, in moreel opzicht het totale tegenoverstaande kan zijn?

quote:
[..]

:') Machteloos omdat ze niet een goede baan kunnen krijgen zonder opleiding, en omdat het fijn is om de schuld altijd bij anderen te leggen ipv bij jezelf te zoeken.
Man man man. Wat een oeverloos stupide gelul weer. Die werkeloosheid is inderdaad NIET de schuld van de werkvloer. De idioterie dat je met een goede opleiding heus wel een baan kan krijgen. Hallo, zeggen de werkloosheidscijfers je iets? Of denk je soms dat dat alleen maar analfabete diplomaloze dagarbeiders zijn.

Je bent bijzonder arrogant. BAH!
pi_122378074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:24 schreef Trommeldaris het volgende:
Nee, machteloos omdat ze inzien hoe Nederland als land genaaid wordt door miljoenen griepvaccins te kopen, miljoenen doses waardeloos Tamiflu te kopen, dat miljarden belastinggeld naar de schuldeisers van Griekenland (=banken) door te spelen, miljarden staatshulp naar Nedelandse banken.

Het is tragisch om te zien hoe Nederland zo naar de kut gaat. Of zeg maar gerust het Westen. In de USA gebeurt het op nog veel grotere schaal. In Washington DC zijn een veelvoud aan lobbyisten vergeleken met politici en veel mensen switchen carriere tussen lobbyist en politicus.

Anyway, ik ga er gewoon ook aan verdienen. Eigenlijk verdient een deel van het Nederlandse volk het gewoon genaaid te worden :).
pi_122379020
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Je punt slaat nergens op. Je hebt het over slechte en corrupte topmannen. En klaagt vervolgens over hun salaris. Je creëert je eigen fantasiebeeld van "de elite" en gaat daar vervolgens op afgeven. Je valt een parodie aan, niet de werkelijkheid.

99% van de topmannen levert een goede prestatie en 99% van de chirurgen levert ook een goede prestatie.
Het probleem is volgens mij eerder dat veel van die "topmannen" vaak maar passanten zijn. Passanten wiens (persoonlijke) belangen vooral op de korte termijn liggen, terwijl bedrijven meer gebaat zijn met een beleid dat structureel en op lange termijn de continuïteit garandeert.

Zo'n topman kan met zijn beslissing om de productie naar China te verplaatsen op korte termijn natuurlijk voor een grote kostenbesparing zorgen, maar diezelfde beslissing kan op de lange termijn juist averechts werken door uitholling van je eigen, lokale klantenkring. Veel van die ontslagen Europese produktiemedewerkers vliegen immers linea recta de armoede in. Bovendien stijgen de kosten van arbeid in China ook en tegen de tijd dat je mocht besluiten om de produktie terug te halen naar Europa, is hier al je specifieke produktiekennis al lang en breed verloren gegaan.

Ik heb geen economie gestudeerd (ik ben maar een eenvoudig werktuigbouwkundig ingenieur), maar in mijn optiek werkt het op de korte termijn gerichte beleid op de lange termijn juist desastreus vanwege de toenemende onvrede in de maatschappij door o.a. stijgende inkomensverschillen en verlies van arbeidsplekken. Het Oostblok is indertijd ingestort door o.a. grote ontevredenheid onder de bevolking en het is een illusie om te denken dat dat in de westerse wereld nooit zal kunnen gebeuren.

Het is echter maar de vraag of een 100% beladtingschaal daar verandering in zal brengen, meer als een symbolisch lapmiddel zal dat niet zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_122411719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:09 schreef Pharmacist het volgende:

Jep. Als je mijn posts had gelezen had je ook gezien dat ik stel dat een groot deel van de mensen de achterlijke bedragen verdienen (40K+ per maand) dit doen ten koste van de samenleving.
Dat zuig je gewoon uit je duim.

Jouw posts zijn overigens ook niet zo lezenswaardig hoor. En als het probleem is dat mensen geld verdienen ten koste van de maatschappij, dan moet je dat probleem oplossen en niet het inkomen afromen boven een lousy 500K. Dat is zoiets als naar aanleiding van het bericht dat de helft van de mensen die aan vechtsport doen criminele activiteiten hebben voor het gemak iedereen die aan vechtsport doet opsluiten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_122412433
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zuig je gewoon uit je duim.

Jouw posts zijn overigens ook niet zo lezenswaardig hoor. En als het probleem is dat mensen geld verdienen ten koste van de maatschappij, dan moet je dat probleem oplossen en niet het inkomen afromen boven een lousy 500K. Dat is zoiets als naar aanleiding van het bericht dat de helft van de mensen die aan vechtsport doen criminele activiteiten hebben voor het gemak iedereen die aan vechtsport doet opsluiten.
Helemaal niet. Dat beargumenteer it. Bovendien stel ik het als mijn MENING, niet als een FEIT. Als je het er niet mee eens ben, kom met tegenargumenten.

Anyway, ik heb het gehad met deze discussie. Het is duidelijk dat ik jullie niet kan overtuigen. Bankdirecteuren die miljoenen wegtrekken, hedgefundsmanagers en CEOs van farmaceutiche bedrijven leveren een goede bijdrage aan de samenleving.
pi_122412497
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:26 schreef Pharmacist het volgende:

Helemaal niet. Dat beargumenteer it. Bovendien stel ik het als mijn MENING, niet als een FEIT. Als je het er niet mee eens ben, kom met tegenargumenten.
1. ik heb al aangegeven waarom zelfs als je gelijk hebt dat geen reden is voor afroming; en
2. als jij het alleen maar als mening poneert... hoe kan ik dan met een tegenargument komen? Moet ik nietus! roepen?
pi_122412530
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:26 schreef Pharmacist het volgende:

Anyway, ik heb het gehad met deze discussie. Het is duidelijk dat ik jullie niet kan overtuigen.
Dan heb je kennelijk geen goed verhaal.
pi_122412536
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

1. ik heb al aangegeven waarom zelfs als je gelijk hebt dat geen reden is voor afroming; en
2. als jij het alleen maar als mening poneert... hoe kan ik dan met een tegenargument komen? Moet ik nietus! roepen?
Natuurlijk niet. Ik heb genoeg voorbeelden gegeven mbt influenza en de banken met fucking bronnen. Mensen als jij blijven gewoon roepen dat ik het uit me duim zuig. Ik geef fucking bronnen man. Ik heb van jou kant geen bron gezien.
pi_122412547
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb je kennelijk geen goed verhaal.
Rot toch op man.
pi_122412700
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:28 schreef Pharmacist het volgende:

Natuurlijk niet. Ik heb genoeg voorbeelden gegeven mbt influenza en de banken met fucking bronnen. Mensen als jij blijven gewoon roepen dat ik het uit me duim zuig. Ik geef fucking bronnen man. Ik heb van jou kant geen bron gezien.
Jouw redenering is als volgt: mensen die in een Mercedes rijden kunnen meestal niet inparkeren. Ik onderbouw dat door 5 foto's van heel slecht ingeparkeerde Mercedessen.

Kom dus gewoon met een beter verhaal. En lees vooral niet over het deel heen van dat je het probleem op moet lossen en niet een symptoom.
pi_122412720
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:29 schreef Pharmacist het volgende:

Rot toch op man.
Nee.
pi_122412806
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jouw redenering is als volgt: mensen die in een Mercedes rijden kunnen meestal niet inparkeren. Ik onderbouw dat door 5 foto's van heel slecht ingeparkeerde Mercedessen.

Kom dus gewoon met een beter verhaal. En lees vooral niet over het deel heen van dat je het probleem op moet lossen en niet een symptoom.
Wat een onzin. Jij gaat totaal niet inhoudelijk in op mijn argumenten.

En net zoals die andere dudes begrijp je niet eens over wat voor mensen het gaat. Dit gaat niet over mercedesrijders. Dit gaat over mensen die meer dan een half miljoen per jaar verdienen. Ik heb het over een structureel probleem. Zoals de alle banken betrokken zijn bij liborfraude, alle farmaceutische giganten geschikt hebben in fraudezaken. Maar mensen als jij gaan hier totaal niet inhoudelijk op in. Je blijft in vaagheden zodat je jezelf nergens in hoeft te verdiepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')