Goed idee, 100% mee eens. Want Nederland krijgt er zelf ook meer armen bij.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mischien moeten we eerst onze eigen soepkeukens eens oplossen?
Nee nee. Hij heeft het helemaal bij het juiste eind. Van woord tot woord Heb jaren in Afrika gewerkt. De mentaliteit daar is om te huilen, niet te vergelijken met de onze.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een beetje een verkeerd beeld van hoe mensen denken in die landen. En vind het het erg knap dat jij nog zo veel volkeren kunt vinden die nog volgens de werkwijze van 2000 jaar geleden werken.
Is die om te huilen omdat wij vinden dat dat de enige juiste manier van leven is, of hebben ze gewoon geen behoefte aan de westerse manier van leven?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Nee nee. Hij heeft het helemaal bij het juiste eind. Van woord tot woord Heb jaren in Afrika gewerkt. De mentaliteit daar is om te huilen, niet te vergelijken met de onze.
Ze hebben geen behoefte aan de lasten die bij de Westerse manier van verworvenheden creëeren horen (samenwerken, structuur, investeren, lange termijn plannen maken, etc.). De weelde daarentegen willen ze natuurlijk wel hebben.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Is die om te huilen omdat wij vinden dat dat de enige juiste manier van leven is, of hebben ze gewoon geen behoefte aan de westerse manier van leven?
Dat lange termijn plannen heb ik ook genoeg over gehoord van mijn collega uit Ghana. Volgens hem wordt er in Ghana niets onderhouden. Als een NGO bijvoorbeeld een ziekenhuis of school neerzet wordt het geld voor onderhoud simpelweg in eigen zak gestoken en gaat het gebouw verkrotten.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Ze hebben geen behoefte aan de lasten die bij de Westerse manier van verworvenheden creëeren horen (samenwerken, structuur, investeren, lange termijn plannen maken, etc.). De weelde daarentegen willen ze natuurlijk wel hebben.
Zoals het een keer aan mijn vriendin was uitgelegd in Uganda: geef een man daar een zak houtskool van 10kg, dan is die morgen op. Geef die man een zak houtskool van 50kg, dan is die ook morgen op. Of zoals een timmerman daar: hij had op maandag een bed verkocht. De rest van de week was de winkel gesloten.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat lange termijn plannen heb ik ook genoeg over gehoord van mijn collega uit Ghana. Volgens hem wordt er in Ghana niets onderhouden. Als een NGO bijvoorbeeld een ziekenhuis of school neerzet wordt het geld voor onderhoud simpelweg in eigen zak gestoken en gaat het gebouw verkrotten.
Afkopen van schuldgevoel is nou eenmaal makkelijker van andermans geld.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 05:50 schreef BlueRoom het volgende:
heel gek idee misschien . . . maar waarom zou hulp collectief moeten zijn? Waarom laten we gewoon niet elke Nederlander naar eigen inzicht bepalen hoeveel geld hij/zij wil geven? Mensen die D66 stemmen kunnen veel geld geven. PVV stemmers weinig.
Dan hoeven we alleen maar geld naar Z-Afrika te sturen aangezien dat onze enige afrikaanse kolonie is.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afkopen van schuldgevoel is nou eenmaal makkelijker van andermans geld.
Zo klinkt het inderdaad heel wat anders dan 'het is toch maar 0,7%'.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef 5thencounter het volgende:
In totaal heeft Nederland de afgelopen 25 jaar meer dan 800 miljard Euro geïnvesteerd in ontwikkelingslanden. Om die schaal van grootte te illustreren, voor dit bedrag kan men:
De totale verliezen ten gevolge van de kredietcrisis wereldwijd twee maal vergoeden
200 keer de Noord-Zuid lijn in Amsterdam aanleggen. Hiermee creëer je een directe ondergrondse verbinding tussen Amsterdam Noord en Kaapstad
De Nederlandse deelname aan de operatie in Afghanistan met duizend jaar verlengen tot het najaar van 2108
De totale Amerikaanse kosten voor de verovering en bezetting van Irak twee maal vergoeden
De pensioenen van alle Nederlanders vertienvoudigen
De ziektekosten betalen van alle Nederlanders tot in het jaar 2052
Een huis van ¤ 250.000 laten bouwen voor 3,2 miljoen Nederlanders
De studiekosten betalen voor 40 miljoen Nederlandse studenten. Gratis universitaire opleidingen tot 2035.
80 miljoen waterputten slaan
160 miljoen huizen in ontwikkelingslanden bouwen
1 miljard armen een microkrediet verstrekken van ¤ 800
5 miljoen scholen bouwen
Voor ieder mens op aarde een paar schoenen kopen
En wat heeft al die poen opgeleverd?
Nix.. ohja
Dat ik nog dagelijks bij de pont en in het winkelcentrum wordt lastig gevallen door pubertjes met een mapje zielige foto;s onder hun arm bedelen voor hun provisie met een ingestudeerd kutverhaaltje...
het is denk ik 80 miljard, nog steeds een hoop geld natuurlijkquote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef 5thencounter het volgende:
In totaal heeft Nederland de afgelopen 25 jaar meer dan 800 miljard Euro geïnvesteerd in ontwikkelingslanden. Om die schaal van grootte te illustreren, voor dit bedrag kan men:
De totale verliezen ten gevolge van de kredietcrisis wereldwijd twee maal vergoeden
200 keer de Noord-Zuid lijn in Amsterdam aanleggen. Hiermee creëer je een directe ondergrondse verbinding tussen Amsterdam Noord en Kaapstad
De Nederlandse deelname aan de operatie in Afghanistan met duizend jaar verlengen tot het najaar van 2108
De totale Amerikaanse kosten voor de verovering en bezetting van Irak twee maal vergoeden
De pensioenen van alle Nederlanders vertienvoudigen
De ziektekosten betalen van alle Nederlanders tot in het jaar 2052
Een huis van ¤ 250.000 laten bouwen voor 3,2 miljoen Nederlanders
De studiekosten betalen voor 40 miljoen Nederlandse studenten. Gratis universitaire opleidingen tot 2035.
80 miljoen waterputten slaan
160 miljoen huizen in ontwikkelingslanden bouwen
1 miljard armen een microkrediet verstrekken van ¤ 800
5 miljoen scholen bouwen
Voor ieder mens op aarde een paar schoenen kopen
En wat heeft al die poen opgeleverd?
Nix.. ohja
Dat ik nog dagelijks bij de pont en in het winkelcentrum wordt lastig gevallen door pubertjes met een mapje zielige foto;s onder hun arm bedelen voor hun provisie met een ingestudeerd kutverhaaltje...
Er zullen ook nog best PVV stemmers zijn die vinden dat ziuj persoonlijk wel iets kunnen afstaan, en van die D66 uitkeringstrekkers die dat niet kunnen. Ik zie inderdaad niet in waarom wij gedwongen worden automatisch geld te doneren via de belastingen.quote:
Dat maakt het een stuk duidelijker. Ik vond 800 miljard al absurd veel.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 03:52 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
het is denk ik 80 miljard, nog steeds een hoop geld natuurlijk
Toen hadden we een soort EU met het "parlement" in Rome.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:34 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon stoppen met die ontwikkelingshulp, kregen ze hier 2000 jaar geleden ook niet.
Ah dus rome wilde er iets voor terugquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Toen hadden we een soort EU met het "parlement" in Rome.
Wel kregen we wegen en dijken in ruil voor hard werken en belastingen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |