Maar stuit je dan nooit op voorkennisbarričres enzo?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
20 hoofdstukken met 30 vragenDe WIA en WW goed leren toepassen is denk ik makkelijker
[..]
Mwah, bestuurs 1 en europees 1 zijn niet het vermelden waard. Dat heb ik op het hbo al heel goed gedaan, levert geen problemen op. Dan internationaal recht uit het 2de jaar en omdat ik mij verveelde heb ik nog maar een 3de jaars vak gevolgd. +2 herkansingen.
De lopende blonde bloempot. Heb alleen maar slechte herinneringen van die vent.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enlighten me, wie is dat ook alweer?
Ik zal het even aanpassenquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:50 schreef Actaeon het volgende:
Waarom staat de RuG twee keer in de OP?
Nein, zit in m'n 3e jaar.quote:
Ik vind het vak zelf ook wel oké. Dat van beslag en executie vind ik prima te doen, het enige wat ik nooit van burgerlijk procesrecht heb begrepen (en nu nog steeds niet echt begrijp) is dat stuk over bewijs. Die ja, maar en nee, want verweren enzo. Wat een ramp is datquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het echt een leuk vakAlleen het stuk over beslag en executierecht vind ik heel erg lastig, maar daarbij heb ik nog de pech dat ik het ook bij Goederenrecht niet kende en dus niet de achtergrondkennis heb die ze van ons verwachten. Maar ik denk wel dat het goedkomt.
Alle werkgroepen bijgewoond, op één na alle hoorcolleges vandaag teruggekeken, straks de moeilijke stukken uit de stof extra oefenen en lukt het wel denk ik.
Ach zo.quote:Vereenzelviging is volgens Maeijer (Asser-Maeijer 2-III, 2000, nr. 621) het bij de toepassing van een rechtsregel voorbijgaan aan het identiteitsverschil tussen een bij het geval betrokken rechtspersoon en een of meer andere bij die rechtspersoon betrokken (rechts)personen. De Hoge Raad omschrijft vereenzelviging in het Rainbow-arrest (HR 13 oktober 2000, NJ 2000, 698) als het volledig wegdenken van het identiteitsverschil dat tussen rechtspersonen bestaat. In zijn conclusie bij genoemd arrest geeft Mok evenwel aan dat het voorbijgaan aan het identiteitsverschil niet volledig behoeft te zijn, aangezien het soms volstaat het identiteitsverschil slechts gedeeltelijk weg te denken.
Bij grondslagen wel ja, vanmiddag wel op 1 vraag genekt door gebrekkige voorkennis over vpbquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar stuit je dan nooit op voorkennisbarričres enzo?
Iemand die TT's opzoektquote:
Ik zie hem maar 1 keer hoorquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:50 schreef Actaeon het volgende:
Waarom staat de RuG twee keer in de OP?
Blijf eens objectief en op passende wijze gedistantieerd.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Iemand die TT's opzoekt![]()
Je bent wel een beetje een held vandaag, T.
Nee joh, dat is super makkelijk! De regel is dat wie zich beroept op een rechtsgevolg, hiervoor bewijs aan moet leveren als het niet onder een uitzondering valt. Een 'ja, maar'-verweer beroept zich op een ander rechtsgevolg dan het betwistte en moet dus onderbouwd worden, een ontkennend verweer schept geen nieuw beoogd rechtsgevolg maar ontkent alleen het bestaan van het door de ander gestelde.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:50 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik vind het vak zelf ook wel oké. Dat van beslag en executie vind ik prima te doen, het enige wat ik nooit van burgerlijk procesrecht heb begrepen (en nu nog steeds niet echt begrijp) is dat stuk over bewijs. Die ja, maar en nee, want verweren enzo. Wat een ramp is dat
quote:
Lastig hequote:
Heb jij een wrok?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Blijf eens objectief en op passende wijze gedistantieerd.
Ben ik ook nietquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij niet met Ondernemingsrecht bezig was?![]()
Maeijer. Wat een baas.
Hahaquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Iemand die TT's opzoekt![]()
Je bent wel een beetje een held vandaag, T.
Hmm ja lijkt me ook wel lastig dan inderdaad. Om al vakken uit hogere jaren te doen zonder de voorvakken zegmaarquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij grondslagen wel ja, vanmiddag wel op 1 vraag genekt door gebrekkige voorkennis over vpb
quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahaIk zoek ze bijna altijd op, vind het leuk om te lezen wat jullie boeiend vonden
Ja maar er liggen binnen geen voorkennis eisen in het programma. Ja bestuurs 1 voor bestuurs 2. Verder raden ze je wel aan dat je belasting 1 voor belasting 2 doet, contracten voor goederenrecht enzo, maar dat maakt niet zoveel uit.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm ja lijkt me ook wel lastig dan inderdaad. Om al vakken uit hogere jaren te doen zonder de voorvakken zegmaar
Nee hoorquote:
Toch niet? Waarom raden ze het aan dan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja maar er liggen binnen geen voorkennis eisen in het programma. Ja bestuurs 1 voor bestuurs 2. Verder raden ze je wel aan dat je belasting 1 voor belasting 2 doet, contracten voor goederenrecht enzo, maar dat maakt niet zoveel uit.
Bramquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
In het kader van zinloze berichtgeving
http://www.nu.nl/achterkl(...)cz-weer-voorbij.html
Tja, om nou te zeggen dat contractenrecht een vereiste is om goederenrecht te snappen... of IB om OB te begrijpen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toch niet? Waarom raden ze het aan dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |