quote:
Op woensdag 30 januari 2013 20:08 schreef Elvenpath het volgende:[..]
Tx dit vond ik één van de mooiste adviezen die ik tot nu toe heb gekregen.
Het zijn twee kleine hondjes van het formaat schoothondje.
Mijn grootste twijfel ligt in de 'wat als'. Wat als ik het huis accepteer en het blijkt te klein te zijn? Wat als er daarna een supermooi huis vrijkomt en ik spijt krijg? wat als wat als..

Je bedoelt dat je je gebrek aan besluitvaardigheid en angst voor het nieuwe ophangt aan je honden?
Ik heb nou niet het idee dat honden zoveel hebben aan een groot huis, bij mensen met een groot huis zitten ze ook meestal in die ene kamer van 20m2. Een ander huis zal niet veel groter zijn, misschien wel meer kamers hebben, maar hoe maakt dat daadwerkelijk verschil? Ik heb ook een tijdje op een hond gepast in een eenkamerwoning, en die ene kamer was niet het probleem. Wel het gebrek aan een park in de buurt waar hij los kon lopen. Dat lijkt mij belangrijker.
Hij had zijn eigen kooi, met mand erin, maar bij een strakke opvoeding is de kooi niet nodig. Ook kun je ze misschien bij gelegenheden in de keuken houden met zo'n schuifrekje, hangt van de woonruimte af, maar het voordeel van schoothondjes is dat je aan dergelijke middelen genoeg zou kunnen hebben. Als het een hoog plafond heeft kun je misschien ook een hoogslaper neerzetten, en heb je ook een plek waar de honden niet kunnen komen.
Dus ik denk dat je je gewoon even moet voorstellen hoe dat er dagelijks uitziet met die honden erbij, en dan ook hoe je het gaat doen als je dagen weg moet. Loop even een hele week en een heel jaar af en ga na hoe je dat dan met de honden zou doen, en kijk of je problemen tegen komt of zou komen bij wat je ook allemaal zou kunnen gaan doen. Je zit immers niet in een levensfase dat je jezelf al erg moet vastpinnen op je huidige leefgewoontes lijkt me. Ik kan me voorstellen dat je wel eens iemand zal moeten vragen om je honden uit te laten en te voeren, maar ja, die komt dan dus ook in je 'slaapkamer', heb je daar privacy-issues mee, dan moet je misschien wachten op een 2-kamerappartement.
Dan stel je vast of het kan of niet kan. En als het kan dan kun je eindelijk gaan afwegen wat jij eigenlijk wil en of je al durft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.