zakelijk zit je al snel te denken aan volwaardige office applicaties, boekhoud pakketten, databas applicaties, tekenpakketten enz en daar is een ipad gewoon niet voor bedoeld.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een applicaties zit jij aan te denken, en wat bedoel je met niet krachtig genoeg?
Als ik hier op mijn werk kijk dat een marketing man zo'n ding gebruikt om presentaties mee te geven, maar het problematisch is om daar onze standaard presentatie daar op te krijgen, dan past hij van alles op de ipad aan de presentatie en wil dan dat dit ook allemaal in de standaard presentatie veranderd wordt.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat voor een applicaties zit jij aan te denken, en wat bedoel je met niet krachtig genoeg?
http://www.irrawaddy.org/archives/25933quote:While real Buddhism might be a theological debate best reserved for another time, Thailand has caught the global headlines with a few unique Buddhism-related stories. The first came on the heels of the death of Apple mogul Steve Jobs when the Dhammakaya sect made a special television broadcast and claimed they have found his soul and presence in heaven.
They later went on to claim that Jobs had been reincarnated as a “divine being with special knowledge and appreciation for science and arts in some Utopia. In this Utopia he is around 35-40 years old with a head full of hair. He serves a role as a mid-level warrior philosophy and lives in a celestial palace.”
En waarom zou een iPad die niet kunnen draaien een Windows-tablet wel?quote:Op maandag 4 februari 2013 11:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
zakelijk zit je al snel te denken aan volwaardige office applicaties, boekhoud pakketten, databas applicaties, tekenpakketten enz en daar is een ipad gewoon niet voor bedoeld.
Ik vind het eigenlijk wel een slimme zet van Apple om zich voornamelijk op de consumentenmarkt te richten en wat ze nog voor de zakelijke markt hebben te integreren met Ms active directory bijvoorbeeld, de integratie is nog niet ideaal maar werkt nu al beter dan wat ze probeerden met Apples Xserve.
Weird, want Keynote kan gewoon .ppt aan.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:46 schreef Basp1 het volgende:
Als ik hier op mijn werk kijk dat een marketing man zo'n ding gebruikt om presentaties mee te geven, maar het problematisch is om daar onze standaard presentatie daar op te krijgen, dan past hij van alles op de ipad aan de presentatie en wil dan dat dit ook allemaal in de standaard presentatie veranderd wordt.
Drogredenatie. Wat is 'binnen enkele jaren'? In principe is ALLES tijdelijk natuurlijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Voor de consument is de iPad een prima gadget, voor zakelijk is deze te beperkt.
Zelf blijf ik de tablet als een tijdelijk fenomeen zien (de smartphone ook trouwens), over enkele jaren projecteren we alles met onze "eyephone" waar bijvoorbeeld Microsoft ook al mee bezig is (nog wel in een vroeg stadium)
Maar slaat hij wijzigingen ook netjes in PPT bestanden op? En hoe krijgt onze marketing man het van de ipad terug naar de server toe. Hell die marketing man had al moeite genoeg om het PPT bestand op die ipad te krijgen. Er gaat niets boven een normale sleur en pleur structuur ipv de ondoorzichtigheid van itunes die zich overal tussen wil nestelen.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weird, want Keynote kan gewoon .ppt aan.
In principe slaat hij het gewoon op in .ppt ja. Maar goed, dingen als Keynote werken wel het beste in een Mac-omgeving.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar slaat hij wijzigingen ook netjes in PPT bestanden op? En hoe krijgt onze marketing man het van de ipad terug naar de server toe. Hell die marketing man had al moeite genoeg om het PPT bestand op die ipad te krijgen. Er gaat niets boven een normale sleur en pleur structuur ipv de ondoorzichtigheid van itunes die zich overal tussen wil nestelen.
Ik dacht van niet, volgens mij kan hij alleen .ppt importeren. Maar wat Piet zei: dit is meer een kwestie van het ontbreken van een officiële Office app dan dat het aan de iPad zelf ligt.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
In principe slaat hij het gewoon op in .ppt ja. Maar goed, dingen als Keynote werken wel het beste in een Mac-omgeving.
Wanneer gaan bedrijven nou eens snappen dat een document openen net zo simpel moet zijn als een papiertje oppakken, dat een e-mail versturen net zo simpel moet zijn als een brief in een envelop doen en een postzegel plakken, etc. Naar mijn mening krijg je die pure simpelheid alleen door te werken met apps à la iOS en niet met tiles of hubs. Dat is verwarrend en niet handig. Het grid van iOS is dan misschien saaier, simpeler en dichterbij de essentie van functionaliteit en het gebruik daarvan kom je niet.quote:Surface RT has other challenges, too. The return rate on the device was "very high," Alexander said. "If you put the high return rate together with low sell-through [sales out] rate, that's indicative of a problem," she said, adding, again, that the Kindle Fire initially had very high return rates and low sell-through.
Why the high return rates? "It seems to be linked in a lot of cases to a steep learning curve of the [Windows 8] OS -- which is not necessarily intuitive," she said.
Oké, wist ik niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik dacht van niet, volgens mij kan hij alleen .ppt importeren. Maar wat Piet zei: dit is meer een kwestie van het ontbreken van een officiële Office app dan dat het aan de iPad zelf ligt.
Iemand die trouwens sleur-en-pleur tussen twee geneste bestandsystemen "normaal" noemt heeft geen kaas gegeten van de capaciteiten van "normale" mensen.
Keynote kan trouwens ook met WebDAV overweg.
Waar heb ik het over een windows tablet? Maar ja een krachtige win8 pro tablet kan het wel of je het moet willen en of het bedrijfsleven dit ook zo gaat gebruiken is een tweede.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
En waarom zou een iPad die niet kunnen draaien een Windows-tablet wel?
een arm processor is niet te vergelijken met een x64, een ipad is domweg niet kractig genoeg. Een iPad is een consumenten gadget, en een hele goeie en zo heeft Apple deze ook in de markt te zetten.quote:Een iPad is krachtig genoeg, dat is het probleem niet. Het probleem is dat vele echte zakelijke applicaties niet voor iOS gemaakt gaan worden. Echter, je moet je bedenken hoe erg dat is. Wil je echt gaan boekhouden op een tablet? Sommige dingen doe je gewoon op een PC. Je moet een tablet gebruiken waarvoor hij bedoeld is, en dat is in feite een digitaal papier. Dus voornamelijk informatie tot je nemen en kleine notities maken.
Dat kan, daar doe ik dan ook geen uitspraak over, dat jij het weer tot een zielige Apple vs MS reactie maakt zegt genoeg over jou en je gebrek aan kennisquote:Ik denk dat de iPad over een jaar nog steeds minstens 10x zoveel verkoopt per kwartaal als de Surface Pro of andere Windows 8-tablets. Of Windows 8 en Windows RT samen, maakt niet uit. Beide gaan niet aanslaan.
Op je iPiemel getrapt? jezus wat een onzinnige reactie (om maar te zwijgen over je lekkere " objectieve" argumentatie)quote:De reden hiervoor is het volgende: een tablet is voornamelijk goed in een tablet zijn, en daar moet je hem ook voor benutten. Dus: heldere navigatiestructuur (een document openen moet net zo simpel zijn als een blaadje van tafel pakken), snelheid, goede hoge resolutie scherm, mobiel, lange accuduur, etc. En op die dingen is de iPad echt zo zwaar superieur, daar gaat MS nooit tussen komen.
OMG wat een droeftoeter, mij betichten van geen visie terwijl ik al met de opvolger van de tablet, smartphone en wellicht pc/laptop aankom.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Drogredenatie. Wat is 'binnen enkele jaren'? In principe is ALLES tijdelijk natuurlijk.
De tablet is here to stay, totdat er iets beters is. Als je dat niet ziet heb je gewoon geen visie en geen fundamenteel begrip van hoe mensen technologie gebruiken en willen gebruiken.
Ik dacht dat jij zei dat je verwachtte dat Windows-tablets heel populair gaan worden, maar dat was iemand anders zie ik nu. Vandaar mijn reactie.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar heb ik het over een windows tablet? Maar ja een krachtige win8 pro tablet kan het wel of je het moet willen en of het bedrijfsleven dit ook zo gaat gebruiken is een tweede.
[..]
een arm processor is niet te vergelijken met een x64, een ipad is domweg niet kractig genoeg. Een iPad is een consumenten gadget, en een hele goeie en zo heeft Apple deze ook in de markt te zetten.
Waarom jij een consumenten product zo aan het verdedigen bent als zakelijk apparaat ontgaat me ook volledig.
[..]
Dat kan, daar doe ik dan ook geen uitspraak over, dat jij het weer tot een zielige Apple vs MS reactie maakt zegt genoeg over jou en je gebrek aan kennis
[..]
Op je iPiemel getrapt? jezus wat een onzinnige reactie (om maar te zwijgen over je lekkere " objectieve" argumentatie)
Dat jij dat allemaal vind is prima hoor en ik ben het ook nog wel met je eens als ik de iPad als consumenten gadget bekijk en daar is deze ook gewoon voor bedoeld. Zakelijk gezien is MS gewoon superieur (kijk alleen maar naar de marktaandelen) en dat weet Apple ook wel vandaar de integratie van hun meer zakelijke producten met MS AD.
Tiles is hetzelfde idee als een icoontje in IOS. Wanneer kom je eens uit de kont van Tim Cook?quote:Op maandag 4 februari 2013 12:47 schreef TC03 het volgende:
"Microsoft Surface sales well below shipments, says iSuppli"
[..]
Wanneer gaan bedrijven nou eens snappen dat een document openen net zo simpel moet zijn als een papiertje oppakken, dat een e-mail versturen net zo simpel moet zijn als een brief in een envelop doen en een postzegel plakken, etc. Naar mijn mening krijg je die pure simpelheid alleen door te werken met apps à la iOS en niet met tiles of hubs. Dat is verwarrend en niet handig. Het grid van iOS is dan misschien saaier, simpeler en dichterbij de essentie van functionaliteit en het gebruik daarvan kom je niet.
Is niet precies hetzelfde. Een tile kan namelijk naar een hub verwijzen of naar een app.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Tiles is hetzelfde idee als een icoontje in IOS. Wanneer kom je eens uit de kont van Tim Cook?
iPad kan ook wel veel maar als je iedereen toegang wil geven tot documenten ben je in de meeste bedrijven ook weer aangewezen op Ms oplossingen omdat die domweg superieur (en zeker qua aanwezigheid) is op die markt, ios zal niet zo snel gaan integreren met AD zoals met een macbook steeds beter gaat. Of de surface of andere W8 tablets en hybrids aan gaan slaan is nog maar de vraag maar ze voldoen wel beter aan de wensen van 90% van de zakelijke markt.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:00 schreef TC03 het volgende:
Mijn punt is dat een iPad in principe alles kan, als de bedrijven maar willen. Maar ik denk niet dat je dat als bedrijf moet willen en dat om die reden tablets op zakelijk gebied überhaupt niet populair gaan worden als het gaat om applicaties draaien. Wel als het gaat om vergaderingen etc. waarbij iedereen toegang heeft tot alle documenten, dat soort dingen.
Hoeveel % sta je in de min met Apple?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Is niet precies hetzelfde. Een tile kan namelijk naar een hub verwijzen of naar een app.
Het feit dat jij al zegt dat het precies hetzelfde is terwijl dat niet zo is, geeft eigenlijk al aan hoe onnodig verwarrend het is voor een klein beetje andere functionaliteit (niet eens extra).
Ik sta in de plus. Hoe is dit precies relevant? En kan je niet gewoon toegeven dat je fout zat, i.p.v. de pseudo-troll uit te hangen?quote:Op maandag 4 februari 2013 15:38 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hoeveel % sta je in de min met Apple?
tiles is hetzelfde principe als icoontjes, punt uit. Alleen zijn tiles veel mooier en innovatiever.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik sta in de plus. Hoe is dit precies relevant? En kan je niet gewoon toegeven dat je fout zat, i.p.v. de pseudo-troll uit te hangen?
Dat is niet waar gast, een tile kan verwijzen naar een hub of naar een app, derhalve is het dus NIET precies hetzelfde. Het is ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
tiles is hetzelfde principe als icoontjes, punt uit. Alleen zijn tiles veel mooier en innovatiever.
Als het ongeveer hetzelfde is, waarom zijn tiles dan onhandig en verwarrend en icoontjes niet? Zelfs kinderen van 4 snappen tiles.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar gast, een tile kan verwijzen naar een hub of naar een app, derhalve is het dus NIET precies hetzelfde. Het is ongeveer hetzelfde.
Wat is er innovatiever aan tiles?quote:Op maandag 4 februari 2013 17:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
tiles is hetzelfde principe als icoontjes, punt uit. Alleen zijn tiles veel mooier en innovatiever.
Het hele principe is verwarrend omdat je veel meer moet nadenken hoe je iets gaat doen. Als je iets gaat tweeten, ga je dan naar 'Me' of naar 'Twitter'? En voor LinkedIn? En voor Instagram? Bij Instagram moet je dan ineens weer naar de losse app (als die er zou zijn). Voor berichten geldt hetzelfde. Facebook Chat zit in de hub, sms zit in de hub, maar Whatsapp ineens weer niet. Hubs zijn zodoende niet consistent, en elke inconsistentie kan, naar mijn mening, als verwarring aangemerkt worden. Klinkt logisch toch?quote:Op maandag 4 februari 2013 18:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als het ongeveer hetzelfde is, waarom zijn tiles dan onhandig en verwarrend en icoontjes niet? Zelfs kinderen van 4 snappen tiles.
Ik mag erop vertrouwen dat Microsoft wel enig onderzoek gedaan heeft naar de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe generatie Windows, dat dit niet voor jou geld houd niet in dat het niet goed is. Dat ik voorkeur heb voor een handgeschakelde auto betekent niet dat niemand automaat mag rijden.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het hele principe is verwarrend omdat je veel meer moet nadenken hoe je iets gaat doen. Als je iets gaat tweeten, ga je dan naar 'Me' of naar 'Twitter'? En voor LinkedIn? En voor Instagram? Bij Instagram moet je dan ineens weer naar de losse app (als die er zou zijn). Voor berichten geldt hetzelfde. Facebook Chat zit in de hub, sms zit in de hub, maar Whatsapp ineens weer niet. Hubs zijn zodoende niet consistent, en elke inconsistentie kan, naar mijn mening, als verwarring aangemerkt worden. Klinkt logisch toch?
Daar komt bovenop dat een tile of hub helemaal niet handiger is dan een losse app. Losse apps + push notificaties = 10x handiger, sneller en overzichtelijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |