abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:14:01 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122248568
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:15:26 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122248598
STEMPELTJE

:7

Nu weer werken :+
pi_122248630
Ah ja, SoS: happy bday! *O*

Ik zou met liefde een van je roze koeken eten O+
pi_122248750
SoS, gefeliciteerd met je verjaardag! w/

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Joaaa *O* Nu heb ik eindelijk een sticker/stempel in mn paspoort! :7

De mevroi in kwestie was volgens mij aan het meelezen, want ze was sjacho xD

"Moet u deze papieren *reisplanning, stond op formulier* niet ook hebben?"
"Neuh als jij denkt dat het goed gaat geloof ik het wel".

"Ik heb nu een stempeltje! Toch leuk :D *O*"
"Ja hangt er vanaf waar je heengaat he"

Eh ja dat snap ik, maar STEMPELTJE :7
Haha, wat een zeiksnor! :D Stempeltjes zijn tof! Ik heb mijn oude paspoort bewaard (krijg je mee met gaten erin, als je dat wilt) omdat ik er zoveel toffe stempels in had staan. Thailand, Vietnam, Maleisië, Egypte, Kenia en Kroatië.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:22:25 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122248770
Heb ik ook idd met Peru / Bolivia en zulks. En Suriname / Aruba / Curaçao.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:23:17 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122248803
Ja daarom! Ik vind dat leuk, maar in Europa krijg je ze niet meer! :P
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:24:24 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122248830
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kroatië wel. Hoewel dat dus officieel buiten de EU valt :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122248841
Stempels O+

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik vind dus dat die diagnose tegenwoordig veel te snel wordt gegeven...

Druk een liter nepredbull in een 14-jarig joch die z'n aandacht de loop mag geven op school en ontneem de mogelijkheid tot z'n energie kwijtraken tijdens LO omdat alles nu gemengd moet en hij dus niet even 2uur lang z'n klasgenootjes mag lopen tackelen...
Laatst met m'n neefjes gepraat op de verjaardag van m'n oma, die komen niet meer thuis met een blauw oog of gekneusde ribben na het gymmen.

:') nu is dat misschien overdreven maar een autist blijft z'n leven lang een autist en een ADHDer z'n leven lang een ADHDer. En je ziet toch vaak dat het bij gevallen die nu volwassen worden veel minder is of geen van de symptomen meer vertoont. Dat komt niet door 6jr ritalin te hebben geslikt :P
Autist groei je echt niet overheen hoor :P
Van ADHD is t bekend dat de symptomen af kunnen nemen na de pubertijd. Maar ik ken ook wel mensen met ADHD die niet eens een normale baan kunnen hebben door die stoornis.
Je hoeft niet in een gesticht ofzo :P maar het blijft zeker invloed hebben op je leven.
Daarnaast worden diagnoses nou ook weer niet zo makkelijk gesteld. Komt wel een psychiater aan te pas, die er hopelijk gewoon voor gestudeerd heeft.

Vroeger, toen alles beter was, waren deze kinderen gewoon druk en deden ze misschien mavo en dan mbo. Maar met medicatie en begeleiding kunnen ze misschien wel veel verder komen nu.
Maar goed, die suiker helpt ook niet mee -> Ontopic :Y)
Be someone that makes you happy
pi_122248859
Hahaha, wat een liefde en gezelligheid in t Slank topic ;)
Nou :W dan maar, voordat ik een spelfout maak of een foute koek eet..
pi_122248899
Stempeltjes! O+

Ik heb er dit jaar ein-de-lijk twee verzameld en nu moet ik een nieuw paspoort :( Daarom ga ik met m'n nieuwe paspoort maar op wereld-reis.

Beterschap aan de buikgriepfamilie down south! Hoe is het met Martijn en Saar?
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:30:47 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122249033
Goed plan Anna! Ik heb nog tot 2016 om er meer te verzamelen :7

Mc, we hebben het nu weer over stempeltjes *O*
pi_122249079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Normaal moeten dat soort dingen er bij iemand als kind al zijn ingehamerd. :P
Mannen worden op latere leeftijd pas bewust van het zichzelf moeten verbeteren.

Die grote verschuiving in het onderwijs is daar een typisch voorbeeld van.
Waarom denk je dat er nu een overschot aan meisjes op de havo en vwo is? Wordt niet meer gehamerd op de jongens... Dus die nemen veel vaker een omweg (als ze die al willen nemen) MBO -> HBO (-> UNI).
Je gebruikt de generatie van nu als smoes voor je eigen gedrag? :P Best knap :D
pi_122249328
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Kroatië wel. Hoewel dat dus officieel buiten de EU valt :).
Nu ga ik ZEKER naar Kroatie op vakantie :P
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 11:42:59 #14
70532 loveli
N
pi_122249448
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:25 schreef the85mc het volgende:
Hahaha, wat een liefde en gezelligheid in t Slank topic ;)
Nou :W dan maar, voordat ik een spelfout maak of een foute koek eet..
Te laat :P
crap in = crap out
pi_122249499
Yeey naamtopic :D !

De rozekoeken waren als eerst op trouwens ;) haha
  Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 11:46:26 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122249565
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Heel veel landen in Europa wel hoor! Kroatië, Bosnië en Servië onder andere. En je kunt altijd om een stempel vragen, zo heb ik er een van Oostenrijk gekregen :D O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 11:47:31 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122249594
Als je met de trein gaat krijg je nog veel meer stempels :P

Gefeliciteerd SoS!! *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:48:58 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122249648
quote:
99s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:44 schreef So_Surreal het volgende:
Yeey naamtopic :D !

De rozekoeken waren als eerst op trouwens ;) haha
Uiteraard, die zijn ook het meest nom! :9

*O*

quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heel veel landen in Europa wel hoor! Kroatië, Bosnië en Servië onder andere. En je kunt altijd om een stempel vragen, zo heb ik er een van Oostenrijk gekregen :D O+
Sheeet :o Nooit geweten :D Die mannetjes (zijn meestal mannen geloof ik!) kijken ook altijd zo knorrig :P Maar vragen staat vrij he! :D *voornemen*

Kroatie en omgeving ben ik nooit geweest! Laatste jaren alleen Portugal, Spanje, Italië, Ierland, Engeland, en dan nog grotendeels op mn oude paspoort!

Op mn mugshot voor visa keek ik trouwens als een breedbekkikker :')
pi_122249653
Misschien komen mannen/jongens minder goed uit de verf omdat ze duidelijke structuur/leiding nodig hebben. Hebben ze dat niet dan gaan ze aankloten. Misschien kun je het vergelijken met een groep honden/wolven. Zolang er een duidelijke leider is gaat t prima. Is dat er niet dan gaat er aan alle stoelpoten gezaagd worden.

Als ik voor mezelf spreek dan doe/deed ik alles op mijn eigen manier, niet conform de regeltjes. Dat hele studiehuis sloeg op mijn school nergens op. Er werd gezegd aan het eind van het jaar moet je zoveel boeken/verslagen gedaan hebben. Ondertussen zijn er niet-verplichte inlevermomenten. Dat resulteerde in een vrij drukke laatste week van het jaar :') Conclusie: docenten vonden t beroerd en ik heb niet optimaal geleerd.
pi_122249706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:32 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je gebruikt de generatie van nu als smoes voor je eigen gedrag? :P Best knap :D
Ik ruim m'n sokken wel op :+ Nou ja >70% van de tijd dan.

En ik benoem alleen de oorzaken van de aantoonbare verschuiving in het onderwijs.
Het was vaak al zo maar tegenwoordig is het hele systeem doordrenkt met progressieve geitewollensokkende zweefmensen waar steeds minder ruimte is voor een hardere toon.
Zelfsturing en de maximale didactische waarde van zelfreflectie gebruiken tot het ontplooien van mensen die in contact zijn met hun innerlijk O+
"Ja, 2 + 2 = 4! Maar hoe voel je jezelf daar nou bij? Hoe ben je tot die conclusie gekomen? Welke intrinsieke motivators hebben je tot dit antwoord geleid?" :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? woensdag 30 januari 2013 @ 11:51:28 #21
70532 loveli
N
pi_122249717
Zo, halverwege ontbijt. Koffie is bijna klaar :9
crap in = crap out
pi_122249739
Ik vraag me vandaag vooral af hoe het zover gekomen is dat ik blueprints van systemen aan het doorlezen ben /wog

Maar het is bijna tijd voor lunch!
pi_122249791
Oh, ik heb er ook nog één van Noord-Cyprus volgens mij! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator woensdag 30 januari 2013 @ 11:58:09 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122249921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Uiteraard, die zijn ook het meest nom! :9

*O*

[..]

Sheeet :o Nooit geweten :D Die mannetjes (zijn meestal mannen geloof ik!) kijken ook altijd zo knorrig :P Maar vragen staat vrij he! :D *voornemen*

Kroatie en omgeving ben ik nooit geweest! Laatste jaren alleen Portugal, Spanje, Italië, Ierland, Engeland, en dan nog grotendeels op mn oude paspoort!

Op mn mugshot voor visa keek ik trouwens als een breedbekkikker :')
Die mannen worden helemaal vrolijk als je er om vraagt! O+ heb het ook in Slovenië gevraagd aan een super chagrijn, die brak en gaf het breed glimlachend. Daarna wilde de hele coupe een stempel _O-

Wij gaan dit jaar naar Slovenië, Kroatië, Bosnië, Servië en Macedonië dus dat wordt weer een stempelfestijn *O* Mijn nieuwe paspoort is nog maagdelijk leeg dus dat werd ook wel tijd :P
pi_122249966
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:51 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik ruim m'n sokken wel op :+ Nou ja >70% van de tijd dan.

En ik benoem alleen de oorzaken van de aantoonbare verschuiving in het onderwijs.
Het was vaak al zo maar tegenwoordig is het hele systeem doordrenkt met progressieve geitewollensokkende zweefmensen waar steeds minder ruimte is voor een hardere toon.
Zelfsturing en de maximale didactische waarde van zelfreflectie gebruiken tot het ontplooien van mensen die in contact zijn met hun innerlijk O+
"Ja, 2 + 2 = 4! Maar hoe voel je jezelf daar nou bij? Hoe ben je tot die conclusie gekomen? Welke intrinsieke motivators hebben je tot dit antwoord geleid?" :')
Zelfsturing heeft als voorwaarde structuur kunnen aanbrengen. Dat verwachten van veel kinderen op een jongere leeftijd, zonder de voorwaardelijke structuur eerder te hebben aangebracht, is op zijn zachtst gezegd niet realistisch. Daar ook nog eens de de opvoedende taak van leraren bijkomend, een leraar is er om les te geven... niet om de opvoedende taak van opvoeden van gemakzuchtige inconsequente ouders over te nemen.

Dit is een tendens die ik terug zie komen, maar tot op welke hoogte hier precies sprake van is? Keine ahnung.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')