abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125138757
Welke roerende zaken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 10 april 2013 @ 23:50:27 #202
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125138815
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Welke roerende zaken?
Oók een goede vraag. Daarom denk ik dat de vlieger uiteindelijk niet zal opgaan, tenzij het voor een relatief klein bedrag is, waarbij je kan denken aan kosten voor de overname van de stoffering en dergelijke.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125138915
Het probleem is dat dit, als er geen daadwerkelijke goederen zijn, dit belastingontduiking is. :)
  woensdag 10 april 2013 @ 23:54:53 #204
323439 HetKlusKonijn
pi_125139023
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Het probleem is dat dit, als er geen daadwerkelijke goederen zijn, dit belastingontduiking is. :)
Ja, vandaar ook dat ik dit in een eerdere post al betitelde als "fantasievol 'mis'bruik". ;)

Ik ga er dan ook vanuit dat de NHG hier wel clausules tegen heeft opgenomen in de kleine lettertjes.
Maar... mocht er inderdaad sprake zijn van overname van gordijnen, zonwering, tapijt, en dergelijke... dan lijkt me dit toch niet helemaal uitgesloten. Het blijft uiteraard gaan om een relatief zeer beperkt bedrag, maar toch.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_125139127
Wat voor clausules, dan? Het staat al in de wet. :)
  woensdag 10 april 2013 @ 23:57:47 #206
323439 HetKlusKonijn
pi_125139159
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:57 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat voor clausules, dan? Het staat al in de wet. :)
Linkje? :)

Wordt stoffering daarin daadwerkelijk uitgesloten? ;)
pi_125139227
Nee, in het geval er geen sprake is van roerende goederen. Dan speelt het ontduiken van de overdrachtsbelasting en de bijleenregeling van de verkoper een rol.
  woensdag 10 april 2013 @ 23:59:58 #208
323439 HetKlusKonijn
pi_125139260
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, in het geval er geen sprake is van roerende goederen. Dan speelt het ontduiken van de overdrachtsbelasting en de bijleenregeling van de verkoper een rol.
Okee, dat is duidelijk - daar zijn we het wel over eens, hoor. :)
pi_125139451
Er is geen clausule die tegengaat dat onroerende zaken worden gebruikt om de koopsom te laten zakken. Dat is gewoon toegestaan. Maar het moet natuurlijk wel gewoon kloppen en daar ga je vaak nat.
  donderdag 11 april 2013 @ 00:07:28 #210
323439 HetKlusKonijn
pi_125139603
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Er is geen clausule die tegengaat dat onroerende zaken worden gebruikt om de koopsom te laten zakken. Dat is gewoon toegestaan. Maar het moet natuurlijk wel gewoon kloppen en daar ga je vaak nat.
Yep. Begrepen. Dus inderdaad die kostenpost voor stoffering ook daadwerkelijk kunnen onderbouwen.
pi_125140767
Of je betaald 320K en 30k onder se tafel. De vraag is alleen of de verkoper dat wil.
  donderdag 11 april 2013 @ 00:45:22 #212
323439 HetKlusKonijn
pi_125140962
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:38 schreef stoeltafel het volgende:
Of je betaald 320K en 30k onder se tafel. De vraag is alleen of de verkoper dat wil.
En niet alleen dàt, je zult het ook moeten kunnen onderbouwen voor de belastingdienst, zoals Five_Horizons als heeft uitgelegd.
  donderdag 11 april 2013 @ 07:42:37 #213
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_125143187
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Er valt maar weinig over te zeggen over hoe ver de prijzen nog gaan zakken, dat is koffiedikkijken. Ben het met je eens dat de bodem van de put waarschijnlijk nog niet bereikt is, maar om nou te stellen dat huizen straks voor een appel&ei weggaan lijkt me toch ietsje overdreven.
Er zijn ook ramingen die zeggen dat er over een jaar of tien een woningentekort zal ontstaatn, omdat vanwege de financieel-economische toestand nu te weinig gebouwd wordt.
En afnemend aanbod zal leiden tot groeiende prijzen.

Wie het weet mag het zeggen. Het kan denk ik beide kanten op, ik denk zelf dat de huizen de komende 2 of 3 jaar nog in prijs zullen dalen, en vanaf dan stabiliseren en daarna iets sneller zullen stijgen dan inflatie.

Maar ja.

Als je nu een huis wil, zal dat je toch worst wezen hoop ik. Als je je huis maar niet koopt als investering om er op binnen te lopen, maar omdat je er wilt wonen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_125143329
Het moet inderdaad wel reeel blijven. 10k voor het prullenbakje in de wc is idd gewoon belastingontduiking, maar 10k voor een zwevend gelegde vloer (indien aanwezig) en gordijnen komt al meer in de richting.
pi_125970165
*Schop*

per 1 augustus loopt mijn rentevasteperiode af. Ik was (ben) in de veronderstelling dat banken sinds dit jaar verplicht zijn drie maanden van te voren hierover een bericht te sturen. Toen ik de rabobank hier vorige week over belde gaf de belmiep mij eerst te kennen dat dit geen verplichting was en vervolgens dat dit bericht wellicht in de week van 1 mei zou komen.

Ik wil ze graag om de oren slaan met de wet dat ze drie maanden van te voren met een nieuw voorstel moeten komen, maar kan iemand daar hier een bron voor geven? Google geeft (met mijn zoektermen althans) niet heel duidelijk resultaat.

Aan de andere kant heeft de rabobank per 29-04 de rentes wederom verlaagt, dus wellicht hebben ze even tijd nodig om dit in het voorstel te verwerken en ben ik ongeduldig (dan vind ik het minder erg :+ )

En jullie visie? Ik had vijf jaar vast; ik kan dat nu weer doen voor 0,9% minder of 1 jaar voor 1,5% minder. Het is koffiedik kijken, ik weet het, maar hoor graag hoe andere kijken naar de rente-ontwikkeling. (ik ga er geen rechten aan ontlenen, bij deze 8-) )
pi_125971698
Hoe lang zullen de huizenprijzen nog zakken denken jullie ?
Ik wil dit jaar graag een huis kopen met mijn vriendin, omdat de huur weer omhoog gegaan is, en we willen graag weg uit de buurt waar we nu wonen.

Is dit een goede tijd om te kopen ?
pi_125972776
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:19 schreef So_Surreal het volgende:
Ik wil dit jaar graag een huis kopen met mijn vriendin, omdat de huur weer omhoog gegaan is, en we willen graag weg uit de buurt waar we nu wonen.

Staar je niet te blind op het zakken van de prijzen; als je per sé een kosten overweging wil maken, doe dat dan door de kosten van huren tegen over het kopen te zetten.

Zoek vooral een huis waar je graag wilt wonen en koop het omdat het een huis (thuis) is en niet als investering. Oftewel hou ook rekening met eventuele uitbreiding.

Ik heb mijn huis vijf jaar geleden mijn huis gekocht; het eerste krantenbericht wat ik in mijn nieuwe huis las was dat de huizenbubbel barstte. Ik heb me er nooit druk over gemaakt, want een huizenprijs doet er pas toe als je je huis wil verkopen.

Ik ben door menigeen uitgelachen omdat ik op de top van de markt een huis heb gekocht. Nu zitten deze mensen echter vast omdat ze geen hypotheek meer kunnen krijgen tenzij ze bijlenen....

Was het een goede tijd om te kopen. Niet als je naar de prijzen kijkt; wel omdat ik gewoon mijn huis kon kopen. Wist ik dat op dat moment? Natuurlijk niet, ik wilde gewoon graag een mooi huis waar ik gelukkig kon zijn; en dat is me wel gelukt :D
pi_125972878
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:52 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Staar je niet te blind op het zakken van de prijzen; als je per sé een kosten overweging wil maken, doe dat dan door de kosten van huren tegen over het kopen te zetten.

Zoek vooral een huis waar je graag wilt wonen en koop het omdat het een huis (thuis) is en niet als investering. Oftewel hou ook rekening met eventuele uitbreiding.

Ik heb mijn huis vijf jaar geleden mijn huis gekocht; het eerste krantenbericht wat ik in mijn nieuwe huis las was dat de huizenbubbel barstte. Ik heb me er nooit druk over gemaakt, want een huizenprijs doet er pas toe als je je huis wil verkopen.

Ik ben door menigeen uitgelachen omdat ik op de top van de markt een huis heb gekocht. Nu zitten deze mensen echter vast omdat ze geen hypotheek meer kunnen krijgen tenzij ze bijlenen....

Was het een goede tijd om te kopen. Niet als je naar de prijzen kijkt; wel omdat ik gewoon mijn huis kon kopen. Wist ik dat op dat moment? Natuurlijk niet, ik wilde gewoon graag een mooi huis waar ik gelukkig kon zijn; en dat is me wel gelukt :D
Ja dat is ook weer zo Zatoichi :) daar moet je je achteraf niet rot om voelen, dat helpt niets.
We willen een huis gaan kopen in een nieuwbouwwijk.
Dit doen we omdat we weg willen uit deze slechte buurt, omdat we het huurgeld eigenlijk weggooien.
We willen een extra slaapkamer omdat er in de toekomst kinderen komen etc.

Alsnog is het een grote stap, daarom ben ik een beetje aan het informeren.
pi_125987961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:19 schreef zatoichi het volgende:
En jullie visie? Ik had vijf jaar vast; ik kan dat nu weer doen voor 0,9% minder of 1 jaar voor 1,5% minder. Het is koffiedik kijken, ik weet het, maar hoor graag hoe andere kijken naar de rente-ontwikkeling. (ik ga er geen rechten aan ontlenen, bij deze 8-) )
Ga voor 5 jaar of langer. Wat win je nu NETTO bij 1 jaar RVP; m.a.w. wat is die 0,6% nou t.o.v. de zekerheid dt je 5 jaar tot op de ¤ nauwkeurig je bruto rentelast weet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:46:47 #220
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_125989850
Wij hebben gekeken of we voor de maandlasten die we wilden dragen, onze "droomwoning" konden kopen. En dat kon, daarom hebben we ons oude huis verkocht en nu een nieuwe woning teruggekocht. Een woning waar we tot ons pensioen in willen wonen (bij gelijkblijvende omstandigheden, niemand kan in de toekomst kijken ;) ).

Onze rentevaste periode voor de nieuwe woning is 10 jaar, verdeling: 35% aflossingsvrij, 35% banksparen en 30% annuitair. Lekker gevarieerd :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_125990824
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:46 schreef MaLo het volgende:

Onze rentevaste periode voor de nieuwe woning is 10 jaar, verdeling: 35% aflossingsvrij, 35% banksparen en 30% annuitair. Lekker gevarieerd :P.
Waarom zo ingewikkelt? Of is de hypotheek zo hoog dat je boven de grens komt met banksparen? Tenzij je de annuitair op variabele rente hebt staan, dat had ik achteraf willen doen, maar ik wist ook niet dat de rente zo laag zou worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:24:23 #222
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_125994045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Waarom zo ingewikkelt? Of is de hypotheek zo hoog dat je boven de grens komt met banksparen? Tenzij je de annuitair op variabele rente hebt staan, dat had ik achteraf willen doen, maar ik wist ook niet dat de rente zo laag zou worden.
Aflossingsvrij en banksparen meegenomen van de oude hypotheek, voor het resterende deel annuitair :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_125994586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:24 schreef MaLo het volgende:

[..]

Aflossingsvrij en banksparen meegenomen van de oude hypotheek, voor het resterende deel annuitair :)
Dat zal de mijn ook wel worden; heb nu 33% spaar, 66% aflossingvrij; van het laatste deel gaan we komende tijd wat aflossen dus dat zal wel 50/50 worden; tegen die tijd verhuizen en dan zit ik met een zelfde verdeling :D Er zullen wel meer van dit soort gevallen rondlopen.

Overigens vind ik het aflossingsvrije deel helemaal prima; geeft mij heel veel vrijheid in doen en laten mbt aflossen.
pi_125997220
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:19 schreef So_Surreal het volgende:

Het hangt er van af wat je koopt en vooral: wààr je koopt. Mijd slechte buurten of krimpregio's.

Kijk hoe je nu woont en wat het je kost, en zet diverse koopwoningen + buurten daar tegenover. Ga uit van een 20 - 30 % prijsdaling de komende tijd en je weet je inzetprijs.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126000756
Wij wachten iig tot medio 2014, gewoon omdat het kan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')