Precies, gewoon even gezellig bellen en feliciteren. Of beter nog, even langs gaan met een bos bloemen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef Vurtne het volgende:
Sindsdien (zeven maanden) heb ik haar niet meer gezien/gesproken. Heb dus geen idee hoe en wat ze allemaal uitvoert, hoe het gaat etc.
Dat laatste is iets too much denk ik.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:13 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Precies, gewoon even gezellig bellen en feliciteren. Of beter nog, even langs gaan met een bos bloemen.
Merk aan mezelf dat ik nog niet helemaal over haar heen ben, dus of bellen / langs gaan zo'n goed idee is..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:13 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Precies, gewoon even gezellig bellen en feliciteren. Of beter nog, even langs gaan met een bos bloemen.
Gast, zet je nu eens over je gevoel heen dat jij haar kan redden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:16 schreef Vurtne het volgende:
[..]
Merk aan mezelf dat ik nog niet helemaal over haar heen ben, dus of bellen / langs gaan zo'n goed idee is..
Ik zit vooral in dilemma omdat ik bang ben dat gevoelens (lees kutgevoel) terug komen als we in gesprek raken. Maargoed, in het kader van sociaal zou ik het dan wel weer moeten doen van mezelf
Die zal ik onthoudenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tip 2:
Laat je ex verdwijnen, kunnen ze je later nooit zwart maken bij je andere toekomsite ex-en
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
Om haar gewoon een fijne dag te wensen: nee.
Met bijbedoelingen: ja.
Als het ook nog eens zo'n zuur wijf is doet ze dat sowieso wel, wie het ook is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Tip 2:
Laat je ex verdwijnen, kunnen ze je later nooit zwart maken bij je andere toekomsite ex-en
Damn, true story. Oké, dilemma is opgelost. Thanksquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:24 schreef karton2 het volgende:
[..]
Als het ook nog eens zo'n zuur wijf is doet ze dat sowieso wel, wie het ook is.
Feliciteer je haar wel:"raad eens wie me gefeliciteerd heeft?![]()
![]()
"
Feliciteer je haar niet:"hij heeft niet eens het fatsoen mij te feliciteren!"
Daarom. Alle contact verbreken met je ex en nooit meer naar omkijken, is de beste manier.
Staat volkomen los van elke notie van klasse.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef AldoTheApache het volgende:
ff een smsje kan geen kwaad toch?
vind het altijd wel van een zekere klasse getuigen
als je gewoon normaal uit elkaar gaat is het netjesquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:36 schreef Oneironaut het volgende:
[..]
Staat volkomen los van elke notie van klasse.
Staat desondanks los van elke notie van klasse.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:37 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
als je gewoon normaal uit elkaar gaat is het netjes![]()
sterker nog, ik zal het vreemd vinden als je er geen krijgt op je verjaardag
Bewust hoop ik niet dat het contact weer toeneemt (tenminste, die insteek heeft het niet), maar misschien onbewust wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:38 schreef zarGon het volgende:
Waarom wel na zeven maanden geen contact? En dat dan in combinatie met "maakt voor mij duidelijk dat ik nog niet helemaal over haar heen ben".
Hoop je stiekem dat het contact tussen jullie weer toeneemt?
Goed, mijn advies: niet doen.
Was ook zeker niet van plan om haar te bellen. Als ik haar zou feliciteren zou dat dmv een kaartje zijn. Dat voelt enigszins 'veilig' omdat het het contact dan éénrichtingsverkeer is. De manier waarop zij reageert merk ik niks van en het biedt ook niet de kans om een gesprek te starten (ipv facebook/sms/bel etc.)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:55 schreef bamischijf het volgende:
Ik heb in dezelfde situatie gezeten en heb toen ook veel getwijfeld. Uiteindelijk mezelf een spiegel voorgehouden en mij de vraag gesteld: "waarom twijfel je, terwijl je bij een ander niet twijfelt?". De reden lag natuurlijk voor de hand: omdat ik bang was dat ze er misschien verkeerd op zou reageren.
Maar TS, is dat echt belangrijk, hoe zij er op reageert? Of is belangrijk wat JIJ wil?
Ik kwam tot de conclusie dat ik simpelweg om haar gaf en dat ik het daarom fijn vond om haar te feliciteren en niet haar verjaardag te negeren. Ik heb toen gewoon een kaartje gestuurd Simpele tekst, geen poespas, net zoals ik elke andere vrouwelijke vriendin die ik daarvoor belangrijk genoeg vond een kaartje zou sturen. Ik vond dat fijn, want door dit te doen was ik gewoon mezelf en liet ik mijn acties niet afhangen van het oordeel van mijn ex.
Mocht je bijbedoeling zijn om voorzichtig weer contact te leggen, dan kunnen er twee dingen gebeuren:
- Ze vind het ongemakkelijk dat je haar feliciteerd en zal niet reageren. Dan weet je dat ze ook niet zit te wachten op contact
- Ze kan het waarderen en bedankt je voor de felicitatie. Dit kan een opening zijn tot meer contact, met de nadruk op "kan"
Mijn advies is in ieder geval: Bel haar niet. Het vervelende van bellen is dat ze min of meer verplicht is om of te antwoorden of op te hangen. Je zet haar dan heel erg voor het blok. Zou jij zelf weten wat je moest zeggen als je ex je nu opeens opbelde? Met een kaartje kan ze zelf rustig bedenken wat ze er mee wil en zet je er geen druk op. Je voorkomt hiermee een ongemakkelijke situatie en dat is denk ik wel zo netjes. Zeker op haar verjaardag. Smsje vind ik een beetje 'onpersoonlijk'. Dan kan je het net zo goed laten na 7 maanden.
Uit het oogpunt van volwassenheid dacht ik dus ook dat ik haar even zou feliciteren.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Nee, ze is helaas nu een vreemde voor je. Hoe pijnlijk het ook is.
Maar aan de andere kant is het ook wel zo netjes en volwassen, verwacht alleen niets terug.
Ik weet het dus niet, TS.Sorry.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Niet doen. Je gaat automatisch toch een reactie terug verwachten.
Gewoon een sms'je is ook goed hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:27 schreef Vurtne het volgende:
[..]
Was ook zeker niet van plan om haar te bellen. Als ik haar zou feliciteren zou dat dmv een kaartje zijn. Dat voelt enigszins 'veilig' omdat het het contact dan éénrichtingsverkeer is. De manier waarop zij reageert merk ik niks van en het biedt ook niet de kans om een gesprek te starten (ipv facebook/sms/bel etc.)
Nu ik er over nadenk, is het mij eigenlijk helemaal niet te doen om haar reactie. Het voelt meer als een soort van verplichting om haar te feliciteren.
[..]
Uit het oogpunt van volwassenheid dacht ik dus ook dat ik haar even zou feliciteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |