abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122218806
Over vier dagen is m'n ex jarig en ik weet niet of ik haar zal feliciteren of niet. Kut dilemma's :')

Achtergrond info:

Twee jaar samen geweest. Acht maanden geleden maakte ze het van de ene op de andere dag uit omdat 'het gevoel' was weg en omdat ze psychisch met zichzelf in de knoop zat (zat in behandeling bij een psycholoog). Nog een maandje sporadisch contact gehad, uiteindelijk ontstond er een kleine ruzie en hierna hebben we besloten om een pauze van elkaar te nemen. Sindsdien (zeven maanden) heb ik haar niet meer gezien/gesproken. Heb dus geen idee hoe en wat ze allemaal uitvoert, hoe het gaat etc.

Dat ik er zo'n probleem van maak, of ik haar wel of niet zal feliciteren, maakt voor mij duidelijk dat ik nog niet helemaal over haar heen ben en dus moet ik het ook niet doen ter bescherming van mezelf.
Anderzijds heb ik zoiets van dat ik 'de eer' aan mezelf moet houden en dat ik haar daarom juist wel even moet feliciteren.

Wat doen jullie? Feliciteren jullie exen nog steeds?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:09:48 #2
27929 piere
doe mij maar bier
pi_122218836
Gewoon doen dat feliciteren! :W
fok you ja!
pi_122218844
Gewoon feliciteren, what could go wrong.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:11:06 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122218910
Ik doe dat niet, vooral omdat ik ze verder ook niet regelmatig spreek.
pi_122218925
Wat wil je ermee bereiken? Je feliciteert haar na 7 maanden geen contact. Wat zal er dan gebeuren?
pi_122218942
Ja. Omdat ze mij ook feliciteerde.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_122218947
Gewoon doen. Boeiend.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:13:11 #8
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_122219016
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef Vurtne het volgende:
Sindsdien (zeven maanden) heb ik haar niet meer gezien/gesproken. Heb dus geen idee hoe en wat ze allemaal uitvoert, hoe het gaat etc.
Precies, gewoon even gezellig bellen en feliciteren. Of beter nog, even langs gaan met een bos bloemen.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_122219022
Gewoon niet doen... WTF!
pi_122219085
Natuurlijk niet.

Ex is ex.

Zoek een ander en heb daarmee sex, ook al zijn de psychisch labiele vrouwen lekker in bed :Y
pi_122219098
Om haar gewoon een fijne dag te wensen: ja.
Met bijbedoelingen: nee.
Ja doei.
pi_122219103
Gewoon doen!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:15:03 #13
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_122219105
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:13 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Precies, gewoon even gezellig bellen en feliciteren. Of beter nog, even langs gaan met een bos bloemen.
Dat laatste is iets too much denk ik. :')

Stuur gewoon een smsje joh, lekker boeiend. Hier ga je je toch niet druk om maken.
Gourmetten of steengrillen?
pi_122219142
7 maanden geen contact, dan nu ook niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:16:08 #15
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_122219164
Na 7 maanden geen contact? Lekker laten zitten.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_122219187
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:13 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Merk aan mezelf dat ik nog niet helemaal over haar heen ben, dus of bellen / langs gaan zo'n goed idee is..

Ik zit vooral in dilemma omdat ik bang ben dat gevoelens (lees kutgevoel) terug komen als we in gesprek raken. Maargoed, in het kader van sociaal zou ik het dan wel weer moeten doen van mezelf :')
pi_122219278
Tip: nooit contact houden met je ex.
pi_122219364
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:16 schreef Vurtne het volgende:

[..]

Merk aan mezelf dat ik nog niet helemaal over haar heen ben, dus of bellen / langs gaan zo'n goed idee is..

Ik zit vooral in dilemma omdat ik bang ben dat gevoelens (lees kutgevoel) terug komen als we in gesprek raken. Maargoed, in het kader van sociaal zou ik het dan wel weer moeten doen van mezelf :')
Gast, zet je nu eens over je gevoel heen dat jij haar kan redden.

Ben een kerel en ga verder met je leven.
pi_122219404
Je zit aan je li iet qua bagger

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 29-01-2013 22:40:18 ]
pi_122219459
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tip 2:

Laat je ex verdwijnen, kunnen ze je later nooit zwart maken bij je andere toekomsite ex-en :Y
Die zal ik onthouden :7
pi_122219461
Fixed
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
Om haar gewoon een fijne dag te wensen: nee.
Met bijbedoelingen: ja.
pi_122219539
Niet doen, gaat je alleen maar energie kosten. Ga je natuurlijk de hele dag (of week) op een antwoord wachten....
pi_122219548
Note, blijf weg of doe normaal

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 29-01-2013 22:41:21 ]
pi_122219549
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Tip 2:

Laat je ex verdwijnen, kunnen ze je later nooit zwart maken bij je andere toekomsite ex-en :Y
Als het ook nog eens zo'n zuur wijf is doet ze dat sowieso wel, wie het ook is.
Feliciteer je haar wel:"raad eens wie me gefeliciteerd heeft? :') :') :') "
Feliciteer je haar niet:"hij heeft niet eens het fatsoen mij te feliciteren! :( "

Daarom. Alle contact verbreken met je ex en nooit meer naar omkijken, is de beste manier.
pi_122219658
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:24 schreef karton2 het volgende:

[..]

Als het ook nog eens zo'n zuur wijf is doet ze dat sowieso wel, wie het ook is.
Feliciteer je haar wel:"raad eens wie me gefeliciteerd heeft? :') :') :') "
Feliciteer je haar niet:"hij heeft niet eens het fatsoen mij te feliciteren! :( "

Daarom. Alle contact verbreken met je ex en nooit meer naar omkijken, is de beste manier.
Damn, true story. Oké, dilemma is opgelost. Thanks :)
pi_122219988
ff een smsje kan geen kwaad toch?

vind het altijd wel van een zekere klasse getuigen
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122220072
Als je hier een dilemma van maakt, dan zou ik het niet doen als ik jou was. Laat het gaan. Doe alsof je niet weet wanneer ze jarig is.
pi_122220117
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef AldoTheApache het volgende:
ff een smsje kan geen kwaad toch?

vind het altijd wel van een zekere klasse getuigen
Staat volkomen los van elke notie van klasse.
pi_122220127
Wil je haar feliciteren dan stuur je gewoon een smsje.
Wil je het niet doen dan doe je het niet.
pi_122220144
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:36 schreef Oneironaut het volgende:

[..]

Staat volkomen los van elke notie van klasse.
als je gewoon normaal uit elkaar gaat is het netjes :{w

sterker nog, ik zal het vreemd vinden als je er geen krijgt op je verjaardag :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122220161
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

als je gewoon normaal uit elkaar gaat is het netjes :{w

sterker nog, ik zal het vreemd vinden als je er geen krijgt op je verjaardag :')
Staat desondanks los van elke notie van klasse.
pi_122220199
Waarom wel na zeven maanden geen contact? En dat dan in combinatie met "maakt voor mij duidelijk dat ik nog niet helemaal over haar heen ben".

Hoop je stiekem dat het contact tussen jullie weer toeneemt?

Goed, mijn advies: niet doen.
pi_122220322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:38 schreef zarGon het volgende:
Waarom wel na zeven maanden geen contact? En dat dan in combinatie met "maakt voor mij duidelijk dat ik nog niet helemaal over haar heen ben".

Hoop je stiekem dat het contact tussen jullie weer toeneemt?

Goed, mijn advies: niet doen.
Bewust hoop ik niet dat het contact weer toeneemt (tenminste, die insteek heeft het niet), maar misschien onbewust wel.

Laat het dit jaar maar voor wat het is. Kan altijd het jaar erna nog, of het jaar daarna

Thanks!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:02:30 #34
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_122221131
Je kan haar ook gewoon feliciteren en het niet uit laten maken hoe ze reageert. Dat is haar zwakte, mits je het oprecht meent als je haar feliciteert.. Gaat er niet altijd om om er maar beter uit te komen maar om te doen wat normaal/goed is. Feliciteren kan best goed zijn ook als zij er niet normaal mee om kan gaan vervolgens
we dan
pi_122221224
Gewoon een kaartje sturen. Krijg je op je eigen verjaardag niets terug volgend jaar gewoon niet meer doen.
pi_122221230
Als je nog met enige regelmaat contact hebt, ja. Maar na 7 maanden is het onnodig.
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
pi_122223203
Ik heb in dezelfde situatie gezeten en heb toen ook veel getwijfeld. Uiteindelijk mezelf een spiegel voorgehouden en mij de vraag gesteld: "waarom twijfel je, terwijl je bij een ander niet twijfelt?". De reden lag natuurlijk voor de hand: omdat ik bang was dat ze er misschien verkeerd op zou reageren.

Maar TS, is dat echt belangrijk, hoe zij er op reageert? Of is belangrijk wat JIJ wil?

Ik kwam tot de conclusie dat ik simpelweg om haar gaf en dat ik het daarom fijn vond om haar te feliciteren en niet haar verjaardag te negeren. Ik heb toen gewoon een kaartje gestuurd Simpele tekst, geen poespas, net zoals ik elke andere vrouwelijke vriendin die ik daarvoor belangrijk genoeg vond een kaartje zou sturen. Ik vond dat fijn, want door dit te doen was ik gewoon mezelf en liet ik mijn acties niet afhangen van het oordeel van mijn ex.

Mocht je bijbedoeling zijn om voorzichtig weer contact te leggen, dan kunnen er twee dingen gebeuren:

- Ze vind het ongemakkelijk dat je haar feliciteerd en zal niet reageren. Dan weet je dat ze ook niet zit te wachten op contact
- Ze kan het waarderen en bedankt je voor de felicitatie. Dit kan een opening zijn tot meer contact, met de nadruk op "kan"

Mijn advies is in ieder geval: Bel haar niet. Het vervelende van bellen is dat ze min of meer verplicht is om of te antwoorden of op te hangen. Je zet haar dan heel erg voor het blok. Zou jij zelf weten wat je moest zeggen als je ex je nu opeens opbelde? Met een kaartje kan ze zelf rustig bedenken wat ze er mee wil en zet je er geen druk op. Je voorkomt hiermee een ongemakkelijke situatie en dat is denk ik wel zo netjes. Zeker op haar verjaardag. Smsje vind ik een beetje 'onpersoonlijk'. Dan kan je het net zo goed laten na 7 maanden.
ook niet.
pi_122225288
Een simpele felicitatie op haar facebook is niks mis mee, als je maar niet naar haar toe gaan om haar persoonlijk te feliciteren. :9
  dinsdag 29 januari 2013 @ 19:51:01 #39
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_122225824
Niet doen. Geen energie meer in steken. Tis een vrouw, dus die gaat dan weer dingen denken :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_122227002
Niet doen. Je gaat automatisch toch een reactie terug verwachten.
pi_122233546
Gewoon doen, is wel zo volwassen. Verwacht alleen niks terug anders dan "bedankt" of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:25:18 #42
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_122236468
Nee, ze is helaas nu een vreemde voor je. Hoe pijnlijk het ook is. ;(

Maar aan de andere kant is het ook wel zo netjes en volwassen, verwacht alleen niets terug. :{

Ik weet het dus niet, TS. :') Sorry. ;(
pi_122236617
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:55 schreef bamischijf het volgende:
Ik heb in dezelfde situatie gezeten en heb toen ook veel getwijfeld. Uiteindelijk mezelf een spiegel voorgehouden en mij de vraag gesteld: "waarom twijfel je, terwijl je bij een ander niet twijfelt?". De reden lag natuurlijk voor de hand: omdat ik bang was dat ze er misschien verkeerd op zou reageren.

Maar TS, is dat echt belangrijk, hoe zij er op reageert? Of is belangrijk wat JIJ wil?

Ik kwam tot de conclusie dat ik simpelweg om haar gaf en dat ik het daarom fijn vond om haar te feliciteren en niet haar verjaardag te negeren. Ik heb toen gewoon een kaartje gestuurd Simpele tekst, geen poespas, net zoals ik elke andere vrouwelijke vriendin die ik daarvoor belangrijk genoeg vond een kaartje zou sturen. Ik vond dat fijn, want door dit te doen was ik gewoon mezelf en liet ik mijn acties niet afhangen van het oordeel van mijn ex.

Mocht je bijbedoeling zijn om voorzichtig weer contact te leggen, dan kunnen er twee dingen gebeuren:

- Ze vind het ongemakkelijk dat je haar feliciteerd en zal niet reageren. Dan weet je dat ze ook niet zit te wachten op contact
- Ze kan het waarderen en bedankt je voor de felicitatie. Dit kan een opening zijn tot meer contact, met de nadruk op "kan"

Mijn advies is in ieder geval: Bel haar niet. Het vervelende van bellen is dat ze min of meer verplicht is om of te antwoorden of op te hangen. Je zet haar dan heel erg voor het blok. Zou jij zelf weten wat je moest zeggen als je ex je nu opeens opbelde? Met een kaartje kan ze zelf rustig bedenken wat ze er mee wil en zet je er geen druk op. Je voorkomt hiermee een ongemakkelijke situatie en dat is denk ik wel zo netjes. Zeker op haar verjaardag. Smsje vind ik een beetje 'onpersoonlijk'. Dan kan je het net zo goed laten na 7 maanden.
Was ook zeker niet van plan om haar te bellen. Als ik haar zou feliciteren zou dat dmv een kaartje zijn. Dat voelt enigszins 'veilig' omdat het het contact dan éénrichtingsverkeer is. De manier waarop zij reageert merk ik niks van en het biedt ook niet de kans om een gesprek te starten (ipv facebook/sms/bel etc.)

Nu ik er over nadenk, is het mij eigenlijk helemaal niet te doen om haar reactie. Het voelt meer als een soort van verplichting om haar te feliciteren.

quote:
15s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef Gary_Oak het volgende:
Nee, ze is helaas nu een vreemde voor je. Hoe pijnlijk het ook is. ;(

Maar aan de andere kant is het ook wel zo netjes en volwassen, verwacht alleen niets terug. :{

Ik weet het dus niet, TS. :') Sorry. ;(
Uit het oogpunt van volwassenheid dacht ik dus ook dat ik haar even zou feliciteren.
pi_122237067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:09 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Niet doen. Je gaat automatisch toch een reactie terug verwachten.
pi_122237155
Hoe is dit een dilemma? :')
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:37:23 #46
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_122237189
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:27 schreef Vurtne het volgende:

[..]

Was ook zeker niet van plan om haar te bellen. Als ik haar zou feliciteren zou dat dmv een kaartje zijn. Dat voelt enigszins 'veilig' omdat het het contact dan éénrichtingsverkeer is. De manier waarop zij reageert merk ik niks van en het biedt ook niet de kans om een gesprek te starten (ipv facebook/sms/bel etc.)

Nu ik er over nadenk, is het mij eigenlijk helemaal niet te doen om haar reactie. Het voelt meer als een soort van verplichting om haar te feliciteren.

[..]

Uit het oogpunt van volwassenheid dacht ik dus ook dat ik haar even zou feliciteren.
Gewoon een sms'je is ook goed hoor. ;) Hou het zakelijk en kortaf als je iets doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')