abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122380874
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nee we hebben het gewoon over de overgewaardeerde Nederlandse huizenmarkt, dat heeft weinig te maken met NYC.
Maar de reden dat jullie de huizen hier overgewaardeerd vinden ontlenen jullie aan prijzen voor woningen in de meest achtergestelde gebieden in het buitenland.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_122380937
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maar de reden dat jullie de huizen hier overgewaardeerd vinden ontlenen jullie aan prijzen voor woningen in de meest achtergestelde gebieden in het buitenland.
dat is heeeeeeeeel anders.
pi_122381107
quote:

[..]

jullie
Niet iedereen die de huizenprijzen te hoog vindt heeft dezelfde mening, dus je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren.
pi_122381220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Niet iedereen die de huizenprijzen te hoog vindt heeft dezelfde mening, dus je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren.
Die 'jullie' slaat op jouw 'we'....

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nee we hebben het gewoon over de overgewaardeerde Nederlandse huizenmarkt, dat heeft weinig te maken met NYC.
pi_122381410
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die 'jullie' slaat op jouw 'we'....

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat iedereen vindt dat de huizen overgewaardeerd zijn tov de meest achtergestelde gebieden in het buitenland. Dat is nog al overdreven.
pi_122381630
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat iedereen vindt dat de huizen overgewaardeerd zijn tov de meest achtergestelde gebieden in het buitenland. Dat is nog al overdreven.
Ik heb nergens 'iedereen' gezegd, integendeel zelfs. Ik vind zelf niet eens dat de (meeste) huizen overgewaardeerd zijn. Maar je bent nu een beetje aan het mierenneuken imho.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:46:18 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122382107
Hoe herkenbaar
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21260051/__Gillend_weg___.html
quote:
Terug van vakantie willen veel Nederlanders meteen retour
Gillend weg!
door Jos van Noord

Steeds meer Nederlanders kunnen niet meer tegen Nederland. Komen zij terug van vakantie, dan begint het balen al op Schiphol. Liefst zouden zij dan meteen rechtsomkeert willen maken.

Uit de honderden reacties op mijn vraag van vorige week, naar het land dat het beste bij ú past, blijkt dat Zuid-Oost Azië veruit het hoogst scoort. Veel Nederlanders zouden best naar Thailand, naar Indonesie of naar Vietnam willen emigreren, alleen zij durven niet vanwege de familie.
Ook wil de verkoop van hun huis niet erg vlotten.
Omgekeerd wil de rest van de wereld liefst naar ons uitkeringsparadijs, met als gevolg dat op onze schaarse, nog net niet wegbezuinigde ambassades vooral geroutineerde visumweigeraars worden ingezet.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122382245
Je had toch juist net gekocht :D?
pi_122382884
quote:
Hoezo herkenbaar :? Ik herken er niets van.

Maar ik heb overigens nooit begrepen dat mensen zich al vanaf Januari gaan zitten verlekkeren op hun geboekte vakantie in Juli. Dan doe je toch iets ernstig fout. Als je het 50 weken niet naar je zin hebt en 2 wel, besteedt dan het geld van die 2 weken om ervoor te zorgen dat je het die 50 weken beter naar je zin krijgt en 2 minder naar je zin.

PS: Het is ook wel een rekenwonder ook:

quote:
Volgens het CBS vertrok vorig jaar bijna 1 procent van de bevolking gillend naar elders, nota bene zonder achterlating van enig adres. Kennelijk willen de ontsnapte sofinummers voorkomen dat de lange fiscale vingers van de Nederlandse staat hen achterna reizen. Als dat zo doorgaat is Nederland over een eeuw dus leeg!
Al gaat er 200 jaar 1% van de bevolking weg, dan is NL nog steeds niet leeg...
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:19:45 #210
323876 michaelmoore
pi_122383220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
1 procent van de bevolking gillend naar elders, nota bene zonder achterlating van enig adres
quote:
1 procent van de bevolking naar elders, zonder achterlating van enig adres
of die 1% is in het buitenland dood gegaan, of daar gebleven bij een nieuwe liefde dat kan ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:22:02 #211
323876 michaelmoore
pi_122383308
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:50 schreef 99.999 het volgende:
Je had toch juist net gekocht :D?
daar heb ik het toch niet over ??
pi_122385620
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga je nu serieus Manhattan vergelijken met Nederland?

Kleine sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
beetje rare vergelijking inderdaad, in NL hebben we alleen dorpen, nu is het wel zo dat in het grootste dorp de prijzen wat hoger zijn dan in de andere dorpen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 15:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft elke steun tot nu toe jaarlijks geld opgeleverd, op het laatste jaar na meen ik. Niet echt verwonderlijk als je als staat voor 2% leent, en dan tegen 6%-8% uitleent. Zo'n spread doet namelijk geen bank je na. Inderdaad een mismatch. Simpwel een overdracht van de burger naar de staat. En iedereen hier die dat voor zoete koek slikt. :D
ik slik dit niet voor zoete koek, maar kan er ook niets aan veranderen.
verder is dus het laatste jaar ondanks deze 'missmatch' toch nog verlies gemaakt op zulke leningen, dan kan het dus niet waar zijn dat er voor 2 geleend is en tegen 6 uitgeleend is.

quote:

[..]

Nederland is anders.

quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat is heeeeeeeeel anders.
inderdaad.. in Rotterdam bijvoorbeeld is er iets raars aan de hand, huizen in de stad zijn goedkoper dan soortgelijke huizen buiten de stad.
Er bevinden zich allemaal hele dure forenzen kernen om de stad heen (en een best eindje ervandaan nog) met redelijk prijzige huizen.
Misschien heeft dit iets te maken met dat men niet in de stad werkt maar in de haven (die zich uitstrekt tot aan de zee) en dat men ook buiten de stad kindjes wil opvoeden.

Als je naar Berlijn kijkt bijvoorbeeld zijn de prijzen daar veel hoger dan op het Duitse platteland, of de directe omgeving, evenals Parijs.
Dit zal ook wel te maken hebben met dat dit echte steden zijn en we in NL alleen maar dorpen hebben waarvan het inwoners aantal amper boven de half miljoen uitkomt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Al gaat er 200 jaar 1% van de bevolking weg, dan is NL nog steeds niet leeg...
Er wordt niet gesteld dat er elk jaar 1% zou vertrekken, alleen dat er nu 1% vertrekt.
Als dat zo doorgaat slaat op het absolute aantal, begrijpend lezen is ook een vak.
Verder doet dat er niet aan af, dat het inhoudelijk natuurlijk klinkklare onzin is om te beweren dat NL over 100 jaar 0 inwoners zou bevatten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En wellicht lichtelijk offtopic, maar een studio is zo gek nog niet als je een beetje innoverend bezig bent. Dit is 39m2

deze is zelfs nog kleiner

Wie niet sterk is, moet slim zijn.
erg gaaf en inspirerend!

[ Bericht 27% gewijzigd door Artimunor op 02-02-2013 18:54:31 ]
pi_122386584
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:33 schreef Artimunor het volgende:
Er wordt niet gesteld dat er elk jaar 1% zou vertrekken, alleen dat er nu 1% vertrekt.
Als dat zo doorgaat slaat op het absolute aantal, begrijpend lezen is ook een vak.
Verder doet dat er niet aan af, dat het inhoudelijk natuurlijk klinkklare onzin is om te beweren dat NL over 100 jaar 0 inwoners zou bevatten.
Begrijpend lezen is kennelijk inderdaad een vak. Dat dat op het absolute aantal slaat wordt niet gesteld (dan had hij wel gezegd dat er per jaar 160.000 mensen emigreren) maar maak jij er van. Iets zegt me dat de schrijver van dat artikel totaal geen idee heeft van getallen (en dan laten we de immigratiecijfers zelfs nog achterwege.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 02-02-2013 19:05:40 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 19:42:43 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122388502
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is kennelijk inderdaad een vak. Dat dat op het absolute aantal slaat wordt niet gesteld (dan had hij wel gezegd dat er per jaar 160.000 mensen emigreren) maar maak jij er van. Iets zegt me dat de schrijver van dat artikel totaal geen idee heeft van getallen (en dan laten we de immigratiecijfers zelfs nog achterwege.)
Inderdaad, je moet natuurlijk naar het migratiesaldo kijken, en niet enkel naar de emigratie. Dat migratiesaldo is positief, er komen ieder jaar meer mensen bij.

Enige relevante voor de huizenmarkt zou kunnen zijn is dat er meer hoogopgeleide werkende mensen vertrekken en veel kansarme afhankelijke mensen binnenkomen. In dat opzicht zou het misschien zo kunnen zijn dat er meer kopers vertrekken en huurders binnenkomen. Maar kan opgelost worden door huizen te kopen en in de huurmarkt te zetten. Doen ze hier in het dorp ook voor hele grote gezinnen.
The End Times are wild
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:18:02 #215
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122392727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:33 schreef Artimunor het volgende:
erg gaaf en inspirerend!
Ik vind het eerder pure armoede... "In die kast liggen mijn kinderen" zeg maar.
Enorm zonde om zoveel moeite te besteden omdat je zo weinig ruimte hebt. En waarom? Omdat iedereen blijkbaar op dezelfde 0.001% van het land wil wonen...
censuur :O
pi_122395260
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind het eerder pure armoede... "In die kast liggen mijn kinderen" zeg maar.
Dat is het in principe ook wel, maar toch.... Als 'prefab' concept (het op maat maken voor elke afzonderlijke ruimte kost goud geld) kan het in uitgeklede vorm bv voor studenten best handig zijn.

Stamp een paar flats uit de grond, met wat handige items erin, en goedkope huisvesting voor studenten is geboren.
pi_122396302
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is het in principe ook wel, maar toch.... Als 'prefab' concept (het op maat maken voor elke afzonderlijke ruimte kost goud geld) kan het in uitgeklede vorm bv voor studenten best handig zijn.

Stamp een paar flats uit de grond, met wat handige items erin, en goedkope huisvesting voor studenten is geboren.
Dat is dan ook het enigste waar het handis voor is.in 1e filmpje 1 fiets, 2e filmpje geen fiets. Ik heb er 3 waar moeten die dan blijven. Ook in de kast waar de kinderen liggen. Leuke kunst objecten en noviteit enzo. Maar gezin van 2 en meer hebben er niet zoveel aan.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122396703
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:27 schreef Tikbalang het volgende:
Dat is dan ook het enigste waar het handis voor is.in 1e filmpje 1 fiets, 2e filmpje geen fiets. Ik heb er 3 waar moeten die dan blijven. Ook in de kast waar de kinderen liggen. Leuke kunst objecten en noviteit enzo. Maar gezin van 2 en meer hebben er niet zoveel aan.
Klopt, maar als student, met een standaard inklapbaar en geen ruimtevretend 2 persoonsbed, een keuken die deels uitklapbaar is, en extra weggemoffelde kastruimte is toch niks mis?

Ik zie er wel handel in eigenlijk :P
pi_122396866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt, maar als student, met een standaard inklapbaar en geen ruimtevretend 2 persoonsbed, een keuken die deels uitklapbaar is, en extra weggemoffelde kastruimte is toch niks mis?

Ik zie er wel handel in eigenlijk :P
Dat zeker, dan wel hopen dat hurende student een klein beetje netjes is. Enige mate van hygiene is wel een vereiste lijkt mij.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122397188
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:35 schreef Tikbalang het volgende:
Dat zeker, dan wel hopen dat hurende student een klein beetje netjes is. Enige mate van hygiene is wel een vereiste lijkt mij.
Enige mate van hygiene is altijd belangrijk. Ook een normale keuken is in no time te verruïneren zonder hygiene.
  zondag 3 februari 2013 @ 10:56:23 #221
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122410283
hoe lang gaat een huis eigenlijk gemiddeld mee. Eigenlijk is het gek dat huizen zoveel waard blijven want je hebt immers de normale afschrijving. Hoeveel huizen uit 1600 zie je nog, zoveel zijn het niet, veel is afgebroken, die huizen zijn in feite afgeschreven, het is alleen grond die nog wat waard is. alleen al daarom zou je als je een hypotheek afsluit moeten uitgaan van een waardevermindering naar 0, dus altijd 100% verplicht aflossen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_122410321
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe lang gaat een huis eigenlijk gemiddeld mee. Eigenlijk is het gek dat huizen zoveel waard blijven want je hebt immers de normale afschrijving. Hoeveel huizen uit 1600 zie je nog, zoveel zijn het niet, veel is afgebroken, die huizen zijn in feite afgeschreven, het is alleen grond die nog wat waard is. alleen al daarom zou je als je een hypotheek afsluit moeten uitgaan van een waardevermindering naar 0, dus altijd 100% verplicht aflossen.
De jaren dertig woningen zijn ondanks dat die al lang en breed economisch en vaak ook technisch zijn afgeschreven mateloos populair. Als je goed bouwt is dat allemaal nauwelijks een issue. En binnen een periode van 30 jaar naar een waarde van 0 in onzin over het algemeen. Al was het maar omdat grond bijvoorbeeld ook waarde heeft.
pi_122410336
Oh noes, niet dat alweer....

Zullen we huizenmarkt bingo doen? Ik heb al een lijstje van reacties van de usuals, inzendingen kunnen per pm bij mij. Ik loof een baksteen als beloning voor degeen met de meeste hits.
  zondag 3 februari 2013 @ 11:01:34 #224
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122410359
ik gooi deze er ook nog maar eens een keer in: ik ben voor het foreclosure systeem. Mensen die de hypotheek niet kunnen betalen moeten de sleutel in kunnen leveren en dan van alle sores afzijn. de bank mag dan het huis verkopen. Dit systeem voorkomt veel ellende en zorgt ervoor dat mensen die bv ontslag krijgen onevenredig getroffen worden en de lasten komen niet bij de belastingbetaler. Dit systeem kan in de plaats van de nationale hypotheekgarantie, die kan dan afgeschaft worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_122410377
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben voor het forclosure systeem. Mensen die de hypotheek niet kunnen betalen moeten de sleutel in kunnen leveren en dan van alle sores afzijn. de bank mag dan het huis verkopen. Dit systeem voorkomt veel ellende en zorgt ervoor dat mensen die bv ontslag krijgen onevenredig getroffen worden en de lasten komen niet bij de belastingbetaler. Dit systeem kan in de plaats van de nationale hypotheekgarantie, die kan dan afgeschaft worden.
Ik ben ook voor, ik koop direct alle huizen die ik kan vinden. Een gratis call optie, waar krijg je die nog! (_DE_ reden voor de US housing bust)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')