Maar de reden dat jullie de huizen hier overgewaardeerd vinden ontlenen jullie aan prijzen voor woningen in de meest achtergestelde gebieden in het buitenland.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nee we hebben het gewoon over de overgewaardeerde Nederlandse huizenmarkt, dat heeft weinig te maken met NYC.
dat is heeeeeeeeel anders.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar de reden dat jullie de huizen hier overgewaardeerd vinden ontlenen jullie aan prijzen voor woningen in de meest achtergestelde gebieden in het buitenland.
Niet iedereen die de huizenprijzen te hoog vindt heeft dezelfde mening, dus je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren.quote:
Die 'jullie' slaat op jouw 'we'....quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Niet iedereen die de huizenprijzen te hoog vindt heeft dezelfde mening, dus je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nee we hebben het gewoon over de overgewaardeerde Nederlandse huizenmarkt, dat heeft weinig te maken met NYC.
Maar dat wil niet zeggen dat iedereen vindt dat de huizen overgewaardeerd zijn tov de meest achtergestelde gebieden in het buitenland. Dat is nog al overdreven.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die 'jullie' slaat op jouw 'we'....
[..]
Ik heb nergens 'iedereen' gezegd, integendeel zelfs. Ik vind zelf niet eens dat de (meeste) huizen overgewaardeerd zijn. Maar je bent nu een beetje aan het mierenneuken imho.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat iedereen vindt dat de huizen overgewaardeerd zijn tov de meest achtergestelde gebieden in het buitenland. Dat is nog al overdreven.
quote:Terug van vakantie willen veel Nederlanders meteen retour
Gillend weg!
door Jos van Noord
Steeds meer Nederlanders kunnen niet meer tegen Nederland. Komen zij terug van vakantie, dan begint het balen al op Schiphol. Liefst zouden zij dan meteen rechtsomkeert willen maken.
Uit de honderden reacties op mijn vraag van vorige week, naar het land dat het beste bij ú past, blijkt dat Zuid-Oost Azië veruit het hoogst scoort. Veel Nederlanders zouden best naar Thailand, naar Indonesie of naar Vietnam willen emigreren, alleen zij durven niet vanwege de familie.
Ook wil de verkoop van hun huis niet erg vlotten.
Omgekeerd wil de rest van de wereld liefst naar ons uitkeringsparadijs, met als gevolg dat op onze schaarse, nog net niet wegbezuinigde ambassades vooral geroutineerde visumweigeraars worden ingezet.
Hoezo herkenbaarquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:46 schreef michaelmoore het volgende:
Hoe herkenbaar
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21260051/__Gillend_weg___.html
Al gaat er 200 jaar 1% van de bevolking weg, dan is NL nog steeds niet leeg...quote:Volgens het CBS vertrok vorig jaar bijna 1 procent van de bevolking gillend naar elders, nota bene zonder achterlating van enig adres. Kennelijk willen de ontsnapte sofinummers voorkomen dat de lange fiscale vingers van de Nederlandse staat hen achterna reizen. Als dat zo doorgaat is Nederland over een eeuw dus leeg!
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
1 procent van de bevolking gillend naar elders, nota bene zonder achterlating van enig adres
of die 1% is in het buitenland dood gegaan, of daar gebleven bij een nieuwe liefde dat kan ookquote:1 procent van de bevolking naar elders, zonder achterlating van enig adres
daar heb ik het toch niet over ??quote:
beetje rare vergelijking inderdaad, in NL hebben we alleen dorpen, nu is het wel zo dat in het grootste dorp de prijzen wat hoger zijn dan in de andere dorpen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga je nu serieus Manhattan vergelijken met Nederland?
Kleine sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
ik slik dit niet voor zoete koek, maar kan er ook niets aan veranderen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft elke steun tot nu toe jaarlijks geld opgeleverd, op het laatste jaar na meen ik. Niet echt verwonderlijk als je als staat voor 2% leent, en dan tegen 6%-8% uitleent. Zo'n spread doet namelijk geen bank je na. Inderdaad een mismatch. Simpwel een overdracht van de burger naar de staat. En iedereen hier die dat voor zoete koek slikt.
Nederland is anders.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar de reden dat jullie de huizen hier overgewaardeerd vinden ontlenen jullie aan prijzen voor woningen in de meest achtergestelde gebieden in het buitenland.
inderdaad.. in Rotterdam bijvoorbeeld is er iets raars aan de hand, huizen in de stad zijn goedkoper dan soortgelijke huizen buiten de stad.quote:
Er wordt niet gesteld dat er elk jaar 1% zou vertrekken, alleen dat er nu 1% vertrekt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Al gaat er 200 jaar 1% van de bevolking weg, dan is NL nog steeds niet leeg...
erg gaaf en inspirerend!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En wellicht lichtelijk offtopic, maar een studio is zo gek nog niet als je een beetje innoverend bezig bent. Dit is 39m2
deze is zelfs nog kleiner
Wie niet sterk is, moet slim zijn.
Begrijpend lezen is kennelijk inderdaad een vak. Dat dat op het absolute aantal slaat wordt niet gesteld (dan had hij wel gezegd dat er per jaar 160.000 mensen emigreren) maar maak jij er van. Iets zegt me dat de schrijver van dat artikel totaal geen idee heeft van getallen (en dan laten we de immigratiecijfers zelfs nog achterwege.)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:33 schreef Artimunor het volgende:
Er wordt niet gesteld dat er elk jaar 1% zou vertrekken, alleen dat er nu 1% vertrekt.
Als dat zo doorgaat slaat op het absolute aantal, begrijpend lezen is ook een vak.
Verder doet dat er niet aan af, dat het inhoudelijk natuurlijk klinkklare onzin is om te beweren dat NL over 100 jaar 0 inwoners zou bevatten.
Inderdaad, je moet natuurlijk naar het migratiesaldo kijken, en niet enkel naar de emigratie. Dat migratiesaldo is positief, er komen ieder jaar meer mensen bij.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is kennelijk inderdaad een vak. Dat dat op het absolute aantal slaat wordt niet gesteld (dan had hij wel gezegd dat er per jaar 160.000 mensen emigreren) maar maak jij er van. Iets zegt me dat de schrijver van dat artikel totaal geen idee heeft van getallen (en dan laten we de immigratiecijfers zelfs nog achterwege.)
Ik vind het eerder pure armoede... "In die kast liggen mijn kinderen" zeg maar.quote:
Dat is het in principe ook wel, maar toch.... Als 'prefab' concept (het op maat maken voor elke afzonderlijke ruimte kost goud geld) kan het in uitgeklede vorm bv voor studenten best handig zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 21:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind het eerder pure armoede... "In die kast liggen mijn kinderen" zeg maar.
Dat is dan ook het enigste waar het handis voor is.in 1e filmpje 1 fiets, 2e filmpje geen fiets. Ik heb er 3 waar moeten die dan blijven. Ook in de kast waar de kinderen liggen. Leuke kunst objecten en noviteit enzo. Maar gezin van 2 en meer hebben er niet zoveel aan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is het in principe ook wel, maar toch.... Als 'prefab' concept (het op maat maken voor elke afzonderlijke ruimte kost goud geld) kan het in uitgeklede vorm bv voor studenten best handig zijn.
Stamp een paar flats uit de grond, met wat handige items erin, en goedkope huisvesting voor studenten is geboren.
Klopt, maar als student, met een standaard inklapbaar en geen ruimtevretend 2 persoonsbed, een keuken die deels uitklapbaar is, en extra weggemoffelde kastruimte is toch niks mis?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:27 schreef Tikbalang het volgende:
Dat is dan ook het enigste waar het handis voor is.in 1e filmpje 1 fiets, 2e filmpje geen fiets. Ik heb er 3 waar moeten die dan blijven. Ook in de kast waar de kinderen liggen. Leuke kunst objecten en noviteit enzo. Maar gezin van 2 en meer hebben er niet zoveel aan.
Dat zeker, dan wel hopen dat hurende student een klein beetje netjes is. Enige mate van hygiene is wel een vereiste lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt, maar als student, met een standaard inklapbaar en geen ruimtevretend 2 persoonsbed, een keuken die deels uitklapbaar is, en extra weggemoffelde kastruimte is toch niks mis?
Ik zie er wel handel in eigenlijk
Enige mate van hygiene is altijd belangrijk. Ook een normale keuken is in no time te verruïneren zonder hygiene.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:35 schreef Tikbalang het volgende:
Dat zeker, dan wel hopen dat hurende student een klein beetje netjes is. Enige mate van hygiene is wel een vereiste lijkt mij.
De jaren dertig woningen zijn ondanks dat die al lang en breed economisch en vaak ook technisch zijn afgeschreven mateloos populair. Als je goed bouwt is dat allemaal nauwelijks een issue. En binnen een periode van 30 jaar naar een waarde van 0 in onzin over het algemeen. Al was het maar omdat grond bijvoorbeeld ook waarde heeft.quote:Op zondag 3 februari 2013 10:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe lang gaat een huis eigenlijk gemiddeld mee. Eigenlijk is het gek dat huizen zoveel waard blijven want je hebt immers de normale afschrijving. Hoeveel huizen uit 1600 zie je nog, zoveel zijn het niet, veel is afgebroken, die huizen zijn in feite afgeschreven, het is alleen grond die nog wat waard is. alleen al daarom zou je als je een hypotheek afsluit moeten uitgaan van een waardevermindering naar 0, dus altijd 100% verplicht aflossen.
Ik ben ook voor, ik koop direct alle huizen die ik kan vinden. Een gratis call optie, waar krijg je die nog! (_DE_ reden voor de US housing bust)quote:Op zondag 3 februari 2013 11:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben voor het forclosure systeem. Mensen die de hypotheek niet kunnen betalen moeten de sleutel in kunnen leveren en dan van alle sores afzijn. de bank mag dan het huis verkopen. Dit systeem voorkomt veel ellende en zorgt ervoor dat mensen die bv ontslag krijgen onevenredig getroffen worden en de lasten komen niet bij de belastingbetaler. Dit systeem kan in de plaats van de nationale hypotheekgarantie, die kan dan afgeschaft worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |