Al lenen ze 200% als ze dat graag willen, en als iemand dat wil vesrtrekken, who cares? Wel graag tegen hogere rente dan die hoort bij 60% financiering. Fijn het australische systeem: 80% financiering, wil je meer: betaal je een hogere rente om herverzekering van het excedent te dekken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
juist we gaan weer heen waar we naartoe willen, je moet 50% van de hypotheek bij elkaar sparen en dan kun je pas een huis kopen. niks 100% lenen, stel een wettelijk maximum in van 50% van de WOZ waarde, dan leert men ook dat kopen niet gratis is.
waarom, bijna iedereen kan sparen, voor degene die dat niet kunnen is de sociale huurwoning. ik verwacht dat de prijzen overigens dusdanig gaan zakken dat een eenvoudige rijwoning straks door iedereen wel bij elkaar te sparen is.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:22 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dan komt waarschijnlijk al het vastgoed in de handen van mensen met geld, oftewel de elite, wil je dat?
Walhalla voor de investeerders en de private huurmarkt. Sparen kun je wel vergeten dan, huren gaan dan ook hier per week ipv per maand.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Weet niet of dat zo is maar in dat geval kunnen alleen artsen en rijke investeerders kopen, net als vroeger.
50% is inderdaad wat veel, 75% zoals bij onze oosterburen heeft dit effect niet toch? er zijn genoeg middenstand Duitsers met een eigen huis?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:22 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dan komt waarschijnlijk al het vastgoed in de handen van mensen met geld, oftewel de elite, wil je dat?
ja de daling wordt expres gerekt, die gaat langzaam door maatregelen, de hele wereld weet allang dat huizen in NL veel minder waard zijn, een aantal Nederlanders ook, toch blijven de prijzen kunstmatig hoog, dat kan in een klein kikkerlandje.quote:
ik denk dat een ieder die daarvoor garant staat met zn belasting centen 'cares'quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Al lenen ze 200% als ze dat graag willen, en als iemand dat wil vesrtrekken, who cares? Wel graag tegen hogere rente dan die hoort bij 60% financiering. Fijn het australische systeem: 80% financiering, wil je meer: betaal je een hogere rente om herverzekering van het excedent te dekken.
bij 50% zeker niet voor iedereen, in een realistische aanloop periode, en ervan uitgaand dat ouders al voor hun kinderen beginnen met sparen, is 25% sparen al een behoorlijke dobber, de helft zou echt te veel zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
waarom, bijna iedereen kan sparen, voor degene die dat niet kunnen is de sociale huurwoning. ik verwacht dat de prijzen overigens dusdanig gaan zakken dat een eenvoudige rijwoning straks door iedereen wel bij elkaar te sparen is.
Kunstmatig hoog? Alle buitenlanders (en dan hebben we het over andere -ontwikkelde- werelddelen) die ik spreek zijn verbaasd hoeveel (in positieve zin) je hier voor je geld koopt. Met goede infrastructuur, veiligheid, en dicht bij econmische activiteit. En dat is nog voor ik ze uitleg dat ze de financiering ook nog van hun belastingen kunnen aftrekken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:25 schreef Artimunor het volgende:
[..]
ja de daling wordt expres gerekt, die gaat langzaam door maatregelen, de hele wereld weet allang dat huizen in NL veel minder waard zijn, een aantal Nederlanders ook, toch blijven de prijzen kunstmatig hoog, dat kan in een klein kikkerlandje.
complot? nee, ze hebben geen zwarte rovers theedoeken voor de mond, en wonen niet in een grot.
dat heet 'beleid' tegenwoordig, dat doet men met een gekleurde, nette, puntig gevouwde theedoek om de nek, vanuit een villa in plaats van een grot.
Dat denk je nogal verkeerd dan, is keurig netjes herverzekerd bij private partijen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:25 schreef Artimunor het volgende:
ik denk dat een ieder die daarvoor garant staat met zn belasting centen 'cares'
Net als al die banken die de Ned. staat heeft gered.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat denk je nogal verkeerd dan, is keurig netjes herverzekerd bij private partijen.
ja dat dacht ik ook, ik meende zelfs laatst nog gelezen te hebben dat we verlies lijden op het redden van een bepaalde bank in 2008, door een nadelige missmatch in rente percentages.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Net als al die banken die de Ned. staat heeft gered.
Als een bank failliet is en niemand anders dan de staat wil het overnemen dan lijkt t me logisch dat er verlies op wordt geleid. aka zombie-bank.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:36 schreef Artimunor het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook, ik meende zelfs laatst nog gelezen te hebben dat we verlies lijden op het redden van een bepaalde bank in 2008, door een nadelige missmatch in rente percentages.
Privaat zoals banken ook privaat zijn? Zolang het goed gaat dus, en collectief zodra er betaald moet worden?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat denk je nogal verkeerd dan, is keurig netjes herverzekerd bij private partijen.
Niet alle privaat banken natuurlijk. Het DSB debacle heeft voor zover ik weet de belasting betaler niks gekost.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Privaat zoals banken ook privaat zijn? Zolang het goed gaat dus, en collectief zodra er betaald moet worden?
Nope, privaat als in Lloyds of Munchener Ruck, of Swiss Re.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Privaat zoals banken ook privaat zijn? Zolang het goed gaat dus, en collectief zodra er betaald moet worden?
Tot nu toe heeft elke steun tot nu toe jaarlijks geld opgeleverd, op het laatste jaar na meen ik. Niet echt verwonderlijk als je als staat voor 2% leent, en dan tegen 6%-8% uitleent. Zo'n spread doet namelijk geen bank je na. Inderdaad een mismatch. Simpwel een overdracht van de burger naar de staat. En iedereen hier die dat voor zoete koek slikt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:02 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Niet alle privaat banken natuurlijk. Het DSB debacle heeft voor zover ik weet de belasting betaler niks gekost.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)et-zo-duur-meer.htmlquote:Appartementen Manhattan 'niet zo duur meer'
NEW YORK - Appartementen in het New Yorkse stadsdeel Manhattan zijn niet meer zo duur als voorheen.
De gemiddelde prijs van een appartement was vorig jaar 835.000 dollar. Aangepast voor inflatie is dat het laagste sinds 2004. Dat blijkt uit een nieuwe 10-jarige evaluatie van trends van appartementenprijzen, meldde The Wall Street Journal. Dat cijfer is het resultaat van afvlakkende prijzen in Manhattan sinds de ineenstorting van de huizenmarkt in 2008. Ondanks enkele megaverkopen aan miljardairs in binnen- en buitenland, lijken de appartementenprijzen niet meer zo hoog als ze waren.
Voor een appartement met twee slaapkamers betaalde een koper gemiddeld 1,26 miljoen dollar in 2012. Voor een studio in Manhattan werd gemiddeld 385.000 dollar neergeteld. De gemiddelde prijs voor een appartement met drie slaapkamers was met 2,37 miljoen dollar het laagst in meer dan 10 jaar, terwijl het gemiddelde van 4,75 miljoen dollar voor vier slaapkamers het laagste was in 9 jaar tijd. Alleen appartementen met één slaapkamer waren met 650.000 dollar iets duurder.
Komt door de HRA. Heus.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
bron: http://www.nu.nl/economie(...)et-zo-duur-meer.html
Nah, komt de schreeuwend hoge local taxes die ze daar hebben. En de bizarre servicekosten die meestal met apartments daar verbonden zijn (ter grootte van een maand huur hier).quote:
Duidelijk. Voor de sfeer hoef je er dus niet naartoe.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga je nu serieus Manhattan vergelijken met Nederland?
Kleine sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Waar is de erasmusbrug?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga je nu serieus Manhattan vergelijken met Nederland?
Kleine sfeerimpressie:
[ afbeelding ]
Wat zou een parkeerplaats daar kosten?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Duidelijk. Voor de sfeer hoef je er dus niet naartoe.
De prijs die ik voor mijn woning wil hebben mocht ik ooit willen verhuizen, is zojuist verdubbeld.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat zou een parkeerplaats daar kosten?
http://www.nypost.com/p/n(...)kgazGpILpNDaRLPm1iyK
3 meter bij 6 ongeveer.
Nee we hebben het gewoon over de overgewaardeerde Nederlandse huizenmarkt, dat heeft weinig te maken met NYC.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waar is de erasmusbrug?
Jullie vergeljken toch ook alles met een agenebbusgat in Frankrijk of ost-Preusen?
Om nog maar te zwijgen van de maandelijkse service charges en property taxesquote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
owow, crisis
280k euro voor een studio, 470k euro voor een eenkamer, 920k euro voor een tweekamer.
maar goed dat de huizenprijzen nog niet zo hoog zijn als in NL want dat zijn de meest kunstmatig hoge huizen prijzen ter wereld, nietwaar
[..]
bron: http://www.nu.nl/economie(...)et-zo-duur-meer.html
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee we hebben het gewoon over de overgewaardeerde Nederlandse huizenmarkt, dat heeft weinig te maken met NYC.
Alleen sommige Nederlanders vinden dat hoor. En een enkele Oegandees. Gewoon.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:25 schreef Artimunor het volgende:
de hele wereld weet allang dat huizen in NL veel minder waard zijn, een aantal Nederlanders ook, toch blijven de prijzen kunstmatig hoog, dat kan in een klein kikkerlandje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |