Niemand wil zijn huis verkopen met groot verlies, daar zit het punt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Aanbod stijgt, mensen die hun huis willen verkopen zullen de prijzen moeten verlagen.
als mensen weg moeten zullen ze het wel doen. mensen hoeven niet te verhuizen en wat is daar mis mee, deze situatie herstelt zich vanzelf, het proces heeft alleen wat tijd nodig (10-30 jaar) . men is altijd zo ongeduldig bij dit soort dossiers. Het zou sneller gaan als men de HRA en andere subsidies ineens zou afschaffen (de cold turkey approach) maar dit durft men niet aan, met als gevolg dat het herstelproces een proces van decennia wordt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Niemand wil zijn huis verkopen met groot verlies, daar zit het punt.
Nee, maar er zijn ook mensen die hun huis (voor een deel) hebben afbetaald, als die hun huis willen/moeten verkopen kunnen ze makkelijk de prijs verlagen. Ook zijn er mensen die noodgedwongen moeten verkopen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Klopt en jij weet net zo goed dat de betaalbaarheid van woningen alleen maar afneemt. Met gelijk salaris kan je steeds minder woning kopen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Villa met modaal salaris is overdreven, dat weet je zelf ook.
Dat duurt nog wel een jaar of 20 voor dat echt een vlucht gaat nemen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
je krijgt straks vanzelf heel veel huizen uit erfenissen die goedkoop in de markt worden gezet. (want de erfgenamen moeten er vanaf en de hypotheek is meestal niet hoger dan de schuld)
Klopt, daarom dalen de prijzen ook elk jaar.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt en jij weet net zo goed dat de betaalbaarheid van woningen alleen maar afneemt. Met gelijk salaris kan je steeds minder woning kopen.
En dat helpt niemand een stap verder. Het effect waar je op hoopt blijft volledig uit.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Klopt, daarom dalen de prijzen ook elk jaar.
Dus jij vind dat 'ze' geen verlies moeten lijden na zulk onverantwoordelijk speculatief wangedrag?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dus de oplossing is dat iemand met verlies grond ter beschikking moet stellen, iemand moet het huis met verlies voor ons bouwen, en dat moet gefinancieerd worden met een lening waarop de verstrekker een verlies lijdt.
Slotje dan maar, dat we daar niet aan gedacht hebben
Ach dat komt wel een keer goed hoor, alleen niet gaan scheiden danquote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:36 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Het mooie van eigendom: niks moet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:57 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Dus jij vind dat 'ze' geen verlies moeten lijden na zulk onverantwoordelijk speculatief wangedrag?
ere wie ere toekomt graag.
- de grond speculanten voor het opdrijven van de grondprijs
- de bouwbedrijven voor hun corruptie en jarenlange exorbitante winstmarges
- de banken voor het uitmelken van de HRA
- de gretige koper voor zijn hebzucht (ieder kind leert toch dat dit een zonde is, of tegenwoordig niet meer?)
Het is begrijpelijk dat een ieder van die partijen graag iemand anders ervoor wil op laten draaien, elk hebben wel een target groep vastgesteld (behalve dan de gretige kopers want dat zijn allemaal individuen) en gooien er flink wat marketing tegenaan om ze te laten happen.
Dit is tientallen jaren gelukt, maar die tijd lijkt nu voorbij.
Deze groepen nu verlies/pijn laten lijden brengt inderdaad verandering met zich mee (oeh wat eng) echter ze er niet voor op laten draaien brengt een dodelijke ongeneselijke ziekte met zich mee.
De etterende wond die al aan het ontsteken is begint dan uit te spreiden en rondom zwarte afstervende plekken te vertonen, totdat er een punt komt dat het lichaam dat de Nederlandse staat is niet meer te helen is.
Zoals met alle etterende wonden: uitsnijden.
Daar merk ik helemaal niets van, er zijn 2 dagen geweest dat het achteruit gegaan is afgelopen 4 jaar 1-jan2013 en 1-aug-2011, alle andere +/- 1400 dagen ging de betaalbaarheid alleen maar vooruit.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt en jij weet net zo goed dat de betaalbaarheid van woningen alleen maar afneemt. Met gelijk salaris kan je steeds minder woning kopen.
Vlucht is een vaag begrip, doet me erg denken aan de manier waarop makelaars praten, ik zie in iedergeval nu al overal om me heen mensen die in heel andere steden wonen, en krampachtig een huis proberen te verkopen van overleden familieleden, erg medelijwekkend en zielig, ik durf zelfs te zeggen: hartverscheurend.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel een jaar of 20 voor dat echt een vlucht gaat nemen.
Ik weet niet wat voor effect hij op hoopt maar als dat effect is dat jij eindelijk wijsheid begint te vertonen dan heb je inderdaad gelijk.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat helpt niemand een stap verder. Het effect waar je op hoopt blijft volledig uit.
Ah, die sterke verhalen weer.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ach dat komt wel een keer goed hoor, alleen niet gaan scheiden dan
met winst hoor je ook niemand klagen toch
Ik heb 5 collega's en allemaal zitten ze virtueel met hun huis onder water sommigen veel anderen slechts een 20.000 euro
De oorzaak ligt vooral in de overdreven hypotheken en de ongelofelijk hoge aankoopkosten sommigen hebben 30.000 euro kosten op hun middenwoning gekregen, 5 jaar terug
De DSB klanten schijnt het nog veel erger te zijn geweest
Al doet blok de huren naar 2000 euro per maand , dat zal niet helpen, men gaat gewoon thuis, samen, buitenland, woongroepen, enz wonen
wil je serieus beweren dan dat je op basis van je 100den collegas een representatieve steekproef kunt nemen op de gehele bevolking? of geloof je alleen selectief in het cbs?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ah, die sterke verhalen weer.
Ik heb 100den collega's, niemand onder water
Overal om je heen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:10 schreef Artimunor het volgende:
Vlucht is een vaag begrip, doet me erg denken aan de manier waarop makelaars praten, ik zie in iedergeval nu al overal om me heen mensen die in heel andere steden wonen, en krampachtig een huis proberen te verkopen van overleden familieleden, erg medelijwekkend en zielig, ik durf zelfs te zeggen: hartverscheurend.
Hoeveel huizen verkopers heb jij bezocht dat je claimt te kunnen weten dat dit over 20 jaar gaat vliegen? of vluchten? (wat dat ook moge betekenen) en nu nog niet?
had je het tegen michealmoore?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:12 schreef Artimunor het volgende:
[..]
wil je serieus beweren dan dat je op basis van je 100den collegas een representatieve steekproef kunt nemen op de gehele bevolking? of geloof je alleen selectief in het cbs?
Een goed jurist zou, geheel in stijl van dit topic, zeggen: hangt van de uitkomst af.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:14 schreef monkyyy het volgende:
5 is een betere steekproef dan 100den.
Voor kopers met eigen geld wel hoor, tis heel voordelig om te w8en. Meer keus en lagere prijzen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat helpt niemand een stap verder. Het effect waar je op hoopt blijft volledig uit.
Ah, dus je beweert dat de koopkracht juist omhoog gaatquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Voor kopers met eigen geld wel hoor, tis heel voordelig om te w8en. Meer keus en lagere prijzen.
juist we gaan weer heen waar we naartoe willen, je moet 50% van de hypotheek bij elkaar sparen en dan kun je pas een huis kopen. niks 100% lenen, stel een wettelijk maximum in van 50% van de WOZ waarde, dan leert men ook dat kopen niet gratis is.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Voor kopers met eigen geld wel hoor, tis heel voordelig om te w8en. Meer keus en lagere prijzen.
Nee, maar de koopkracht daalt minder snel dan de huizenprijzen. En voor kopers met eigen geld is koopkracht minder belangrijk, dat eigen geld is er al.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ah, dus je beweert dat de koopkracht juist omhoog gaatHmmm. Dat zal nog dringen worden dan.
universeel zelfs, een ieder zal er ooit aan moeten geloven.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Overal om je heen?
Ach guttegut, ik hoop dat het niet besmettelijk is dan.
75% vind ik redelijk, dat is een bewezen aantal, dat stabiliteit brengt in een markt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
juist we gaan weer heen waar we naartoe willen, je moet 50% van de hypotheek bij elkaar sparen en dan kun je pas een huis kopen. niks 100% lenen, stel een wettelijk maximum in van 50% van de WOZ waarde, dan leert men ook dat kopen niet gratis is.
ze? het grote complot?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:19 schreef Artimunor het volgende:
[..]
universeel zelfs, een ieder zal er ooit aan moeten geloven.
echter hoe langer ze de daling lang uitrekken hoe groter percentage mensen dat zijn ouderlijk huis zal moeten verkopen in een dalende markt...
Dan komt waarschijnlijk al het vastgoed in de handen van mensen met geld, oftewel de elite, wil je dat?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
juist we gaan weer heen waar we naartoe willen, je moet 50% van de hypotheek bij elkaar sparen en dan kun je pas een huis kopen. niks 100% lenen, stel een wettelijk maximum in van 50% van de WOZ waarde, dan leert men ook dat kopen niet gratis is.
Weet niet of dat zo is maar in dat geval kunnen alleen artsen en rijke investeerders kopen, net als vroeger.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |