Om terug te komen tot mijn punt waar ik op doelde. Maar blijkbaar niet duidelijk heb verwoord.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wat moet je zonder partner met een eensgezinswoning, als je naar appartementen gaat kijken zul je tot de conclusie komen dat er genoeg betaalbaars is wat jij met je salaris met 2 vingers in de neus kan financieren en als je een beetje zuinig leeft het ook nog eens in 15 jaar afbetaald hebt.
Blijft toch wel een beetje afhankelijk van het appartement. Zit net even te kijken waar ik voorheen woonde en daar koop je voor 212k echt geen appartement. In hoeverre dat nog realistisch is, is de vraag. Ik zag dat flat waar ik in woonde de prijzen nog steeds dalende zijn. En dat er ook nog wat te koop staan voor 300+k. Maar dat zijn die wel waard op de een of andere manier iets met 15 hoog enzo. Maar idd even wachten en er gaat nog wel wat af. Of helemaal niks meer en alles staat vast.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar wat moet je zonder partner met een eensgezinswoning, als je naar appartementen gaat kijken zul je tot de conclusie komen dat er genoeg betaalbaars is wat jij met je salaris met 2 vingers in de neus kan financieren en als je een beetje zuinig leeft het ook nog eens in 15 jaar afbetaald hebt.
Je kunt ook de bovenverdieping of zolder verhuren en daarmee je hypotheek (grote)deels betalen. Misschien wil iemand van de 2 extra slaapkamers wel een fitness of gamekamer maken. Een kamer vol modeltreintjes, een vijftig tinten grijs kamer voor al het schoons dat een vrijgezel kan tegenkomen op een vrijdagavond. Ik bedoel maar, genoeg leuke dingen dat je kunt doen met een beetje extra ruimte.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:22 schreef Basp1 het volgende:
Alles is idd mogelijk maar om nu met 1 persoon toch perse een eensgezinswoningen te willen kopen en dat normaal te vinden in deze tijdsgeest waarbij huizenprijzen van zulke objecten gebaseerd zijn op 2 verdieners is mijns inziens niet realistisch.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:17 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Je kunt ook de bovenverdieping of zolder verhuren en daarmee je hypotheek (grote)deels betalen. Misschien wil iemand van de 2 extra slaapkamers wel een fitness of gamekamer maken. Een kamer vol modeltreintjes, een vijftig tinten grijs kamer voor al het schoons dat een vrijgezel kan tegenkomen op een vrijdagavond. Ik bedoel maar, genoeg leuke dingen dat je kunt doen met een beetje extra ruimte.
Tenzij een persoon twee inkomens verdient, toch ofniet/quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles is idd mogelijk maar om nu met 1 persoon toch perse een eensgezinswoningen te willen kopen en dat normaal te vinden in deze tijdsgeest waarbij huizenprijzen van zulke objecten gebaseerd zijn op 2 verdieners is mijns inziens niet realistisch.
Je kunt als 1 persoon ook 2 inkomens hebben wat nog niet eens in de buurt komt van een 2 persoons inkomen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tenzij een persoon twee inkomens verdient, toch ofniet/
heb je het nu over mijn zus??quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:53 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Je kunt als 1 persoon ook 2 inkomens hebben wat nog niet eens in de buurt komt van een 2 persoons inkomen.
Wat heeft dat met de huizenmarkt te maken?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb je het nu over mijn zus??
Hmm, da's toch precies wat ik gedaan heb anders. Tja, je moet het niet proberen als schoolverlater met 0.001 jaar carriere natuurlijk, maar als je een beetje fatsoenlijke opleiding en een jaar of 7-10 gewerkt hebt en je best hebt gedaan is dat meer dan prima mogelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alles is idd mogelijk maar om nu met 1 persoon toch perse een eensgezinswoningen te willen kopen en dat normaal te vinden in deze tijdsgeest waarbij huizenprijzen van zulke objecten gebaseerd zijn op 2 verdieners is mijns inziens niet realistisch.
Dat is dan sneller dan in de jaren 80... Was vroegah dan niet alles beterquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:35 schreef Whuzz het volgende:
Tja, je moet het niet proberen als schoolverlater met 0.001 jaar carriere natuurlijk, maar als je een beetje fatsoenlijke opleiding en een jaar of 7-10 gewerkt hebt en je best hebt gedaan is dat meer dan prima mogelijk.
Ach lijkt mij dat de 80's 90's 00's enzo niet zo heel erg verschillend waren voor degenen die gewoon een vast baan hadden met beetje fatsoenlijk inkomen en geen irrationele eisen hadden qua waar kan ik in wonen en wat kan ik betalen nu en in de toekomst ook als het eventueel slechter gaat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is dan sneller dan in de jaren 80... Was vroegah dan niet alles beter![]()
Jij had toch een huisje gekocht van mensen die het slachtoffer waren van een DSB woekerhypotheek en daarom hun huis met fors verlies moesten verkopen? (volgens mij heb je zelf het bedrag van 80k euro genoemd).quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hmm, da's toch precies wat ik gedaan heb anders. Tja, je moet het niet proberen als schoolverlater met 0.001 jaar carriere natuurlijk, maar als je een beetje fatsoenlijke opleiding en een jaar of 7-10 gewerkt hebt en je best hebt gedaan is dat meer dan prima mogelijk.
Nee, dan heb je geen 5 kamers en een grote tuin in een grote stad nee, maar wel een simpel woninkje, of die 5 kamers een eindje buiten de stad.
Kunne ze niet , de overheid maakt het onmogelijk door huizenprijzen op te drijven door HRA subsidiequote:Op donderdag 31 januari 2013 10:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
Jongeren willen tegenwoordig niet meer meteen huisje-boompje-beestje. Geef ze eens ongelijk, beter is het om eerst je vleugels uit te slaan alvorens je besluit ergens voor 20 jaar neer te strijken.
Maar maar 5 jaar geleden toen iemand wou kopen moest die toch wachten want bloed door de straten?quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
Kunne ze niet , de overheid maakt het onmogelijk door huizenprijzen op te drijven door HRA subsidie
De meeste blijven op hun studentenkamer hangen, vandar dat de unies ieder jaar vele 1000 den hokken moeten bijbouwen, want ze hebben wel huurbescherming
Velen krijgen zelfs kinderen op die kamers
Of ze blijven lekker thuis, geen werk geen toekomst
Zo eens kijken of de rentes van het semi monopoly banken door blok op deze manier doorbroken gaan worden.quote:Blok wil buitenlandse banken op hypotheekmarkt
DEN HAAG - Buitenlandse banken moeten terugkeren naar de Nederlandse hypotheekmarkt zodat er meer concurrentie komt.
De concurrentie tussen de Nederlandse aanbieders is onderling namelijk onvoldoende, zegt Minister Stef Blok (Wonen) donderdag in een interview in Elsevier.
De concurrentie op de Nederlandse markt wordt bemoeilijkt doordat ING en ABN Amro niet voluit mogen gaan in de concurrentie met marktleider Rabobank. ING omdat het nog niet alle staatssteun heeft terugbetaald en ABN Amro omdat het volledig in handen is van de staat.
"Er zijn weinig aanbieders. We weten allemaal wat er gebeurd is op de bankenmarkt. Ik zou veel liever een situatie hebben waarin er veel meer concurrentie was'', zegt Blok in Elsevier.
Verplicht aflossen
Hij hoopt daarom op de terugkeer van buitenlandse hypotheekaanbieders. ,"Het enige wat ik kan doen is omstandigheden creëren waaronder ze terug willen komen. Door aflossen verplicht te stellen. Dat kennen ze van thuis. Buitenlandse banken kijken echt met verbazing naar Nederlandse hypotheken die groter mochten zijn dan de waarde van het huis en aflossingsvrij werden verstrekt.''
Het kabinet heeft recent al maatregelen genomen op de hypotheekmarkt. Zo is het sinds 1 januari verplicht om nieuwe hypotheken in stapjes helemaal af te lossen om nog hypotheekrenteaftrek te kunnen krijgen
Hoe kom je nu weer bij deze onzin, de meeste studentenkamers van de studentenhuisvesters worden verhuurd met een clausule in de contracten dat studenten een jaar na afstuderen die kamers verlaten moeten hebben.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:43 schreef HD9 het volgende:
De meeste blijven op hun studentenkamer hangen, vandar dat de unies ieder jaar vele 1000 den hokken moeten bijbouwen, want ze hebben wel huurbescherming
Velen krijgen zelfs kinderen op die kamers
Of ze blijven lekker thuis, geen werk geen toekomst
Oja, die 2 hebben nog staats steun nodig en nu wilt Blok dat er meer concurrentie op de markt komt? Denk dat collega's van hem daar heel anders over denken....quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo eens kijken of de rentes van het semi monopoly banken door blok op deze manier doorbroken gaan worden.
Denk dat de MINFIN geen goed ide vindt, de banken moesten juist aansterken en niet al te veel concurrerenquote:Op donderdag 31 januari 2013 12:06 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Oja, die 2 hebben nog staats steun nodig en nu wilt Blok dat er meer concurrentie op de markt komt? Denk dat collega's van hem daar heel anders over denken....
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:43 schreef HD9 het volgende:
[..]
Denk dat de MINFIN geen goed ide vindt, de banken moesten juist aansterken en niet al te veel concurreren
quote:Buitenlandse banken kijken echt met verbazing naar Nederlandse hypotheken die groter mochten zijn dan de waarde van het huis en aflossingsvrij werden verstrekt.''
Het zou toch juist een goed idee zijn, of moeten we de banken blijven belonen met ruime marges flinke winsten alleen omdat ze gewoon totaal gefaald hebben met hun risicoperceptie.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:44 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.
No way dat Blok hier steun voor vindt, het is zelfs een stom idee. Wat een knurft...
ter info, en dat is nadat ze elk potje voor risico's wat ze konden bedenken tot het randje gevuld hadden.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou toch juist een goed idee zijn, of moeten we de banken blijven belonen met ruime marges flinke winsten alleen omdat ze gewoon totaal gefaald hebben met hun risicoperceptie.
Ter info de rabobank maakt nog steeds 2.6 miljard winst op jaarbasis.
Wat vervelend dan voor hun dat ze niet nog wat potjes meer gevonden hebben om de winst geheel te laten verdampen op papier.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ter info, en dat is nadat ze elk potje voor risico's wat ze konden bedenken tot het randje gevuld hadden.
die hebben eerder een probleem als er geen crash komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |