abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122186748
Hallo mensen,

Ik ben bevriend met een jongen die een rare jeugd heeft gehad. Hij werd altijd gestraft op een kinderachtige manier. Dat gaf hij toe aan mij.

Tot hij 14 was moest hij altijd als straf in de hoek staan. Ook al is hij 12-13. Er werd zelf een schema gebruikt, vertrouwde hij me toe. Hij moest niet veel doen of hij moest al in de hoek staan.

Zijn ouders hadden een schema.

Op school moest hij altijd een 6 /10 of meer , Indien hij daar niet in slaagde moest hij in de hoek. Dat was met zijn blote knieën op de grond en zijn handen op zijn hoofd.

Per punt da hij lager haalde dan 6 moest hij 10 minuten in de hoek. Dat betekende dat hij een 0 op 10 haalde, hij in theorie 70 minuten in de hoek moest staan.

Ik vond het een bizzar verhaal, hoe kan een ouder een kind op zo'n manier straffen? Het kan zijn dat hij dat allemaal uit zijn duim zuigt om aandacht te krijgen maar hij was wel triest toen hij het vertelde.

Hij had toen hij 11 was een ruit kapot gemaakt door een voetbal en hij moest van zijn ouders we één uur in de hoek staan. Volgens mij is dat pure kindermishandeling. Maar toch heeft het zijn vruchten afgeworpen want hij is nu heel erg slim door de druk en door angst om niet gestraft te worden.

Ik moest het weten hoe dat voelde, 1 uur met je knieën op de grond en en met je handen op je hoofd. Dus jawel, ik deed het zelf gewoon om te weten hoe dat voelde. Na 40 minuten gaf ik het op want mijn knieën deden al verschrikkelijk pijn en me handen werden zwaar. 4 dagen later heb ik nog altijd pijnlijke knieën.

Dus mijn vraag is, wat denken jullie over de ouders van een vriend van me?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 28 januari 2013 @ 21:09:15 #2
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_122186896
Strenge ouders zou niet pikken als vriend was
Doei!
  maandag 28 januari 2013 @ 21:10:18 #3
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_122186957
Beter dan m de tering in slaan met alles wat voor handen is.
pi_122186986
Psychopaten. :{
Durf te wedden dat hij hierdoor een trauma is opgelopen.
  maandag 28 januari 2013 @ 21:13:15 #5
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122187130
"In de hoek staan" en dan een x aantal minuten stilstaan voordat je eruit mag is een algemeen geaccepteerde en zeer veel gebruikte opvoedmethode bij kleine kinderen. Tijdschema's van een uur of meer is natuurlijk kolder. Hou het bij een paar minuten met een reset als het kind uit de hoek komt of lawaai schopt.

Zodra een kind oud genoeg is om een gesprek mee te hebben lijkt me een dergelijke straf niet meer echt de bedoeling. Vanaf een jaar of 6 denk ik?
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_122187148
- Donder eens op als je zo gaat posten. -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 23:58:14 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_122187153
Zo creëer je gedisciplineerde jongeren, goede ouders dus.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_122187293
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:13 schreef teknomist het volgende:
Zo creëer je gedisciplineerde jongeren, goede ouders dus.
Kan wel kloppen wat je zegt, Hij is erg gedisciplineerd en is heel slim. door de druk thuis.

Maar het is de manier waarop
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_122187419
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Kan wel kloppen wat je zegt, Hij is erg gedisciplineerd en is heel slim. door de druk thuis.

Maar het is de manier waarop
De methode is een beetje militair inderdaad, maar ik geloof niet dat het traumatisch is - als hij voor de rest genoeg liefde van zijn ouders kreeg.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 28 januari 2013 @ 21:19:29 #10
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_122187526
Nogal weird, maar kindermishandeling is een beetje overdreven.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_122187574
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

De methode is een beetje militair inderdaad, maar ik geloof niet dat het traumatisch is - als hij voor de rest genoeg liefde van zijn ouders kreeg.
zo'n methode is niet bedoeld voor kinderen boven de 7 jaar oud.
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 21:20:31 #12
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_122187600
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:17 schreef teknomist het volgende:

[..]

Verder viel dat mee had hij gezegd
Kleren kreeg hij genoeg
Spullen en ontspanning genoeg
liefde moest hij afdwingen.

Maar zelf wat morsen met een glas cola moest hij 5 minuten in de hoek
pi_122187632
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:20 schreef balkanboy het volgende:

[..]

zo'n methode is niet bedoeld voor kinderen boven de 7 jaar oud.
Voor kinderen onder de 7 jaar wel?
pi_122187665
- Topic gaat niet over TS. -

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2013 00:02:08 ]
Je suis Charlie Sheen
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 21:22:05 #15
Belg
pi_122187690
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:21 schreef teknomist het volgende:

[..]

Jawel. 1 minuuut per jaar is de berekening dacht ik.

Maar sessies van driekwartier op 11 jarig leeftijd :')
  maandag 28 januari 2013 @ 21:22:21 #16
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122187712
quote:

[..]

Ja. Het wordt toch wel als een goede opvoedmethode voor jonge kinderen gezien.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_122187757
quote:
3s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:22 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ja. Het wordt toch wel als een goede opvoedmethode voor jonge kinderen gezien.
Dit dus.
pi_122187790
quote:

[..]

Nee man, die moet je slaan. En dan geen vlakke hand onzin, gewoon vol met een vuist. Of twee. En als ze dan nog niet luisteren willen, dan ook gewoon een kopstoot. De confrontatie vol aangaan, opvoeden is een strijd!
Je suis Charlie Sheen
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 21:24:13 #19
Belg
pi_122187821
Ja maar de vraag blijft:

45 minuten in dezelfde positie op 11 jarig leeftijd, is dat normaal?
pi_122187907
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee man, die moet je slaan. En dan geen vlakke hand onzin, gewoon vol met een vuist. Of twee. En als ze dan nog niet luisteren willen, dan ook gewoon een kopstoot.
Je praat nu alsof je tegen een inbreker aan het vechten bent. :P
pi_122188396
Je kind straffen omdat ie een slecht cijfer heeft gehaald is niet normaal. Hoe oud is die vriend nu?
pi_122188793
Goede ouders.
Ура для россии
pi_122188915
straf is normaal, maar niet bij een laag cijfer, of bij morsen. morsen doe je namelijk niet expres, en slecht cijfer halen doe je ook niet expres. stel dat hij een verkeerde leraar tegenkomt die hem voor de grap OV geeft, vraag is of de ouders hem nog steeds straffen of boos worden op de leraar.
pi_122193565
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:41 schreef 123dudeguys het volgende:
straf is normaal, maar niet bij een laag cijfer, of bij morsen. morsen doe je namelijk niet expres, en slecht cijfer halen doe je ook niet expres. stel dat hij een verkeerde leraar tegenkomt die hem voor de grap OV geeft, vraag is of de ouders hem nog steeds straffen of boos worden op de leraar.
In principe doet hij niks bewust, net zoals de ouders die hem straffen. Iets met determinisme en zo ;) al denk ik dat ik in het verkeerde sub forum zit :D
pi_122194571
Ik vind die vorm van straf niet passen bij die leeftijd en de redenen ervoor en zwaarte er van ronduit belachelijk.

Je gebruikt dit bij een klein kind om ze te leren dat iets niet ok is. En ook om te kalmeren, uit het slechte gedrag te krijgen, en dan kunnen ze daarna weer nieuw terug de situatie in. Anders blijft een klein kind hangen in vervelend gedrag.

Bij een ouder kind moet je kunnen doordringen tot waarom iets verkeerd is. Gaat het ook veel meer om intentie. Als je iets morst ruim je het zelf netjes op en is er niets aan de hand. Maak je steeds een troep zonder op te ruimen kun je een regel afspreken dat als hij dat doet er een gevolg aanhangt. Door te straffen voor onopzettelijk morsen krijg je denk ik heel neurotische, veel te voorzichtige kinderen.

Een uur op je knieen moeten zitten vind ik wel een vorm van mishandeling eigenlijk. Dat doet fucking pijn man. Tof van je TS dat je het probeerde ^O^
  maandag 28 januari 2013 @ 23:29:46 #26
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_122195623
Owjee meid toch.. Heeft hij er een trauma aan overgehouden?
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
  maandag 28 januari 2013 @ 23:30:38 #27
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_122195664
Stel je niet aan. Raar straf ja maar vroeger kreeg je gewoon een heerlijke pak rammel. Wat een mietjes tegenwoordig. :r
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 23:45:34 #28
Belg
pi_122196331
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:11 schreef Dipkip het volgende:
Ik vind die vorm van straf niet passen bij die leeftijd en de redenen ervoor en zwaarte er van ronduit belachelijk.

Je gebruikt dit bij een klein kind om ze te leren dat iets niet ok is. En ook om te kalmeren, uit het slechte gedrag te krijgen, en dan kunnen ze daarna weer nieuw terug de situatie in. Anders blijft een klein kind hangen in vervelend gedrag.

Bij een ouder kind moet je kunnen doordringen tot waarom iets verkeerd is. Gaat het ook veel meer om intentie. Als je iets morst ruim je het zelf netjes op en is er niets aan de hand. Maak je steeds een troep zonder op te ruimen kun je een regel afspreken dat als hij dat doet er een gevolg aanhangt. Door te straffen voor onopzettelijk morsen krijg je denk ik heel neurotische, veel te voorzichtige kinderen.

Een uur op je knieen moeten zitten vind ik wel een vorm van mishandeling eigenlijk. Dat doet fucking pijn man. Tof van je TS dat je het probeerde ^O^
Een uur in de hoek gebeurde bijna nooit altijd max 20 minuten. Maar hij had ooit een ruit ingetrapt toen hij aan het voetballen was en hij moest meteen naar de feiten een uur op zijn knieën zitten en met de handen op de hoofd. En als het zijn ouders niet aanstonden, dan moest hij zelf zijn handen in de lucht steken (is veel lastiger).

Hij is er nu 24 en een trauma(naar mijn indruk) had hij niet. Want verder kreeg hij gewoon liefde en werd hij gewoon beloond als hij een goede cijfer had op school. Maar plots veranderde het op de een of andere dag. toen hij bijna 14 was stopte de hoek-sessies en werd er plaats gemaakt voor strafschrijven tot zijn 15de want achter zijn 15de kreeg mam en pap bang van zijn zoon en durfde ze hem niet meer te straffen (als ik die vriend van me mag geloven).
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 23:53:25 #29
Belg
pi_122196701
quote:
13s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:30 schreef E.B.A.H. het volgende:
Stel je niet aan. Raar straf ja maar vroeger kreeg je gewoon een heerlijke pak rammel. Wat een mietjes tegenwoordig. :r
Je moet eens voor test op je blote knieën en met je handen op de hoofd in de hoek zitten. wedden dat je na 40 minuten het niet meer volhoud. Je begint te zweten zoals een paard en je knieën raken langzaam opgezwollen. Je handen worden loodzwaar. De eerste kwartier valt het nog allemaal mee maar na 25 minuten begin je het te voelen. Je knieën beginnen pijn te doen. na 40 minuten kan je het niet meer uithouden van de pijn aan je knieën en na 40 minuten worden je armen loodzwaar. Je begint te huilen van de pijn en na 50 minuten smeek je om eruit te mogen.

Het is minstens even zwaar dan een pak rammel. Het verschil is dat je na 10 minuten er vanaf bent. Maar in de hoek ben je alleen en duurt de tijd eeuwig. Je verveelt je zo dat je begint de voegen te tellen op de muur. Tijdens de de straf ga je beseffen wat je hebt misdaan want je hebt een uur tijd om er over te piekeren.
  maandag 28 januari 2013 @ 23:54:50 #30
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_122196771
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:53 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Je moet eens voor test op je blote knieën en met je handen op de hoofd in de hoek zitten. wedden dat je na 40 minuten het niet meer volhoud. Je begint te zweten zoals een paard en je knieën raken langzaam opgezwollen. Je handen worden loodzwaar. De eerste kwartier valt het nog allemaal mee maar na 25 minuten begin je het te voelen. Je knieën beginnen pijn te doen. na 40 minuten kan je het niet meer uithouden van de pijn aan je knieën en na 40 minuten worden je armen loodzwaar. Je begint te huilen van de pijn en na 50 minuten smeek je om eruit te mogen.

Het is minstens even zwaar dan een pak rammel. Het verschil is dat je na 10 minuten er vanaf bent. Maar in de hoek ben je alleen en duurt de tijd eeuwig. Je verveelt je zo dat je begint de voegen te tellen op de muur. Tijdens de de straf ga je beseffen wat je hebt misdaan want je hebt een uur tijd om er over te piekeren.
Word je hard van.
pi_122197995
Vreemde manier van straf geven. Vraag eens aan je vriend of hij hier een negatief gevoel cq trauma aan over heeft gehouden
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 29 januari 2013 @ 03:28:21 #32
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_122200305
Zo ben ik ook opgevoed. :') Maar toen was ik 8 ofzo en duurde het maar een paar minuten. :P Word je hard van, niks mis mee. ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 04:02:23 #33
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_122200397
Een vriend van me werd vroeger gezweept met een tuinslang...
pi_122200412
Hmms lastige dit, gaat beetje te ver als je je het mij vraagt.

Maar ok, ik ben wel voor een corrigerende tik, bedoel heb ik zat gehad.

En nee niet zover dat het bont en blauw is, maar goed ik kreeg ook vaak een pets tegen m'n wang hoor.
Niks aan over gehouden trouwens.

Beter als dat pappen en zoethouden met blabla, beetje discipline mag wel.

Het is trouwens tot een bepaalde leeftijd zoals er al werd gezegd.
Maar dat is bij iedereen anders wanneer dat is,.

Om het simpel te zeggen, het moment dat een kind dan gaat terug slaan.
Dat is het moment om slaan om te zetten in praten.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 06:59:45 #35
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_122200656
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 04:02 schreef SunTzu het volgende:
Een vriend van me werd vroeger gezweept met een tuinslang...
Terwijl de water aan stond..?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_122200695
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:10 schreef balkanboy het volgende:
Psychopaten. :{
Durf te wedden dat hij hierdoor een trauma is opgelopen.
pi_122200703
En als hij nu gewoon zijn best deed op school?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 07:56:47 #38
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_122200973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 06:59 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Terwijl de water aan stond..?
De water. Geluk dat je niet zijn broertje bent want dan had je nu ook wat striemen op je rug :')
pi_122201069
Dat is nog niks. Ik moest vroeger altijd in een stoel gaan zitten met mijn hoofd achterover en dan kreeg ik een natte doek over mijn gezicht en dan werden er emmers water over mijn gezicht gegoten :'(

Jaren later kregen mijn ouders een baan in Gitmo aangeboden ~O>
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_122201245
Kindermishandeling? Alsjeblieft zeg...

De reden dat het leeuwendeel van de jeugd tegenwoordig zulke ettertbakjes zijn met geen greintje fatsoen, respect en besef van normen en waarden, is omdat ze opgegroeid zijn in een milieu waar hen geen strobreed in de weg wordt gelegd. Cliché, maar als je vroeger (nog een generatie voor mij) schijnbaar iets deed dat niet door de beugel kon, dan kreeg je een hardhouten liniaal op je fikken. Mag tegenwoordig niet meer, want zielig en zo. Dan zul je als ouder inderdaad andere manieren moeten aangrijpen om je kind te straffen als hij/zij het boekje te buiten gaat. Deze methode is misschien een beetje vreemd, maar wel acceptabel in de jungle van absurde regeltjes van wat wel en niet meer mag tegenwoordig.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32:54 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122201296
hij zal wel veel eelt op zijn knieën hebben gekweekt

maar volgens de huidige maatstaven lijkt het me not done
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_122205495
Waarom niet iets nuttigs zoals de badkamer en wc schoonmaken?
pi_132098795
ik had liever dat ik niet op mijn super Nintendo mocht dan zoiets gelukkig is dat mij nooit aangedaan
pi_132098970
Ik vind het niet normaal.
pi_132098995
Op zich vind ik in de hoek zetten niet echt een zware straf. Er komt geen verbaal of fysiek geweld bij kijken.

Dit echter:
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:07 schreef capuchon_jongen het volgende:

Maar toch heeft het zijn vruchten afgeworpen want hij is nu heel erg slim door de druk en door angst om niet gestraft te worden.
Vind ik wel heftig. Dat hij zo geworden is uit angst voor straf.
Dat hakt er wel in en als het tegenzit zal hij dat z'n hele leven met zich meedragen.
pi_132099018
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:10 schreef Eminem-Shady het volgende:
ik had liever dat ik niet op mijn super Nintendo mocht dan zoiets gelukkig is dat mij nooit aangedaan
wtf man, dit topic was al bijna een jaar oud! :')
pi_132099069
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

wtf man, dit topic was al bijna een jaar oud! :')
Oja haha
pi_132099113
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:26 schreef louise_123 het volgende:

[..]

Oja haha
:P
pi_132100512
Wat een kuttopic
pi_132101044
quote:
8s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 15:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat een kuttopic
Kut TS ook he :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')