Natuurlijk bestaat de gematigde islam. 90% van Mali is moslim en de overgrote meerderheid steunt de Fransen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:48 schreef Oud_student het volgende:
Ik ben anti Islam, maar het zou niet bij mij opkomen om islamitische kunst, zoals de prachtige mozaïken te vernietigen. Deze lieden zijn gevaarlijke gekken, geinspireerd door de Islam.
De vraag blijft of er zoiets is al gematigde Islam.
Wel bestaan er mensen voor wie de Islam minder belangrijk is dan vrijheid, economische vooruitgang etc. maar deze worden door hun geloofsgenoten gedwongen om te kiezen, afvallig worden of de totale Islam.
Daarom blijft de Islam een groot gevaar voor onze westerse samenleving.
Ik denk dat bij veel mensen nu de ogen opengaan, als je kijkt naar de resultaten van de Arabische "lente". Anderen blijven ontkennen, want niet politiek correct.
Voor Trix al.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
NOS is alleen nog maar bezig met trix
Wel moslim dus.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:43 schreef Red_85 het volgende:
Waren het ook niet van dat soort wezens die de 2500 jaar oude Buddha's naar de klote hielpen in Afghanistan? Van die moslimfundies zonder enig respect voor andere opvattingen, levenswijzes, meningen van vrouwen en menselijke waarden?
Gezien wat er over is van die gigantische Buddha's, denk ik ook niet dat er veel over is van het oude Timbuktu. Want niet moslim.
jaquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:19 schreef Ulx het volgende:
Kan er sprake zijn van cultureel erfgoed als het gaat om het erfgoed van een achterlijke cultuur?
Tuurlijk. Ik kan hier aardig wat indrukwekkende erfgoeden noemen in hartje Europa wat niet met Europese handen is gemaakt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:19 schreef Ulx het volgende:
Kan er sprake zijn van cultureel erfgoed als het gaat om het erfgoed van een achterlijke cultuur?
Wat er nog rest...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Kunnen we het verder over het cultureel erfgoed van Timboektoe hebben?
Klopt, het jammerlijke is dat die 90 procent, in 90 procent van de gevallen, totaal gedomineerd wordt door "mensen" die het nodig vinden om alles wat niet in hun straatje past in de fik te steken of te vermoorden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat de gematigde islam. 90% van Mali is moslim en de overgrote meerderheid steunt de Fransen.
Daarnaast is Timboektoe een ISLAMITISCH bouwwerk.
En er zijn meer dan 1 miljard moslims op aarde, als die allemaal extremistisch waren zag de wereld er heel anders uit.
euh ... nee?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Klopt, het jammerlijke is dat die 90 procent, in 90 procent van de gevallen, totaal gedomineerd wordt door "mensen" die het nodig vinden om alles wat niet in hun straatje past in de fik te steken of te vermoorden.
En vervolgens worden de slachtoffers gelijkgesteld aan de daders en allemaal achterlijk genoemd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Klopt, het jammerlijke is dat die 90 procent, in 90 procent van de gevallen, totaal gedomineerd wordt door "mensen" die het nodig vinden om alles wat niet in hun straatje past in de fik te steken of te vermoorden.
Volgens dit bericht hebben ze zo'n 300 grafmonumenten vernield en ze weten nog niet hoeveel er nog over is van de bibliotheek. Sommige manuscripten waren/zijn in privéhanden dus er zal wel wat gespaard zijn gebleven. Toen ze er nog waren hebben mensen het gedocumenteerd? Lijkt me toch wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hopelijk toch nog wel wat. Er is toch wel meer dan deze bibliotheek?
Jammer dat dat niet eerder gebeurd is. Dat veilig stellen. Nu een beetje te laat.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens dit bericht hebben ze zo'n 300 grafmonumenten vernield en ze weten nog niet hoeveel er nog over is van de bibliotheek. Sommige manuscripten waren/zijn in privéhanden dus er zal wel wat gespaard zijn gebleven. Toen ze er nog waren hebben mensen het gedocumenteerd? Lijkt me toch wel.
http://www.newyorker.com/(...)ies-of-timbuktu.html
Als belangrijk moslim monument zou je toch denken/hopen dat landen als bv Saudi Arabia ook zouden meehelpen? Het zijn toch weer de Europeanen die wat orde op zaken stellen ook al is het nogal laat. UNESCO is toch de UN/VN? Zoals gewoonlijk zijn dat ook weer natte dweilen die met hun boze brieven staan toe te kijken.. Op de African Union hoef je niet te rekenen iig en de VN heeft een vergelijkbare waardeloze (maar kostbare) functie.
Als dit soort barbaren zich ophouden in UNESCO monumenten mag van mij zonder pardon het leger van The British Museum binnenkomen en de schatten veilig stellen. Dan kijken we over 100 jaar wel weer of het veilig genoeg is voor de terugkeer van de schatten.
Moeten ze toch zelf weten, gevolgen zoals teruglopend toerisme ondervinden ze vanzelf.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jammer dat dat niet eerder gebeurd is. Dat veilig stellen. Nu een beetje te laat.
Wat bezielt die mensen toch om hun eigen waardevolle dingen te vernietigen? Begrijp het niet. Ze schieten er niets mee op, integendeel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |