abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122173110
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Voor de nieuwe werkzoekenden in dit topic zou het leuk zijn als je vermeldt welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al. Zo kunnen wij actief met je meedenken!

De OP vind je hier.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122174091
Ik zou eind vorige/begin deze week iets horen over mijn sollicitatie (of ik het geworden ben).
Nog niets gehoord, dus reken er nu wel op dat het negatief is.

Immers; bij echt enthousiasme hadden ze al wel besloten of gebeld, dus gok nu dat ze wachten tot het echt rond is met iemand anders (opzegtermijn enzo) en dan bellen.
Zo niet, valt het alleen maar mee. Straks nog wel wat meer versturen.
pi_122174463
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.
Altijd grappig, heb je eindelijk werk, komen ze met werk aanzetten _O-

Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 18:27:15 ]
pi_122176259
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:20 schreef Zocalo het volgende:
Ik zou eind vorige/begin deze week iets horen over mijn sollicitatie (of ik het geworden ben).
Nog niets gehoord, dus reken er nu wel op dat het negatief is.

Immers; bij echt enthousiasme hadden ze al wel besloten of gebeld, dus gok nu dat ze wachten tot het echt rond is met iemand anders (opzegtermijn enzo) en dan bellen.
Zo niet, valt het alleen maar mee. Straks nog wel wat meer versturen.
Nou, dat zegt helemaal niets hoor. Het is aantrekkelijk als werkgever als een potentiele werkgever direct reageert, maar het staat helemaal los van de uitslag.
pi_122178559
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ik werd vandaag gebeld door het UZB.... ze vonden mij de perfecte kandidaat voor een baan.

Sinds ik aangenomen ben per 07-01-2013 (incl. jaarcontract), heb ik al 5 afwijzingen gedaan :@
Stuur ze eens door naar mij :(

:P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122185041
quote:

Ja, herkenbaar dit :D
pi_122190005
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Stuur ze eens door naar mij :(

:P
Dat was die ABN functie, Functie van Coordinator bij Sandd, en 3 functies via uitzendburo :D
pi_122190051
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja, herkenbaar dit :D
Ja he :D

Nu gaan ze mij voor een jaar uitschrijven, en dan moet ik aan het einde van het jaar doorgeven wat ik wil :P

Maar ze baalden wel _O-
pi_122193178
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezigheid op deze pagina aankondigen.

Per 30 april 2013 zal ik mijn taken neerleggen als zelfstandig ondernemer alwaar ik gedurende 33 jaar werkzaam ben geweest. Ik heb ervaring met het adviseren van politici, het ceremonieel openen van diverse aangelegenheden en het voorlezen van toespraken. In mijn vrije tijd doe ik graag aan beeldhouwen, zeilen en paardrijden. Hoewel ik met mijn 75 jaar een bestaan als gepensioneerde medemens zou kunnen aanvaarden, blijf ik graag onder de mensen.

Gaarne uw advies,
Mevrouw B. van Buren, Den Haag

[ Bericht 0% gewijzigd door artm op 28-01-2013 23:13:31 ]
  maandag 28 januari 2013 @ 22:52:19 #10
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122193346
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:49 schreef artm het volgende:
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezig op deze pagina aankondigen.

Per 30 april 2013 zal ik mijn taken neerleggen als zelfstandig ondernemer alwaar ik gedurende 33 jaar werkzaam ben geweest. Ik heb ervaring met het adviseren van politici, het ceremonieel openen van diverse aangelegenheden en het voorlezen van toespraken. In mijn vrije tijd doe ik graag aan beeldhouwen, zeilen en paardrijden. Hoewel ik met mijn 75 jaar een bestaan als gepensioneerde medemens zou kunnen aanvaarden, blijf ik graag onder de mensen.

Gaarne uw advies,
Je wat?
-weg-
  maandag 28 januari 2013 @ 22:59:42 #11
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_122193818
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:49 schreef artm het volgende:
Geachte landgenoten, bij deze wil ik mijn aanwezig op deze pagina aankondigen.

Gaarne uw advies,
Beste mevrouw Van Buren,

Helaas bent U te oud en te duur.
Ik wens U een fijne vakantie in Lech.
pi_122194656
Excuus

[ Bericht 99% gewijzigd door Borizzz op 07-02-2013 22:51:28 ]
pi_122209623
Hoor vandaag of morgen of ik op een 2e gesprek mag komen. Hoewel ik meerdere 1e en 2e gesprekken gehad heb ben uik nu behoorlijk zenuwachtig, zou echt een top functie voor mij zijn..
fingers crossed
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:44:54 #14
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122210228
quote:

Dat is best knaak eigenlijk, solliciteer je je helemaal krom en vind je niks om vervolgens met moeite werk te vinden en krijg je dit :P

Ik zit te overwegen om mijn oude werkgever weer is te bellen, is dat raar? Momenteel zijn zij mensen aan het werven die na de zomer aan de slag kunnen als operator in de ploegendienst maar dat betekent, wat ik denk, ook werk in de andere sectoren. Ik zit zelf in eerste instantie niet te wachten op 3-ploegendienst als operator, al heb ik dat vroeger wel gedaan. Denk dat ik eerst maar is een oud collega bel wat de huidige situatie daar momenteel is. Ik moest destijds weg vanwege bezuinigingen en was 1 van de ongeveer 25 mensen. Zij zouden eerst de mensen die toen weg moesten bellen als er weer "plek" zou zijn...

[ Bericht 5% gewijzigd door INViCTuS op 29-01-2013 13:51:32 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_122211219
Straks naar UWV.... Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_122211646
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:44 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Dat is best knaak eigenlijk, solliciteer je je helemaal krom en vind je niks om vervolgens met moeite werk te vinden en krijg je dit :P

Ik zit te overwegen om mijn oude werkgever weer is te bellen, is dat raar? Momenteel zijn zij mensen aan het werven die na de zomer aan de slag kunnen als operator in de ploegendienst maar dat betekent, wat ik denk, ook werk in de andere sectoren. Ik zit zelf in eerste instantie niet te wachten op 3-ploegendienst als operator, al heb ik dat vroeger wel gedaan. Denk dat ik eerst maar is een oud collega bel wat de huidige situatie daar momenteel is. Ik moest destijds weg vanwege bezuinigingen en was 1 van de ongeveer 25 mensen. Zij zouden eerst de mensen die toen weg moesten bellen als er weer "plek" zou zijn...
Maak je toch geen zorgen over wat raar is of niet ;) Solliciteer of solliciteer niet. Goed idee om je oud-collega te bellen.
pi_122211707
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:11 schreef Spezza19 het volgende:
Straks naar UWV.... Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben....
"Tja, meneer Spezza, als u op deze manier door blijft gaan, vergroot u uw kans aanzienlijk om in de bijstand te komen. Mijn advies is om uw salariswens niet direct bekend te maken, maar pas wanneer er daadwerkelijk onderhandeld wordt. Wat vindt u van dat voorstel?"
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:26:15 #18
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122211791
Nouja, het is niet zozeer een sollicitatie. Ik weet niet of er vacatures zijn in de dagdienst en welke dat dan zijn. Er worden daar weinig vacatures gepubliceerd, lossen het intern op zoeken zelf heel selectief of het gebeurt via via. De afgelopen jaren deed ik niet waar ze nu wel vacatures hebben ( na de zomer pas hoor ) en wil niet graag tot liever niet de ploegendienst in ( nachtdienst ). Ik ga eerst maar is oud collega ( 's ) bellen om informatie in te winnen over de huidige situatie. Het was niet de eerste keer dat ik daar weg moest en vond dat dus de vorige keer ook niet erg, dat ik daar weg moest, wel dat ik zonder werk kwam.
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_122211884
Begrijp ik het goed dat ze je al meerdere keren hebben laten gaan?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:37:24 #20
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122212268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:28 schreef MNR het volgende:
Begrijp ik het goed dat ze je al meerdere keren hebben laten gaan?
Ja, en daar ben ik niet de enige in. 5 jaar geleden werkten er 400/500 mensen, op het dieptepunt waren dat er 120. Inmiddels loopt het weer op en heb ik zelfs oud werknemers terug zien komen. Eind van het jaar zitten ze weer tegen de 200 aan geloof ik. Door het sluiten van een bedrijf in Zweden en doordat de productie van die producten hier en in Buffalo terecht komen ontstaat er dus wel weer werkgelegenheid. Pech voor de Zweden :P
Never Stop Exploring!
pi_122212601
Zijn hier mensen die weleens bij Umanic/HCN hebben gewerkt of hebben gesolliciteerd?
pi_122212616
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:37 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ja, en daar ben ik niet de enige in. 5 jaar geleden werkten er 400/500 mensen, op het dieptepunt waren dat er 120. Inmiddels loopt het weer op en heb ik zelfs oud werknemers terug zien komen. Eind van het jaar zitten ze weer tegen de 200 aan geloof ik. Door het sluiten van een bedrijf in Zweden en doordat de productie van die producten hier en in Buffalo terecht komen ontstaat er dus wel weer werkgelegenheid. Pech voor de Zweden :P
Klinkt als een risicovol bedrijf dan ;) Zou je niet liever bij een bedrijf terecht komen dat zuiniger met haar medewerkers omgaat?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:48:04 #23
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_122212743
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef MNR het volgende:

[..]

Klinkt als een risicovol bedrijf dan ;) Zou je niet liever bij een bedrijf terecht komen dat zuiniger met haar medewerkers omgaat?
Ja, de metaal/koper sector ;) in principe wil ik dat wel en hoef ook niet per se terug naar dat bedrijf maar als er weer vacatures zijn die in mijn straatje passen dan is het wel makkelijk. Ik ken daar alles en iedereen zo'n beetje en kan terwijl ik daar werk gewoon verder kijken want het is beter dan niks. Dit allemaal voor het geval er uberhaupt iets vrij/mogelijk is want dat weet ik dus niet. Vanavond maar is een belletje plegen....
Never Stop Exploring!
pi_122213586
Dan zou ik, als ik jou was, gewoon naast dat belletje ook een sollicitatie uitzetten bij een tweede bedrijf. Eentje in de metaal/koper sector dat minder snel over de kop gaat. Ken je die?
pi_122213770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn hier mensen die weleens bij Umanic/HCN hebben gewerkt of hebben gesolliciteerd?
Wat wil je weten? Zelf niet maar diverse collega's wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')