abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122207269
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 04:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste vrouwen op die manier denken..
Maar dat is precies hetzelfde voor de man toch? Ik bedoel als de vrouw niks van zich laat horen is het voor hem ook maar gissen hoe het allemaal uitpakt.

Wat ik jammer vind is dat al het vrouwelijk contact zo abrupt tot stilstand komt als je als man eens geen zin hebt om moeite te doen.
als je in die vroege fase al geen zin hebt om moeite te doen :').dan blijft er geen vrouw bij je hangen denk ik
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_122207274
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:45 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben zelf meestal degene die achter een man aan gaat.
Heerlijk vind ik dat, hem uitdagen.
'uitdagen' ...
als je het woord opzoekt, kom je op een definitie als:
proberen iemand iets te laten doen, een reactie uitlokken

oftewel, jouw 'initiatief' is ook gericht op het initiatief bij hém te leggen en hem zover te krijgen dat hij wat doet, wat jij mogelijk wil.

het is inderdaad gewoon zo dat vrouwen graag willen dat de man uiteindelijk het initiatief neemt, dat wil niet zeggen dat ze altijd passief wachten, maar er zijn idd heel weinig vrouwen die zélf pro-actief direkt handelen... waar een vrouw een initiatief neemt is dat meestal gericht een man iets duidelijk te maken (en opvallend veel mannen die dat heel slecht of verkeerd doorhebben)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122207582
Het tofste wat een chick ooit bij mij gedaan heeft was dit:

Midden in het gesprek ineens zeggen "hey maar ik ga ff weer bij m'n vriendinnen staan, we spreken elkaar zo nog wel!"

Gaf ze me een kusje op m'n wang, draait zich om en loopt zo uit het niets weer weg. Stond ik daar echt ineens met m'n biertje aan de bar zo van "huh....wat gebeurde hier nou net precies?" O+

Dan weet je als man gewoon, oke, hier MOET ik achteraan (als ze leuk is) ^_^
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:40:49 #29
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_122207625
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:39 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Het tofste wat een chick ooit bij mij gedaan heeft was dit:

Midden in het gesprek ineens zeggen "hey maar ik ga ff weer bij m'n vriendinnen staan, we spreken elkaar zo nog wel!"

Gaf ze me een kusje op m'n wang, draait zich om en loopt zo uit het niets weer weg. Stond ik daar echt ineens met m'n biertje aan de bar zo van "huh....wat gebeurde hier nou net precies?" O+
Dat vond je leuk?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_122207642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:40 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat vond je leuk?
Ja top zelfs, lekker iemand die me uit daagt. Ik hou daar van. Het was op een plagerige manier zeg maar. Niet zoals in, ik wil hier weg.

Maar meer zo van "come and get me als je wat wil"
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:42:10 #31
206580 Luxuria
pi_122207671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:41 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Ja top zelfs, lekker iemand die me uit daagt. Ik hou daar van.
Lijkt me juist niet echt tof als iemand midden in een gesprek weggaat.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:42:27 #32
206580 Luxuria
pi_122207681
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:41 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Ja top zelfs, lekker iemand die me uit daagt. Ik hou daar van. Het was op een plagerige manier zeg maar. Niet zoals in, ik wil hier weg.

Maar meer zo van "come and get me als je wat wil"
Ohh oke, dan is het al wat anders ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:48:12 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122207859
Als de verwachting van de twee (man/vrouw) niet op elkaar afgestemd is werkt het niet en de ene vrouw is initiatiefrijk en wordt daar op afgerekend door traditionele mannen die het zelf willen doen en de ander wacht af en wordt daardoor overgeslagen door de man die het ook leuk vindt om versierd te worden en bij de man is het precies zo. En soms komt een initiatiefrijke dame een afwachtende man tegen en klikt het meteen als een malle. Het kan allemaal.

Waarschijnlijk is de traditionele verhouding (initiatief vanuit de man en de vrouw gaat er wel of niet in mee) nog het populairst maar er zijn genoeg vrouwen die totaal geen problemen hebben met het zetten van een eerste/tweede/derde stap.

Ik loop niet bepaald over van initiatief wat vrouwen betreft dus vaak genoeg (50/50) was zij degene die op mij afstapte, ook leuk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:54:04 #34
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_122210579
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:48 schreef jogy het volgende:
Als de verwachting van de twee (man/vrouw) niet op elkaar afgestemd is werkt het niet en de ene vrouw is initiatiefrijk en wordt daar op afgerekend door traditionele mannen die het zelf willen doen en de ander wacht af en wordt daardoor overgeslagen door de man die het ook leuk vindt om versierd te worden en bij de man is het precies zo. En soms komt een initiatiefrijke dame een afwachtende man tegen en klikt het meteen als een malle. Het kan allemaal.

Waarschijnlijk is de traditionele verhouding (initiatief vanuit de man en de vrouw gaat er wel of niet in mee) nog het populairst maar er zijn genoeg vrouwen die totaal geen problemen hebben met het zetten van een eerste/tweede/derde stap.

Ik loop niet bepaald over van initiatief wat vrouwen betreft dus vaak genoeg (50/50) was zij degene die op mij afstapte, ook leuk.
Dit ja. Uiteindelijk komen de mensen die bij elkaar passen wel bij elkaar uit. :) Maar het is onzinnig om te vragen wat vrouwen of mannen in het algemeen willen.

Zelf vind ik het fijn als het een beetje gelijk opgaat. Er zit vaak een opbouw in waarin interesse steeds eerst dubbelzinniger en daarna ondubbelzinniger wordt. ;) Daar kun je beide stappen in zetten, en dat is toch ook wel zo leuk?
...as always
pi_122210820
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 03:28 schreef Trebo het volgende:
Wel gek dat wanneer het op versieren en initiatief aankomt vrouwen opeens een stuk minder geemancipeerd zijn.

Ik bedoel, prima dat de man initiatief moet tonen. Dat 'spelletje' stamt al uit de oertijd, maar dan later ook niet gaan zeuren over huishoudelijke taken of kinderen opvoeden. Daar zijn vrouwen nu eenmaal beter in.
Veel vrouwen verwachten nog steeds dat de man het etentje betaalt en de drankjes ook als de dame in kwestie zelf een hoger salaris heeft (da's tegenwoordig helemaal niet vreemd) :D
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:18:39 #36
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_122211505
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Veel vrouwen verwachten nog steeds dat de man het etentje betaalt en de drankjes ook als de dame in kwestie zelf een hoger salaris heeft (da's tegenwoordig helemaal niet vreemd) :D
Ik heb geen idee hoeveel vrouwen dat verwachten, jij wel? Lijkt me dat het nogal uitmaakt in wat voor sociale kringen je verkeert.

Volgens de etiquette hoort trouwens de uitnodigende partij te betalen (of dat in elk geval te proberen). Op zich niet oneerlijk, mits beide partijen ogeveer in gelijke mate initiatief nemen.
...as always
pi_122213551
Zo veel mensen zo veel wensen. Communiceer en je weet het.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_122213726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 04:36 schreef 2cv het volgende:
Ik zou het best wel eens leuk vinden als vrouwen zeggen wat ze willen in plaats van stommetje te spelen zodat je maar moet raden wat ze van je vinden.
Dat zouden alle mannen volgens mij wel leuk vinden.

Maarja he .. vrouwen moeten het gevoel hebben dat ze gewild zijn .. zucht
"Pools are perfect for holding water"
pi_122213855
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat heeft het salaris ermee te maken ? Hoe zou het dan moeten gaan volgens jou: man neemt vrouw mee uit eten en de vrouw moet betalen omdat ze een hoger salaris heeft?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:19:25 #40
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_122214087
Komt ook vaak genoeg andersom voor, hoor :) En als man is dat ook wel eens fijn, veroverd worden :P
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_122229670
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:13 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Wat heeft het salaris ermee te maken ? Hoe zou het dan moeten gaan volgens jou: man neemt vrouw mee uit eten en de vrouw moet betalen omdat ze een hoger salaris heeft?
Nee. Je gaat samen uit eten, dus pakt samen de portemonnee na afloop. De mannen die traditioneel opgevoed zijn of het niet kunnen hebben als een vrouw betaalt roeptoeteren dan grootmoedig 'nee joh, ik betaal' en de mannen die vinden dat de emancipatie voldoende gevorderd ist (deze mannen moeten tegenwoordig immers ook afwassen en stofzuigen) zeggen niets en leggen netjes de helft op tafel. Win-win voor iedereen. Behalve dan voor de dames die graag een gratis dinertje wilden en een 50-50 man troffen.
pi_122231865
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:29 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

als je in die vroege fase al geen zin hebt om moeite te doen :').dan blijft er geen vrouw bij je hangen denk ik
Ik wil best moeite doen, maar waar is de moeite van de vrouw dan in de ''vroege fase'' ?
Ik heb er geen zin in dat het altijd van mij moet komen, ik zou het niet erg vinden als ik het een stuk vaker doe dan vrouwen maar als het helemaal niet gebeurt krijg ik er toch een slecht gevoel bij.
Rustig aan.
pi_122232682
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:21 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Je moet wel een vrij vreemd wereldbeeld hebben wil je beweren dat al het initiatief immer van de man komt. Nee, versieren zoals een man dat doet niet nee, maar wel allerlei andere bochten waarin ze zich kunnen wringen. Bijvoorbeeld:

- Via via je nummer regelen en als eerste sms'sen/appen
- Letterlijk vragen: zullen wij zoenen?( :')
- Een vriendin van haar op je afsturen die zonder omwegen duidelijk maakt dat je haar moet regelen
- Vragen of je haar naar huis wilt brengen
- Dronken chicks: letterlijk op je afstormen en je al dansend pogen te zoenen, vingertje naar hun toehalen, uit het niets tegen je aan beginnen te schuren.
- Vragen of je langskomt
- etc etc

Zowel in uitgaansgelegenheden als in het dagelijks leven liegen de daden er soms niet om, op een gegeven moment word jij echter wel geacht de boel over te nemen, anders kom je alsnog van een koude kermis thuis.
Ok ik heb alles weggestreept waar ik geen ervaring mee heb. Nummer 2 wel in de vorm dat ze mij begon te zoenen dat heb ik dan wel een paar keer gehad.
Vragen of ik langskom... Een vriendin die er verkeerde verwachtingen bij had... Dus daar word ik ook niet heel warm van..
Rustig aan.
pi_122233096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ok ik heb alles weggestreept waar ik geen ervaring mee heb. Nummer 2 wel in de vorm dat ze mij begon te zoenen dat heb ik dan wel een paar keer gehad.
Vragen of ik langskom... Een vriendin die er verkeerde verwachtingen bij had... Dus daar word ik ook niet heel warm van..
Wat bedoel je met verkeerde verwachtingen?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_122233156
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:38 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Wat bedoel je met verkeerde verwachtingen?
Ik heb haar snoeihard gefriendzoned.
Neemt niet weg dat die ervaringen van ''feyenoord'' 180 graden anders zijn dan die van mij.
Rustig aan.
pi_122233162
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee. Je gaat samen uit eten, dus pakt samen de portemonnee na afloop. De mannen die traditioneel opgevoed zijn of het niet kunnen hebben als een vrouw betaalt roeptoeteren dan grootmoedig 'nee joh, ik betaal' en de mannen die vinden dat de emancipatie voldoende gevorderd ist (deze mannen moeten tegenwoordig immers ook afwassen en stofzuigen) zeggen niets en leggen netjes de helft op tafel. Win-win voor iedereen. Behalve dan voor de dames die graag een gratis dinertje wilden en een 50-50 man troffen.
Ik heb nog nooit betaald voor een etentje. Als we erna wat gaan drinken of de volgende date zou ik dan aandringen om zelf te betalen. Snap niet dat er moeilijk gedaan wordt of de vrouw de helft mee betaalt of niet. Als de man 50/50 zou willen dan zou ik het betalen en is het een first and last date. Bovendien is het meestal de man die uit eten wil ipv ergens wat drinken. Lekker, dan word je uitgenodigd en betaal je zelf de helft mee. Nou wat een man :D

En emancipatie voor gelijke rechten betekent niet dat man en vrouw ook gelijk zijn. Natuurlijk gebruik ik mijn vrouwelijkheid ook in mijn voordeel. Dat ik niet zelf mijn portemonnee zal trekken is dan maar een deel van mij, deal with it. Wat betreft liefde en daten ben ik dan misschien weer 'ouderwets', maar dat emancipatie gedoe heeft niks in de liefde te maken. Ik wil door een man versiert worden, mij beschermd en veilig voelen en niet gelijk aan elkaar zijn O+ Hij de MAN ik de VROUW.

[ Bericht 0% gewijzigd door HiddenResponse op 29-01-2013 21:45:00 ]
pi_122233728
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:38 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit betaald voor een etentje. Als we erna wat gaan drinken of de volgende date zou ik dan aandringen om zelf te betalen. Snap niet dat er moeilijk gedaan wordt of de vrouw de helft mee betaalt of niet. Als de man 50/50 zou willen dan zou ik het betalen en is het een first and last date. Bovendien is het meestal de man die uit eten wil ipv ergens wat drinken. Lekker, dan word je uitgenodigd en betaal je zelf de helft mee. Nou wat een man :D

En emancipatie voor gelijke rechten betekent niet dat man en vrouw ook gelijk zijn. Natuurlijk gebruik ik mijn vrouwelijkheid ook in mijn voordeel. Dat ik niet zelf mijn portemonnee zal trekken is dan maar een deel van mij, deal with it. Wat betreft liefde en daten ben ik dan misschien weer 'ouderwets', maar dat emancipatie gedoe heeft niks in de liefde te maken. Ik wil door een man versiert worden, mij beschermd en veilig voelen en niet gelijk aan elkaar zijn O+ Hij de MAN ik de VROUW.
Oke prima goeie deal!

Maar dan strijk jij, en kook jij ook!

Voor de rest wil ik best een steentje/de helft bijdragen aan het huishouden en moeten we ff overleggen hoe we de boel verdelen. :)
pi_122233940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ohh oke, dan is het al wat anders ;)
En het was ook nog eens een heel knap, en zo'n lekker los onbezorgd meisje daarom O+
pi_122234500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:38 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Etentjes betalen heeft ook niets met liefde te maken, maar ALLES met het feit dat vrouwen vroeger geen inkomen hadden. Tradities verdwijnen nu eenmaal wat langzamer dan maatschappelijke veranderingen zich voltrekken.
pi_122234805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Etentjes betalen heeft ook niets met liefde te maken, maar ALLES met het feit dat vrouwen vroeger geen inkomen hadden. Tradities verdwijnen nu eenmaal wat langzamer dan maatschappelijke veranderingen zich voltrekken.
Maar het voelt toch ook niet fijn als man dat een vrouw dan voor je betaald op de eerste date?

En bij uit eten, degene die vraagt betaald gewoon lijkt me? En als je haar nog niet gelijk dusdanig leuk vindt dat je nog twijfelt moet je niet gelijk uit eten gaan. Dan drink je ergens wat, ben je hooguit 15 euro kwijt.

Nou dan voel ik me er niet fijn bij om te splitten...of nog erger, haar te laten betalen.

Of kijk gewoon thuis een filmpje met een wijntje/nodig d'r uit voor een bakkie koffie. Kost het je "niks."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')