Opensnijden en zo eten?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef Fratz het volgende:
Meneer Fratz heeft dit weekend een paar granaatappels meegenomen. Ik weet eigenlijk niet wat ik er mee moet![]()
Piet heb jij een tip?
Stukje of een hele zalm?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:00 schreef Etcetera het volgende:
Fuuu, tijdje terug mooi recept gezien over zalm, kan ik het niet weervinden.
Piet, hoe lang moet zalm in de oven? Ik wil het maken in een pakketje van aluminiumfolie: schijfjes citroen onderop, zalm, boter bovenop, peper/zout, dichtvouwen en in oven. Zou 20 minuten op 200 graden voldoende zijn? Dat is wat ik her en der op internet kan vinden.
Goede vraag, ik heb nog wat gemarineerde spare ribs in de vriezer liggen. Geen idee of dat allemaal goed blijft. Dus daar ben ik wel benieuwd naar. Dat is voornamelijk gemarineerd met kruiden en bbq saus.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef TN-FR het volgende:
Ik had vorige maand iets teveel kippendijen gemarineerd in een mengsel van karnemelk en specerijen dus ik moest wat invriezen. Echter weet ik nu dus niet zeker of dat wel goed is gegaan, nu ik ze weer wil ontdooien. Kan dat als ze gemarineerd zijn geweest in karnemelk? Ze zijn nog niet helemaal ontdooid dus ik kan nog niet echt goed ruiken of er erge luchtjes aan zitten.
Die lijken mij nog wel goed in te vriezen. Ik heb namelijk vaak van die voorgemarineerde spareribs in het vriesvak zien liggen.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Goede vraag, ik heb nog wat gemarineerde spare ribs in de vriezer liggen. Geen idee of dat allemaal goed blijft. Dus daar ben ik wel benieuwd naar. Dat is voornamelijk gemarineerd met kruiden en bbq saus.
Karnemelkmarinade moet geen issue zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef TN-FR het volgende:
Ik had vorige maand iets teveel kippendijen gemarineerd in een mengsel van karnemelk en specerijen dus ik moest wat invriezen. Echter weet ik nu dus niet zeker of dat wel goed is gegaan, nu ik ze weer wil ontdooien. Kan dat als ze gemarineerd zijn geweest in karnemelk? Ze zijn nog niet helemaal ontdooid dus ik kan nog niet echt goed ruiken of er erge luchtjes aan zitten.
Als je er last van krijgt ligt dat niet aan de karnemelk, maar aan gebrekkige hygienequote:Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef TN-FR het volgende:
Dank je wel. het rook en smaakte ook niet anders, maar dat zullen we in de loop van de avond/morgen anders wel merken.
Convectieoven op 220, een oven met fan op 200quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:53 schreef BananaPancake het volgende:
Piet,
In het vorige topic ging het over aardappelgratin. Vanavond wil ik die maken. Op welke temperatuur moet ik de oven zetten?
Aubergines boerenstijlquote:Op zondag 3 februari 2013 12:02 schreef bitterend het volgende:
![]()
Aubergine was in de aanbieding..maar wat maak ik daarmee? ik dacht aan moussaka...Heeft iemand een lekkere recept voor mij?
Geen Moussaka, maar wel lekker, sla een eitje los met chilipoeder, zout en peper, snij de aubergine aan plakken en haal door het ei en dan door bloem, bakken in neutrale olie.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:02 schreef bitterend het volgende:
![]()
Aubergine was in de aanbieding..maar wat maak ik daarmee? ik dacht aan moussaka...Heeft iemand een lekkere recept voor mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |