Alsof er geen zwakbegaafde mensen in een winkel rondhuppelen........... GVD zeg, vraag je naar iets, kijken ze verbaasd en het standaard antwoord is " Hebben we niet".quote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft. Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
En ontopic voor TS. Ik werk bij een elektronicazaak, en wij zijn dan bereid om goeie kortingen te geven. Het moet nog wel rendabel blijven voor ons, maar een goede zaak geeft je zeker korting, dus gewoon proberen. En het is ook nog een kwestie van gunnen he, ook al is internet zonder korting nog steeds 5% goedkoper, weet dan dat je bij een goeie zaak altijd langs kan gaan voor gratis en goed advies, itt een zwakbegaafd persoon aan de andere kant van de lijn die niet weet hoe het lampje in de koelkast precies aan en uit gaat.
Nee ik zeg alleen dat er zwakbegaafde mensen in winkels kunnen staan en hun standaard antwoord "Hebben we niet" is. Welke winkels laat ik buiten schot. Hoewel de meeste in elektronicazaken ook iets teveel naar TelSell hebben gekeken of uit verveling met een ijzerdraadje in stopcontacten hebben staan wroeten.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:41 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Als jij altijd ´Hebben we niet´ als antwoord krijgt, ben je dan niet op zoek naar iets wat al lang van de markt is? Dat je je irriteert aan tv's die aanstaan, 't zou voor de potentiële kopers vervelend zijn als ze bij elke tv eerst even moeten vragen of die aan magik verkoop trouwens geen tv's, en we staan ook niet met z'n 3'en in de winkel
Hier hetzelfde. Diepvries, televisie en waterkoker gekocht en toch korting gekregen bij MM.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:36 schreef vigier het volgende:
[..]
Hoezo kun je bij mediamarkt korting wel vergeten? Dan ligt het aan jou denk ik..
Ik heb destijds een leuke korting kunnen krijgen op de wasmachine. Was daarmee amper duurder dan de goedkoopste webwinkel.
Is gewoon praktijkervaring.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:09 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ja aan wat jij vindt kan ik niks veranderen...
Zoiets. En vergeet de store-managers niet. Die moeten ook betaald worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 00:08 schreef betyar het volgende:
Alsof er geen zwakbegaafde mensen in een winkel rondhuppelen........... GVD zeg, vraag je naar iets, kijken ze verbaasd en het standaard antwoord is " Hebben we niet".
In de winkel betaal je vooral voor die drie mensen die heel de dag rondhuppelen en geen zak te doen hebben om vervolgens als een stel strontvliegen op die ene klant af te vliegen. Nog maar te zwijgen over de tv's die heel de dag voor Jan-Lul aanstaan....
Waar gaat het dan om?quote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik weet dat internet echt stukken goedkoper is, maar zouden we er niet allemaal gewoon verstandiger aandoen om wat meer naar de gewone winkel te gaan? Lekker kopen op internet, en achteraf komen ze bij mij vragen hoe het werkt, of dat ik het kan repareren, omdat de internetwinkel niet thuis geeft.
Winkelenquote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Als we lekker doorgaan zo is er dalijk geen winkel meer open in de binnenstad en verdwijnt een deel van de charme van de stad, waar je vroeger nog een hele zaterdag kon rondlopen, kunnen we dadelijk alleen nog maar een bezoekje brengen aan de McD...
Ach brutaal.......je kan ook advieskosten in rekening brengen, alleen komt er dan waarschijnlijk niemand meer.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef bezemsteeltaart het volgende:
En Blomke dan heb ik het over bijvoorbeeld een koffiezetapparaat van een random internetwinkel die stuk is gegaan, en het volgens de winkel buiten de garantie valt. Dan komen ze bij mij om te vragen wat het eventueel kan zijn?? De thermostaat? De bedrading?? Ik ben dan niet de beroerdste om antwoord te geven, maar het is in mijn ogen toch best brutaal om alleen maar ergens binnen te lopen voor advies en verder niks.
Tja, denk ik dan, zo'n jongen gaat het ook om de centen, net als een ondernemer.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Nog een voorbeeld: jongen koopt een dimmer bij de Gamma en komt vervolgens bij mij om te vragen hoe hij aangesloten moet worden. Blijkt dat ze hem bij de Gamma een compleet verkeerde dimmer hebben meegegeven. Jongen zegt tegen mij: 'ja oke dan breng ik deze even terug en kom ik zo terug om bij jouw die ander te halen'. Nou verontschuldig je maar niet hoor kerel, want ik weet dat je nooit meer terugkomt en die andere gewoon netjes bij de Gamma gaat halen. Sommige mensen
Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen. Als die jongen gewoon eerlijk zegt dat diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optiequote:Op maandag 4 februari 2013 15:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach brutaal.......je kan ook advieskosten in rekening brengen, alleen komt er dan waarschijnlijk niemand meer.
[..]
Tja, denk ik dan, zo'n jongen gaat het ook om de centen, net als een ondernemer.
Dat klopt. En dat zie je op andere gebieden ook.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen.
echt wel?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:25 schreef IkWilbert het volgende:
Is goed te doen hoor, wij hebben ook alles bij één lokale zaak gehaald en een leuke korting gekregen. Was wel iets duurder dan alles online bestellen maar ga liever voor persoonlijk contact en normale garantie e.d. Men heeft ook alles voor ons uitgepakt en de troep weer meegenomen die service heb je niet als je online besteld.
Of als je voor een product komt -dat je hebt uitgezocht op internet- en je een duurdere willen aansmeren.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:42 schreef JoPiDo het volgende:
beter dan bij een overpriced offline winkel waar ze 3 modelletjes hebben staan en een verveelde, arrogante verkoper die direct krenterig reageert zodra je om een beetje extra service vraagt...
Dat was neem ik aan dan een TV van zeker 3000 euro?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik doe het eigenlijk altijd. Laatste keer was een tv die ik kocht, mocht door de fabrikant geen korting op worden gegeven, maar ik nam wel gratis een nieuwe bosch wasmachine, en een bosch stofzuiger mee.
Dus moet ik eerst naar de Gamma om te zien is wat daar de prijs is voor ik bij jou een eerlijke prijs krijg.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optie
Bijna, 2800quote:Op zondag 20 april 2014 02:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Nog altijd een relevante discussie, derhalve een kickje.
[..]
Dat was neem ik aan dan een TV van zeker 3000 euro?
Vind je dat eerlijk ja?quote:Op maandag 4 februari 2013 15:40 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk om de centen inderdaad, maar gelukkig zijn er mensen die liever een beetje meer betalen voor een beetje extra service. Ligt ook een beetje aan de opvoeding ed. van de mensen. Als die jongen gewoon eerlijk zegt dat diezelfde dimmer bij de Gamma 5 euro goedkoper is, doe ik er ter plekke 6 van de prijs af, maar blijkbaar vinden ze liegen de betere optie
Wat een onzinredenatie.quote:Op zondag 20 april 2014 13:15 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Vind je dat eerlijk ja?
Een willekeurig persoon die zo'n dimmer sowieso bij jou had gekocht, zonder af te dingen of iets had dus 5 euro teveel betaald. Maar een persoon die 'eerlijk' zegt dat 'ie de dimmer liever bij de Gamma koopt omdat het daar 5 euro goedkoper is zou je een korting geven.
Dat vind ik je reinste oplichting: de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet; jij liegt er net zo hard op los door er kennelijk gewoon 6 euro bij de prijs bij te liegen!
Oh en ik snap het wel hoor, maar ga dan niet zo lopen huilen. Jouw prijzen zijn per definitie ook niet eerlijk.
Plus het feit dat de Gamma en consorten verkoopfabrieken zijn: Koop het en redt u zelf. Dit is bij de kleine zelfstandige niet zo, daar wordt desgewenst een stuk advies gegeven. Persoonlijk is mij dat heel wat waard. Met dat soort grote zaken als een Mediamarkt, de GPK bouwmarken en internetwinkels heb ik werkelijk helemaal niets mee. Ze hebben geen verstand van de producten die ze verkopen ze zijn erg commercieel ingesteld. Weet wat je verkoopt...quote:Op zondag 20 april 2014 16:30 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Wat een onzinredenatie.
De gamma koopt ze in per 1000 stuks. De kleine winkelier per 100. Daar zit al een prijsverschil.
Dan moet er ook nog een beetje beleg voor de boterham verdiend worden. Dan mag ie best wel wat duurder zijn. Die 5 euro verschil is gewoon extra marge.
En soms is het voor een winkelier een keuze: gun ik het die klant en accepteer ik minder winst, of wil ik alles of niets.. Niets oneerlijks aan.
Mediamarkt en saturn geven wel korting.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef Nico987 het volgende:
je hoeft voor korting niet perse alles bij 1 te kopen.
Bij mediamarkt en saturn kun je korting wel vergeten. Bij gewone electronica zaken kan het wel. Zij kopen immers voor het zelfde bedrag in als de internet winkel.
Maar ga vooral ook prijzen shoppen. Hier kan honderden euro's verschil in zitten.
Ik weet niet wat ze kunnen zakken, dat is per winkel en dag verschillend, volgens mij kijken ze ook naar de dag omzet, als die laag is, en het is een keten, zal er ze wel wat aan gelegen zijn om veel aan jou te verkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |