dat klopt, maar dat 'uiteindelijk' kan een aardige tijd duren.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Met een goed product kun je best zonder reclame om succesvol te zijn. Maar als je een slecht product hebt kun je adverteren tot je een ons weegt, je redt het uiteindelijk niet.
Volgens mij gaat dat best wel snel. 5 jaar ofzo.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:30 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat klopt, maar dat 'uiteindelijk' kan een aardige tijd duren.
In die tijd kun je aardig wat binnengeharkt hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat best wel snel. 5 jaar ofzo.
Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
In die tijd kun je aardig wat binnengeharkt hebben.
Apple producten zijn niet slecht, ze zijn goed in wat ze doen. Maar dat mensen bereid zijn om 100 euro extra neer te leggen voor wat extra flash geheugen die Apple waarschijnlijk $5 voor inkoopt komt puur duur marketing. Men zit in zo'n temple experience daar op de Leidseplein en denkt niet meer goed.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.
En wat betreft Apple enzo, je kunt wel roepen dat het geen kwaliteit is, maar blijkbaar vinden mensen het gebruikersgemak en allerlei nieuwe concepten toch gewoon goed.
True, ze hebben hedendaags zelfs marketing-wiskunde studiesquote:Op maandag 28 januari 2013 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
Bedoel je niet advertenties/reclames? Marketing is veel en veel breder.
Maar als Apple echt zulke goede producten zou leveren, zou Apple dan ook niet in een normale product vergelijking hoog uit de test moeten komen? En ik denk dat het juist bij Apple de prijs/kwaliteitverhouding erg ten goede zou komen als ze door omstandigheden gedwongen zouden worden om hun marges flink in te perken.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.
En wat betreft Apple enzo, je kunt wel roepen dat het geen kwaliteit is, maar blijkbaar vinden mensen het gebruikersgemak en allerlei nieuwe concepten toch gewoon goed.
Dat weet ik, maar ik bedoel echt marketing in het algemeen.quote:Op maandag 28 januari 2013 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
Bedoel je niet advertenties/reclames? Marketing is veel en veel breder.
Waarom? Zie de Lidl bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 januari 2013 07:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel echt marketing in het algemeen.
Goed, zaken als het onderzoeken waar de consument behoefte naar heeft zou je misschien nog onder kwaliteit kunnen schuiven. Maar ik wil eigenlijk dat alle resources die ingezet worden op het aanprijzen van een product, ingezet worden op het verbeteren van de prijs/kwaliteit verhouding van dit product!
Tell sell bestaat nog steeds en levert per defenitie rotzooi.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Met een goed product kun je best zonder reclame om succesvol te zijn. Maar als je een slecht product hebt kun je adverteren tot je een ons weegt, je redt het uiteindelijk niet.
Zo dat is lang geleden tony!quote:Op maandag 28 januari 2013 09:40 schreef tony_clifton- het volgende:
'T kan erger.
Coca Cola en Pepsi zou 50% goedkoper kunnen zijn ware het niet dat je betaalt voor de reclame. Geen van beide bedrijven durft het aan om te stoppen met al die miljarden er tegen aan te gooien uit schrik voor wat de hypothetische gevolgen zouden zijn.
*eens met Simmu.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:51 schreef simmu het volgende:
even een kanttekening; marketing is echt veel meer dan *reclame*
het omvat ook de verpakking van een product, plaatsing in de schappen, link met andere producten, hoeveelheid in de verpakking, enzovoorts
Je bedoelt dus wel het adverteren/reclame maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 07:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel echt marketing in het algemeen.
Goed, zaken als het onderzoeken waar de consument behoefte naar heeft zou je misschien nog onder kwaliteit kunnen schuiven. Maar ik wil eigenlijk dat alle resources die ingezet worden op het aanprijzen van een product, ingezet worden op het verbeteren van de prijs/kwaliteit verhouding van dit product!
en ook de mate van kwaliteit is een kwestie van marketingquote:Op maandag 28 januari 2013 07:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel echt marketing in het algemeen.
Goed, zaken als het onderzoeken waar de consument behoefte naar heeft zou je misschien nog onder kwaliteit kunnen schuiven. Maar ik wil eigenlijk dat alle resources die ingezet worden op het aanprijzen van een product, ingezet worden op het verbeteren van de prijs/kwaliteit verhouding van dit product!
Uiteraard, in welke vorm dan ook. Als voorbeeld Saab (vanaf jaren 70 volgens mij), die kon niet op tegen de snelheid en luxe van Mercedes en BMW en heeft zich derhalve volledig op veiligheid gestort als onderscheidende factor.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:06 schreef simmu het volgende:
[..]
en ook de mate van kwaliteit is een kwestie van marketing
Nou nou. Dat is wel een erg overdreven statement. Het bedrijf is puur op reclame gebouwd.... Welgeteld minder dan 1% van de sales in 2011 ging op aan reclame. Toch niet heel erg overdreven vind je wel?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:23 schreef de_ier het volgende:
Maar reclame werkt wel, anders zouden ze het niet doen. Zie Apple. Bedrijf is puur op reclame en hype gebouwd. Mensen leggen 100 euro extra neer om 16 GB geheugen er bij te kopen in zo'n iPad.
Mag ik hierbij even een kanttekening maken:quote:Op maandag 28 januari 2013 17:41 schreef ikjijallebei het volgende:
Nou, handig als jij in de lokale supermarkt loopt en alle producten zijn kaal. Hoe weet je nog wat je moet kiezen? Marketing is juist onmisbaar.
Wat wel leuk is, voorbeeldje: heineken is helemaal geen lekker biertje, scoort zelfs een onvoldoende (even geen bron voor handen), maar toch wordt Heineken wereldwijd verkocht.Marketing is iets heel erg speciaals.
Hoe kun je reclame afschaffen? Persvrijheid enzo.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:44 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Mag ik hierbij even een kanttekening maken:
Tijdens een recente, blinde smaaktest in België, kwam Heineken naar voren als beste A-merk, terwijl Belgen totaal niet van Heineken houden. Owja, en ik zei dat heineken het beste a-merk was... Het beste biertje was namelijk Schultenbrau!
Maar ontopic: Ik zal vanaf nu wel de term "reclame" aanhouden om het eenvoudiger te maken, al bedoelde ik eigenlijk wel marketing in het algemeen (alle resources die men steekt in het beïnvloeden van het koopgedrag van de consument).
Maar de reden dat mensen hier vinden dat marketing van belang is, is dat de consument moet weten wat het beste product dan wel is. Wat als we een kleine aanpassing doen:
Reclame word afgeschaft, maar wat er wel blijft bestaan is een onafhankelijke consumentenbond die een publiek overzicht bijhoud waarin alle bestaande producten op de markt gerangschikt worden, waarbij rekening gehouden word met alle belangrijke aspecten van het product (prijs/kwaliteit, maar ook features, opties en voor zo ver mogelijk, persoonlijke smaak). Consumenten die een aankoop beslissing maken worden geacht hun keuzes vooral op deze ranglijsten te baseren.
Als bedrijf met een beter product op de markt komt dan de concurrentie, zal hij automatisch hoog scoren in deze ranglijsten. Zou een wereld zonder marke... advertisement op deze manier wel werken?
Dit is een puur hypothetische situatie waarbij het discussiepunt is, of de consument niet beter af zou zijn als de middelen die voor reclamedoeleinden ingezet worden, bespaart worden op de kostprijs of worden ingezet om een beter productaanbod te leveren.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Hoe kun je reclame afschaffen? Persvrijheid enzo.
Een blad mag drukken wat hij wil en een tv zender mag uitzenden wat hij wil.
Een nadeel is onder andere dat producenten die al lang op de markt zitten een groter voordeel van hun naamsbekendheid hebben. Dat kunnen nieuwkomers momenteel redelijk snel overkomen door intensieve marketing.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:11 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dit is een puur hypothetische situatie waarbij het discussiepunt is, of de consument niet beter af zou zijn als de middelen die voor reclamedoeleinden ingezet worden, bespaart worden op de kostprijs of worden ingezet om een beter productaanbod te leveren.
En buiten dat kan je vast wel onder het motto eerlijke pers verbieden dat media geld aannemen voor het doen van commerciële mededelingen.
Ik ga er vanuit dat in een maatschappij waarbij de enige manier om een weloverwogen aankoop beslissing te maken is aan de hand van een consumenten test, deze testen ook van hoge waarde geschat worden.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:23 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Een nadeel is onder andere dat producenten die al lang op de markt zitten een groter voordeel van hun naamsbekendheid hebben. Dat kunnen nieuwkomers momenteel redelijk snel overkomen door intensieve marketing.
Mensen zijn toch geneigd iets uit de schappen te pakken waarvan ze de naam kennen.
En die ranglijstjes zijn voor een groot deel van de producten niet relevant. En daarnaast is het aantal consumenten dat aan de hand van dat soort lijstjes koopt ook niet erachrikkelijk groot.
En mogen kleine ondernemers ook niet adverteren. Stel ik begin een nieuw restaurant. Hoe moeten mensen weten dat ik besta. Kortingsacties aankondigen? Uitverkoop aankondigen?
Een testpanel voor je restaurant. Dat wordt me lekker subjectief.quote:Op maandag 28 januari 2013 23:26 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat in een maatschappij waarbij de enige manier om een weloverwogen aankoop beslissing te maken is aan de hand van een consumenten test, deze testen ook van hoge waarde geschat worden.
Wanneer je als nieuwe restauranthouder bekendheid wil genereren, laat je je restaurant keuren door het testpanel van deze consumenten autoriteit. Deze zullen het restaurant beoordelen op punten zoals prijs, kwaliteit van het voedsel, sfeer, presentatie, service enz. en deze resultaten presenteren in de zelfde tabel als die van de gevestigde restaurants. Potentiële bezoekers zullen in een oogopslag zien hoe jij scoort tegenover de andere restaurants. Ik denk juist dat dit voor starters meer potentie bied omdat ze juist makkelijker en op een eerlijke manier, kunnen laten zien dat hun product beter scoort dan dat van de gevestigde ondernemingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |