abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122132989
Marketing, we zijn tegenwoordig niet anders gewend dan dat we overal dood gegooid worden met merken en reclame! Bedrijven geven een aanzienlijk percentage van hun omzet uit aan het adverteren van hun producten, vele duizenden (wereldwijd zelfs miljoenen) mensen hebben er een fulltime baan aan! Maar is dit allemaal geen verspilling van resources die ook productief ingezet zouden kunnen worden?

Denk er maar eens over na: Als bedrijven zichzelf niet zouden kunnen onderscheiden met gelikte reclame campagnes, kunnen ze zich alleen nog maar onderscheiden door middel van prijs en kwaliteit! Deze pijlers zullen meer focus binnen het bedrijf krijgen en meer resources zullen hier naartoe gaan. Ook doordat de resources die naar marketing gingen, nu hierop ingezet kunnen worden. Dit is in het voordeel van de consument omdat deze nu een beter productaanbod krijgt!

Maar er zitten ook nadelen aan, niet alles zal goedkoper worden namelijk. Marketing en advertenties zorgen ervoor dat veel producten in het dagelijks leven betaalbaar of zelfs gratis zijn! Zonder advertenties op tv, zou je fors meer moeten betalen voor je TV aansluiting, veel liefdadigheidsinstellingen en sportclubs moeten het ook hebben van commerciële sponsoren om te kunnen opereren en bijna alle sites op het internet zijn gratis dankzij reclame!

Wat is jou mening hierin? Zouden we wel of niet beter af zijn zonder marketing? :)
pi_122135025
Krispy Kreme is een van de grootste donutketens van Amerika geworden zonder aan reclame te doen. Gewoon via word-of-mouth. Laatste jaren zijn ze helaas wel aan reclame begonnen geloof ik.

De beste en goedkoopste zonnecreme die ik ken heet "No-Ad". Het heet zo omdat ze niet aan reclame doen.

Gewoon kwaliteit leveren is ook goed voor de business. Toyota is niet de grootste autoleverancier ter wereld geworden dankzij reclame. Desondanks hun suffe reclame zelfs. Mensen vragen hun collega's tijdens de koffiepauze, "welke automerk is het meest betrouwbaar?" en krijgen "Toyota" als antwoord.

Maar reclame werkt wel, anders zouden ze het niet doen. Zie Apple. Bedrijf is puur op reclame en hype gebouwd. Mensen leggen 100 euro extra neer om 16 GB geheugen er bij te kopen in zo'n iPad.
  zondag 27 januari 2013 @ 21:27:58 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122135409
Met een goed product kun je best zonder reclame om succesvol te zijn. Maar als je een slecht product hebt kun je adverteren tot je een ons weegt, je redt het uiteindelijk niet.
The End Times are wild
pi_122135674
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Met een goed product kun je best zonder reclame om succesvol te zijn. Maar als je een slecht product hebt kun je adverteren tot je een ons weegt, je redt het uiteindelijk niet.
dat klopt, maar dat 'uiteindelijk' kan een aardige tijd duren.
  zondag 27 januari 2013 @ 21:31:12 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122135701
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:30 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat klopt, maar dat 'uiteindelijk' kan een aardige tijd duren.
Volgens mij gaat dat best wel snel. 5 jaar ofzo.
The End Times are wild
pi_122135745
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat best wel snel. 5 jaar ofzo.
In die tijd kun je aardig wat binnengeharkt hebben.
  zondag 27 januari 2013 @ 21:33:01 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122135852
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:31 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

In die tijd kun je aardig wat binnengeharkt hebben.
Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.

En wat betreft Apple enzo, je kunt wel roepen dat het geen kwaliteit is, maar blijkbaar vinden mensen het gebruikersgemak en allerlei nieuwe concepten toch gewoon goed.
The End Times are wild
  zondag 27 januari 2013 @ 21:45:04 #9
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122136906
Daarnaast zorgt marketing er niet alleen voor dat je een andere keuze maakt tussen een rits producten. Je koopt ook producten waarvan je nog niet wist dat ze er waren of waarvan je nog niet wist waar je het voor nodig zou hebben. Stimuleert de consumptie :)
pi_122140968
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.

En wat betreft Apple enzo, je kunt wel roepen dat het geen kwaliteit is, maar blijkbaar vinden mensen het gebruikersgemak en allerlei nieuwe concepten toch gewoon goed.
Apple producten zijn niet slecht, ze zijn goed in wat ze doen. Maar dat mensen bereid zijn om 100 euro extra neer te leggen voor wat extra flash geheugen die Apple waarschijnlijk $5 voor inkoopt komt puur duur marketing. Men zit in zo'n temple experience daar op de Leidseplein en denkt niet meer goed.
pi_122150395
Bedoel je niet advertenties/reclames? Marketing is veel en veel breder.
pi_122150754
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
True, ze hebben hedendaags zelfs marketing-wiskunde studies :').

Welke kleuren ijs het beste verkocht worden in bepaalde periodes van het jaar. Wat een kut studie lijkt me dat :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122150909
Uiteraard zal je beter af zijn omdat je meer over je keuzes na zult denken, maar omdat menig mens op de automatische piloot werkt geloven ze eerder in een iPhone dan een Nokia. En prijs kwaliteit is verder iets wat doorgaans niet op de agenda van een ondernemer staat. Hoge prijs voor zo minimaal mogelijke kwaliteit lijkt meer het geval, maximale winst.

De meesten weten bv allemaal dat technologieen achtergehouden worden en dat hiermee adhv levensduur mee gespeeld word. Full HD is allang overtroffen alleen nog niet genoeg uitgemolken.
pi_122151099
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als Apple echt zulke goede producten zou leveren, zou Apple dan ook niet in een normale product vergelijking hoog uit de test moeten komen? En ik denk dat het juist bij Apple de prijs/kwaliteitverhouding erg ten goede zou komen als ze door omstandigheden gedwongen zouden worden om hun marges flink in te perken.
pi_122151112
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
Dat weet ik, maar ik bedoel echt marketing in het algemeen.
Goed, zaken als het onderzoeken waar de consument behoefte naar heeft zou je misschien nog onder kwaliteit kunnen schuiven. Maar ik wil eigenlijk dat alle resources die ingezet worden op het aanprijzen van een product, ingezet worden op het verbeteren van de prijs/kwaliteit verhouding van dit product!
pi_122151206
Hoe zie je dat voor je? Gaat de wet voorschrijven dat een blikje tomaten saus een bepaald formaat krijgt met een voorgeschreven kleur, het lettertype vasgelegd is en dat de naam alleen "Tomatensaus" mag zijn?

En hoe wil je een nieuw product op de markt zetten als je er geen reclame voor mag maken? Geen hond koopt een product wat hij of zij niet kent, op z'n minst heb je een display in de winkel nodig.

Je doet net alsof consumenten alleen geintresseerd zijn in prijs/kwaliteit, waarom denk je dat?

[ Bericht 22% gewijzigd door Sparqq op 28-01-2013 08:12:20 ]
pi_122151510
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 07:49 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Goed, zaken als het onderzoeken waar de consument behoefte naar heeft zou je misschien nog onder kwaliteit kunnen schuiven. Maar ik wil eigenlijk dat alle resources die ingezet worden op het aanprijzen van een product, ingezet worden op het verbeteren van de prijs/kwaliteit verhouding van dit product!
Waarom? Zie de Lidl bijvoorbeeld.

Voordat zij zich vestigen in een ander land sturen zij daar eerst voor een jaar lang werknemers naar toe. Die zitten daar alles te beschrijven, wat eten mensen daar, wat hebben ze het liefste. Welke producten kopen ze veel, waar zitten goede marges op? Waar kunnen we geld op verdienen en dan trekken ze direct daarna een sloot van winkels open. Works every time.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_122152536
'T kan erger.

Coca Cola en Pepsi zou 50% goedkoper kunnen zijn ware het niet dat je betaalt voor de reclame. Geen van beide bedrijven durft het aan om te stoppen met al die miljarden er tegen aan te gooien uit schrik voor wat de hypothetische gevolgen zouden zijn.
pi_122152579
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Tell sell bestaat nog steeds en levert per defenitie rotzooi. :D
pi_122152630
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:40 schreef tony_clifton- het volgende:
'T kan erger.

Coca Cola en Pepsi zou 50% goedkoper kunnen zijn ware het niet dat je betaalt voor de reclame. Geen van beide bedrijven durft het aan om te stoppen met al die miljarden er tegen aan te gooien uit schrik voor wat de hypothetische gevolgen zouden zijn.
Zo dat is lang geleden tony!
pi_122152736
even een kanttekening; marketing is echt veel meer dan *reclame*

het omvat ook de verpakking van een product, plaatsing in de schappen, link met andere producten, hoeveelheid in de verpakking, enzovoorts
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 28 januari 2013 @ 09:55:14 #22
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_122152822
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:51 schreef simmu het volgende:
even een kanttekening; marketing is echt veel meer dan *reclame*

het omvat ook de verpakking van een product, plaatsing in de schappen, link met andere producten, hoeveelheid in de verpakking, enzovoorts
*eens met Simmu.

Helaas is het wel zo als je met iemand van de marketing afdeling praat, dat ze zich zelf veel meer toe-eigenen dan dat ze daadwerkelijk doen.
The world has no benefit of sad little crybabies
pi_122158740
quote:

[..]

Je bedoelt dus wel het adverteren/reclame maken.

Zoals gezegd, marketing is veel breder en is vaak compleet geintegreerd in de product ontwikkeling. Het kluisdeur effect van het dichtdoen van een Mercedes portier is marketing, het motorgeluid van een Ferrari is marketing, de mate van weerstand bij het openschanieren van een Macbook air is marketing. De bakker die graag naast de supermarkt een winkel opent is marketing, evenals de slager die z'n waar aantrekkelijk etaleert in de vitrine etc etc.
pi_122158942
quote:

[..]

en ook de mate van kwaliteit is een kwestie van marketing :P
pi_122160058
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:06 schreef simmu het volgende:

[..]

en ook de mate van kwaliteit is een kwestie van marketing :P
Uiteraard, in welke vorm dan ook. Als voorbeeld Saab (vanaf jaren 70 volgens mij), die kon niet op tegen de snelheid en luxe van Mercedes en BMW en heeft zich derhalve volledig op veiligheid gestort als onderscheidende factor.

Dus om de TT te beantwoorden, nee!

Naast dat het onmogelijk is zou het een verschrikkelijk saaie wereld worden.
pi_122160201
Met een heel beperkte definitie van marketing zou het kunnen. Maar ik trek alles graag breder en schaar marketing onder het geheel waarin mensen elkaar trachten te beïnvloeden, hoe je dat ook wil noemen.

In die zin is marketing altijd aanwezig en een essentieel onderdeel van een samenleving.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_122161748
Marketing is alles betreffende het bevorderen van de verkoop, ik denk dat het begrip zelfs nog tekort schiet. Communicatie is ook een belangrijk aspect.

Zo is de insteek van Apple bijvoorbeeld dat zij de beste software willen leveren in een mooi jasje binnen verschillende takken van technologie. De beste interfaces voor elk apparaat dat ze maken. Dat is de communicatieve basis binnen Apple.

Dat maakt de iPhone en de iPod zo succesvol, geen overload aan opties gewoon alles binnen bepaalde richtlijnen en daar niet van afwijken.

Of deze kern werkelijk tot uiting komt in hun producten is nog de discussie maar ze spreken een grote doelgroep aan die hier toch behoefte aan heeft. Daarbij komt ook nog eens het design aspect bij kijken wat ook nog een soort intrinsiek gevoel van waarde creeert. En ja, daar hangt een prijskaartje aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door grr0x op 28-01-2013 14:20:45 ]
pi_122162458
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:23 schreef de_ier het volgende:
Maar reclame werkt wel, anders zouden ze het niet doen. Zie Apple. Bedrijf is puur op reclame en hype gebouwd. Mensen leggen 100 euro extra neer om 16 GB geheugen er bij te kopen in zo'n iPad.
Nou nou. Dat is wel een erg overdreven statement. Het bedrijf is puur op reclame gebouwd.... Welgeteld minder dan 1% van de sales in 2011 ging op aan reclame. Toch niet heel erg overdreven vind je wel?
Lijkt me niet waanzinnig veel meer dan om het even welk andere bedrijf. Microsoft bijvoorbeeld geeft een hoger bedrag uit aan reclame (zowel absoluut als in percentage van sales)(2011). Je doet het bedrijf dan ook ernstig tekort om alles op reclame te gooien, daar ze ook gewoon prima producten aan de man brengen.
pi_122162710
apple is nu juist een schoolvoorbeeld van goede marketing zonder veel traditionele reclame....
  maandag 28 januari 2013 @ 17:41:34 #30
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_122171573
Nou, handig als jij in de lokale supermarkt loopt en alle producten zijn kaal. Hoe weet je nog wat je moet kiezen? Marketing is juist onmisbaar.

Wat wel leuk is, voorbeeldje: heineken is helemaal geen lekker biertje, scoort zelfs een onvoldoende (even geen bron voor handen), maar toch wordt Heineken wereldwijd verkocht. ;) Marketing is iets heel erg speciaals.
pi_122185260
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:41 schreef ikjijallebei het volgende:
Nou, handig als jij in de lokale supermarkt loopt en alle producten zijn kaal. Hoe weet je nog wat je moet kiezen? Marketing is juist onmisbaar.

Wat wel leuk is, voorbeeldje: heineken is helemaal geen lekker biertje, scoort zelfs een onvoldoende (even geen bron voor handen), maar toch wordt Heineken wereldwijd verkocht. ;) Marketing is iets heel erg speciaals.
Mag ik hierbij even een kanttekening maken:
Tijdens een recente, blinde smaaktest in België, kwam Heineken naar voren als beste A-merk, terwijl Belgen totaal niet van Heineken houden. Owja, en ik zei dat heineken het beste a-merk was... Het beste biertje was namelijk Schultenbrau!

Maar ontopic: Ik zal vanaf nu wel de term "reclame" aanhouden om het eenvoudiger te maken, al bedoelde ik eigenlijk wel marketing in het algemeen (alle resources die men steekt in het beïnvloeden van het koopgedrag van de consument).

Maar de reden dat mensen hier vinden dat marketing van belang is, is dat de consument moet weten wat het beste product dan wel is. Wat als we een kleine aanpassing doen:

Reclame word afgeschaft, maar wat er wel blijft bestaan is een onafhankelijke consumentenbond die een publiek overzicht bijhoud waarin alle bestaande producten op de markt gerangschikt worden, waarbij rekening gehouden word met alle belangrijke aspecten van het product (prijs/kwaliteit, maar ook features, opties en voor zo ver mogelijk, persoonlijke smaak). Consumenten die een aankoop beslissing maken worden geacht hun keuzes vooral op deze ranglijsten te baseren.

Als bedrijf met een beter product op de markt komt dan de concurrentie, zal hij automatisch hoog scoren in deze ranglijsten. Zou een wereld zonder marke... advertisement op deze manier wel werken?
  maandag 28 januari 2013 @ 21:08:31 #32
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122186855
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:44 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Mag ik hierbij even een kanttekening maken:
Tijdens een recente, blinde smaaktest in België, kwam Heineken naar voren als beste A-merk, terwijl Belgen totaal niet van Heineken houden. Owja, en ik zei dat heineken het beste a-merk was... Het beste biertje was namelijk Schultenbrau!

Maar ontopic: Ik zal vanaf nu wel de term "reclame" aanhouden om het eenvoudiger te maken, al bedoelde ik eigenlijk wel marketing in het algemeen (alle resources die men steekt in het beïnvloeden van het koopgedrag van de consument).

Maar de reden dat mensen hier vinden dat marketing van belang is, is dat de consument moet weten wat het beste product dan wel is. Wat als we een kleine aanpassing doen:

Reclame word afgeschaft, maar wat er wel blijft bestaan is een onafhankelijke consumentenbond die een publiek overzicht bijhoud waarin alle bestaande producten op de markt gerangschikt worden, waarbij rekening gehouden word met alle belangrijke aspecten van het product (prijs/kwaliteit, maar ook features, opties en voor zo ver mogelijk, persoonlijke smaak). Consumenten die een aankoop beslissing maken worden geacht hun keuzes vooral op deze ranglijsten te baseren.

Als bedrijf met een beter product op de markt komt dan de concurrentie, zal hij automatisch hoog scoren in deze ranglijsten. Zou een wereld zonder marke... advertisement op deze manier wel werken?
Hoe kun je reclame afschaffen? Persvrijheid enzo.
Een blad mag drukken wat hij wil en een tv zender mag uitzenden wat hij wil.
pi_122187052
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:08 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoe kun je reclame afschaffen? Persvrijheid enzo.
Een blad mag drukken wat hij wil en een tv zender mag uitzenden wat hij wil.
Dit is een puur hypothetische situatie waarbij het discussiepunt is, of de consument niet beter af zou zijn als de middelen die voor reclamedoeleinden ingezet worden, bespaart worden op de kostprijs of worden ingezet om een beter productaanbod te leveren.

En buiten dat kan je vast wel onder het motto eerlijke pers verbieden dat media geld aannemen voor het doen van commerciële mededelingen.
  maandag 28 januari 2013 @ 21:23:44 #34
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122187787
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:11 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Dit is een puur hypothetische situatie waarbij het discussiepunt is, of de consument niet beter af zou zijn als de middelen die voor reclamedoeleinden ingezet worden, bespaart worden op de kostprijs of worden ingezet om een beter productaanbod te leveren.

En buiten dat kan je vast wel onder het motto eerlijke pers verbieden dat media geld aannemen voor het doen van commerciële mededelingen.
Een nadeel is onder andere dat producenten die al lang op de markt zitten een groter voordeel van hun naamsbekendheid hebben. Dat kunnen nieuwkomers momenteel redelijk snel overkomen door intensieve marketing.

Mensen zijn toch geneigd iets uit de schappen te pakken waarvan ze de naam kennen.

En die ranglijstjes zijn voor een groot deel van de producten niet relevant. En daarnaast is het aantal consumenten dat aan de hand van dat soort lijstjes koopt ook niet erachrikkelijk groot.

En mogen kleine ondernemers ook niet adverteren. Stel ik begin een nieuw restaurant. Hoe moeten mensen weten dat ik besta. Kortingsacties aankondigen? Uitverkoop aankondigen?
pi_122195433
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Een nadeel is onder andere dat producenten die al lang op de markt zitten een groter voordeel van hun naamsbekendheid hebben. Dat kunnen nieuwkomers momenteel redelijk snel overkomen door intensieve marketing.

Mensen zijn toch geneigd iets uit de schappen te pakken waarvan ze de naam kennen.

En die ranglijstjes zijn voor een groot deel van de producten niet relevant. En daarnaast is het aantal consumenten dat aan de hand van dat soort lijstjes koopt ook niet erachrikkelijk groot.

En mogen kleine ondernemers ook niet adverteren. Stel ik begin een nieuw restaurant. Hoe moeten mensen weten dat ik besta. Kortingsacties aankondigen? Uitverkoop aankondigen?
Ik ga er vanuit dat in een maatschappij waarbij de enige manier om een weloverwogen aankoop beslissing te maken is aan de hand van een consumenten test, deze testen ook van hoge waarde geschat worden.

Wanneer je als nieuwe restauranthouder bekendheid wil genereren, laat je je restaurant keuren door het testpanel van deze consumenten autoriteit. Deze zullen het restaurant beoordelen op punten zoals prijs, kwaliteit van het voedsel, sfeer, presentatie, service enz. en deze resultaten presenteren in de zelfde tabel als die van de gevestigde restaurants. Potentiële bezoekers zullen in een oogopslag zien hoe jij scoort tegenover de andere restaurants. Ik denk juist dat dit voor starters meer potentie bied omdat ze juist makkelijker en op een eerlijke manier, kunnen laten zien dat hun product beter scoort dan dat van de gevestigde ondernemingen.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:15:40 #36
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122197572
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:26 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat in een maatschappij waarbij de enige manier om een weloverwogen aankoop beslissing te maken is aan de hand van een consumenten test, deze testen ook van hoge waarde geschat worden.

Wanneer je als nieuwe restauranthouder bekendheid wil genereren, laat je je restaurant keuren door het testpanel van deze consumenten autoriteit. Deze zullen het restaurant beoordelen op punten zoals prijs, kwaliteit van het voedsel, sfeer, presentatie, service enz. en deze resultaten presenteren in de zelfde tabel als die van de gevestigde restaurants. Potentiële bezoekers zullen in een oogopslag zien hoe jij scoort tegenover de andere restaurants. Ik denk juist dat dit voor starters meer potentie bied omdat ze juist makkelijker en op een eerlijke manier, kunnen laten zien dat hun product beter scoort dan dat van de gevestigde ondernemingen.
Een testpanel voor je restaurant. Dat wordt me lekker subjectief.
En dat gaat een tijdje duren natuurlijk voordat zo'n panel komt. Ga je de eerste dag open, wacht je eerst nog 3 weken op een panel. Vervolgens moeten er nog mensen dat panel gaan bekijken. Wat er dus voor zorgt dat je de eerste maanden verschrikkelijk weinig klandizie zult hebben.
En je kunt ook nog eens geen mensen activeren met speciale acties die anders niet uit eten zouden gaan.

Heb je nog het algemene probleem dat je nauwelijks nieuwe klantengroepen kunt aanboren als je niet gericht op ze kan adverteren. Ze zijn immers eerst nog niet geïnteresseerd in het product en zullen dus niet pro-actief informatie erover opzoeken bij een vergelijkingswebsite.

Het circus komt in de stad? Nou fuck dat, niemand weet ervan!

Een speciaal feest in een kroeg? Fuck jou, niemand mag er van weten!

De schouwburg kan de laatste kaartjes voor een voorstelling niet verkopen? Nou en, dan is de zaal maar leeg. Geen aanbiedingen adverteren om het toch nog even vol te krijgen!!!
pi_122199701
Bij komend nadeel is natuurlijk dat we sport evenementen wel kunnen stoppen, aangezien er geen sponser te vinden is die wel geld geeft maar niet zijn naam op het shirt mag plakken.

Een mooi voorbeeld is Red Bull, iedereen weet dat drankje veel te duur is, maar dat geeft helemaal niet wat sponseren hele leuke dingen.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 07:27:45 #38
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_122200792
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_122202509
internet marketing :')
mensen vertellen hoe ze geld op het internet in hun pyjama kunnen verdienen door aan andere mensen te vertellen hoe ze geld op het internet in hun pyjama kunnen verdienen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')