dat klopt, maar dat 'uiteindelijk' kan een aardige tijd duren.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Met een goed product kun je best zonder reclame om succesvol te zijn. Maar als je een slecht product hebt kun je adverteren tot je een ons weegt, je redt het uiteindelijk niet.
Volgens mij gaat dat best wel snel. 5 jaar ofzo.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:30 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat klopt, maar dat 'uiteindelijk' kan een aardige tijd duren.
In die tijd kun je aardig wat binnengeharkt hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat best wel snel. 5 jaar ofzo.
Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
In die tijd kun je aardig wat binnengeharkt hebben.
Apple producten zijn niet slecht, ze zijn goed in wat ze doen. Maar dat mensen bereid zijn om 100 euro extra neer te leggen voor wat extra flash geheugen die Apple waarschijnlijk $5 voor inkoopt komt puur duur marketing. Men zit in zo'n temple experience daar op de Leidseplein en denkt niet meer goed.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.
En wat betreft Apple enzo, je kunt wel roepen dat het geen kwaliteit is, maar blijkbaar vinden mensen het gebruikersgemak en allerlei nieuwe concepten toch gewoon goed.
True, ze hebben hedendaags zelfs marketing-wiskunde studiesquote:Op maandag 28 januari 2013 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
Bedoel je niet advertenties/reclames? Marketing is veel en veel breder.
Maar als Apple echt zulke goede producten zou leveren, zou Apple dan ook niet in een normale product vergelijking hoog uit de test moeten komen? En ik denk dat het juist bij Apple de prijs/kwaliteitverhouding erg ten goede zou komen als ze door omstandigheden gedwongen zouden worden om hun marges flink in te perken.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, wil je groeien dan moet je toch al kwaliteit hebben. Of je hebt iets moois en breekt het in 5 jaar af. Dat is natuurlijk geen binnenharken.
En wat betreft Apple enzo, je kunt wel roepen dat het geen kwaliteit is, maar blijkbaar vinden mensen het gebruikersgemak en allerlei nieuwe concepten toch gewoon goed.
Dat weet ik, maar ik bedoel echt marketing in het algemeen.quote:Op maandag 28 januari 2013 02:49 schreef tjoptjop het volgende:
Bedoel je niet advertenties/reclames? Marketing is veel en veel breder.
Waarom? Zie de Lidl bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 januari 2013 07:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik bedoel echt marketing in het algemeen.
Goed, zaken als het onderzoeken waar de consument behoefte naar heeft zou je misschien nog onder kwaliteit kunnen schuiven. Maar ik wil eigenlijk dat alle resources die ingezet worden op het aanprijzen van een product, ingezet worden op het verbeteren van de prijs/kwaliteit verhouding van dit product!
Tell sell bestaat nog steeds en levert per defenitie rotzooi.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Met een goed product kun je best zonder reclame om succesvol te zijn. Maar als je een slecht product hebt kun je adverteren tot je een ons weegt, je redt het uiteindelijk niet.
Zo dat is lang geleden tony!quote:Op maandag 28 januari 2013 09:40 schreef tony_clifton- het volgende:
'T kan erger.
Coca Cola en Pepsi zou 50% goedkoper kunnen zijn ware het niet dat je betaalt voor de reclame. Geen van beide bedrijven durft het aan om te stoppen met al die miljarden er tegen aan te gooien uit schrik voor wat de hypothetische gevolgen zouden zijn.
*eens met Simmu.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:51 schreef simmu het volgende:
even een kanttekening; marketing is echt veel meer dan *reclame*
het omvat ook de verpakking van een product, plaatsing in de schappen, link met andere producten, hoeveelheid in de verpakking, enzovoorts
Je bedoelt dus wel het adverteren/reclame maken.quote:Op maandag 28 januari 2013 07:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Goed, zaken als het onderzoeken waar de consument behoefte naar heeft zou je misschien nog onder kwaliteit kunnen schuiven. Maar ik wil eigenlijk dat alle resources die ingezet worden op het aanprijzen van een product, ingezet worden op het verbeteren van de prijs/kwaliteit verhouding van dit product!
en ook de mate van kwaliteit is een kwestie van marketingquote:Op maandag 28 januari 2013 07:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Uiteraard, in welke vorm dan ook. Als voorbeeld Saab (vanaf jaren 70 volgens mij), die kon niet op tegen de snelheid en luxe van Mercedes en BMW en heeft zich derhalve volledig op veiligheid gestort als onderscheidende factor.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:06 schreef simmu het volgende:
[..]
en ook de mate van kwaliteit is een kwestie van marketing
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |