abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122157618
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom? Omdat het Boogerd is? Dat is het enige wat telt volgens mij. Die sport moet niet schoner worden, daar is het de publieke opinie totaal niet om te doen. Boogerd en Dekker moeten bekennen, daar gaat het om.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, niet voor de publieke opinie (als die al bestaat).

De reden dat ik Boogerd graag zie bekennen is dat ik denk dat het helpt bij het verduidelijken en het inzichtelijker maken van het dopingprobleem, om zo op den duur te zorgen voor een betere (wieler)sport. Juist omdat hij jarenlang de vaandeldrager van het Nederlandse wielrennen is geweest, met alle daarbij komende maatschappelijke aandacht, kan hij het probleem duidelijker maken bij het grote publiek. Wielerkenners/volgers weten onderhand heus wel hoe de vork in de steel zit, daarvoor maakt een bekentenis niet meer zo veel uit.
Ik hoop (maar zeer waarschijnlijk is dat een utopie) dat de dopingbekentenissen hier ook in het buitenland navolging gaan krijgen. Het blijft in te veel landen (waar ik Belgie zeker bij vind horen) maar angstvallig stil. Ik denk absoluut dat er verbeteringen aan het plaatsvinden zijn, maar tegelijkertijd zijn er nog zo veel dubieuze zaken, verdachte renners en ploegleiders dat we de werkelijke stand van zaken simpelweg niet weten. Hoe meer duidelijkheid er komt (oa. dmv bekentenissen), hoe beter en sneller het proces zal gaan.
pi_122158019
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:19 schreef TheArt het volgende:
Ze hebben de aandacht opgeëist omdat er geen enkele andere sponsor destijds in wilde stappen. Rabo hield toen in zijn eentje het hele Nederlandse wielrennen overeind. Net of ze allemaal aandacht van andere ploegen afsnoepten omdat zij nou eenmaal Rabo waren :')
Vandaar dat ik opgeëist ook tussen aanhalingstekens heb gezet.

Ik vind de aandacht voor Boogerd/Rabo volstrekt logisch. Hoge bomen vangen veelwind, in goede en in slechte tijden.
Hij is iemand die (door de aandacht die hij genereert) veel meer invloed kan uitoefenen op het vooruitgaande wielerklimaat dan een -noem eens iemand- Piet Rooijakkers. Ik hoop dat hij dat gaat doen.
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:19 schreef TheArt het volgende:
En het is de publieke opinie en media ook alleen maar te doen om een bekentenis Boogerd en in iets mindere mate Dekker. Dat maakt het hele zooitje zo triest. Het komt nu over alsof US Postal en Rabobank de twee grote dopingblokken in het peloton waren.
Eens, en juist daarom denk ik dat meer bekentenissen zullen helpen bij het begrijpen van het dopingprobleem, ook bij 'tourtokkies'.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 januari 2013 @ 12:41:40 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122158034
grischaniermann twitterde op maandag 28-01-2013 om 12:33:18 I went through hell and back the last weeks, but I decided that this is the only possible way to go for me. reageer retweet
pi_122158071
zoals jij zegt vivelafete, weten de wielerliefhebbers behoorlijk goed hoe de vork in de steel zit. Een eventuele bekentenis van Boogerd, maakt voor die liefhebbers weinig uit, voor de rest van de Nederlanders (hier zit de Tour kijker bij die de rest van de koersen negeert) zal een bekentenis van boogerd er alleen maar toe leiden dat men denkt dat doping alleen in het wielrennen voorkomt. Misschien zijn de gevolgen wel dat we Duitsland achterna gaan die een tijdje geen tour meer uitzonden oid. Daar heeft geen hond baat bij imo
pi_122158097
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:30 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, niet voor de publieke opinie (als die al bestaat).

De reden dat ik Boogerd graag zie bekennen is dat ik denk dat het helpt bij het verduidelijken en het inzichtelijker maken van het dopingprobleem, om zo op den duur te zorgen voor een betere (wieler)sport. Juist omdat hij jarenlang de vaandeldrager van het Nederlandse wielrennen is geweest, met alle daarbij komende maatschappelijke aandacht, kan hij het probleem duidelijker maken bij het grote publiek. Wielerkenners/volgers weten onderhand heus wel hoe de vork in de steel zit, daarvoor maakt een bekentenis niet meer zo veel uit.
Ik hoop (maar zeer waarschijnlijk is dat een utopie) dat de dopingbekentenissen hier ook in het buitenland navolging gaan krijgen. Het blijft in te veel landen (waar ik Belgie zeker bij vind horen) maar angstvallig stil. Ik denk absoluut dat er verbeteringen aan het plaatsvinden zijn, maar tegelijkertijd zijn er nog zo veel dubieuze zaken, verdachte renners en ploegleiders dat we de werkelijke stand van zaken simpelweg niet weten. Hoe meer duidelijkheid er komt (oa. dmv bekentenissen), hoe beter en sneller het proces zal gaan.
Utopie. Als Boogerd gaat bekennen, wordt er na die ene zin 'Michael Boogerd geeft dopinggebruik toe' niet meer verder gelezen of geluisterd. "Zie je wel, allemaal junkies, die wielrenners."

Wat mij betreft houdt Boogerd, als hij gebruikt heeft, tot aan z'n graf zijn mond dicht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_122158202
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:41 schreef vivelafete het volgende:

Eens, en juist daarom denk ik dat meer bekentenissen zullen helpen bij het begrijpen van het dopingprobleem, ook bij 'tourtokkies'.
Dit is toch net een tegenstelling ipv een onderbouwing?
Het is toch net slecht als meer en meer voormalig raborenners bekennen? Dat onderbouwt toch net het gevoel dat alleen club Lance en rabobank gebruikte?
Eigenlijk kwam alleen in het artikel van Tijs Zonneveld naar voren waarom het logisch was dat er gebruikt werd
pi_122158214
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Utopie. Als Boogerd gaat bekennen, wordt er na die ene zin 'Michael Boogerd geeft dopinggebruik toe' niet meer verder gelezen of geluisterd. "Zie je wel, allemaal junkies, die wielrenners."

Wat mij betreft houdt Boogerd, indien hij gebruikt heeft, tot aan z'n graf zijn mond dicht.
Dat laatste moet juist niet gebeuren, want ik acht de media er toe in staat om te blijven graven totdat Boogerd daadwerkelijk bekent. En als we iets niet moeten krijgen, is het dat dit gezeik over de jaren heen wordt uitgesmeerd omdat één iemand die moet hangen nog niet hangt.
pi_122158273
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat laatste moet juist niet gebeuren, want ik acht de media er toe in staat om te blijven graven totdat Boogerd daadwerkelijk bekent. En als we iets niet moeten krijgen, is dit gezeik dat over de jaren heen wordt uitgesmeerd omdat één iemand die moet hangen nog niet hangt.
Klopt, beter komt alle shit in 1 keer naar buiten ipv elke maand of week iets. Dus niet op de manier zoals Tygart van usada het nu doet ;(
Alleen het blijven graven naar het gebruik in het verleden, voegt imo weinig toe, het is nu onderhand toch wel duidelijk?
pi_122158383
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat laatste moet juist niet gebeuren, want ik acht de media er toe in staat om te blijven graven totdat Boogerd daadwerkelijk bekent. En als we iets niet moeten krijgen, is het dat dit gezeik over de jaren heen wordt uitgesmeerd omdat één iemand die moet hangen nog niet hangt.
Is ook wel waar, maar het is een beetje tweeledig. 'Ze' willen hem zien hangen, niet dat de sport schoner wordt. Interesseert ze geen moer. Nelissen? Niet interessant. Grischa wie? Boogerd, die moet bekennen! Als ik Boogerd was, zou ik daar nooit aan toe geven. En ik denk niet dat de sport er per se beter van wordt als Boogerd gaat bekennen.
In Southern Sun
pi_122158713
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is ook wel waar, maar het is een beetje tweeledig. 'Ze' willen hem zien hangen, niet dat de sport schoner wordt. Interesseert ze geen moer. Nelissen? Niet interessant. Grischa wie? Boogerd, die moet bekennen! Als ik Boogerd was, zou ik daar nooit aan toe geven. En ik denk niet dat de sport er per se beter van wordt als Boogerd gaat bekennen.
Ik zou het eerder van waarde vinden als een redelijk grote renner gaat praten die bij verschillende ploegen heeft gereden. Een Van Bon, Kroon (zal dat pas eventueel doen na zijn carrière), Moerenhout, Vierhouten, De Jongh (hele verhaal dan), die dan naast hun verhaal van bij Rabo ook gaan vertellen over hoe het met het eventuele dopinggebruik bij andere ploegen zat waar ze voor hebben gereden.
pi_122158832
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik zou het eerder van waarde vinden als een redelijk grote renner gaat praten die bij verschillende ploegen heeft gereden. Een Van Bon, Kroon (zal dat pas eventueel doen na zijn carrière), Moerenhout, Vierhouten, De Jongh (hele verhaal dan), die dan naast hun verhaal van bij Rabo ook gaan vertellen over hoe het met het eventuele dopinggebruik bij andere ploegen zat waar ze voor hebben gereden.
Juist! Maar dat interesseert de gemiddelde Nederlander niets...
In Southern Sun
pi_122158948
quote:

[..]

+Knaven

Maar die raakt dan ook z'n baan kwijt. Zo zie je maar weer dat de maatregel van Sky de omerta juist in stand houdt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2013 13:07:17 ]
pi_122159064
Grischa -O-

Gelukkig maar een paar seizoenen gebruikt.

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:50 schreef Steven184 het volgende:
Goed stuk mbt anti-doping in de tenniswereld.
Anti-doping in tennis is echt een lachertje.
Daar lees of hoor je bijna niks over in de Nederlandse media.

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:27 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

[..]

Dit soort zaken vind ik vele malen erger dan individuen die naar doping grijpen bij het wielrennen. Zoals een Niermann vandaag.
Dit is inderdaad schandalig.
Wielrennen wordt aan de hoogste boom opgehangen maar die vetbetaalde voetballers en tennissers gaan allemaal vrijuit. :r

quote:

[..]

Dat mis ik ook wel. Het gaat nu alleen over Rabo.
Waarom publiceerd Zonneveld niet het hele verhaal van Nelissen?
pi_122159140
quote:
Johan Bruyneel komt morgen niet naar de wielerbond. Hij was uitgenodigd voor een verhoor door de bondsprocureur, maar hij stuurt zijn kat.

De bond wil Bruyneel aan de tand voelen over zijn rol in het dopingnetwerk rond Lance Armstrong. Volgens het Amerikaanse antidopingagentschap Usada was hij als ploegleider van Armstrong een spilfiguur in dat netwerk.
Belga

"Johan Bruyneel heeft laten verstaan niet aanwezig te kunnen/zullen zijn voor het geplande verhoor", meldt de bond. "De bondsprocureur zet het onderzoek voort en zal oordelen welke stappen ondernomen moeten worden."

Armstrong gaf ondertussen toe dat hij zich dopeerde tijdens zijn zeven Tour-zeges. Hij betrok Bruyneel, die telkens zijn ploegleider was, niet bij zijn bekentenis.
Bron: Sporza
pi_122159254
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is toch net een tegenstelling ipv een onderbouwing?
Het is toch net slecht als meer en meer voormalig raborenners bekennen? Dat onderbouwt toch net het gevoel dat alleen club Lance en rabobank gebruikte?
Eigenlijk kwam alleen in het artikel van Tijs Zonneveld naar voren waarom het logisch was dat er gebruikt werd
Beetje vreemd geformuleerd van mijn kant.
Ik reageerde op het gegeven dat er bij veel mensen nog steeds het gevoel zit dat het vooral Rabo en US Postal was die aan de dope zaten. Wat ik wilde zeggen is dat ik hoop en denk dat door meer bekentenissen (vooral van d toppers) en openheid mensen gaan beseffen dat het een veel groter porbleem is.
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
Misschien zijn de gevolgen wel dat we Duitsland achterna gaan die een tijdje geen tour meer uitzonden oid. Daar heeft geen hond baat bij imo
Een paar dagen geleden werd er hier een artikel geplaatst met -ik meen- Van Gerwen die ook denk dat we Duitsland wel eens achterna kunnen gaan.

Ik ben daar zelf niet direct bang voor. Volgens mij is de liefhebberij (vooral in de zomermaanden) voor het wielrennen en het randgebeuren dat verbonden is met wielrennen veel te groot. Veel groter dan het in Duitsland ooit geweest is. Het is hier in NL echt iets dat massaal leeft.
Ik zie de NOS ook niet het uitzenden van koersen staken. Je zou zelfs kunnen zeggen dat wielrennen de core business is van de NOS in de zomer, met radio tour, de etappe uitzendingen en alle programmering er om heen.
Er is vaak veel kritiek op de NOS (en soms ook absoluut terecht) maar ik vind dat ze dat wel erg goed doen. Er wordt landelijk een enorm mooie sfeer gecreëerd, waar mensen zoals mijn moeder - die nauwelijks iets van sport weet en geen renner herkent - ontzettend van genieten.
pi_122159332
Om nog even terug te komen op mogelijk dopinggebruik in het schaatsen.

Ik meen dat het IOC een jaar of wat geleden naar buiten bracht dat enkele bewaarde stalen van Turijn opnieuw zouden worden onderzocht vanwege verdachte bloedwaarden.

Ik kan zo invullen dat daar een aantal langlaufers tussen zaten, zoals Jevgeni Dementiev en Julia Tsjepalova (die ook later betrapt zijn). Maar zouden hier ook schaatsers bij hebben gezeten?

Ik heb er sinds die tijd trouwens niks meer van gehoord.
  maandag 28 januari 2013 @ 13:16:09 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122159344
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:30 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Daar geef ik je gelijk in, alleen ben ik bang dat dus alleen het NL wielrenennen wordt opgeschoond (voor zover het kan) en dat daardoor de aansluiting met de top nog groter wordt. Ook kan het zijn dat junioren een andere sport zoeken.
Dus openheid van zaken kan alleen maar schaden.
pi_122159383
Wat dachten jullie van de schaatser Hedrick, Parra en Davis. Kwamen ineens opzetten en waren op Davis na ook zo weer vertrokken uit de schaatswereld.
U MAD?
pi_122159424
Soigneur Dirk Nachtegaale (ex-Quickstep) gaat de medische staf van de Rode Duivels versterken.
pi_122159431
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:13 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Beetje vreemd geformuleerd van mijn kant.
Ik reageerde op het gegeven dat er bij veel mensen nog steeds het gevoel zit dat het vooral Rabo en US Postal was die aan de dope zaten. Wat ik wilde zeggen is dat ik hoop en denk dat door meer bekentenissen (vooral van d toppers) en openheid mensen gaan beseffen dat het een veel groter porbleem is.

[..]

Een paar dagen geleden werd er hier een artikel geplaatst met -ik meen- Van Gerwen die ook denk dat we Duitsland wel eens achterna kunnen gaan.

Ik ben daar zelf niet direct bang voor. Volgens mij is de liefhebberij (vooral in de zomermaanden) voor het wielrennen en het randgebeuren dat verbonden is met wielrennen veel te groot. Veel groter dan het in Duitsland ooit geweest is. Het is hier in NL echt iets dat massaal leeft.
Ik zie de NOS ook niet het uitzenden van koersen staken. Je zou zelfs kunnen zeggen dat wielrennen de core business is van de NOS in de zomer, met radio tour, de etappe uitzendingen en alle programmering er om heen.
Er is vaak veel kritiek op de NOS (en soms ook absoluut terecht) maar ik vind dat ze dat wel erg goed doen. Er wordt landelijk een enorm mooie sfeer gecreëerd, waar mensen zoals mijn moeder - die nauwelijks iets van sport weet en geen renner herkent - ontzettend van genieten.
^O^.
In Southern Sun
pi_122159505
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:17 schreef de_boswachter het volgende:
Wat dachten jullie van de schaatser Hedrick, Parra en Davis. Kwamen ineens opzetten en waren op Davis na ook zo weer vertrokken uit de schaatswereld.
Hedrick kwam ineens opzetten in de schaatstop, maar heeft toch wel een seizoen of drie, vier met de allerbesten meegedraaid. Ook was ie in het skeeleren een grote naam.

Davis gold bij de junioren al als talent en heeft gewoon jaren in de top meegedraaid, tot op heden.

De enorm snelle opkomst en het net zo snelle verval van Parra is wel opmerkelijk.
  maandag 28 januari 2013 @ 13:20:51 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122159559
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gaat me ook niet om de prestaties, meer om de persoon Niermann. Vind ik helemaal niet bij hem passen.
Net zoals bij van den Hoogenband?
pi_122159607
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Net zoals bij van den Hoogenband?
Mwah. Vind ik, omdat groot kampioen, nog net wat makkelijker te geloven.
In Southern Sun
pi_122159610
Hier nog een artikel uit 2000 van de in deze reeks beruchte Harmpje Kuipers:

http://www.volkskrant.nl/(...)en-het-grootst.dhtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')