Omdat de overheid in die voetbalclubs zit. Daarnaast, als ze dit echt zouden doen, zou de hele Spaanse sport tot de bodem worden afgebroken. Als er iets is dat Spanje als land niet kan hebben, dan is het dat wel. Dus is het wielrennen als slachtoffer gekozen. Dat was toch een verziekte sport en zo konden ze aan de buitenwacht laten zien dat ze echt niet alles in de doofpot hebben gestopt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is nu de exacte reden dat de Spaanse overheid Operacion Puerto zo tegenwerkt? Zijn ze zo diep geworteld dat het ook voor hen imago schade oplevert als blijkt dat Real aan de doping zat?
Ik snap de exacte theorie nog niet helemaal er achter.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat de overheid in die voetbalclubs zit. Daarnaast, als ze dit echt zouden doen, zou de hele Spaanse sport tot de bodem worden afgebroken. Als er iets is dat Spanje als land niet kan hebben, dan is het dat wel. Dus is het wielrennen als slachtoffer gekozen. Dat was toch een verziekte sport en zo konden ze aan de buitenwacht laten zien dat ze echt niet alles in de doofpot hebben gestopt.
Weer verschillende maten en gewichten. Dat zou ook in elk land gelijk getrokken moeten worden, nu blijven er steeds van die dopingparadijzen bestaan en zolang ze er zijn, zal er ook gretig gebruik van gemaakt worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:50 schreef nabroer het volgende:
[..]![]()
Het gebruik van doping is in Spanje niet strafbaar!
fixedquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:16 schreef nabroer het volgende:
[..]
Dat kun je vergeten: China, Rusland, Cuba, Jamaica en alle overige centralistisch geleide landen zullen nooit openheid van zaken geven! Ach geef het het volk gesneden brood en spelen .....
fixedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:21 schreef kl1172 het volgende:
[..]
fixedCodenamen van LanduytSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Genoeg over doping? Dit is het doping topicquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef nabroer het volgende:
Effe on-topic v.w.b. het schaatsen. Ik heb genoten van de laatste 200m van Michel Mulder. Op basis van karakter wereldkampioen.
Maar effe genoeg over "D". Ik kijk uit naar de aanstaande Klassiekers (wielrennen) en hoop dat TJ en misschien Lars zich kunnen laten gelden. Het zal lastig worden, maar toch.
On-topic? Weet je wel in welk topic je postquote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef nabroer het volgende:
Effe on-topic v.w.b. het schaatsen. Ik heb genoten van de laatste 200m van Michel Mulder. Op basis van karakter wereldkampioen.
Maar effe genoeg over "D". Ik kijk uit naar de aanstaande Klassiekers (wielrennen) en hoop dat TJ en misschien Lars zich kunnen laten gelden. Het zal lastig worden, maar toch.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:29 schreef nabroer het volgende:
quote:HOOFDDORP - Dopingarts Eufemiano Fuentes speelt niet met de gedachte om de namen van al zijn cliënten te onthullen.
Dat heeft zijn advocaat Julian Perez Templado maandagavond laten weten aan verschillende Spaanse media.
Fuentes is de belangrijkste verdachte in de zogeheten Operación Puerto-zaak. Hij wordt beschouwd als de spil van een netwerk dat tientallen wielrenners van bloeddoping voorzag.
"Hij denkt er niet aan om namen te noemen. Er waren in 2006 namen die vielen, daar blijft het bij", aldus Templado na de eerste dag van het proces.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:11 schreef Steven184 het volgende:
Mail Egon van Kessel aan het Brabants Dagblad:
[..]
quote:Gesink schrikt van dopingbiecht vriend Niermann
Ook de nimmer verzakende meesterknecht van Rabobank-kopmannen als Boogerd, Leipheimer, Mentsjov en Gesink snoepte uit een verboden potje. De 'Hollandse Duitser' Grischa Niermann bekent epo-gebruik en begint als opleider van Nederlands talent bij de KNWU met een schorsing van zes maanden. 'Dit tekent hem als mens, hij had ook zijn mond dicht kunnen houden.'
Ja, zelfs Grischa Niermann gebruikte epo. De volgende dopingbiecht in een lange reeks maakt nog inzichtelijker hoe verrot het wielerlandschap pakweg een decennium terug geweest moet zijn. Naar eigen zeggen gebruikte Niermann bij Rabo epo tussen 2000 en 2003. Die seizoenen won hij behalve de nietige Niedersachsen Tour helemaal niets. Maar op voorspraak van kopmannen als Michael Boogerd en Levi Leipheimer reed hij wel vier keer de Tour de France. Gedrogeerd.
'Dat ook Grischa aan de doping zat, schetst voor mij alleen nog maar een duidelijker beeld van hoe het wielrennen er een jaar of tien terug voor stond', reageert Robert Gesink, tot het afgelopen seizoen ploegmaat van de inmiddels gestopte Niermann. 'Ik besef steeds meer dat ik heel dankbaar mag zijn dat ik in die tijd nog niet op de fiets zat.'
Ook de kopman van het Blanco Pro Cycling Team had Niermann de laatste jaren graag aan zijn zijde in belangrijke wedstrijden. 'Daarom schrok ik hier wel een klein beetje van', bekent de Achterhoeker. 'Grischa is een goede vriend van me, hij belde me er zelf over op. Misschien raar, maar ik heb Grischa er nooit persoonlijk naar gevraagd. Ik kende geen beter voor zijn sport levende, gepassioneerde knecht. Deze bekentenis tekent hem daarom ook als mens. Hij had ook gewoon zijn mond dicht kunnen houden.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)riend-Niermann.dhtml
Tja, in 2007 was er ook nog veel mis, ook bij Rabo. En toen reed Gesink al wel...quote:'Dat ook Grischa aan de doping zat, schetst voor mij alleen nog maar een duidelijker beeld van hoe het wielrennen er een jaar of tien terug voor stond', reageert Robert Gesink, tot het afgelopen seizoen ploegmaat van de inmiddels gestopte Niermann. 'Ik besef steeds meer dat ik heel dankbaar mag zijn dat ik in die tijd nog niet op de fiets zat.'
2007-2009 was zelfs Gesinks beste periodequote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Tja, in 2007 was er ook nog veel mis, ook bij Rabo. En toen reed Gesink al wel...
En had enkele jaren een beter klimvermogen dan hij nu lijkt te hebben. Die hele holier dan holy mentaliteit gaat nergens over, alsof er opeens door alle ploegen besloten is om op een vast punt te stoppen met dopinggebruik. Volgens de USADA-biechters al sinds 2006 wat gewoon niet in lijn is met hun prestaties, volgens anderen na 2008 maar afgaande op de dopinggevallen daarna met grote namen is de omslag nog wel een stuk later geweest. Met figuren als Ibarguren in het wielrennen is toch al moeilijk om te spreken van een echte omslag.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Tja, in 2007 was er ook nog veel mis, ook bij Rabo. En toen reed Gesink al wel...
2006, toen stopte iedereen ineens spontaan zonder dat erover gesproken is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
En had enkele jaren een beter klimvermogen dan hij nu lijkt te hebben. Die hele holier dan holy mentaliteit gaat nergens over, alsof er opeens door alle ploegen besloten is om op een vast punt te stoppen met dopinggebruik.
Wat niet wil zeggen dat iedereen toen gebruikte bij Rabo. Er werd zeker nog gebruikt in die ploeg, maar ik ben ervan overtuigd dat zeker niet iedereen dat deed. En een net overgekomen neo lijkt me niet één van de aangewezen personen om te gebruiken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |