Jij bent wel verdiept zegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, als hij zo doorgaat, dan gaat hij echt wel wat bereiken. Extreem intelligente man. Kan zo de politiek in op wereldniveau.
Ik lees veel bronnen als ik een beetje surf. Wanneer jij wilt. Lijkt mij gezellig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:06 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Jij bent wel verdiept zegwanneer gaan wij samen naar zo'n festival broeder? Mijn oma is marokkaans
Ik moet voortaan ook nuttigen dingen op internet gaan doenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:08 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik lees veel bronnen als ik een beetje surf. Wanneer jij wilt. Lijkt mij gezellig.Ah, dus je hebt ook nog Marokkaans bloed.
Ben je pas 16 jaar, pubertje.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:15 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ik moet voortaan ook nuttigen dingen op internet gaan doenOver 2 jaar, ben ik vrij om te gaan waar wil. Wereldburger jeweet
Dat hongerig zijn naar informatie heb ik niet man, dat is klotequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ben je pas 16 jaar, pubertje.Durf je wel uit te gaan met deze volwassen boi van 22 jaar.
Yep, ik heb het voordeel dat ik nieuws leuk vind om te lezen, maar het is zeker heel nuttig.
Haha, Salehdinne is een Arabische Marokkaan. Geen Berber, zoals 93% in dit land. Youssef en Kamal zijn een ramp voor Marokkanen. Ik heb een keer heel veel tijd gestoken in een topic. Zie beneden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:25 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Dat hongerig zijn naar informatie heb ik niet man, dat is kloteBig bro jelle ja, ik kijk tegen je op. het enige Marokko wat ik ken is trouwens van moussi el kandoussi en mijn marokkaans is erop vooruit gegaan door youssef en kamal
Leuk topic. Is weer eens wat anders dan al dat gescheld op Berbers.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, Salehdinne is een Arabische Marokkaan. Geen Berber, zoals 93% in dit land. Youssef en Kamal zijn een ramp voor Marokkanen. Ik heb een keer heel veel tijd gestoken in een topic. Zie beneden.
GC / Succesvolle Berbers
Inderdaad. Dan krijgen mensen als ze tenminste de zoekfunctie van FOK! gebruiken nog tenminste een topic waar goed nieuws in staat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Leuk topic. Is weer eens wat anders dan al dat gescheld op Berbers.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Haha, Salehdinne is een Arabische Marokkaan. Geen Berber, zoals 93% in dit land. Youssef en Kamal zijn een ramp voor Marokkanen. Ik heb een keer heel veel tijd gestoken in een topic. Zie beneden.
GC / Succesvolle Berbers
Klopt. Veel Berbers durf ik mijn voeten mee af te vegen. Ze richten onze naam ten gronde in dit land. Berbers gaan in Marokko pas de laatste jaren erop vooruit, doordat veel geld daarnaar toe gaat vanuit Europa. Tevens investeert Rabat in scholen en onderwijs, waar in het verleden die groep werd achtergesteld. Het land heeft nu pas door dat als het 50 a 60% van de bevolking achtersteld middels financiën en onderwijs, dat ze nooit stevig zullen groeien. Agadir is een heel mooie stad en trekpleister voor toeristen. Daar wordt ook veel in geïnvesteerd. Alleen maar win-win.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:49 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]lachen joh. Jij bent? De Arabische Marokkanen die ik ken zijn toch wat ja beter opgevoed.. en de berders wat minder
maar dat is puur subjectief
Kenza Zouiten
Maar er zijn dan ook veel meer berders dan arabieren in dit land dus mijn vergelijking was ook neit echt fair. In ieder geval interessant om te weten dit, hoe zie jij arabieren?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Veel Berbers durf ik mijn voeten mee af te vegen. Ze richten onze naam ten gronde in dit land. Berbers gaan in Marokko pas de laatste jaren erop vooruit, doordat veel geld daarnaar toe gaat vanuit Europa. Tevens investeert Rabat in scholen en onderwijs, waar in het verleden die groep werd achtergesteld. Het land heeft nu pas door dat als het 50 a 60% van de bevolking achtersteld middels financiën en onderwijs, dat ze nooit stevig zullen groeien. Agadir is een heel mooie stad en trekpleister voor toeristen. Daar wordt ook veel in geïnvesteerd. Alleen maar win-win.
Oh, ik ben een Berber. Berbers zijn een heel oud volk. Er is bewijs van activiteit 8.000 jaar voor Christus. Een van de weinige volkeren die na zo'n lange tijd nog bestaat.
Mijn nichten zijn Arabieren. Hun omgangsvormen zijn over het algemeen wat netter. Tevens zijn Arabieren wat sluwer, terwijl Berbers te recht op de man zijn. Dat komt omdat Berbers altijd het zware werk deden in Marokko, terwijl Arabieren de betere posities hadden. Zie Berbers als bouwvakkers, die zeggen altijd gelijk wat ze denken. Terwijl je Arabieren moet zien als politici. Altijd wat sluw en diplomatiek in hun gedrag.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Maar er zijn dan ook veel meer berders dan arabieren in dit land dus mijn vergelijking was ook neit echt fair. In ieder geval interessant om te weten dit, hoe zie jij arabieren?
Dit kwam in 'm hoofd, ooit lang geleden gezien
Grappige vergelijking, hebben de arabieren nou welvaart en kennis in marokko gebracht? En hoezeer zijn deze twee groepen (berders en arabieren) gefuseerd? Of leven ze nog vrij apart in marokko?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mijn nichten zijn Arabieren. Hun omgangsvormen zijn over het algemeen wat netter. Tevens zijn Arabieren wat sluwer, terwijl Berbers te recht op de man zijn. Dat komt omdat Berbers altijd het zware werk deden in Marokko, terwijl Arabieren de betere posities hadden. Zie Berbers als bouwvakkers, die zeggen altijd gelijk wat ze denken. Terwijl je Arabieren moet zien als politici. Altijd wat sluw en diplomatiek in hun gedrag.
Redelijk gefuseerd, maar dat is pas de laatste jaren aan de gang. Arabieren hebben hun handen vol gehad aan de Berberdynastieën in de Middeleeuwen. Arabieren willen hun economie een boost geven, maar aangezien de Marokkaanse overheid nooit enige aandacht heeft besteed aan een groep die 60% van de bevolking vertegenwoordigd, gaat ze dat nooit lukken de komende 10 a 20 jaar. Ze zullen eerst de Berbers onderwijs moeten laten genieten en dan kunnen ze pas echt omhoog kijken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Grappige vergelijking, hebben de arabieren nou welvaart en kennis in marokko gebracht? En hoezeer zijn deze twee groepen (berders en arabieren) gefuseerd? Of leven ze nog vrij apart in marokko?
Kijk het filmpje eens, wat vind je ervan?
Oke, dus Marokko is de laatste jaren pas een bloei aan het beleven?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Redelijk gefuseerd, maar dat is pas de laatste jaren aan de gang. Arabieren hebben hun handen vol gehad aan de Berberdynastieën in de Middeleeuwen. Arabieren willen hun economie een boost geven, maar aangezien de Marokkaanse overheid nooit enige aandacht heeft besteed aan die groep, gaat ze dat nooit lukken de komende 10 a 20 jaar. Ze zullen eerst de Berbers onderwijs moeten laten genieten en dan kunnen ze pas echt omhoog kijken.
Zal ik zeker zo kijken.
Vergeleken met 20 jaar geleden gaat het al stukken beter, maar er is nog te veel armoede. Wel een van de rijkere Afrikaanse landen, maar of je daar trots op moet zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Oke, dus Marokko is de laatste jaren pas een bloei aan het beleven?
Vertel me wat je ervan vind als 'm hebt gezien
Zal ik zeker doen. Even wat anders doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Oke, dus Marokko is de laatste jaren pas een bloei aan het beleven?
Vertel me wat je ervan vind als 'm hebt gezien
Mooiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Vergeleken met 20 jaar geleden gaat het al stukken beter, maar er is nog te veel armoede. Wel een van de rijkere Afrikaanse landen, maar of je daar trots op moet zijn.Nee, ze hebben nog een heel lange weg te gaan. Ze hebben wel Frankrijk achter zich staan, die kan helpen met bouwprojecten en andere technische aangelegenheden.
Verder moet Rabat zich richten op onderwijs aan Berbers. Dat is het belangrijkste op dit moment. Pas als die redelijk tot goed onderwijs hebben gevolgd, kun je beginnen met het stevig hervormen van de economie.
Zijn de laatste jaren ook wat verruimd. Vooral op het gebied van vrouwenrechten is er een heel grote stap gemaakt. Op het moment is er een wet in omgang die misbruik en verkrachting van vrouwen bestraft met 10 a 30 jaar gevangenisstraf. Moet nog goedgekeurd worden door het parlement. Daarna gaat de wet voor goedkeuring naar Mohamed IV. Maar dat is een formaliteit. Die zet zijn handtekening er zeker onder.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:41 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
MooiDan kunnen de Marokkanen lekker daar blijven
![]()
![]()
Hoe zit het met de vrijheid?
wat doe jij in de Sint Pieter als notoire religiehater? Bierblikjes naar nonnetjes gooien zeker?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Leugenaar. Wij zijn de St Pieter betreden zonder hoofddoek hoor.
En religieuze vrijheden?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:42 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zijn de laatste jaren ook wat verruimd. Vooral op het gebied van vrouwenrechten is er een heel grote stap gemaakt. Op het moment is er een wet in omgang die misbruik en verkrachting van vrouwen bestraft met 10 a 30 jaar gevangenisstraf. Moet nog goedgekeurd worden door het parlement. Daarna gaat de wet voor goedkeuring naar Mohamed IV. Maar dat is een formaliteit. Die zet zijn handtekening er zeker onder.
Daar zijn nog wel stappen nodig, maar er zijn in het land op het moment vooral veel feministengroepen die opkomen voor de vrouwenrechten dus de aandacht ligt op het moment vooral bij de vrouwenrechten, maar vergeleken met veel landen ben je daar redelijk vrij in.quote:
Hoe religieus vrij vind jij dat Marokko mag gaan worden? Scheiding moskee en staat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar zijn nog wel stappen nodig, maar er zijn in het land op het moment vooral veel feministengroepen die opkomen voor de vrouwenrechten dus de aandacht ligt op het moment vooral bij de vrouwenrechten, maar vergeleken met veel landen ben je daar redelijk vrij in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |